Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa w języku angielskim (S2)
Sylabus przedmiotu Materials Properties Designing:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria materiałowa w języku angielskim | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Materials Properties Designing | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Materiałowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Sandra Paszkiewicz <Sandra.Paszkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Garbiak <Malgorzata.Garbiak@zut.edu.pl>, Walenty Jasiński <Walenty.Jasinski@zut.edu.pl>, Magdalena Kwiatkowska <Magdalena.Kwiatkowska@zut.edu.pl>, Sandra Paszkiewicz <Sandra.Paszkiewicz@zut.edu.pl>, Bogdan Piekarski <Bogdan.Piekarski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge in the fields of material science, strength of materials and manufacturing techniques. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Shaping the ability of a proper material selection for a particular design solution based on its physical characteristics in given operating conditions and manufacturing costs. |
C-2 | Shaping the awareness of processes occurring within the materials during use. |
C-3 | Shaping analytical skills in obtaining desired physical characteristics of materials based on operation / use conditions and manufacturing technologies. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | The selection of polymeric materials for details made so far from metal, that meet the design intent. | 5 |
T-L-2 | Development of technological processes aimed at modifying the properties of a polymer material item designed to be used in given operating conditions. | 5 |
T-L-3 | Data calculations and simulations of functional characteristics of polymer / metal products. | 5 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to engineering materials, definitions, classification, factors affecting the physical properties of materials | 4 |
T-W-2 | The structure and short- and long-range arrangement in the materials | 4 |
T-W-3 | The mechanical properties of materials: the physical basis of modulus of elasticity, tensile strength, yield strength, hardness, ductility, deformation mechanisms, abrasive wear and destruction of the materials | 8 |
T-W-4 | Methods of strengthening and plasticizing of polycrystalline forms, plastic flow in a continuum medium | 5 |
T-W-5 | Composites Materials Technology | 4 |
T-W-6 | Criteria and examples of the polymeric materials' properties designing with respect to their specific applications | 5 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in the classes | 15 |
A-L-2 | Preparation of the written report on the implementation of project task | 25 |
40 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Attendence in the lectures | 30 |
A-W-2 | Preparation oneself for the written form of the test | 30 |
A-W-3 | Getting acquainted with the indicated literature | 20 |
80 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informative lecture, movie / multimedia presentation, blackboard |
M-2 | Projects' method, discussion, brain storm |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Completion of the course in the form of a test |
S-2 | Ocena podsumowująca: Completion of the project course on the basis of correctly executed tasks and correctly prepared written report. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMen_2A_C01_W01 Po zakończeniu kursu student powinien: definiować właściwości materiałów oraz czynniki wpływające na kierunek zmian tych właściwości, charakteryzować / opisywać zjawiska zachodzące w strukturze materiału podczas jego eksploatacji, znać kryteria doboru materiałów w zależności od rozwiązań konstrukcyjnych oraz warunków eksploatacji | IMen_2A_W05, IMen_2A_W01, IMen_2A_W02 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-5, T-W-1, T-W-6, T-W-4, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMen_2A_C01_U01 Po zokończeniu kursu student powinien umieć: analizować wpływ warunków eksploatacji materiału na jego właściwości fizyczne, dobierać materiał do konkretnych rozwiązań konstrukcyjnych z uwzględnieniem technik i kosztów wytworzenia, planować proces technologiczny obróbki / modyfikacji materiałów pod kątem uzyskania konkretnych cech użytkowych | IMen_2A_U01, IMen_2A_U02, IMen_2A_U04 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMen_2A_C01_K01 Student nabędzie umiejętności w podejmowaniu decyzji o doborze i kształtowaniu właściwości materiałów do konkretnych zastosowań oraz samodzielności w realizacji powierzonych zadań | IMen_2A_K01 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMen_2A_C01_W01 Po zakończeniu kursu student powinien: definiować właściwości materiałów oraz czynniki wpływające na kierunek zmian tych właściwości, charakteryzować / opisywać zjawiska zachodzące w strukturze materiału podczas jego eksploatacji, znać kryteria doboru materiałów w zależności od rozwiązań konstrukcyjnych oraz warunków eksploatacji | 2,0 | poniżej 12 pkt |
3,0 | 12 - 14 pkt student potrafi definiować właściwości materiałów oraz czynniki wpływające na kierunek zmian tych właściwości, charakteryzować / opisywać zjawiska zachodzące w strukturze materiału podczas jego eksploatacji, znać kryteria doboru materiałów w zależności od rozwiązań konstrukcyjnych oraz warunków eksploatacji | |
3,5 | 15 - 16 pkt | |
4,0 | 17 pkt | |
4,5 | 18 pkt | |
5,0 | 19 - 20 pkt |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMen_2A_C01_U01 Po zokończeniu kursu student powinien umieć: analizować wpływ warunków eksploatacji materiału na jego właściwości fizyczne, dobierać materiał do konkretnych rozwiązań konstrukcyjnych z uwzględnieniem technik i kosztów wytworzenia, planować proces technologiczny obróbki / modyfikacji materiałów pod kątem uzyskania konkretnych cech użytkowych | 2,0 | Student nie przedstawił raportu z rezlizacji zadania projektowego w formie opisowej |
3,0 | Przedstawiony raport zawiera jedynie lakoniczny opis rozwiązania postawionego zadania projektowego, brak jest rysunków, komentarzy, obliczeń | |
3,5 | Raport zawiera uszczegółowiony opis rozwiązania bez dodatkowych elementów | |
4,0 | Raport zawiera szczegółwy opis rozwiązania, komentarz oraz wymagane obliczenia, brak jest rysunków i odnośników literaturowych | |
4,5 | Raport zawiera opis rozwiązania, komentarz, wymagane obliczenia oraz rysunki | |
5,0 | Raport zawiera szczegółowy opis proponowanego przez studenta rozwiązania, opatrzony rysunkami, niezbędnymi obliczeniami jeśli są wymagane, komentarzem, analizą kosztów oraz odnośnikami literaturowymi |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMen_2A_C01_K01 Student nabędzie umiejętności w podejmowaniu decyzji o doborze i kształtowaniu właściwości materiałów do konkretnych zastosowań oraz samodzielności w realizacji powierzonych zadań | 2,0 | Student jest nieaktywny i nie wykazuje zainteresowania przedmiotem. |
3,0 | Student samodzielnie wykonuje zadaną prace, jednak nie wykazuje własnej inicjatywy w poszerzaniu wiedzy. | |
3,5 | Ocena pośrednia pomiędzy postawą studenta ocenianą na 3,0 i 4,0. | |
4,0 | Student samodzielnie wykonuje zadaną prace, przestrzega terminów realizacji kolejnych etapów zadań. | |
4,5 | Ocena pośrednia pomiędzy postawą studenta ocenianą na 4,0 i 5,0. | |
5,0 | Student samodzielnie i terminowo wykonuje zadaną prace, z dużą aktywnością konsultuje założone rozwiązania konstrukcyjne, prezentuje rozwiązania alternatywne, chętnie poszerza swoją wiedzę. |
Literatura podstawowa
- Ashby M.F., Jones D.R.H, Engineering Materials 1. An Introduction to Properties, Applications and Design, Butterworth-Heinemann 2012, 2011
- Ashby M.F., Jones D.R.H., Engineering Materials Volume 2, Second Edition: An Introduction to Microstructures, Processing and Design (International Series on Materials Science and Technology), Butterworth-Heinemann, 1999
- R. Gregg Bruce, William K. Dalton, John E. Neely , Richard R. Kibbe, Modern Materials and Manufacturing Processes, John Wiley & Sons, 1997
- Donald R. Askeland, Pradeep P. Fulay, Wendelin J. Wright, The Science and Engineering of Materials, Cengage Learning, 2010, 6
Literatura dodatkowa
- Stein Richard S., Topics in Polymer Physics, Imperial College Press, 2006
- Rubinstein Michael, Polymer Physics, Oxford University Press, 2003