Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S1)

Sylabus przedmiotu Operacje jednostkowe w technologii chemicznej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Operacje jednostkowe w technologii chemicznej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Chemicznej Organicznej i Materiałów Polimerowych
Nauczyciel odpowiedzialny Grzegorz Lewandowski <Grzegorz.Lewandowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marcin Bartkowiak <Marcin.Bartkowiak@zut.edu.pl>, Grzegorz Lewandowski <Grzegorz.Lewandowski@zut.edu.pl>, Agnieszka Wróblewska <Agnieszka.Wroblewska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 11 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 15 1,00,62zaliczenie
laboratoriaL4 56 4,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza ogólna z zakresu chemii fizycznej, organicznej, nieorganicznej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawowymi operacjami jednostkowymi w procesach technologicznych: operacjami dynamicznymi (przepływy płynów, fluidyzacja, odpylanie filtracja), operacjami cieplnymi, dyfuzyjnymi (absorpcja, desorpcja, destylacja, rektyfikacja, ekstrakcja, krystalizacja, suszenie).

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Filtracja, ekstrakcja i odparowanie w procesie oczyszczania związków powierzchniowo czynnych8
T-L-2Rozdzielanie mieszaniny po procesie transestryfikacji olejów roślinnych8
T-L-3Operacje jednostkowe w usuwaniu trwałych zanieczyszczeń organicznych ze ścieków przemysłowych8
T-L-4Wydzielanie i oczyszczanie związków organicznych metodą destylacji prostej8
T-L-5Wydzielanie i oczyszczanie związków organicznych metodą destylacji frakcyjnej8
T-L-6Wyodrębnianie eugenolu z goździków metodą hydrodestylacji i jego identyfikacja metodą TLC8
T-L-7Wyodrębnianie kofeiny z herbaty i kawy metodami ekstrakcji ciągłej, jej oczyszczanie i identyfikacja metodą TLC8
56
wykłady
T-W-1Znaczenie i przykłady typowych operacji jednostkowych w technologii chemicznej. Operacje dynamiczne - fluidyzacja, przepływ płynów, wirowanie, odpylanie i filtracja. Operacje cieplne - chłodzenie i ogrzewanie. Operacje dyfuzyjne - absorpcja, desorpcja,destylacja i rektyfikacja, ekstrakcja, suszenie, krystalizacja.4
T-W-2Magazynowanie, przenoszenie, rozdzielanie ciał stałych, cieczy i gazów. Przykłady rozwiązań aparaturowych.3
T-W-3Destylacja i rektyfikacja - równowagi roztworów dwuskładnikowych, destylacja prosta, rzutowa, frakcjonowana, rektyfikacja, destylacja cienkowarstwowa i molekularna, destylacja z parą wodną. Aparaty i urządzenia w procsach destylacji i rektyfikacji.3
T-W-4Zasady ekstrakcji. Rozwiązania aparaturowe w procesach ekstrakcji.2
T-W-5Procesy absorpcji i adsorpcji. Rozwiązania aparaturowe w procesach adsorpcji.2
T-W-6Zaliczenie pisemne1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach56
A-L-2Przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych21
A-L-3Opracowanie wyników doświadczeń i przygotowanie sprawozdania z ćwiczeń laboratoryjnych21
A-L-4Konsultacje z prowadzącymi zajęjęcia2
100
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Konsultacje z wykładowcą2
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia8
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny.
M-2Praktyczna, ćwiczenia laboratoryjne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na zakończenie semestru w formie pisemnej lub lub ustnej.
S-2Ocena formująca: Ocena wiedzy i umiejętności w zakresie realizowanych ćwiczeń laboratoryjnych.
S-3Ocena formująca: Ocena osiągnięć oraz aktywności i zaangażowania studenta podczas realizacji ćwiczeń laboratoryjnych.
S-4Ocena podsumowująca: Ocena pisemnych sprawozdań z wykonanych ćwiczeń.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_O03b_W01
Potrafi zdefiniować i opisać podstawowe typy operacji jednostkowych w technologii chemicznej: operacje dynamiczne (mechaniczne) jak transport, rozdrabnianie, mieszanie i rozdzielanie, operacje cieplne jak: ogrzewanie i chłodzenie, kondensacja, odparowanie i zatężanie oraz operacje dyfuzyjne jak: destylacja, rektyfikacja, absorpcja, adsorpcja, ekstrakcja, suszenie i krystalizacja.
TCH_1A_W04C-1T-W-4, T-W-1, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-1, M-2S-2, S-3, S-4, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_O03b_U01
Potrafi zaplanować realizację, analizować przebieg i dobierać parametry podstawowych typów operacji jednostkowych jak operacje dynamiczne (mechaniczne), operacje dyfuzyjne i operacje cieplne.
TCH_1A_U05C-1T-W-4, T-W-1, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-1, M-2S-2, S-3, S-4, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_O03b_K01
Wykazuje chęci do stałego poszerzania wiedzy w tym do samodzielnego jej uzupełniania oraz potrafi zasięgać opinii ekspertów przy rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych podczas wprowadzanie zmian w parametrach operacji jednostkowych.
TCH_1A_K01, TCH_1A_K02C-1T-W-4, T-W-1, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-1, M-2S-2, S-3, S-4, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_1A_O03b_W01
Potrafi zdefiniować i opisać podstawowe typy operacji jednostkowych w technologii chemicznej: operacje dynamiczne (mechaniczne) jak transport, rozdrabnianie, mieszanie i rozdzielanie, operacje cieplne jak: ogrzewanie i chłodzenie, kondensacja, odparowanie i zatężanie oraz operacje dyfuzyjne jak: destylacja, rektyfikacja, absorpcja, adsorpcja, ekstrakcja, suszenie i krystalizacja.
2,0
3,0Potrafi zdefiniować podstawowe operacje jednostkowe, występujące w technologii chemicznej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_1A_O03b_U01
Potrafi zaplanować realizację, analizować przebieg i dobierać parametry podstawowych typów operacji jednostkowych jak operacje dynamiczne (mechaniczne), operacje dyfuzyjne i operacje cieplne.
2,0.
3,0Potrafi oceniać i dobierać operacje jednostkowe do realizacji procesów technologicznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_1A_O03b_K01
Wykazuje chęci do stałego poszerzania wiedzy w tym do samodzielnego jej uzupełniania oraz potrafi zasięgać opinii ekspertów przy rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych podczas wprowadzanie zmian w parametrach operacji jednostkowych.
2,0
3,0Posiada kompetencje w zakresie oceny przydatności operacji dyfuzyjnych, wymiany ciepła i masy w procesie technologicznym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Bortel E., Koneczny H., Zarys technologii chemicznej, PWN, Warszawa, 1992, pierwsze
  2. Płanowski A.N., Ramm W.M., Kagan S.Z., Procesy i aparaty w technologii chemicznej, WNT, Warszawa, 1974, pierwsze

Literatura dodatkowa

  1. Warych J., Aparatura chemiczna i procesowa, Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2004, pierwsze

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Filtracja, ekstrakcja i odparowanie w procesie oczyszczania związków powierzchniowo czynnych8
T-L-2Rozdzielanie mieszaniny po procesie transestryfikacji olejów roślinnych8
T-L-3Operacje jednostkowe w usuwaniu trwałych zanieczyszczeń organicznych ze ścieków przemysłowych8
T-L-4Wydzielanie i oczyszczanie związków organicznych metodą destylacji prostej8
T-L-5Wydzielanie i oczyszczanie związków organicznych metodą destylacji frakcyjnej8
T-L-6Wyodrębnianie eugenolu z goździków metodą hydrodestylacji i jego identyfikacja metodą TLC8
T-L-7Wyodrębnianie kofeiny z herbaty i kawy metodami ekstrakcji ciągłej, jej oczyszczanie i identyfikacja metodą TLC8
56

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Znaczenie i przykłady typowych operacji jednostkowych w technologii chemicznej. Operacje dynamiczne - fluidyzacja, przepływ płynów, wirowanie, odpylanie i filtracja. Operacje cieplne - chłodzenie i ogrzewanie. Operacje dyfuzyjne - absorpcja, desorpcja,destylacja i rektyfikacja, ekstrakcja, suszenie, krystalizacja.4
T-W-2Magazynowanie, przenoszenie, rozdzielanie ciał stałych, cieczy i gazów. Przykłady rozwiązań aparaturowych.3
T-W-3Destylacja i rektyfikacja - równowagi roztworów dwuskładnikowych, destylacja prosta, rzutowa, frakcjonowana, rektyfikacja, destylacja cienkowarstwowa i molekularna, destylacja z parą wodną. Aparaty i urządzenia w procsach destylacji i rektyfikacji.3
T-W-4Zasady ekstrakcji. Rozwiązania aparaturowe w procesach ekstrakcji.2
T-W-5Procesy absorpcji i adsorpcji. Rozwiązania aparaturowe w procesach adsorpcji.2
T-W-6Zaliczenie pisemne1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach56
A-L-2Przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych21
A-L-3Opracowanie wyników doświadczeń i przygotowanie sprawozdania z ćwiczeń laboratoryjnych21
A-L-4Konsultacje z prowadzącymi zajęjęcia2
100
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Konsultacje z wykładowcą2
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia8
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_1A_O03b_W01Potrafi zdefiniować i opisać podstawowe typy operacji jednostkowych w technologii chemicznej: operacje dynamiczne (mechaniczne) jak transport, rozdrabnianie, mieszanie i rozdzielanie, operacje cieplne jak: ogrzewanie i chłodzenie, kondensacja, odparowanie i zatężanie oraz operacje dyfuzyjne jak: destylacja, rektyfikacja, absorpcja, adsorpcja, ekstrakcja, suszenie i krystalizacja.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_W04Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia dotyczące realizacji typowych procesów technologicznych, obejmujące stosowane surowce, wytwarzane produkty, metody ich charakterystyki oraz sekwencje operacji fizycznych i procesów chemicznych wchodzących w skład poszczególnych technologii produkcji chemicznej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi operacjami jednostkowymi w procesach technologicznych: operacjami dynamicznymi (przepływy płynów, fluidyzacja, odpylanie filtracja), operacjami cieplnymi, dyfuzyjnymi (absorpcja, desorpcja, destylacja, rektyfikacja, ekstrakcja, krystalizacja, suszenie).
Treści programoweT-W-4Zasady ekstrakcji. Rozwiązania aparaturowe w procesach ekstrakcji.
T-W-1Znaczenie i przykłady typowych operacji jednostkowych w technologii chemicznej. Operacje dynamiczne - fluidyzacja, przepływ płynów, wirowanie, odpylanie i filtracja. Operacje cieplne - chłodzenie i ogrzewanie. Operacje dyfuzyjne - absorpcja, desorpcja,destylacja i rektyfikacja, ekstrakcja, suszenie, krystalizacja.
T-W-5Procesy absorpcji i adsorpcji. Rozwiązania aparaturowe w procesach adsorpcji.
T-W-3Destylacja i rektyfikacja - równowagi roztworów dwuskładnikowych, destylacja prosta, rzutowa, frakcjonowana, rektyfikacja, destylacja cienkowarstwowa i molekularna, destylacja z parą wodną. Aparaty i urządzenia w procsach destylacji i rektyfikacji.
T-W-2Magazynowanie, przenoszenie, rozdzielanie ciał stałych, cieczy i gazów. Przykłady rozwiązań aparaturowych.
T-L-1Filtracja, ekstrakcja i odparowanie w procesie oczyszczania związków powierzchniowo czynnych
T-L-2Rozdzielanie mieszaniny po procesie transestryfikacji olejów roślinnych
T-L-3Operacje jednostkowe w usuwaniu trwałych zanieczyszczeń organicznych ze ścieków przemysłowych
T-L-4Wydzielanie i oczyszczanie związków organicznych metodą destylacji prostej
T-L-5Wydzielanie i oczyszczanie związków organicznych metodą destylacji frakcyjnej
T-L-6Wyodrębnianie eugenolu z goździków metodą hydrodestylacji i jego identyfikacja metodą TLC
T-L-7Wyodrębnianie kofeiny z herbaty i kawy metodami ekstrakcji ciągłej, jej oczyszczanie i identyfikacja metodą TLC
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Praktyczna, ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena wiedzy i umiejętności w zakresie realizowanych ćwiczeń laboratoryjnych.
S-3Ocena formująca: Ocena osiągnięć oraz aktywności i zaangażowania studenta podczas realizacji ćwiczeń laboratoryjnych.
S-4Ocena podsumowująca: Ocena pisemnych sprawozdań z wykonanych ćwiczeń.
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na zakończenie semestru w formie pisemnej lub lub ustnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi zdefiniować podstawowe operacje jednostkowe, występujące w technologii chemicznej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_1A_O03b_U01Potrafi zaplanować realizację, analizować przebieg i dobierać parametry podstawowych typów operacji jednostkowych jak operacje dynamiczne (mechaniczne), operacje dyfuzyjne i operacje cieplne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_U05Absolwent potrafi zaplanować realizację wybranych procesów technologicznych uwzględniając poznane metody syntezy, metody charakterystyki otrzymanych produktów, z uwzględnieniem występujących operacji fizycznych i procesów chemicznych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi operacjami jednostkowymi w procesach technologicznych: operacjami dynamicznymi (przepływy płynów, fluidyzacja, odpylanie filtracja), operacjami cieplnymi, dyfuzyjnymi (absorpcja, desorpcja, destylacja, rektyfikacja, ekstrakcja, krystalizacja, suszenie).
Treści programoweT-W-4Zasady ekstrakcji. Rozwiązania aparaturowe w procesach ekstrakcji.
T-W-1Znaczenie i przykłady typowych operacji jednostkowych w technologii chemicznej. Operacje dynamiczne - fluidyzacja, przepływ płynów, wirowanie, odpylanie i filtracja. Operacje cieplne - chłodzenie i ogrzewanie. Operacje dyfuzyjne - absorpcja, desorpcja,destylacja i rektyfikacja, ekstrakcja, suszenie, krystalizacja.
T-W-5Procesy absorpcji i adsorpcji. Rozwiązania aparaturowe w procesach adsorpcji.
T-W-3Destylacja i rektyfikacja - równowagi roztworów dwuskładnikowych, destylacja prosta, rzutowa, frakcjonowana, rektyfikacja, destylacja cienkowarstwowa i molekularna, destylacja z parą wodną. Aparaty i urządzenia w procsach destylacji i rektyfikacji.
T-W-2Magazynowanie, przenoszenie, rozdzielanie ciał stałych, cieczy i gazów. Przykłady rozwiązań aparaturowych.
T-L-1Filtracja, ekstrakcja i odparowanie w procesie oczyszczania związków powierzchniowo czynnych
T-L-2Rozdzielanie mieszaniny po procesie transestryfikacji olejów roślinnych
T-L-3Operacje jednostkowe w usuwaniu trwałych zanieczyszczeń organicznych ze ścieków przemysłowych
T-L-4Wydzielanie i oczyszczanie związków organicznych metodą destylacji prostej
T-L-5Wydzielanie i oczyszczanie związków organicznych metodą destylacji frakcyjnej
T-L-6Wyodrębnianie eugenolu z goździków metodą hydrodestylacji i jego identyfikacja metodą TLC
T-L-7Wyodrębnianie kofeiny z herbaty i kawy metodami ekstrakcji ciągłej, jej oczyszczanie i identyfikacja metodą TLC
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Praktyczna, ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena wiedzy i umiejętności w zakresie realizowanych ćwiczeń laboratoryjnych.
S-3Ocena formująca: Ocena osiągnięć oraz aktywności i zaangażowania studenta podczas realizacji ćwiczeń laboratoryjnych.
S-4Ocena podsumowująca: Ocena pisemnych sprawozdań z wykonanych ćwiczeń.
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na zakończenie semestru w formie pisemnej lub lub ustnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0.
3,0Potrafi oceniać i dobierać operacje jednostkowe do realizacji procesów technologicznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_1A_O03b_K01Wykazuje chęci do stałego poszerzania wiedzy w tym do samodzielnego jej uzupełniania oraz potrafi zasięgać opinii ekspertów przy rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych podczas wprowadzanie zmian w parametrach operacji jednostkowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_K01Absolwent jest gotów krytycznie ocenić posiadaną wiedzę i odbierane treści, jest gotów do stałego poszerzania wiedzy w tym do samodzielnego jej uzupełniania
TCH_1A_K02Absolwent uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz potrafi zasięgać opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi operacjami jednostkowymi w procesach technologicznych: operacjami dynamicznymi (przepływy płynów, fluidyzacja, odpylanie filtracja), operacjami cieplnymi, dyfuzyjnymi (absorpcja, desorpcja, destylacja, rektyfikacja, ekstrakcja, krystalizacja, suszenie).
Treści programoweT-W-4Zasady ekstrakcji. Rozwiązania aparaturowe w procesach ekstrakcji.
T-W-1Znaczenie i przykłady typowych operacji jednostkowych w technologii chemicznej. Operacje dynamiczne - fluidyzacja, przepływ płynów, wirowanie, odpylanie i filtracja. Operacje cieplne - chłodzenie i ogrzewanie. Operacje dyfuzyjne - absorpcja, desorpcja,destylacja i rektyfikacja, ekstrakcja, suszenie, krystalizacja.
T-W-5Procesy absorpcji i adsorpcji. Rozwiązania aparaturowe w procesach adsorpcji.
T-W-3Destylacja i rektyfikacja - równowagi roztworów dwuskładnikowych, destylacja prosta, rzutowa, frakcjonowana, rektyfikacja, destylacja cienkowarstwowa i molekularna, destylacja z parą wodną. Aparaty i urządzenia w procsach destylacji i rektyfikacji.
T-W-2Magazynowanie, przenoszenie, rozdzielanie ciał stałych, cieczy i gazów. Przykłady rozwiązań aparaturowych.
T-L-1Filtracja, ekstrakcja i odparowanie w procesie oczyszczania związków powierzchniowo czynnych
T-L-2Rozdzielanie mieszaniny po procesie transestryfikacji olejów roślinnych
T-L-3Operacje jednostkowe w usuwaniu trwałych zanieczyszczeń organicznych ze ścieków przemysłowych
T-L-4Wydzielanie i oczyszczanie związków organicznych metodą destylacji prostej
T-L-5Wydzielanie i oczyszczanie związków organicznych metodą destylacji frakcyjnej
T-L-6Wyodrębnianie eugenolu z goździków metodą hydrodestylacji i jego identyfikacja metodą TLC
T-L-7Wyodrębnianie kofeiny z herbaty i kawy metodami ekstrakcji ciągłej, jej oczyszczanie i identyfikacja metodą TLC
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Praktyczna, ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena wiedzy i umiejętności w zakresie realizowanych ćwiczeń laboratoryjnych.
S-3Ocena formująca: Ocena osiągnięć oraz aktywności i zaangażowania studenta podczas realizacji ćwiczeń laboratoryjnych.
S-4Ocena podsumowująca: Ocena pisemnych sprawozdań z wykonanych ćwiczeń.
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na zakończenie semestru w formie pisemnej lub lub ustnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada kompetencje w zakresie oceny przydatności operacji dyfuzyjnych, wymiany ciepła i masy w procesie technologicznym.
3,5
4,0
4,5
5,0