Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (S2)
specjalność: konstrukcje lekkie
Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria materiałowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca dyplomowa | ||
Specjalność | spawalnictwo i techniki łączenia | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Materiałowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Michał Kawiak <Michal.Kawiak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Jolanta Baranowska <Jolanta.Baranowska@zut.edu.pl>, Anna Biedunkiewicz <Anna.Biedunkiewicz@zut.edu.pl>, Sandra Paszkiewicz <Sandra.Paszkiewicz@zut.edu.pl>, Elżbieta Piesowicz <Elzbieta.Senderek@zut.edu.pl>, Adam Sajek <Adam.Sajek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 20,0 | ECTS (formy) | 20,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Pogłębione wiadomości o właściwościach materiałów, w tym biomateriałów i materiałów opakowaniowych. |
W-2 | podstawy chemii, fizyki i nauki o materiałach oraz podstawy inżynierii spawania |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Realizacja i obrona pracy dyplomowej. |
C-2 | zapoznanie sie z metodyką opracowania aktualnego problemu z obszaru technik spawania |
C-3 | ukształtowanie umiejetności analizy aktualnego problemu i dyskusji na temat prezentowanych tez i wyników analizy |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | Metodyka poszukiwania informacji źródłowych | 0 |
T-PD-2 | Metodyka pracy z materiałami źródłowymi i metodyka analizy stanu zagadnienia | 0 |
T-PD-3 | Realizacja badań eksperymentalnych, analitycznych, projektów konstrukcji lub technologii zgodnie z tematem pracy dyplomowej | 0 |
T-PD-4 | Opracowanie wyników i wniosków na podstawie realizacji planu pracy dyplomowej | 0 |
T-PD-5 | Opracowanie końcowe | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | uczestnictwo w konsultacjach | 15 |
A-PD-2 | czytanie wskazanej literatury | 80 |
A-PD-3 | realizacja zadań wynikających z tematu i planu pracy dyplomowej | 150 |
A-PD-4 | opracowanie wyników i wniosków | 70 |
A-PD-5 | redakcja pracy dyplomowej | 120 |
A-PD-6 | przygotowanie się do egzaminu dyplomowego | 70 |
505 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Nadzór nad przygotowaniem pracy dyplomowej. |
M-2 | pogadanka |
M-3 | ćwiczenia laboratoryjne |
M-4 | ćwiczenia projektowe |
M-5 | dyskusja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Student realizuje rozpoznanie literaturowe, badania eksperymentalne i opracowanie wyników badań w formie pracy dyplomowej magisterskiej. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena poprawności przygotowanego tekstu: merytoryczna i techniczna. |
S-3 | Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć |
S-4 | Ocena podsumowująca: ocena osiągnięć pod koniec semestru |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_S/12_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: opisać zakres, metody i wyniki badań, podsumować rezultaty, wytłumaczyć przebieg prowadzonego eksperymentu. | IM_2A_W02, IM_2A_W03, IM_2A_W05 | — | — | C-1 | T-PD-2, T-PD-3, T-PD-4, T-PD-1 | M-1 | S-1, S-2 |
IM_2A_S/12_W02 ma poszerzoną wiedzę i zna trendy rozwojowe i główne osiągnięcia naukowe w swojej specjalności w obszarach konstrukcji, technologii i eksploatacji konstrukcjii, maszyn i urządzeń | — | — | — | C-3, C-2 | — | M-4, M-3, M-2, M-5 | S-3, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_S/12_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: formułować tezy i wnioski, interpretować wyniki eksperymentu, planować eksperyment, szacować błędy pomiarów, weryfikować rezultaty pomiarów, zorganizować stanowisko badawcze. | IM_2A_U09, IM_2A_U01, IM_2A_U03, IM_2A_U08, IM_2A_U02 | — | — | C-1 | — | M-1 | S-1, S-2 |
IM_2A_S/12_U02 potrafi formulować i testować hipotezy związanie z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi w zakresie inżynierii spawania | — | — | — | C-3, C-2 | — | M-4, M-3, M-2, M-5 | S-3, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_S/12_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: formułować tezy i wnioski badawcze, opisać dane literaturowe i wyniki eksperymentów, | IM_2A_K01, IM_2A_K03 | — | — | C-1 | — | M-1 | S-1, S-2 |
IM_2A_S/12_K02 potrafi odpowiednio określić priorytety zadań służące realizacji określonego zadania | — | — | — | C-3, C-2 | T-PD-2, T-PD-3, T-PD-4, T-PD-5, T-PD-1 | M-4, M-3, M-2, M-5 | S-3, S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_S/12_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: opisać zakres, metody i wyniki badań, podsumować rezultaty, wytłumaczyć przebieg prowadzonego eksperymentu. | 2,0 | Nie zrealizował badań i nie przygotował pracy dyplomowej magisterskiej. |
3,0 | Zrealizował program badań i przygotował pracę dyplomową magisterską w zakresie dostatecznym. | |
3,5 | Zrealizował program badań i przygotował pracę dyplomową magisterską w zakresie dość dobrym. | |
4,0 | Zrealizował program badań i przygotował pracę dyplomową magisterską w zakresie dobrym. | |
4,5 | Zrealizował program badań i przygotował pracę dyplomową magisterską w zakresie ponad dobrym. | |
5,0 | Zrealizował program badań i przygotował pracę dyplomową magisterską w zakresie bardzo dobrym. | |
IM_2A_S/12_W02 ma poszerzoną wiedzę i zna trendy rozwojowe i główne osiągnięcia naukowe w swojej specjalności w obszarach konstrukcji, technologii i eksploatacji konstrukcjii, maszyn i urządzeń | 2,0 | student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3 |
3,0 | student prezentuje schematyczną i podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu | |
3,5 | student prezentuje ogólną wiedzę z zakresu przedmiotu | |
4,0 | student wykazuje dobrą wiedzę z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia podstawowej analizy związków czynników wyjściowych i skutków | |
4,5 | student wykazuje ponad dobrą wiedzę z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia średnio trudnej analizy związków czynników wyjściowych i skutków | |
5,0 | student wykazuje bardzo dobrą wiedzę z zakresu przedmiotu umożliwiającą interpretację związków czynników wyjściowych i skutków |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_S/12_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: formułować tezy i wnioski, interpretować wyniki eksperymentu, planować eksperyment, szacować błędy pomiarów, weryfikować rezultaty pomiarów, zorganizować stanowisko badawcze. | 2,0 | Nie umie sformułować tez i zrealizować prac badawczych. |
3,0 | Sformułował tezy, zrealizował i opisał wyniki badań, wyprowadził wnioski w sposób dostateczny. | |
3,5 | Sformułował tezy, zrealizował i opisał wyniki badań, wyprowadził wnioski w sposób dość dobry. | |
4,0 | Sformułował tezy, zrealizował i opisał wyniki badań, wyprowadził wnioski w sposób dobry. | |
4,5 | Sformułował tezy, zrealizował i opisał wyniki badań, wyprowadził wnioski w sposób ponad dobry. | |
5,0 | Sformułował tezy, zrealizował i opisał wyniki badań, wyprowadził wnioski w sposób bardzo dobry. | |
IM_2A_S/12_U02 potrafi formulować i testować hipotezy związanie z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi w zakresie inżynierii spawania | 2,0 | student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3 |
3,0 | student prezentuje schematyczne i podstawowe umiejętności z zakresu przedmiotu | |
3,5 | student prezentuje ogólne umiejętności z zakresu przedmiotu | |
4,0 | student wykazuje dobre umiejętności z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia podstawowej analizy związków czynników wyjściowych i skutków | |
4,5 | student wykazuje ponad dobre umiejętności z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia średnio trudnej analizy związków czynników wyjściowych i skutków | |
5,0 | student wykazuje bardzo dobre umiejętności z zakresu przedmiotu umożliwiającą interpretację związków czynników wyjściowych i skutków |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_S/12_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: formułować tezy i wnioski badawcze, opisać dane literaturowe i wyniki eksperymentów, | 2,0 | Nie potrafił zrealizować i opisać wyników eksperymentów. |
3,0 | Potrafił zrealizować plan badań i opisać wyniki eksperymentów w stopniu dostatecnym. | |
3,5 | Potrafił zrealizować plan badań i opisać wyniki eksperymentów w stopniu dość dobrym. | |
4,0 | Potrafił zrealizować plan badań i opisać wyniki eksperymentów w stopniu dobrym. | |
4,5 | Potrafił zrealizować plan badań i opisać wyniki eksperymentów w stopniu ponad dobrym. | |
5,0 | Potrafił zrealizować plan badań i opisać wyniki eksperymentów w stopniu bardzo. dobrym. | |
IM_2A_S/12_K02 potrafi odpowiednio określić priorytety zadań służące realizacji określonego zadania | 2,0 | student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3 |
3,0 | student prezentuje schematyczne i podstawowe kompetencje z zakresu przedmiotu | |
3,5 | student prezentuje ogólne kompetencje z zakresu przedmiotu | |
4,0 | student wykazuje dobre kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia podstawowej analizy związków czynników wyjściowych i skutków | |
4,5 | student wykazuje ponad dobre kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia średnio trudnej analizy związków czynników wyjściowych i skutków | |
5,0 | student wykazuje bardzo dobre kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą interpretację związków czynników wyjściowych i skutków |
Literatura podstawowa
- X, Przykład struktury pracy dyplomowej magisterskiej: www.ztp.zut.edu.pl, X, X, 2011
- Tasak E., Spawalność stali, Fotobit, Kraków, 2008
- Klimpel A., Spawanie, zgrzewanie i cięcie metali, WNT, Warszawa, 2009
- Klimpel A., Napawanie i natryskiwanie cieplne, WNT, Warszawa, 2000
- Nowacki J., Chudziński M., Zmitrowicz P., Lutowanie w budowie Maszyn, WNT, Warszawa, 2007
- Blicharski M., Wprowadzenie do Inżynierii Materiałowej, WNT, Warszawa, 2003
- Papkala H., Zgrzewanie oporowe metal, Wyd. KaBe, Krosno, 2003
- Nowacki J., Stal dupleks i jej spawalność, WNT, Warszawa, 2009
- Praca zbiorowa pod red. J. Pilarczyka, Poradnik Inżyniera – Spawalnictwo, WNT, Warszawaa, 2003
- Nowacki J., Spiekane metale i kompozyty o osnowie metalicznej, WNT, Warszawa, 2005
- Dobrzański L., Podstawy nauki o materiałach i metaloznawstwo, WNT, Warszawa, 2003
Literatura dodatkowa
- Lancaster J. F., Metalurgy of welding, Abington Publishing, Cambridge, 2000
- Kurzydłowski J. K., Lewandowska M., Nanomateriały Inżynierskie, PWN, Warszawa, 2009