Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (S2)
Sylabus przedmiotu Praca magisterska:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria chemiczna i procesowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca magisterska | ||
Specjalność | Inżynieria procesów przeróbki ropy naftowej i gazu | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl>, Magdalena Cudak <Magdalena.Cudak@zut.edu.pl>, Dorota Downarowicz <Dorota.Downarowicz@zut.edu.pl>, Elżbieta Gabruś <Elzbieta.Gabrus@zut.edu.pl>, Joanna Karcz <Joanna.Karcz@zut.edu.pl>, Anna Kiełbus-Rąpała <Anna.Kielbus-Rapala@zut.edu.pl>, Marian Kordas <Marian.Kordas@zut.edu.pl>, Małgorzata Latzke <malgorzata.latzke@zut.edu.pl>, Marta Major-Godlewska <Marta.Major@zut.edu.pl>, Halina Murasiewicz <Halina.Murasiewicz@zut.edu.pl>, Paulina Pianko-Oprych <Paulina.Pianko@zut.edu.pl>, Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl>, Jolanta Szoplik <Jolanta.Szoplik@zut.edu.pl>, Konrad Witkiewicz <Konrad.Witkiewicz@zut.edu.pl>, Barbara Zakrzewska <Barbara.Zakrzewska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 20,0 | ECTS (formy) | 20,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie przedmiotów z semestru I i II |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wykształcenie absolwenta posiadającego pogłębioną i rozszerzoną wiedzę i umiejętności z obszaru inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu, którą potrafi zastosować do rozwiązywania złożonych zadań inżynierskich |
C-2 | Przygotowanie absolwenta posiadającego umiejętność posługiwania się literaturą fachową, gromadzenia, przetwarzania oraz pisemnego i ustnego przekazywania informacji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | Zapoznanie studentów z zaleceniami dotyczącymi układu treści pracy magisterskiej pracy dyplomowej | 0 |
T-PD-2 | Przeprowadzenie przez studenta studiów literaturowych | 0 |
T-PD-3 | Sformułowanie przez studenta podstawowych założeń odnoszących się do rozwiązywanego przez niego problemu | 0 |
T-PD-4 | Wykonanie przez studenta badań doświadczalnych, symulacji komputerowych lub obliczeń projektowych (w zależności od specyfiki pracy) | 0 |
T-PD-5 | Przeprowadzenie przez studenta analizy otrzymanych wyników pracy oraz sformułowanie wniosków końcowych | 0 |
T-PD-6 | Wykonanie przez studenta oprawy graficznej pracy dyplomowej magisterskiej | 0 |
T-PD-7 | Zredagowanie przez studenta tekstu pracy dyplomowej magisterskiej | 0 |
T-PD-8 | Przygotowanie się przez studenta do egzaminu dyplomowego magisterskiego | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Zebranie i przeanalizowanie literatury dotyczącej przedmiotu pracy dyplomowej magisterskiej | 60 |
A-PD-2 | Wykonanie pomiarów doświadczalnych i/lub projektu oraz obliczeń (w zależności od specyfiki wykonywanej pracy) | 150 |
A-PD-3 | Przeprowadzenie analizy otrzymanych wyników pracy | 90 |
A-PD-4 | Zredagowanie tekstu pracy magisterskiej | 100 |
A-PD-5 | Konsultowanie z promotorem wyników pracy na poszczególnych etapach jej wykonywania | 60 |
A-PD-6 | Przygotowanie się do obrony pracy magisterskiej | 40 |
500 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Samodzielna praca studenta |
M-2 | Konsultacje z promotorem pracy magisterskiej |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie dwóch pozytywnych recenzji |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_2A_C05-16_W05 Student potrafi objaśnić kluczowe operacje i procesy z zakresu specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu na kirunku studiów inżynieria chemiczna i procesowa | ICHP_2A_W05 | — | — | C-1, C-2 | T-PD-3, T-PD-4, T-PD-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_2A_C05-16_U01 Student potrafi pozyskiwać i krytycznie ocenić informacje z literatury, baz danych i innych źródeł | ICHP_2A_U01 | — | — | C-1, C-2 | T-PD-3, T-PD-2 | M-1, M-2 | S-1 |
ICHP_2A_C05-16_U11 Student potrafi weryfikować koncepcje rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu | ICHP_2A_U11 | — | — | C-1 | T-PD-4, T-PD-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_2A_C05-16_K01 Student rozumie potrzebę ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego | ICHP_2A_K01 | — | — | C-1, C-2 | T-PD-7, T-PD-8 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_2A_C05-16_W05 Student potrafi objaśnić kluczowe operacje i procesy z zakresu specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu na kirunku studiów inżynieria chemiczna i procesowa | 2,0 | Student nie rozumie kluczowych operacji i procesów z zakresu specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu |
3,0 | Student w podstawowym stopniu rozumie kluczowe operacje i procesy z zakresu specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu | |
3,5 | Student w więcej niż w podstawowym stopniu rozumie kluczowe operacje i procesy z zakresu specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu | |
4,0 | Student w szerokim stopniu rozumie kluczowe operacje i procesy z zakresu specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu | |
4,5 | Student w bardzo szerokim stopniu rozumie kluczowe operacje i procesy z zakresu specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu | |
5,0 | Student w bardzo szerokim stopniu rozumie kluczowe operacje i procesy z zakresu specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu i wykazuje kreatywną postawę w tym kierunku |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_2A_C05-16_U01 Student potrafi pozyskiwać i krytycznie ocenić informacje z literatury, baz danych i innych źródeł | 2,0 | student nie potrafi pozyskiwać i krytycznie oceniać informacji z literatury |
3,0 | student potrafi pozyskiwać informacje z literatury w stopniu podstawowym | |
3,5 | student potrafi pozyskiwać informacje z literatury i oceniać je w stopniu podstawowym | |
4,0 | student potrafi pozyskiwać i krytycznie oceniać informacje z literatury w języku polskim | |
4,5 | student potrafi pozyskiwać i krytycznie opracować informacje z literatury z wybranych źródeł | |
5,0 | student potrafi pozyskiwać informacje z literatury z różnych źródeł i krytycznie analizować materiał obcojęzyczny | |
ICHP_2A_C05-16_U11 Student potrafi weryfikować koncepcje rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu | 2,0 | student nie potrafi weryfikować koncepcji rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu |
3,0 | student potrafi weryfikować koncepcje rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu w stopniu podstawowym | |
3,5 | student potrafi weryfikować koncepcje rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu w stopniu więcej niż podstawowym | |
4,0 | student potrafi weryfikować rożne koncepcje rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu | |
4,5 | student potrafi weryfikować wiele koncepcji rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu | |
5,0 | student potrafi weryfikować wiele koncepcji rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu w stopniu zaawansowanym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_2A_C05-16_K01 Student rozumie potrzebę ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego | 2,0 | student nie rozumie potrzeby ciągłego kształcenia się i doskonalenia zawodowego |
3,0 | student w podstawowym stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się i doskonalenia zawodowego | |
3,5 | student w więcej niż podstawowym stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się i doskonalenia zawodowego | |
4,0 | student w szerokim stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się i doskonalenia zawodowego | |
4,5 | student w bardzo szerokim stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się i doskonalenia zawodowego | |
5,0 | student w bardzo szerokim stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się i doskonalenia zawodowego i wykazuje kreatywną postawę w tym kierunku |
Literatura podstawowa
- Literatura z zakresu tematu pracy dyplomowej (podręczniki, artykuły, patenty etc.)
Literatura dodatkowa
- Słownik poprawnej polszczyzny PWN, PWN, Warszawa, 2012
- Kubiak-Sokół A., Słownik ortograficzny PWN z wymową, PWN, Warszawa, 2011