Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria transportu (N2)
specjalność: logistyka, organizacja i technologia transportu
Sylabus przedmiotu Praktyka programowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria transportu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praktyka programowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Produkcją | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Eliza Jarysz-Kamińska <Eliza.Jarysz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zapoznanie się studenta z obowiązującymi zasadami realizacji praktyk. |
W-2 | Otrzymanie umowy / skierowania na praktykę programową. |
W-3 | Posiadanie przez studenta ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW). |
W-4 | Zawarcie umowy pomiędzy uczelnią a placówką, w której realizowana jest praktyka programowa przez studenta. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie się z procesami eksploatacyjnymi i obsługowo-naprawczymi w firmach transportowych. |
C-2 | Zapoznanie się z procesami decyzyjnymi w zarządzaniu przedsiębiorstwem transportowym. |
C-3 | Zapoznanie się z praktycznymi aspektami procesów realizowanych w serwisach samochodów osobowych i ciężarowych. |
C-4 | Praktyczne zastosowanie wiedzy i umiejętności zdobytych w czasie studiów w praktyce. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | 1. Poznanie struktury organizacyjnej i sposobu zarządzania firmą. 2. Analiza ekonomiczna usług w motoryzacji. 3. Analiza rynku usług transportowych lub obsługowych. 4. Poznanie procedur doboru wykonawcy usługi transportowej lub związanej z dostawą części. 5. Zapoznanie się z rachunkiem kosztów działalności firmy. 6. Zapoznanie się z metodami i narzędziami diagnostycznymi lub systemami pomocniczymi w transporcie oraz praktyczną realizacją obsług środków transportu lub systemów pomocniczych w transporcie. | 90 |
90 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | Szkolenie BHP. | 6 |
A-PR-2 | Wprowadzenie w tematykę zadań. | 6 |
A-PR-3 | Realizacja zadań programu praktyk dla kierunku Transport. | 60 |
A-PR-4 | Rejestracja przebiegu praktyki programowej w formie dziennika praktyk. | 4 |
76 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Spotkanie informacyjne zapoznające studentów z zasadami obowiazującymi podczas realizacji praktyki programowej na kierunku Transport. Spotkanie przeprowadza pełnomocnik dziekana ds. praktyk zawodowych. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena pracy studenta na podstawie oceny na praktyce programowej wystawionej przez bezpośredniego opiekuna w miejscu realizacji praktyki oraz weryfikacja dziennika praktyk i potwierdzenia odbycia praktyki zawodowej przez pełnomocnika dziekana ds. praktyk zawodowych. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Możliwość zaliczenia pracy zawodowej na poczet praktyki programowej. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_2A_P01_W01 Student ma wiedzę dotyczącą realizowanych zadań na praktyce programowej. | IT_2A_W11 | — | — | C-3, C-1, C-4, C-2 | T-PR-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_2A_P01_U01 Student ma umiejętność praktycznego wykorzystania wiedzy zdobytej w dotychczasowym toku studiów. | IT_2A_U16, IT_2A_U17 | — | — | C-3, C-1, C-4, C-2 | T-PR-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_2A_P01_K01 Stdent potrafi pracować w zespole. | IT_2A_K03 | — | — | C-4 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_2A_P01_W01 Student ma wiedzę dotyczącą realizowanych zadań na praktyce programowej. | 2,0 | |
3,0 | Ugruntowana wiedza podstawowa dotycząca realizowanych zadań na praktyce programowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_2A_P01_U01 Student ma umiejętność praktycznego wykorzystania wiedzy zdobytej w dotychczasowym toku studiów. | 2,0 | |
3,0 | Podstawowa umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_2A_P01_K01 Stdent potrafi pracować w zespole. | 2,0 | |
3,0 | Student ujawnia mierne zaangażowanie w pracy zespołowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Małgorzata Mrozik, Informacje w zakładce Praktyki na stronie wydziałowej: www.wimim.zut.edu.pl, 2015