Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Materials Science and Engineering (S1)
Sylabus przedmiotu Intro to Biology:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Materials Science and Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Intro to Biology | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agata Markowska-Szczupak <Agata.Markowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,0 | ECTS (formy) | 0,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | knowledge at the basic of natural science, biology or related subjects |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To introduce students to basic study of structure, function and interactions of living organisms including cell theory, genetics and evolution and ecology. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Design and panning biological experiments.Statistical Methods in Biology | 10 |
T-A-2 | Calculation of concentrations and dilutions cell bology | 5 |
T-A-3 | The kinetics of growth | 5 |
T-A-4 | Examination of plant biodiversity. | 5 |
T-A-5 | Introduction to microbial culture methods: microscopy. | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | History of Biology. Definition. Division of Biological Sciences. | 2 |
T-W-2 | An introduction to Classification and taxonomy. | 2 |
T-W-3 | Biological Law/ Central dogma of biology | 3 |
T-W-4 | Cellular assemblies - From single cell to multi-cellular organisms | 3 |
T-W-5 | An introduction to genetics, heredity and evolution. | 3 |
T-W-6 | Environmental biosafety, bioresources, biodiversity. | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Participation in recitations | 30 |
A-A-2 | studing literature | 10 |
A-A-3 | preparing of written reports | 10 |
A-A-4 | consultations | 10 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | participating in lectures | 15 |
A-W-2 | individual consultations | 1 |
A-W-3 | prepartion for tests | 3 |
19 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | power point presentation lectures |
M-2 | disscusion during the lectures |
M-3 | recitation class |
M-4 | private study , tutorials, learning materials |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: multiple choice test |
S-2 | Ocena formująca: evaluation of reports |
Literatura podstawowa
- Lisa A. Urry, Michael L. Cain, Steven A. Wasserman, Peter V. Minorsky, Jane B. Reece, Campbell Biology in Focus, Global Edition, Pearson, 2016
- Karen Hopkin, Alexander D Johnson, David Morgan, Martin Raff, Keith Roberts, Essential Cell Biology, W. W. Norton & Company;, 2011, 5
- Kristi Lew, Taxonomy: The Classification of Biological Organisms (Heredity and Genetics), Enslow Publishing, 2018
Literatura dodatkowa
- R. Dawkins, The Selfish Gene: 30th Anniversary edition, OUP Oxford, Oxfors, 2006, 1
- Michael T. Madigan , Kelly S. Bender Daniel H. Buckley, W. Matthew Sattley, Brock Biology of Microorganisms, Pearson, 2019, 14
- Biology Journals, 2010, Frontiers in Biology, PLoS Biology,Journal of Theoretical Biology,Biological Reviews