Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Gospodarka turystyczna (S1)

Sylabus przedmiotu Planowanie i prognozowanie w turystyce:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka turystyczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Planowanie i prognozowanie w turystyce
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zastosowań Matematyki w Ekonomii
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Oesterreich <Maciej.Oesterreich@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Katarzyna Cheba <Katarzyna.Cheba@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 20 1,40,50zaliczenie
wykładyW3 10 0,60,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagania w zakresie wiedzy: podstawowe wiadomości z zakresu matematyki oraz statystyki opisowej.
W-2Wymagania w zakresie umiejętności: student potrafi posługiwać się arkuszem kalkulacyjnym Excel.
W-3Wymagania w zakresie kompetencji: student potrafi pracować w grupie, samodzielnie opracowywać informacje na wskazany temat oraz formułować wnioski.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie wiedzy w zakresie wykorzystania wybranych metod planowania oraz prognozowania zjawisk turystycznych.
C-2Nabycie umiejętności w zakresie zastosowania arkusza kalkulacyjnego oraz wybranych pakietów statystycznych w planowaniu i prognozowaniu zjawisk turystycznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Źródła danych w turystyce i ich eksploracja.2
T-L-2Metody ilościowe w prognozowaniu zjawisk turystycznych.2
T-L-3Wykorzystanie modeli szeregów czasowych do opisu i prognozowania zjawisk turystycznych.4
T-L-4Kolokwium.2
T-L-5Wybrane metody heurystyczne w planowaniu i prognozowaniu zjawisk turystycznych.2
T-L-6Planowanie i prognozowanie w turystyce z wykorzystaniem modeli analogowych.2
T-L-7Przygotowanie i wygłoszenie prezentacji.6
20
wykłady
T-W-1Teoretyczne podstawy planowania rozwoju turystyki.2
T-W-2Metody prognozowania zjawisk turystycznych.2
T-W-3Heurystyczne metody planowania i prognozowania zjawisk turystycznych.2
T-W-4Zastosowanie modeli analogowych w planowaniu i prognozowaniu zjawisk turystycznych.2
T-W-5Zaliczenie pisemne wykładów.2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach20
A-L-2Przygotowanie się do laboratoriów i studiowanie literatury.5
A-L-3Przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego.5
A-L-4Przygotowanie projektu.5
35
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia wykładów.5
15

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjno-problemowy w postaci prezentacji multimedialnej wraz z przykładami.
M-2Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego oraz wybranych programów komputerowych.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z laboratoriów w formie pisemnego kolokwium, sprawdzającego praktyczne umiejętności nabyte przez studenta.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie laboratorium w formie prezentacji, sprawdzającej praktyczne umiejętności nabyte przez studenta.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_C11/3.5_W01
Student zna i rozumie podstawy teoretyczne dotyczące metod planowania i prognozowania zjawisk turystycznych oraz warunki ich stosowalności.
GT_1A_W01C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_C11/3.5_U01
Student potrafi wykorzystać nabyte podstawy teoretyczne wybranych metod planowania i prognozowania w praktyce.
GT_1A_U01, GT_1A_U02, GT_1A_U03C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-2S-2, S-3
GT_1A_C11/3.5_U02
Student potrafi wykorzystać arkusz kalkulacyjny i wybrane pakiety statystyczne w procesie planowania i prognozowania zjawisk turystycznych.
GT_1A_U03C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-2S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_C11/3.5_K01
Student jest gotów do rozwiązywania problemów związanych z wyborem metod i narzędzi stosowanych w planowniu i prognozowaniu w turystyce
GT_1A_K01, GT_1A_K02C-2, C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_C11/3.5_W01
Student zna i rozumie podstawy teoretyczne dotyczące metod planowania i prognozowania zjawisk turystycznych oraz warunki ich stosowalności.
2,0Student nie zna i nie rozumie teoretycznych podstaw stosowalności wybranych metod planowania i prognozowania.
3,0Student w stopniu dostatecznym zna i rozumie teoretyczne podstawy stosowalności wybranych metod planowania i prognozowania.
3,5Student w stopniu bardziej niż dostatecznym zna i rozumie teoretyczne podstawy stosowalności wybranych metod planowania i prognozowania.
4,0Student w stopniu dobrym zna i rozumie teoretyczne podstawy stosowalności wybranych metod planowania i prognozowania.
4,5Student w stopniu bardziej niż dobrym zna i rozumie teoretyczne podstawy stosowalności wybranych metod planowania i prognozowania.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym zna i nie rozumie teoretyczne podstawy stosowalności wybranych metod planowania i prognozowania.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_C11/3.5_U01
Student potrafi wykorzystać nabyte podstawy teoretyczne wybranych metod planowania i prognozowania w praktyce.
2,0Student nie potrafi wykorzystać nabytych podstaw teoretycznych dotyczących wybranych metod planowania i prognozowania w praktyce.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystać nabyte podstawy teoretyczne dotyczące wybranych metod planowania i prognozowania w praktyce.
3,5Student potrafi w stopniu więcej niż dostatecznym wykorzystać nabyte podstawy teoretyczne dotyczące wybranych metod planowania i prognozowania w praktyce.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystać nabyte podstawy teoretyczne dotyczące wybranych metod planowania i prognozowania w praktyce.
4,5Student potrafi w stopniu więcej niż dobrym wykorzystać nabyte podstawy teoretyczne dotyczące wybranych metod planowania i prognozowania w praktyce.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystać nabyte podstawy teoretyczne dotyczące wybranych metod planowania i prognozowania w praktyce.
GT_1A_C11/3.5_U02
Student potrafi wykorzystać arkusz kalkulacyjny i wybrane pakiety statystyczne w procesie planowania i prognozowania zjawisk turystycznych.
2,0Student nie potrafi wykorzystać arkusza kalkulacyjnego i wybranych pakietów statystycznych do planowania i budowy prognoz.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystać arkusz kalkulacyjny i wybrane pakiety statystyczne do planowania i budowy prognoz.
3,5Student potrafi w stopniu więcej niż dostatecznym wykorzystać arkusz kalkulacyjny i wybrane pakiety statystyczne do planowania i budowy prognoz.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystać arkusz kalkulacyjny i wybrane pakiety statystyczne do planowania i budowy prognoz.
4,5Student potrafi w stopniu więcej niż dobrym wykorzystać arkusz kalkulacyjny i wybrane pakiety statystyczne do planowania i budowy prognoz.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystać arkusz kalkulacyjny i wybrane pakiety statystyczne do planowania i budowy prognoz.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_C11/3.5_K01
Student jest gotów do rozwiązywania problemów związanych z wyborem metod i narzędzi stosowanych w planowniu i prognozowaniu w turystyce
2,0Student nie jest gotowy do samodzielnego rozwiązania problemów związanych z planowaniem i prognozowaniem zjawisk turystycznych.
3,0Student jest w stopniu dostatecznym gotowy do samodzielnego rozwiązania problemów związanych z planowaniem i prognozowaniem zjawisk turystycznych.
3,5Student jest w stopniu bardziej niż dostatecznym gotowy do samodzielnego rozwiązania problemów związanych z planowaniem i prognozowaniem zjawisk turystycznych.
4,0Student jest w stopniu dobrym gotowy do samodzielnego rozwiązania problemów związanych z planowaniem i prognozowaniem zjawisk turystycznych.
4,5Student jest w stopniu więcej niż dobrym gotowy do samodzielnego rozwiązania problemów związanych z planowaniem i prognozowaniem zjawisk turystycznych.
5,0Student jest w stopniu bardzo dobrym gotowy do samodzielnego rozwiązania problemów związanych z planowaniem i prognozowaniem zjawisk turystycznych.

Literatura podstawowa

  1. Malina A., Frodyma K., PROGNOZOWANIE W TURYSTYCE. PODSTAWY TEORETYCZNE ORAZ PRZYKŁADY I ZADANIA Z WYKORZYSTANIEM PROGRAMU EXCEL, Uniwersytet Ekonomicznyw Krakowie, Kraków, 2019
  2. Cieślak, M. (red.), Prognozowanie gospodarcze : metody i zastosowania., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2012
  3. Maddala, G.S., Ekonometria, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2008
  4. Zeliaś, A., Pawełek, B., Wanat, S., Prognozowanie ekonomiczne: teoria, przykłady, zadania., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2008
  5. Dittmann, P., Prognozowanie w przedsiębiorstwie: metody i ich zastosowanie., Wolters Kluwer, Kraków, 2006
  6. Zawadzki, J., Modelowanie predyktywne i prognozowanie zjawisk w skali mikroekonomicznej, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, 1996

Literatura dodatkowa

  1. Paolella, M.S., Linear Models and Time-Series Analysis. Regression, ANOVA, ARMA and GARCH., John Wiley & Sons, Hoboken, 2019
  2. Dittmann, P., Szabela-Pasierbińska E., Dittmann I., Szpulak A., Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem., Wolters Kluwer, Kraków, 2009
  3. Box, G.E.P., Jenkins, G., M., Reinsel, G.C., Time Series Analysis. Forecasting and Control., JohnWiley & Sons, Hoboken, 2008, 4
  4. Radzikowska, B., Metody prognozowania. Zbiór zadań., Wydawnictwo AE we Wrocławiu., Wrocław, 2004

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Źródła danych w turystyce i ich eksploracja.2
T-L-2Metody ilościowe w prognozowaniu zjawisk turystycznych.2
T-L-3Wykorzystanie modeli szeregów czasowych do opisu i prognozowania zjawisk turystycznych.4
T-L-4Kolokwium.2
T-L-5Wybrane metody heurystyczne w planowaniu i prognozowaniu zjawisk turystycznych.2
T-L-6Planowanie i prognozowanie w turystyce z wykorzystaniem modeli analogowych.2
T-L-7Przygotowanie i wygłoszenie prezentacji.6
20

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Teoretyczne podstawy planowania rozwoju turystyki.2
T-W-2Metody prognozowania zjawisk turystycznych.2
T-W-3Heurystyczne metody planowania i prognozowania zjawisk turystycznych.2
T-W-4Zastosowanie modeli analogowych w planowaniu i prognozowaniu zjawisk turystycznych.2
T-W-5Zaliczenie pisemne wykładów.2
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach20
A-L-2Przygotowanie się do laboratoriów i studiowanie literatury.5
A-L-3Przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego.5
A-L-4Przygotowanie projektu.5
35
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia wykładów.5
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_C11/3.5_W01Student zna i rozumie podstawy teoretyczne dotyczące metod planowania i prognozowania zjawisk turystycznych oraz warunki ich stosowalności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty, obiekty i zjawiska z zakresu gospodarki turystycznej, a także metody i teorie wyjaśniające zależności występujące między nimi stanowiące podstawową wiedzę ogólną z ekonomii, finansów i zarządzania tworzących podstawy teoretyczne gospodarki turystycznej oraz wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy w zakresie wykorzystania wybranych metod planowania oraz prognozowania zjawisk turystycznych.
Treści programoweT-W-1Teoretyczne podstawy planowania rozwoju turystyki.
T-W-2Metody prognozowania zjawisk turystycznych.
T-W-3Heurystyczne metody planowania i prognozowania zjawisk turystycznych.
T-W-4Zastosowanie modeli analogowych w planowaniu i prognozowaniu zjawisk turystycznych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjno-problemowy w postaci prezentacji multimedialnej wraz z przykładami.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie teoretycznych podstaw stosowalności wybranych metod planowania i prognozowania.
3,0Student w stopniu dostatecznym zna i rozumie teoretyczne podstawy stosowalności wybranych metod planowania i prognozowania.
3,5Student w stopniu bardziej niż dostatecznym zna i rozumie teoretyczne podstawy stosowalności wybranych metod planowania i prognozowania.
4,0Student w stopniu dobrym zna i rozumie teoretyczne podstawy stosowalności wybranych metod planowania i prognozowania.
4,5Student w stopniu bardziej niż dobrym zna i rozumie teoretyczne podstawy stosowalności wybranych metod planowania i prognozowania.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym zna i nie rozumie teoretyczne podstawy stosowalności wybranych metod planowania i prognozowania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_C11/3.5_U01Student potrafi wykorzystać nabyte podstawy teoretyczne wybranych metod planowania i prognozowania w praktyce.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu gospodarki turystycznej do formułowania i rozwiazywania złożonych i nietypowych problemów, a także wykonywania zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych
GT_1A_U02Potrafi weryfikować i dobierać źródła danych i pochodzące z nich informacje podejmując procesy oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji w celu rozwiązywania zadań i problemów z zakresu gospodarki turystycznej
GT_1A_U03Potrafi dobrać i stosować metody ilościowe i z zakresu teorii podejmowania decyzji, a także narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne do analizowania i prognozowania procesów oraz zjawisk gospodarczych z zakresu turystyki
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy w zakresie wykorzystania wybranych metod planowania oraz prognozowania zjawisk turystycznych.
Treści programoweT-L-1Źródła danych w turystyce i ich eksploracja.
T-L-2Metody ilościowe w prognozowaniu zjawisk turystycznych.
T-L-3Wykorzystanie modeli szeregów czasowych do opisu i prognozowania zjawisk turystycznych.
T-L-5Wybrane metody heurystyczne w planowaniu i prognozowaniu zjawisk turystycznych.
T-L-6Planowanie i prognozowanie w turystyce z wykorzystaniem modeli analogowych.
T-L-7Przygotowanie i wygłoszenie prezentacji.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego oraz wybranych programów komputerowych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z laboratoriów w formie pisemnego kolokwium, sprawdzającego praktyczne umiejętności nabyte przez studenta.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie laboratorium w formie prezentacji, sprawdzającej praktyczne umiejętności nabyte przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać nabytych podstaw teoretycznych dotyczących wybranych metod planowania i prognozowania w praktyce.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystać nabyte podstawy teoretyczne dotyczące wybranych metod planowania i prognozowania w praktyce.
3,5Student potrafi w stopniu więcej niż dostatecznym wykorzystać nabyte podstawy teoretyczne dotyczące wybranych metod planowania i prognozowania w praktyce.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystać nabyte podstawy teoretyczne dotyczące wybranych metod planowania i prognozowania w praktyce.
4,5Student potrafi w stopniu więcej niż dobrym wykorzystać nabyte podstawy teoretyczne dotyczące wybranych metod planowania i prognozowania w praktyce.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystać nabyte podstawy teoretyczne dotyczące wybranych metod planowania i prognozowania w praktyce.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_C11/3.5_U02Student potrafi wykorzystać arkusz kalkulacyjny i wybrane pakiety statystyczne w procesie planowania i prognozowania zjawisk turystycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_U03Potrafi dobrać i stosować metody ilościowe i z zakresu teorii podejmowania decyzji, a także narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne do analizowania i prognozowania procesów oraz zjawisk gospodarczych z zakresu turystyki
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności w zakresie zastosowania arkusza kalkulacyjnego oraz wybranych pakietów statystycznych w planowaniu i prognozowaniu zjawisk turystycznych.
Treści programoweT-L-1Źródła danych w turystyce i ich eksploracja.
T-L-2Metody ilościowe w prognozowaniu zjawisk turystycznych.
T-L-3Wykorzystanie modeli szeregów czasowych do opisu i prognozowania zjawisk turystycznych.
T-L-5Wybrane metody heurystyczne w planowaniu i prognozowaniu zjawisk turystycznych.
T-L-6Planowanie i prognozowanie w turystyce z wykorzystaniem modeli analogowych.
T-L-7Przygotowanie i wygłoszenie prezentacji.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego oraz wybranych programów komputerowych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z laboratoriów w formie pisemnego kolokwium, sprawdzającego praktyczne umiejętności nabyte przez studenta.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie laboratorium w formie prezentacji, sprawdzającej praktyczne umiejętności nabyte przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać arkusza kalkulacyjnego i wybranych pakietów statystycznych do planowania i budowy prognoz.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystać arkusz kalkulacyjny i wybrane pakiety statystyczne do planowania i budowy prognoz.
3,5Student potrafi w stopniu więcej niż dostatecznym wykorzystać arkusz kalkulacyjny i wybrane pakiety statystyczne do planowania i budowy prognoz.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystać arkusz kalkulacyjny i wybrane pakiety statystyczne do planowania i budowy prognoz.
4,5Student potrafi w stopniu więcej niż dobrym wykorzystać arkusz kalkulacyjny i wybrane pakiety statystyczne do planowania i budowy prognoz.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystać arkusz kalkulacyjny i wybrane pakiety statystyczne do planowania i budowy prognoz.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_C11/3.5_K01Student jest gotów do rozwiązywania problemów związanych z wyborem metod i narzędzi stosowanych w planowniu i prognozowaniu w turystyce
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, a także odbieranych treści
GT_1A_K02Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz korzystania z wiedzy eksperckiej w przypadku trudności z samodzielną realizacją zadań
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności w zakresie zastosowania arkusza kalkulacyjnego oraz wybranych pakietów statystycznych w planowaniu i prognozowaniu zjawisk turystycznych.
C-1Nabycie wiedzy w zakresie wykorzystania wybranych metod planowania oraz prognozowania zjawisk turystycznych.
Treści programoweT-W-1Teoretyczne podstawy planowania rozwoju turystyki.
T-W-2Metody prognozowania zjawisk turystycznych.
T-W-3Heurystyczne metody planowania i prognozowania zjawisk turystycznych.
T-W-4Zastosowanie modeli analogowych w planowaniu i prognozowaniu zjawisk turystycznych.
T-L-1Źródła danych w turystyce i ich eksploracja.
T-L-2Metody ilościowe w prognozowaniu zjawisk turystycznych.
T-L-3Wykorzystanie modeli szeregów czasowych do opisu i prognozowania zjawisk turystycznych.
T-L-5Wybrane metody heurystyczne w planowaniu i prognozowaniu zjawisk turystycznych.
T-L-6Planowanie i prognozowanie w turystyce z wykorzystaniem modeli analogowych.
T-L-7Przygotowanie i wygłoszenie prezentacji.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjno-problemowy w postaci prezentacji multimedialnej wraz z przykładami.
M-2Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego oraz wybranych programów komputerowych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z laboratoriów w formie pisemnego kolokwium, sprawdzającego praktyczne umiejętności nabyte przez studenta.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie laboratorium w formie prezentacji, sprawdzającej praktyczne umiejętności nabyte przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest gotowy do samodzielnego rozwiązania problemów związanych z planowaniem i prognozowaniem zjawisk turystycznych.
3,0Student jest w stopniu dostatecznym gotowy do samodzielnego rozwiązania problemów związanych z planowaniem i prognozowaniem zjawisk turystycznych.
3,5Student jest w stopniu bardziej niż dostatecznym gotowy do samodzielnego rozwiązania problemów związanych z planowaniem i prognozowaniem zjawisk turystycznych.
4,0Student jest w stopniu dobrym gotowy do samodzielnego rozwiązania problemów związanych z planowaniem i prognozowaniem zjawisk turystycznych.
4,5Student jest w stopniu więcej niż dobrym gotowy do samodzielnego rozwiązania problemów związanych z planowaniem i prognozowaniem zjawisk turystycznych.
5,0Student jest w stopniu bardzo dobrym gotowy do samodzielnego rozwiązania problemów związanych z planowaniem i prognozowaniem zjawisk turystycznych.