Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Architektury - Architektura (S2)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe Urbanistyczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier architekt
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe Urbanistyczne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Urbanistyki i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Klara Czyńska <Klara.Czynska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elżbieta Czekiel-Świtalska <Elzbieta.Czekiel-Switalska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 9 Grupa obieralna 4

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD3 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1zaliczone projektowanie przeddyplomowe

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1kompetencje nieodzowne na stanowisku projektanta odpowiedzialnego: za wymianę doświadczeń i poglądów uzyskiwanych w trakcie opracowywania projektów architektoniczno-urbanistycznych (w tym projektu dyplomowego) o znacznym stopniu złożoności, za doskonalenie sposobu prezentacji oraz obrony przedstawianych poglądów i rozwiązań, za rozszerzanie, pogłębienie, porządkowanie, ograniczenie i uproszczenie tematyki złożonych prac projektowych (w tym dyplomowych) dzięki przeprowadzonej dyskusji oraz wnioskom z niej wypływających

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Seminarium składa się z następujących faz: prezentacja referatu (z pomocą programów PowerPoint lub OpenOffice) krótsza dla dyplomów, jednoosobowych i dłuższa dla dyplomów dwuosobowych, pytania uczestników i odpowiedzi referenta na zapisane pytania, poglądy i opinie uczestników, wymiana argumentów i kontrargumentów, podsumowanie dyskusji w tym poszerzenie i pogłębienie wiedzy w zakresie urbanistyki i architektury. W prezentacji należy uwzględnić: omówienie sposobu selekcji i analizy materiałów źródłowych, literatury oraz przykładowych rozwiązań krajowych i zagranicznych, określenie diagnozy obszaru objętego opracowaniem, przedstawienie wniosków z ww. analizy oraz inspiracji (krajowych i zagranicznych) do sformułowania koncepcji projektowej, omówienie koncepcji projektowej i rozwiązań szczegółowych, przedstawienie typowej planszy A1 (układ poziomy lub pionowy, napis główny, podtytuły, numeracja plansz, legenda) oraz spisu treści opisu projektu z bibliografią.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1uczestnictwo w zajęciach15
A-SD-2praca własna9
A-SD-3Konsultacje1
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metoda seminarium, metoda prezentacji, metoda porównawcza, dyskusja dydaktyczna, metoda harmonogramu wykonania pracy dyplomowej, metoda programowa (komputerowa).

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: student ma wykazać się na seminarium a) umiejętnością samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych z dziedziny architektury, urbanistyki i planowania przestrzennego o znacznym stopniu złożoności oraz b) umiejętnością uzasadnienia przyjętego rozwiązania w dyskusji (dzięki wymianie argumentów i kontrargumentów). Oceniane są: a) opracowanie, w uzgodnieniu z promotorem, harmonogramu wykonania poszczególnych elementów pracy dyplomowej, b) prezentacja i obrona wykonanych już elementów pracy dyplomowej, c) aktywny udział dyplomanta we wszystkich fazach dyskusji dydaktycznej oraz d) obecność na seminariach.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_AS2-VI/3d_W01
zna teorię, elementy i zasady kompozycji urbanistycznej
AU_2A_W05C-1T-SD-1M-1S-1
AU_2A_AS2-VI/3d_W02
w kompozycji rozumie powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka)
AU_2A_W06, AU_2A_W26C-1T-SD-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_AS2-VI/3d_U01
przez pracę realizuje indywidualną postawę twórczą, którą manifestuje swój stosunek do rzeczywistości i współczesnej sztuki
AU_2A_U01C-1T-SD-1M-1S-1
AU_2A_AS2-VI/3d_U02
prezentuje autorskie koncepcje oraz rozwiązania projektowe i planistyczne w atrakcyjny sposób (grafika, prezentacje)
AU_2A_U02, AU_2A_U21, AU_2A_U22, AU_2A_U31C-1T-SD-1M-1S-1
AU_2A_AS2-VI/3d_U03
potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego
AU_2A_U03C-1T-SD-1M-1S-1
AU_2A_AS2-VI/3d_U04
w projektowaniu i planowaniu określa problemy i dokonuje ich hierarchizacji
AU_2A_U06C-1T-SD-1M-1S-1
AU_2A_AS2-VI/3d_U05
potrafi wykonać projekt typowy, jest przygotowany do współtworzenia rozwiązań systemowych
AU_2A_U07C-1T-SD-1M-1S-1
AU_2A_AS2-VI/3d_U06
potrafi aranżować reprezentacyjną przestrzeń miejską, większe założenia przestrzenne i krajobrazowe
AU_2A_U08C-1T-SD-1M-1S-1
AU_2A_AS2-VI/3d_U07
potrafi projektować zespoły osadnicze o złożonej funkcji i dużej skali
AU_2A_U11C-1T-SD-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_AS2-VI/3d_K01
szanuje i chroni integralność środowiska przyrodniczego i kulturowego
AU_2A_K06C-1T-SD-1M-1S-1
AU_2A_AS2-VI/3d_K02
jest otwarty i komunikatywny, wyraża swoje poglądy, prezentuje rozwiązania i dyskutuje w środowisku branżowym, na forum publicznym i w kontaktach z mediami
AU_2A_K06C-1T-SD-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_2A_AS2-VI/3d_W01
zna teorię, elementy i zasady kompozycji urbanistycznej
2,0
3,0W rozwiazaniu projektowym zostały poprawnie zastosowane elementy kompozycji urbanistycznej
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_2A_AS2-VI/3d_W02
w kompozycji rozumie powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka)
2,0
3,0Poprawnie zastosowane zostały w projekcie elementy kompozycji, powiązania przestrzenne odpowiadające odpowiednim proporcjom
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_2A_AS2-VI/3d_U01
przez pracę realizuje indywidualną postawę twórczą, którą manifestuje swój stosunek do rzeczywistości i współczesnej sztuki
2,0
3,0Przedstawienie oryginalnej koncepcji projektowej
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_2A_AS2-VI/3d_U02
prezentuje autorskie koncepcje oraz rozwiązania projektowe i planistyczne w atrakcyjny sposób (grafika, prezentacje)
2,0
3,0Atrakcyjne pod wzgledem graficznych przedstawienie pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_2A_AS2-VI/3d_U03
potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego
2,0
3,0Przedstawiona metoda jest adekwatna do realizowanego zadania projektowego lub planistycznego
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_2A_AS2-VI/3d_U04
w projektowaniu i planowaniu określa problemy i dokonuje ich hierarchizacji
2,0
3,0Prawidłowe zdefiniowanie problemów i ich odpowiednia hierarchizacja
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_2A_AS2-VI/3d_U05
potrafi wykonać projekt typowy, jest przygotowany do współtworzenia rozwiązań systemowych
2,0
3,0Prawidłowo wykonany został projekt typowy zostały przesdstawione rozwiązaia systemowe
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_2A_AS2-VI/3d_U06
potrafi aranżować reprezentacyjną przestrzeń miejską, większe założenia przestrzenne i krajobrazowe
2,0
3,0Odpowiednie zdefiniowanie i zagospodarowania publicznych przestrzeni miejskich
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_2A_AS2-VI/3d_U07
potrafi projektować zespoły osadnicze o złożonej funkcji i dużej skali
2,0
3,0Projekt zawiera prawidłowo zaprojektowane zespły osadnicze
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_2A_AS2-VI/3d_K01
szanuje i chroni integralność środowiska przyrodniczego i kulturowego
2,0
3,0Prezentuje umiejętności chronienia środowisska przyrodniczego o kulturowego
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_2A_AS2-VI/3d_K02
jest otwarty i komunikatywny, wyraża swoje poglądy, prezentuje rozwiązania i dyskutuje w środowisku branżowym, na forum publicznym i w kontaktach z mediami
2,0
3,0Berze czynny udział w prezentacji i dyskusji
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Chmielewski M.J., Teoria urbanistyki, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2004
  2. Majchrzak J. i Mendel T, Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań, 1999
  3. Wiszniewski A., Jak przekonywująco mówić i przemawiać, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Wrocław, 1994

Literatura dodatkowa

  1. Stróżewski W., Dialektyka twórczości, Wydawnictwo Znak, Kraków, 2007
  2. Zeimbiński Z., Logika praktyczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2002

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Seminarium składa się z następujących faz: prezentacja referatu (z pomocą programów PowerPoint lub OpenOffice) krótsza dla dyplomów, jednoosobowych i dłuższa dla dyplomów dwuosobowych, pytania uczestników i odpowiedzi referenta na zapisane pytania, poglądy i opinie uczestników, wymiana argumentów i kontrargumentów, podsumowanie dyskusji w tym poszerzenie i pogłębienie wiedzy w zakresie urbanistyki i architektury. W prezentacji należy uwzględnić: omówienie sposobu selekcji i analizy materiałów źródłowych, literatury oraz przykładowych rozwiązań krajowych i zagranicznych, określenie diagnozy obszaru objętego opracowaniem, przedstawienie wniosków z ww. analizy oraz inspiracji (krajowych i zagranicznych) do sformułowania koncepcji projektowej, omówienie koncepcji projektowej i rozwiązań szczegółowych, przedstawienie typowej planszy A1 (układ poziomy lub pionowy, napis główny, podtytuły, numeracja plansz, legenda) oraz spisu treści opisu projektu z bibliografią.15
15

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1uczestnictwo w zajęciach15
A-SD-2praca własna9
A-SD-3Konsultacje1
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_AS2-VI/3d_W01zna teorię, elementy i zasady kompozycji urbanistycznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_W05A.W5. absolwent zna i rozumie zasady projektowania uniwersalnego, w tym ideę projektowania przestrzeni i budynków dostępnych dla wszystkich użytkowników, w szczególności dla osób z niepełnosprawnościami, w architekturze, urbanistyce i planowaniu przestrzennym, oraz zasady ergonomii, w tym parametry ergonomiczne niezbędne do zapewnienia pełnej funkcjonalności projektowanej przestrzeni i obiektów dla wszystkich użytkowników, w szczególności dla osób z niepełnosprawnościami;
Cel przedmiotuC-1kompetencje nieodzowne na stanowisku projektanta odpowiedzialnego: za wymianę doświadczeń i poglądów uzyskiwanych w trakcie opracowywania projektów architektoniczno-urbanistycznych (w tym projektu dyplomowego) o znacznym stopniu złożoności, za doskonalenie sposobu prezentacji oraz obrony przedstawianych poglądów i rozwiązań, za rozszerzanie, pogłębienie, porządkowanie, ograniczenie i uproszczenie tematyki złożonych prac projektowych (w tym dyplomowych) dzięki przeprowadzonej dyskusji oraz wnioskom z niej wypływających
Treści programoweT-SD-1Seminarium składa się z następujących faz: prezentacja referatu (z pomocą programów PowerPoint lub OpenOffice) krótsza dla dyplomów, jednoosobowych i dłuższa dla dyplomów dwuosobowych, pytania uczestników i odpowiedzi referenta na zapisane pytania, poglądy i opinie uczestników, wymiana argumentów i kontrargumentów, podsumowanie dyskusji w tym poszerzenie i pogłębienie wiedzy w zakresie urbanistyki i architektury. W prezentacji należy uwzględnić: omówienie sposobu selekcji i analizy materiałów źródłowych, literatury oraz przykładowych rozwiązań krajowych i zagranicznych, określenie diagnozy obszaru objętego opracowaniem, przedstawienie wniosków z ww. analizy oraz inspiracji (krajowych i zagranicznych) do sformułowania koncepcji projektowej, omówienie koncepcji projektowej i rozwiązań szczegółowych, przedstawienie typowej planszy A1 (układ poziomy lub pionowy, napis główny, podtytuły, numeracja plansz, legenda) oraz spisu treści opisu projektu z bibliografią.
Metody nauczaniaM-1metoda seminarium, metoda prezentacji, metoda porównawcza, dyskusja dydaktyczna, metoda harmonogramu wykonania pracy dyplomowej, metoda programowa (komputerowa).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: student ma wykazać się na seminarium a) umiejętnością samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych z dziedziny architektury, urbanistyki i planowania przestrzennego o znacznym stopniu złożoności oraz b) umiejętnością uzasadnienia przyjętego rozwiązania w dyskusji (dzięki wymianie argumentów i kontrargumentów). Oceniane są: a) opracowanie, w uzgodnieniu z promotorem, harmonogramu wykonania poszczególnych elementów pracy dyplomowej, b) prezentacja i obrona wykonanych już elementów pracy dyplomowej, c) aktywny udział dyplomanta we wszystkich fazach dyskusji dydaktycznej oraz d) obecność na seminariach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W rozwiazaniu projektowym zostały poprawnie zastosowane elementy kompozycji urbanistycznej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_AS2-VI/3d_W02w kompozycji rozumie powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_W06A.W6. absolwent zna i rozumie zaawansowane metody analiz, narzędzia, techniki i materiały niezbędne do przygotowania koncepcji projektowych w interdyscyplinarnym środowisku, ze szczególnym uwzględnieniem współpracy międzybranżowej;
AU_2A_W26D.W5. absolwent zna i rozumie zasady profesjonalnej prezentacji koncepcji architektonicznych i urbanistycznych.
Cel przedmiotuC-1kompetencje nieodzowne na stanowisku projektanta odpowiedzialnego: za wymianę doświadczeń i poglądów uzyskiwanych w trakcie opracowywania projektów architektoniczno-urbanistycznych (w tym projektu dyplomowego) o znacznym stopniu złożoności, za doskonalenie sposobu prezentacji oraz obrony przedstawianych poglądów i rozwiązań, za rozszerzanie, pogłębienie, porządkowanie, ograniczenie i uproszczenie tematyki złożonych prac projektowych (w tym dyplomowych) dzięki przeprowadzonej dyskusji oraz wnioskom z niej wypływających
Treści programoweT-SD-1Seminarium składa się z następujących faz: prezentacja referatu (z pomocą programów PowerPoint lub OpenOffice) krótsza dla dyplomów, jednoosobowych i dłuższa dla dyplomów dwuosobowych, pytania uczestników i odpowiedzi referenta na zapisane pytania, poglądy i opinie uczestników, wymiana argumentów i kontrargumentów, podsumowanie dyskusji w tym poszerzenie i pogłębienie wiedzy w zakresie urbanistyki i architektury. W prezentacji należy uwzględnić: omówienie sposobu selekcji i analizy materiałów źródłowych, literatury oraz przykładowych rozwiązań krajowych i zagranicznych, określenie diagnozy obszaru objętego opracowaniem, przedstawienie wniosków z ww. analizy oraz inspiracji (krajowych i zagranicznych) do sformułowania koncepcji projektowej, omówienie koncepcji projektowej i rozwiązań szczegółowych, przedstawienie typowej planszy A1 (układ poziomy lub pionowy, napis główny, podtytuły, numeracja plansz, legenda) oraz spisu treści opisu projektu z bibliografią.
Metody nauczaniaM-1metoda seminarium, metoda prezentacji, metoda porównawcza, dyskusja dydaktyczna, metoda harmonogramu wykonania pracy dyplomowej, metoda programowa (komputerowa).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: student ma wykazać się na seminarium a) umiejętnością samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych z dziedziny architektury, urbanistyki i planowania przestrzennego o znacznym stopniu złożoności oraz b) umiejętnością uzasadnienia przyjętego rozwiązania w dyskusji (dzięki wymianie argumentów i kontrargumentów). Oceniane są: a) opracowanie, w uzgodnieniu z promotorem, harmonogramu wykonania poszczególnych elementów pracy dyplomowej, b) prezentacja i obrona wykonanych już elementów pracy dyplomowej, c) aktywny udział dyplomanta we wszystkich fazach dyskusji dydaktycznej oraz d) obecność na seminariach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Poprawnie zastosowane zostały w projekcie elementy kompozycji, powiązania przestrzenne odpowiadające odpowiednim proporcjom
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_AS2-VI/3d_U01przez pracę realizuje indywidualną postawę twórczą, którą manifestuje swój stosunek do rzeczywistości i współczesnej sztuki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_U01A.U1. absolwent potrafi zaprojektować prosty i złożony obiekt architektoniczny, kreując i przekształcając przestrzeń tak, aby nadać jej nowe wartości – zgodnie z zadanym lub przyjętym programem, uwzględniającym wymagania i potrzeby wszystkich użytkowników, kontekst przestrzenny i kulturowy, aspekty techniczne i pozatechniczne;
Cel przedmiotuC-1kompetencje nieodzowne na stanowisku projektanta odpowiedzialnego: za wymianę doświadczeń i poglądów uzyskiwanych w trakcie opracowywania projektów architektoniczno-urbanistycznych (w tym projektu dyplomowego) o znacznym stopniu złożoności, za doskonalenie sposobu prezentacji oraz obrony przedstawianych poglądów i rozwiązań, za rozszerzanie, pogłębienie, porządkowanie, ograniczenie i uproszczenie tematyki złożonych prac projektowych (w tym dyplomowych) dzięki przeprowadzonej dyskusji oraz wnioskom z niej wypływających
Treści programoweT-SD-1Seminarium składa się z następujących faz: prezentacja referatu (z pomocą programów PowerPoint lub OpenOffice) krótsza dla dyplomów, jednoosobowych i dłuższa dla dyplomów dwuosobowych, pytania uczestników i odpowiedzi referenta na zapisane pytania, poglądy i opinie uczestników, wymiana argumentów i kontrargumentów, podsumowanie dyskusji w tym poszerzenie i pogłębienie wiedzy w zakresie urbanistyki i architektury. W prezentacji należy uwzględnić: omówienie sposobu selekcji i analizy materiałów źródłowych, literatury oraz przykładowych rozwiązań krajowych i zagranicznych, określenie diagnozy obszaru objętego opracowaniem, przedstawienie wniosków z ww. analizy oraz inspiracji (krajowych i zagranicznych) do sformułowania koncepcji projektowej, omówienie koncepcji projektowej i rozwiązań szczegółowych, przedstawienie typowej planszy A1 (układ poziomy lub pionowy, napis główny, podtytuły, numeracja plansz, legenda) oraz spisu treści opisu projektu z bibliografią.
Metody nauczaniaM-1metoda seminarium, metoda prezentacji, metoda porównawcza, dyskusja dydaktyczna, metoda harmonogramu wykonania pracy dyplomowej, metoda programowa (komputerowa).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: student ma wykazać się na seminarium a) umiejętnością samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych z dziedziny architektury, urbanistyki i planowania przestrzennego o znacznym stopniu złożoności oraz b) umiejętnością uzasadnienia przyjętego rozwiązania w dyskusji (dzięki wymianie argumentów i kontrargumentów). Oceniane są: a) opracowanie, w uzgodnieniu z promotorem, harmonogramu wykonania poszczególnych elementów pracy dyplomowej, b) prezentacja i obrona wykonanych już elementów pracy dyplomowej, c) aktywny udział dyplomanta we wszystkich fazach dyskusji dydaktycznej oraz d) obecność na seminariach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przedstawienie oryginalnej koncepcji projektowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_AS2-VI/3d_U02prezentuje autorskie koncepcje oraz rozwiązania projektowe i planistyczne w atrakcyjny sposób (grafika, prezentacje)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_U02A.U2. absolwent potrafi zaprojektować prosty i złożony zespół urbanistyczny;
AU_2A_U21B.U6. absolwent potrafi przygotować i przedstawić prezentację poświęconą szczegółowym wynikom realizacji projektowego zadania inżynierskiego przy użyciu różnych technik komunikacji, w tym sformułowaną w sposób powszechnie zrozumiały;
AU_2A_U22B.U7. absolwent potrafi przygotować i przedstawić prezentację poświęconą szczegółowym wynikom realizacji projektowego zadania inżynierskiego przy użyciu różnych technik komunikacji, w tym sformułowaną w sposób powszechnie zrozumiały;
AU_2A_U31D.U3. absolwent potrafi przygotować zaawansowaną prezentację graficzną, pisemną i ustną własnych koncepcji projektowych w zakresie architektury i urbanistyki, spełniającą wymogi profesjonalnego zapisu właściwego dla projektowania architektonicznego i urbanistycznego;
Cel przedmiotuC-1kompetencje nieodzowne na stanowisku projektanta odpowiedzialnego: za wymianę doświadczeń i poglądów uzyskiwanych w trakcie opracowywania projektów architektoniczno-urbanistycznych (w tym projektu dyplomowego) o znacznym stopniu złożoności, za doskonalenie sposobu prezentacji oraz obrony przedstawianych poglądów i rozwiązań, za rozszerzanie, pogłębienie, porządkowanie, ograniczenie i uproszczenie tematyki złożonych prac projektowych (w tym dyplomowych) dzięki przeprowadzonej dyskusji oraz wnioskom z niej wypływających
Treści programoweT-SD-1Seminarium składa się z następujących faz: prezentacja referatu (z pomocą programów PowerPoint lub OpenOffice) krótsza dla dyplomów, jednoosobowych i dłuższa dla dyplomów dwuosobowych, pytania uczestników i odpowiedzi referenta na zapisane pytania, poglądy i opinie uczestników, wymiana argumentów i kontrargumentów, podsumowanie dyskusji w tym poszerzenie i pogłębienie wiedzy w zakresie urbanistyki i architektury. W prezentacji należy uwzględnić: omówienie sposobu selekcji i analizy materiałów źródłowych, literatury oraz przykładowych rozwiązań krajowych i zagranicznych, określenie diagnozy obszaru objętego opracowaniem, przedstawienie wniosków z ww. analizy oraz inspiracji (krajowych i zagranicznych) do sformułowania koncepcji projektowej, omówienie koncepcji projektowej i rozwiązań szczegółowych, przedstawienie typowej planszy A1 (układ poziomy lub pionowy, napis główny, podtytuły, numeracja plansz, legenda) oraz spisu treści opisu projektu z bibliografią.
Metody nauczaniaM-1metoda seminarium, metoda prezentacji, metoda porównawcza, dyskusja dydaktyczna, metoda harmonogramu wykonania pracy dyplomowej, metoda programowa (komputerowa).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: student ma wykazać się na seminarium a) umiejętnością samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych z dziedziny architektury, urbanistyki i planowania przestrzennego o znacznym stopniu złożoności oraz b) umiejętnością uzasadnienia przyjętego rozwiązania w dyskusji (dzięki wymianie argumentów i kontrargumentów). Oceniane są: a) opracowanie, w uzgodnieniu z promotorem, harmonogramu wykonania poszczególnych elementów pracy dyplomowej, b) prezentacja i obrona wykonanych już elementów pracy dyplomowej, c) aktywny udział dyplomanta we wszystkich fazach dyskusji dydaktycznej oraz d) obecność na seminariach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Atrakcyjne pod wzgledem graficznych przedstawienie pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_AS2-VI/3d_U03potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_U03A.U3. absolwent potrafi sporządzać opracowania planistyczne dotyczące zagospodarowania przestrzennego i interpretować je w zakresie koniecznym do projektowania w skali urbanistycznej i architektonicznej;
Cel przedmiotuC-1kompetencje nieodzowne na stanowisku projektanta odpowiedzialnego: za wymianę doświadczeń i poglądów uzyskiwanych w trakcie opracowywania projektów architektoniczno-urbanistycznych (w tym projektu dyplomowego) o znacznym stopniu złożoności, za doskonalenie sposobu prezentacji oraz obrony przedstawianych poglądów i rozwiązań, za rozszerzanie, pogłębienie, porządkowanie, ograniczenie i uproszczenie tematyki złożonych prac projektowych (w tym dyplomowych) dzięki przeprowadzonej dyskusji oraz wnioskom z niej wypływających
Treści programoweT-SD-1Seminarium składa się z następujących faz: prezentacja referatu (z pomocą programów PowerPoint lub OpenOffice) krótsza dla dyplomów, jednoosobowych i dłuższa dla dyplomów dwuosobowych, pytania uczestników i odpowiedzi referenta na zapisane pytania, poglądy i opinie uczestników, wymiana argumentów i kontrargumentów, podsumowanie dyskusji w tym poszerzenie i pogłębienie wiedzy w zakresie urbanistyki i architektury. W prezentacji należy uwzględnić: omówienie sposobu selekcji i analizy materiałów źródłowych, literatury oraz przykładowych rozwiązań krajowych i zagranicznych, określenie diagnozy obszaru objętego opracowaniem, przedstawienie wniosków z ww. analizy oraz inspiracji (krajowych i zagranicznych) do sformułowania koncepcji projektowej, omówienie koncepcji projektowej i rozwiązań szczegółowych, przedstawienie typowej planszy A1 (układ poziomy lub pionowy, napis główny, podtytuły, numeracja plansz, legenda) oraz spisu treści opisu projektu z bibliografią.
Metody nauczaniaM-1metoda seminarium, metoda prezentacji, metoda porównawcza, dyskusja dydaktyczna, metoda harmonogramu wykonania pracy dyplomowej, metoda programowa (komputerowa).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: student ma wykazać się na seminarium a) umiejętnością samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych z dziedziny architektury, urbanistyki i planowania przestrzennego o znacznym stopniu złożoności oraz b) umiejętnością uzasadnienia przyjętego rozwiązania w dyskusji (dzięki wymianie argumentów i kontrargumentów). Oceniane są: a) opracowanie, w uzgodnieniu z promotorem, harmonogramu wykonania poszczególnych elementów pracy dyplomowej, b) prezentacja i obrona wykonanych już elementów pracy dyplomowej, c) aktywny udział dyplomanta we wszystkich fazach dyskusji dydaktycznej oraz d) obecność na seminariach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przedstawiona metoda jest adekwatna do realizowanego zadania projektowego lub planistycznego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_AS2-VI/3d_U04w projektowaniu i planowaniu określa problemy i dokonuje ich hierarchizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_U06A.U6. absolwent potrafi opracować konserwatorską koncepcję projektową przekształceń struktury architektoniczno-urbanistycznej o wartościach kulturowych z uwzględnieniem ochrony tych wartości oraz właściwych metod i technik, zgodnie z przyjętym programem uwzględniającym aspekty pozatechniczne;
Cel przedmiotuC-1kompetencje nieodzowne na stanowisku projektanta odpowiedzialnego: za wymianę doświadczeń i poglądów uzyskiwanych w trakcie opracowywania projektów architektoniczno-urbanistycznych (w tym projektu dyplomowego) o znacznym stopniu złożoności, za doskonalenie sposobu prezentacji oraz obrony przedstawianych poglądów i rozwiązań, za rozszerzanie, pogłębienie, porządkowanie, ograniczenie i uproszczenie tematyki złożonych prac projektowych (w tym dyplomowych) dzięki przeprowadzonej dyskusji oraz wnioskom z niej wypływających
Treści programoweT-SD-1Seminarium składa się z następujących faz: prezentacja referatu (z pomocą programów PowerPoint lub OpenOffice) krótsza dla dyplomów, jednoosobowych i dłuższa dla dyplomów dwuosobowych, pytania uczestników i odpowiedzi referenta na zapisane pytania, poglądy i opinie uczestników, wymiana argumentów i kontrargumentów, podsumowanie dyskusji w tym poszerzenie i pogłębienie wiedzy w zakresie urbanistyki i architektury. W prezentacji należy uwzględnić: omówienie sposobu selekcji i analizy materiałów źródłowych, literatury oraz przykładowych rozwiązań krajowych i zagranicznych, określenie diagnozy obszaru objętego opracowaniem, przedstawienie wniosków z ww. analizy oraz inspiracji (krajowych i zagranicznych) do sformułowania koncepcji projektowej, omówienie koncepcji projektowej i rozwiązań szczegółowych, przedstawienie typowej planszy A1 (układ poziomy lub pionowy, napis główny, podtytuły, numeracja plansz, legenda) oraz spisu treści opisu projektu z bibliografią.
Metody nauczaniaM-1metoda seminarium, metoda prezentacji, metoda porównawcza, dyskusja dydaktyczna, metoda harmonogramu wykonania pracy dyplomowej, metoda programowa (komputerowa).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: student ma wykazać się na seminarium a) umiejętnością samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych z dziedziny architektury, urbanistyki i planowania przestrzennego o znacznym stopniu złożoności oraz b) umiejętnością uzasadnienia przyjętego rozwiązania w dyskusji (dzięki wymianie argumentów i kontrargumentów). Oceniane są: a) opracowanie, w uzgodnieniu z promotorem, harmonogramu wykonania poszczególnych elementów pracy dyplomowej, b) prezentacja i obrona wykonanych już elementów pracy dyplomowej, c) aktywny udział dyplomanta we wszystkich fazach dyskusji dydaktycznej oraz d) obecność na seminariach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Prawidłowe zdefiniowanie problemów i ich odpowiednia hierarchizacja
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_AS2-VI/3d_U05potrafi wykonać projekt typowy, jest przygotowany do współtworzenia rozwiązań systemowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_U07A.U7. absolwent potrafi dokonać krytycznej analizy i oceny projektu i sposobu jego realizacji w zakresie modernizacji i uzupełnień struktur architektoniczno-urbanistycznych o wartościach kulturowych;
Cel przedmiotuC-1kompetencje nieodzowne na stanowisku projektanta odpowiedzialnego: za wymianę doświadczeń i poglądów uzyskiwanych w trakcie opracowywania projektów architektoniczno-urbanistycznych (w tym projektu dyplomowego) o znacznym stopniu złożoności, za doskonalenie sposobu prezentacji oraz obrony przedstawianych poglądów i rozwiązań, za rozszerzanie, pogłębienie, porządkowanie, ograniczenie i uproszczenie tematyki złożonych prac projektowych (w tym dyplomowych) dzięki przeprowadzonej dyskusji oraz wnioskom z niej wypływających
Treści programoweT-SD-1Seminarium składa się z następujących faz: prezentacja referatu (z pomocą programów PowerPoint lub OpenOffice) krótsza dla dyplomów, jednoosobowych i dłuższa dla dyplomów dwuosobowych, pytania uczestników i odpowiedzi referenta na zapisane pytania, poglądy i opinie uczestników, wymiana argumentów i kontrargumentów, podsumowanie dyskusji w tym poszerzenie i pogłębienie wiedzy w zakresie urbanistyki i architektury. W prezentacji należy uwzględnić: omówienie sposobu selekcji i analizy materiałów źródłowych, literatury oraz przykładowych rozwiązań krajowych i zagranicznych, określenie diagnozy obszaru objętego opracowaniem, przedstawienie wniosków z ww. analizy oraz inspiracji (krajowych i zagranicznych) do sformułowania koncepcji projektowej, omówienie koncepcji projektowej i rozwiązań szczegółowych, przedstawienie typowej planszy A1 (układ poziomy lub pionowy, napis główny, podtytuły, numeracja plansz, legenda) oraz spisu treści opisu projektu z bibliografią.
Metody nauczaniaM-1metoda seminarium, metoda prezentacji, metoda porównawcza, dyskusja dydaktyczna, metoda harmonogramu wykonania pracy dyplomowej, metoda programowa (komputerowa).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: student ma wykazać się na seminarium a) umiejętnością samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych z dziedziny architektury, urbanistyki i planowania przestrzennego o znacznym stopniu złożoności oraz b) umiejętnością uzasadnienia przyjętego rozwiązania w dyskusji (dzięki wymianie argumentów i kontrargumentów). Oceniane są: a) opracowanie, w uzgodnieniu z promotorem, harmonogramu wykonania poszczególnych elementów pracy dyplomowej, b) prezentacja i obrona wykonanych już elementów pracy dyplomowej, c) aktywny udział dyplomanta we wszystkich fazach dyskusji dydaktycznej oraz d) obecność na seminariach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Prawidłowo wykonany został projekt typowy zostały przesdstawione rozwiązaia systemowe
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_AS2-VI/3d_U06potrafi aranżować reprezentacyjną przestrzeń miejską, większe założenia przestrzenne i krajobrazowe
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_U08A.U8. absolwent potrafi myśleć w sposób twórczy i działać, uwzględniając złożone i wieloaspektowe uwarunkowania działalności projektowej, a także wyrażać własne koncepcje artystyczne w projektowaniu architektonicznym i urbanistycznym;
Cel przedmiotuC-1kompetencje nieodzowne na stanowisku projektanta odpowiedzialnego: za wymianę doświadczeń i poglądów uzyskiwanych w trakcie opracowywania projektów architektoniczno-urbanistycznych (w tym projektu dyplomowego) o znacznym stopniu złożoności, za doskonalenie sposobu prezentacji oraz obrony przedstawianych poglądów i rozwiązań, za rozszerzanie, pogłębienie, porządkowanie, ograniczenie i uproszczenie tematyki złożonych prac projektowych (w tym dyplomowych) dzięki przeprowadzonej dyskusji oraz wnioskom z niej wypływających
Treści programoweT-SD-1Seminarium składa się z następujących faz: prezentacja referatu (z pomocą programów PowerPoint lub OpenOffice) krótsza dla dyplomów, jednoosobowych i dłuższa dla dyplomów dwuosobowych, pytania uczestników i odpowiedzi referenta na zapisane pytania, poglądy i opinie uczestników, wymiana argumentów i kontrargumentów, podsumowanie dyskusji w tym poszerzenie i pogłębienie wiedzy w zakresie urbanistyki i architektury. W prezentacji należy uwzględnić: omówienie sposobu selekcji i analizy materiałów źródłowych, literatury oraz przykładowych rozwiązań krajowych i zagranicznych, określenie diagnozy obszaru objętego opracowaniem, przedstawienie wniosków z ww. analizy oraz inspiracji (krajowych i zagranicznych) do sformułowania koncepcji projektowej, omówienie koncepcji projektowej i rozwiązań szczegółowych, przedstawienie typowej planszy A1 (układ poziomy lub pionowy, napis główny, podtytuły, numeracja plansz, legenda) oraz spisu treści opisu projektu z bibliografią.
Metody nauczaniaM-1metoda seminarium, metoda prezentacji, metoda porównawcza, dyskusja dydaktyczna, metoda harmonogramu wykonania pracy dyplomowej, metoda programowa (komputerowa).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: student ma wykazać się na seminarium a) umiejętnością samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych z dziedziny architektury, urbanistyki i planowania przestrzennego o znacznym stopniu złożoności oraz b) umiejętnością uzasadnienia przyjętego rozwiązania w dyskusji (dzięki wymianie argumentów i kontrargumentów). Oceniane są: a) opracowanie, w uzgodnieniu z promotorem, harmonogramu wykonania poszczególnych elementów pracy dyplomowej, b) prezentacja i obrona wykonanych już elementów pracy dyplomowej, c) aktywny udział dyplomanta we wszystkich fazach dyskusji dydaktycznej oraz d) obecność na seminariach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Odpowiednie zdefiniowanie i zagospodarowania publicznych przestrzeni miejskich
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_AS2-VI/3d_U07potrafi projektować zespoły osadnicze o złożonej funkcji i dużej skali
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_U11A.U11. absolwent potrafi pracować indywidualnie i w zespole, w tym ze specjalistami z innych branż, a także podejmować wiodącą rolę w takich zespołach;
Cel przedmiotuC-1kompetencje nieodzowne na stanowisku projektanta odpowiedzialnego: za wymianę doświadczeń i poglądów uzyskiwanych w trakcie opracowywania projektów architektoniczno-urbanistycznych (w tym projektu dyplomowego) o znacznym stopniu złożoności, za doskonalenie sposobu prezentacji oraz obrony przedstawianych poglądów i rozwiązań, za rozszerzanie, pogłębienie, porządkowanie, ograniczenie i uproszczenie tematyki złożonych prac projektowych (w tym dyplomowych) dzięki przeprowadzonej dyskusji oraz wnioskom z niej wypływających
Treści programoweT-SD-1Seminarium składa się z następujących faz: prezentacja referatu (z pomocą programów PowerPoint lub OpenOffice) krótsza dla dyplomów, jednoosobowych i dłuższa dla dyplomów dwuosobowych, pytania uczestników i odpowiedzi referenta na zapisane pytania, poglądy i opinie uczestników, wymiana argumentów i kontrargumentów, podsumowanie dyskusji w tym poszerzenie i pogłębienie wiedzy w zakresie urbanistyki i architektury. W prezentacji należy uwzględnić: omówienie sposobu selekcji i analizy materiałów źródłowych, literatury oraz przykładowych rozwiązań krajowych i zagranicznych, określenie diagnozy obszaru objętego opracowaniem, przedstawienie wniosków z ww. analizy oraz inspiracji (krajowych i zagranicznych) do sformułowania koncepcji projektowej, omówienie koncepcji projektowej i rozwiązań szczegółowych, przedstawienie typowej planszy A1 (układ poziomy lub pionowy, napis główny, podtytuły, numeracja plansz, legenda) oraz spisu treści opisu projektu z bibliografią.
Metody nauczaniaM-1metoda seminarium, metoda prezentacji, metoda porównawcza, dyskusja dydaktyczna, metoda harmonogramu wykonania pracy dyplomowej, metoda programowa (komputerowa).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: student ma wykazać się na seminarium a) umiejętnością samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych z dziedziny architektury, urbanistyki i planowania przestrzennego o znacznym stopniu złożoności oraz b) umiejętnością uzasadnienia przyjętego rozwiązania w dyskusji (dzięki wymianie argumentów i kontrargumentów). Oceniane są: a) opracowanie, w uzgodnieniu z promotorem, harmonogramu wykonania poszczególnych elementów pracy dyplomowej, b) prezentacja i obrona wykonanych już elementów pracy dyplomowej, c) aktywny udział dyplomanta we wszystkich fazach dyskusji dydaktycznej oraz d) obecność na seminariach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Projekt zawiera prawidłowo zaprojektowane zespły osadnicze
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_AS2-VI/3d_K01szanuje i chroni integralność środowiska przyrodniczego i kulturowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_K06B.S2. absolwent jest gotów do rzetelnej samooceny, formułowania konstruktywnej krytyki dotyczącej działań architektonicznych i urbanistycznych, jak i przyjmowania krytyki prezentowanych przez siebie rozwiązań, ustosunkowywania się do krytyki w sposób jasny i rzeczowy, także przy użyciu argumentów odwołujących się do dostępnego dorobku w dyscyplinie naukowej, oraz twórczego i konstruktywnego wykorzystania krytyki.
Cel przedmiotuC-1kompetencje nieodzowne na stanowisku projektanta odpowiedzialnego: za wymianę doświadczeń i poglądów uzyskiwanych w trakcie opracowywania projektów architektoniczno-urbanistycznych (w tym projektu dyplomowego) o znacznym stopniu złożoności, za doskonalenie sposobu prezentacji oraz obrony przedstawianych poglądów i rozwiązań, za rozszerzanie, pogłębienie, porządkowanie, ograniczenie i uproszczenie tematyki złożonych prac projektowych (w tym dyplomowych) dzięki przeprowadzonej dyskusji oraz wnioskom z niej wypływających
Treści programoweT-SD-1Seminarium składa się z następujących faz: prezentacja referatu (z pomocą programów PowerPoint lub OpenOffice) krótsza dla dyplomów, jednoosobowych i dłuższa dla dyplomów dwuosobowych, pytania uczestników i odpowiedzi referenta na zapisane pytania, poglądy i opinie uczestników, wymiana argumentów i kontrargumentów, podsumowanie dyskusji w tym poszerzenie i pogłębienie wiedzy w zakresie urbanistyki i architektury. W prezentacji należy uwzględnić: omówienie sposobu selekcji i analizy materiałów źródłowych, literatury oraz przykładowych rozwiązań krajowych i zagranicznych, określenie diagnozy obszaru objętego opracowaniem, przedstawienie wniosków z ww. analizy oraz inspiracji (krajowych i zagranicznych) do sformułowania koncepcji projektowej, omówienie koncepcji projektowej i rozwiązań szczegółowych, przedstawienie typowej planszy A1 (układ poziomy lub pionowy, napis główny, podtytuły, numeracja plansz, legenda) oraz spisu treści opisu projektu z bibliografią.
Metody nauczaniaM-1metoda seminarium, metoda prezentacji, metoda porównawcza, dyskusja dydaktyczna, metoda harmonogramu wykonania pracy dyplomowej, metoda programowa (komputerowa).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: student ma wykazać się na seminarium a) umiejętnością samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych z dziedziny architektury, urbanistyki i planowania przestrzennego o znacznym stopniu złożoności oraz b) umiejętnością uzasadnienia przyjętego rozwiązania w dyskusji (dzięki wymianie argumentów i kontrargumentów). Oceniane są: a) opracowanie, w uzgodnieniu z promotorem, harmonogramu wykonania poszczególnych elementów pracy dyplomowej, b) prezentacja i obrona wykonanych już elementów pracy dyplomowej, c) aktywny udział dyplomanta we wszystkich fazach dyskusji dydaktycznej oraz d) obecność na seminariach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Prezentuje umiejętności chronienia środowisska przyrodniczego o kulturowego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_AS2-VI/3d_K02jest otwarty i komunikatywny, wyraża swoje poglądy, prezentuje rozwiązania i dyskutuje w środowisku branżowym, na forum publicznym i w kontaktach z mediami
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_K06B.S2. absolwent jest gotów do rzetelnej samooceny, formułowania konstruktywnej krytyki dotyczącej działań architektonicznych i urbanistycznych, jak i przyjmowania krytyki prezentowanych przez siebie rozwiązań, ustosunkowywania się do krytyki w sposób jasny i rzeczowy, także przy użyciu argumentów odwołujących się do dostępnego dorobku w dyscyplinie naukowej, oraz twórczego i konstruktywnego wykorzystania krytyki.
Cel przedmiotuC-1kompetencje nieodzowne na stanowisku projektanta odpowiedzialnego: za wymianę doświadczeń i poglądów uzyskiwanych w trakcie opracowywania projektów architektoniczno-urbanistycznych (w tym projektu dyplomowego) o znacznym stopniu złożoności, za doskonalenie sposobu prezentacji oraz obrony przedstawianych poglądów i rozwiązań, za rozszerzanie, pogłębienie, porządkowanie, ograniczenie i uproszczenie tematyki złożonych prac projektowych (w tym dyplomowych) dzięki przeprowadzonej dyskusji oraz wnioskom z niej wypływających
Treści programoweT-SD-1Seminarium składa się z następujących faz: prezentacja referatu (z pomocą programów PowerPoint lub OpenOffice) krótsza dla dyplomów, jednoosobowych i dłuższa dla dyplomów dwuosobowych, pytania uczestników i odpowiedzi referenta na zapisane pytania, poglądy i opinie uczestników, wymiana argumentów i kontrargumentów, podsumowanie dyskusji w tym poszerzenie i pogłębienie wiedzy w zakresie urbanistyki i architektury. W prezentacji należy uwzględnić: omówienie sposobu selekcji i analizy materiałów źródłowych, literatury oraz przykładowych rozwiązań krajowych i zagranicznych, określenie diagnozy obszaru objętego opracowaniem, przedstawienie wniosków z ww. analizy oraz inspiracji (krajowych i zagranicznych) do sformułowania koncepcji projektowej, omówienie koncepcji projektowej i rozwiązań szczegółowych, przedstawienie typowej planszy A1 (układ poziomy lub pionowy, napis główny, podtytuły, numeracja plansz, legenda) oraz spisu treści opisu projektu z bibliografią.
Metody nauczaniaM-1metoda seminarium, metoda prezentacji, metoda porównawcza, dyskusja dydaktyczna, metoda harmonogramu wykonania pracy dyplomowej, metoda programowa (komputerowa).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: student ma wykazać się na seminarium a) umiejętnością samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych z dziedziny architektury, urbanistyki i planowania przestrzennego o znacznym stopniu złożoności oraz b) umiejętnością uzasadnienia przyjętego rozwiązania w dyskusji (dzięki wymianie argumentów i kontrargumentów). Oceniane są: a) opracowanie, w uzgodnieniu z promotorem, harmonogramu wykonania poszczególnych elementów pracy dyplomowej, b) prezentacja i obrona wykonanych już elementów pracy dyplomowej, c) aktywny udział dyplomanta we wszystkich fazach dyskusji dydaktycznej oraz d) obecność na seminariach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Berze czynny udział w prezentacji i dyskusji
3,5
4,0
4,5
5,0