Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria transportu (S2)
specjalność: logistyka, organizacja i technologia transportu

Sylabus przedmiotu Praktyka programowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria transportu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praktyka programowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania Produkcją
Nauczyciel odpowiedzialny Eliza Jarysz-Kamińska <Eliza.Jarysz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praktykiPR3 120 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zapoznanie się studenta z obowiązującymi zasadami realizacji praktyk.
W-2Otrzymanie umowy / skierowania na praktykę programową.
W-3Posiadanie przez studenta ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW).
W-4Zawarcie umowy pomiędzy uczelnią a placówką, w której realizowana jest praktyka programowa przez studenta.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie się z procesami eksploatacyjnymi i obsługowo-naprawczymi w firmach transportowych.
C-2Zapoznanie się z procesami decyzyjnymi w zarządzaniu przedsiębiorstwem transportowym.
C-3Zapoznanie się z praktycznymi aspektami procesów realizowanych w serwisach samochodów osobowych i ciężarowych.
C-4Praktyczne zastosowanie wiedzy i umiejętności zdobytych w czasie studiów w praktyce.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praktyki
T-PR-11. Poznanie struktury organizacyjnej i sposobu zarządzania firmą. 2. Analiza ekonomiczna usług w motoryzacji. 3. Analiza rynku usług transportowych lub obsługowych. 4. Poznanie procedur doboru wykonawcy usługi transportowej lub związanej z dostawą części. 5. Zapoznanie się z rachunkiem kosztów działalności firmy. 6. Zapoznanie się z metodami i narzędziami diagnostycznymi lub systemami pomocniczymi w transporcie oraz praktyczną realizacją obsług środków transportu lub systemów pomocniczych w transporcie.120
120

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praktyki
A-PR-1Realizacja zadań programu praktyk dla kierunku Inżynieria Transportu.100
100

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Spotkanie informacyjne zapoznające studentów z zasadami obowiazującymi podczas realizacji praktyki programowej na kierunku Transport. Spotkanie przeprowadza pełnomocnik dziekana ds. praktyk zawodowych.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena pracy studenta na podstawie oceny na praktyce programowej wystawionej przez bezpośredniego opiekuna w miejscu realizacji praktyki oraz weryfikacja dziennika praktyk i potwierdzenia odbycia praktyki zawodowej przez pełnomocnika dziekana ds. praktyk zawodowych.
S-2Ocena podsumowująca: Możliwość zaliczenia pracy zawodowej na poczet praktyki programowej.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IT_2A_P01_W01
Student ma dotyczącą realizowanych zadań na praktyce programowej.
IT_2A_W11C-1, C-2, C-3, C-4T-PR-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IT_2A_P01_U01
Student ma umiejętność praktycznego wykorzystania wiedzy zdobytej w dotychczasowym toku studiów.
IT_2A_U16, IT_2A_U17C-1, C-2, C-3, C-4T-PR-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IT_2A_P01_K01
Stdent potrafi pracować w zespole.
IT_2A_K03C-4T-PR-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IT_2A_P01_W01
Student ma dotyczącą realizowanych zadań na praktyce programowej.
2,0
3,0Ugruntowana wiedza podstawowa dotycząca realizowanych zadań na praktyce programowej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IT_2A_P01_U01
Student ma umiejętność praktycznego wykorzystania wiedzy zdobytej w dotychczasowym toku studiów.
2,0
3,0Podstawowa umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IT_2A_P01_K01
Stdent potrafi pracować w zespole.
2,0
3,0Student ujawnia mierne zaangażowanie w pracy zespołowej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Małgorzata Mrozik, Informacje w zakładce Praktyki na stronie wydziałowej: www.wimim.zut.edu.pl, 2015

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-11. Poznanie struktury organizacyjnej i sposobu zarządzania firmą. 2. Analiza ekonomiczna usług w motoryzacji. 3. Analiza rynku usług transportowych lub obsługowych. 4. Poznanie procedur doboru wykonawcy usługi transportowej lub związanej z dostawą części. 5. Zapoznanie się z rachunkiem kosztów działalności firmy. 6. Zapoznanie się z metodami i narzędziami diagnostycznymi lub systemami pomocniczymi w transporcie oraz praktyczną realizacją obsług środków transportu lub systemów pomocniczych w transporcie.120
120

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Realizacja zadań programu praktyk dla kierunku Inżynieria Transportu.100
100
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIT_2A_P01_W01Student ma dotyczącą realizowanych zadań na praktyce programowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIT_2A_W11ma wiedzę pozwalającą rozumieć i uwzględnić w praktyce inżynierskiej pozatechniczne uwarunkowania pracy inżyniera transportu: - posiada wiedzę o oddziaływaniu na środowisko naturalne procesów transportowych, - zna zagrożenia i zasady BHP na stanowiskach roboczych, - zna prawne uwarunkowania działalności inżynierskiej, - orientuje się w prawie pracy oraz problematyce zatrudnienia w transporcie drogowym
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie się z procesami eksploatacyjnymi i obsługowo-naprawczymi w firmach transportowych.
C-2Zapoznanie się z procesami decyzyjnymi w zarządzaniu przedsiębiorstwem transportowym.
C-3Zapoznanie się z praktycznymi aspektami procesów realizowanych w serwisach samochodów osobowych i ciężarowych.
C-4Praktyczne zastosowanie wiedzy i umiejętności zdobytych w czasie studiów w praktyce.
Treści programoweT-PR-11. Poznanie struktury organizacyjnej i sposobu zarządzania firmą. 2. Analiza ekonomiczna usług w motoryzacji. 3. Analiza rynku usług transportowych lub obsługowych. 4. Poznanie procedur doboru wykonawcy usługi transportowej lub związanej z dostawą części. 5. Zapoznanie się z rachunkiem kosztów działalności firmy. 6. Zapoznanie się z metodami i narzędziami diagnostycznymi lub systemami pomocniczymi w transporcie oraz praktyczną realizacją obsług środków transportu lub systemów pomocniczych w transporcie.
Metody nauczaniaM-1Spotkanie informacyjne zapoznające studentów z zasadami obowiazującymi podczas realizacji praktyki programowej na kierunku Transport. Spotkanie przeprowadza pełnomocnik dziekana ds. praktyk zawodowych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena pracy studenta na podstawie oceny na praktyce programowej wystawionej przez bezpośredniego opiekuna w miejscu realizacji praktyki oraz weryfikacja dziennika praktyk i potwierdzenia odbycia praktyki zawodowej przez pełnomocnika dziekana ds. praktyk zawodowych.
S-2Ocena podsumowująca: Możliwość zaliczenia pracy zawodowej na poczet praktyki programowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ugruntowana wiedza podstawowa dotycząca realizowanych zadań na praktyce programowej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIT_2A_P01_U01Student ma umiejętność praktycznego wykorzystania wiedzy zdobytej w dotychczasowym toku studiów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIT_2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia i usprawnienia istniejących rozwiązań technicznych uwzględniając zagadnienia konstrukcji, technologii i eksploatacji w transporcie samochodowym i obszarach pokrewnych
IT_2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla swojej specjalności, w tym zadań nietypowych z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie się z procesami eksploatacyjnymi i obsługowo-naprawczymi w firmach transportowych.
C-2Zapoznanie się z procesami decyzyjnymi w zarządzaniu przedsiębiorstwem transportowym.
C-3Zapoznanie się z praktycznymi aspektami procesów realizowanych w serwisach samochodów osobowych i ciężarowych.
C-4Praktyczne zastosowanie wiedzy i umiejętności zdobytych w czasie studiów w praktyce.
Treści programoweT-PR-11. Poznanie struktury organizacyjnej i sposobu zarządzania firmą. 2. Analiza ekonomiczna usług w motoryzacji. 3. Analiza rynku usług transportowych lub obsługowych. 4. Poznanie procedur doboru wykonawcy usługi transportowej lub związanej z dostawą części. 5. Zapoznanie się z rachunkiem kosztów działalności firmy. 6. Zapoznanie się z metodami i narzędziami diagnostycznymi lub systemami pomocniczymi w transporcie oraz praktyczną realizacją obsług środków transportu lub systemów pomocniczych w transporcie.
Metody nauczaniaM-1Spotkanie informacyjne zapoznające studentów z zasadami obowiazującymi podczas realizacji praktyki programowej na kierunku Transport. Spotkanie przeprowadza pełnomocnik dziekana ds. praktyk zawodowych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena pracy studenta na podstawie oceny na praktyce programowej wystawionej przez bezpośredniego opiekuna w miejscu realizacji praktyki oraz weryfikacja dziennika praktyk i potwierdzenia odbycia praktyki zawodowej przez pełnomocnika dziekana ds. praktyk zawodowych.
S-2Ocena podsumowująca: Możliwość zaliczenia pracy zawodowej na poczet praktyki programowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Podstawowa umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIT_2A_P01_K01Stdent potrafi pracować w zespole.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIT_2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Cel przedmiotuC-4Praktyczne zastosowanie wiedzy i umiejętności zdobytych w czasie studiów w praktyce.
Treści programoweT-PR-11. Poznanie struktury organizacyjnej i sposobu zarządzania firmą. 2. Analiza ekonomiczna usług w motoryzacji. 3. Analiza rynku usług transportowych lub obsługowych. 4. Poznanie procedur doboru wykonawcy usługi transportowej lub związanej z dostawą części. 5. Zapoznanie się z rachunkiem kosztów działalności firmy. 6. Zapoznanie się z metodami i narzędziami diagnostycznymi lub systemami pomocniczymi w transporcie oraz praktyczną realizacją obsług środków transportu lub systemów pomocniczych w transporcie.
Metody nauczaniaM-1Spotkanie informacyjne zapoznające studentów z zasadami obowiazującymi podczas realizacji praktyki programowej na kierunku Transport. Spotkanie przeprowadza pełnomocnik dziekana ds. praktyk zawodowych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena pracy studenta na podstawie oceny na praktyce programowej wystawionej przez bezpośredniego opiekuna w miejscu realizacji praktyki oraz weryfikacja dziennika praktyk i potwierdzenia odbycia praktyki zawodowej przez pełnomocnika dziekana ds. praktyk zawodowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ujawnia mierne zaangażowanie w pracy zespołowej.
3,5
4,0
4,5
5,0