Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria w medycynie (S1)
Sylabus przedmiotu Modelowanie CAx:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria w medycynie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Modelowanie CAx | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Grzegorz Story <Grzegorz.Story@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z teoretycznymi i praktycznymi zagadnieniami z zakresu technologii komputerowego wspomagania procesów, w tym CAD, CAM, CAE, CAP, CAQ i CIM. |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności obsługi specjalistycznego oprogramowania z zakresu technologii komputerowego wspomagania procesów. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Integracja technik CAx do tworzenia wybranych wyrobów medycznych. | 6 |
T-L-2 | Opracowanie modelu przedmiotu na podstawie obliczeń i stworzenie jego dokumentacji technicznej. | 4 |
T-L-3 | Przeprowadzenie analiz MES związanych z obciążeniem przedmiotu. | 4 |
T-L-4 | Wykonanie ścieżek narzędzi dla procesu wytwarzania wskazanego wyrobu. | 4 |
T-L-5 | Zaliczenie | 2 |
20 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do technologii komputerowego wspomagania procesów (współczesne procesy projektowania i wytwarzania: metody tradycyjne i metody oparte na zastosowaniu technik wspomagania komputerowego; funkcje i klasyfikacja systemów CAx: CAD, CAM, CAE, CAP, CAQ; komputerowo zintegrowane wytwarzanie CIM). | 6 |
T-W-2 | Systemy komputerowego wspomagania projektowania CAD (pojęcia podstawowe; historia rozwoju systemów CAD; przegląd popularnych systemów CAD; ogólna budowa systemów CAD; perspektywy rozwoju). | 6 |
T-W-3 | Systemy komputerowego wspomagania wytwarzania CAM (pojęcia podstawowe i funkcje systemów CAM; przegląd popularnych systemów CAM; techniki wytwarzania z wykorzystaniem obrabiarek NC i CNC; generowanie kodów sterujących obrabiarkami CNC). | 6 |
T-W-4 | Zintegrowane systemy CAD/CAM (wymiana informacji pomiędzy systemami CAD i CAM; struktura i klasyfikacja zintegrowanych systemów CAD/CAM). | 6 |
T-W-5 | Systemy komputerowego wspomagania prac inżynierskich CAE (pojęcia podstawowe; istota i zakres komputerowego wspomagania prac inżynierskich; modelowanie numeryczne; przegląd systemów CAE). | 4 |
T-W-6 | Zaliczenie | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-L-2 | Konsultacje | 2 |
A-L-3 | Studiowanie literatury | 10 |
A-L-4 | Przygotowanie do zajęć | 25 |
A-L-5 | Przygotowanie do zaliczenia | 18 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Konsultacje | 2 |
A-W-3 | Studiowanie literatury | 8 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 10 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład wspomagany prezentacją multimedialną |
M-2 | Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena ciągła |
S-2 | Ocena formująca: Obserwacja pracy w grupie |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IwM_1A_C16_W01 Opisuje zagadnienia z zakresu technologii komputerowego wspomagania procesów, charakteryzuje popularne systemy CAx, wymienia przykłady ich praktycznego zastosowania w kontekście kierunku studiów. | IwM_1A_W05 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IwM_1A_C16_U01 Projektuje wyroby medyczne z użyciem specjalistycznych oprogramowań typu CAx, opracowuje jego model i dokumentację techniczną, przeprowadza analizy MES i wykonuje ścieżki narzędzi dla procesu ich wytwarzania. | IwM_1A_U05 | — | — | C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IwM_1A_C16_K01 Student wykazuje świadomość i argumentuje konieczność poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie korzystania ze specjalistycznego oprogramowania z zakresu technologii komputerowego wspomagania procesów. | IwM_1A_K01, IwM_1A_K02 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IwM_1A_C16_W01 Opisuje zagadnienia z zakresu technologii komputerowego wspomagania procesów, charakteryzuje popularne systemy CAx, wymienia przykłady ich praktycznego zastosowania w kontekście kierunku studiów. | 2,0 | Student uzyskał wynik z zaliczenia pisemnego poniżej 45% |
3,0 | Student uzyskał wynik z zaliczenia pisemnego w przedziale 45% - 60% | |
3,5 | Student uzyskał wynik z zaliczenia pisemnego w przedziale 61% - 70% | |
4,0 | Student uzyskał wynik z zaliczenia pisemnego w przedziale 71% - 80% | |
4,5 | Student uzyskał wynik z zaliczenia pisemnego w przedziale 81% - 90% | |
5,0 | Student uzyskał wynik z zaliczenia pisemnego w przedziale 91% - 100% |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IwM_1A_C16_U01 Projektuje wyroby medyczne z użyciem specjalistycznych oprogramowań typu CAx, opracowuje jego model i dokumentację techniczną, przeprowadza analizy MES i wykonuje ścieżki narzędzi dla procesu ich wytwarzania. | 2,0 | Student uzyskał wynik ze sprawozdań i zaliczenia końcowego poniżej 45% |
3,0 | Student uzyskał wynik ze sprawozdań i zaliczenia końcowego w przedziale 45% - 60% | |
3,5 | Student uzyskał wynik ze sprawozdań i zaliczenia końcowego w przedziale 61% - 70% | |
4,0 | Student uzyskał wynik ze sprawozdań i zaliczenia końcowego w przedziale 71% - 80% | |
4,5 | Student uzyskał wynik ze sprawozdań i zaliczenia końcowego w przedziale 81% - 90% | |
5,0 | Student uzyskał wynik ze sprawozdań i zaliczenia końcowego w przedziale 91% - 100% |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IwM_1A_C16_K01 Student wykazuje świadomość i argumentuje konieczność poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie korzystania ze specjalistycznego oprogramowania z zakresu technologii komputerowego wspomagania procesów. | 2,0 | Student uzyskał wynik z zaliczenia pisemnego poniżej 45% |
3,0 | Student uzyskał wynik z zaliczenia pisemnego w przedziale 45% - 60% | |
3,5 | Student uzyskał wynik z zaliczenia pisemnego w przedziale 61% - 70% | |
4,0 | Student uzyskał wynik z zaliczenia pisemnego w przedziale 71% - 80% | |
4,5 | Student uzyskał wynik z zaliczenia pisemnego w przedziale 81% - 90% | |
5,0 | Student uzyskał wynik z zaliczenia pisemnego w przedziale 91% - 100% |
Literatura podstawowa
- Mariusz Deja, Włodzimierz Przybylski, Komputerowo wspomagane wytwarzanie maszyn. Podstawy i zastosowanie, WNT, Warszawa, 2007
- Andrzej Jaskulski, Autodesk Inventor 2022 PL / 2022+ Fusion 360 Podstawy metodyki projektowania, Helion, 2021
- Andrzej Jaskulski, Autodesk Inventor Professional 2021 PL / 2021+ / Fusion 360. Metodyka projektowania, Helion, 2021
- Jerzy Domański, SolidWorks 2020 Projektowanie maszyn i konstrukcji., Helion, 2020