Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S1)
specjalność: Inżynieria ruchu w transporcie

Sylabus przedmiotu Ładunki niebezpieczne i wielkogabarytowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Ładunki niebezpieczne i wielkogabarytowe
Specjalność Inżynieria ruchu w transporcie
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Sęk <joanna.sek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 15 1,00,59zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 15 1,00,41zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ładunkoznawstwo i techniki składowania, Środki transportu naziemnego i powietrznego, Środki transportu wodnego, Organizacja i zarządzanie w transporcie

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z klasyfikacją ładunków niebezpiecznych i ich właściwościami
C-2Zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami dot. organizacji przewozów ładunków niebezpiecznych
C-3Ukształtowanie umiejętności w zakresie identyfikacji ładunków dużego ryzyka, wyboru opakowań oraz oznakowania sztuki przesyłki ładunku niebezpiecznego
C-4Ukształtowanie umiejętności w zakresie organizacji przewozów ładunków niebezpiecznych
C-5Zapoznanie z klasyfikacją ładunków wielkogabarytowych
C-6Zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami dot. organizacji przewozów ładunków wielkogabarytowych
C-7Ukształtowanie umiejętności w zakresie mocowania ładunków ponadnormatywnych
C-8Ukształtowanie umiejętności w zakresie organizacji przewozów ładunków wielkogabarytowych
C-9Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej z zakresu transportu ładunków niebezpiecznych i wielkogabarytowych, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Analiza podatności transportowej ładunków niebezpiecznych wg klas.3
T-A-2Algorytm wyboru opakowań ładunków niebezpiecznych.3
T-A-3Analiza błędów w zakresie zabezpieczenia ładunków niebezpiecznych3
T-A-4Analiza podatności transportowej ładunków ponadnormatywnych3
T-A-5Analiza błędów w zakresie mocowania ładunków ponadnormatywnych2
T-A-6Zaliczenie1
15
wykłady
T-W-1Temat: Klasyfikacja ładunków niebezpiecznych Treść: Definicja ładunków niebezpiecznych; Właściwości ładunków niebezpiecznych wg klas: Klasa 1: materiały i przedmioty wybuchowe, Klasa 2: gazy; Klasa 3: materiały ciekłe zapalne, Klasa 4.1: materiały stałe zapalne, materiały samoreaktywne i materiały wybuchowe stałe odczulone, Klasa 4.2: materiały samozapalne, Klasa 4.3: materiały wytwarzające w zetknięciu z wodą gazy palne, Klasa 5.1: materiały utleniające, Klasa 5.2: nadtlenki organiczne, Klasa 6.1: materiały trujące, Klasa 6.2: materiały zakaźne, Klasa 7: materiały promieniotwórcze; Klasa 8: materiały żrące, Klasa 9: różne materiały i przedmioty niebezpieczne. Podatność transportowa ładunków niebezpiecznych3
T-W-2Temat: Warunki przewozu ładunków niebezpiecznych Treść: Regulacje prawne przewozu ładunków niebezpiecznych, Rodzaje opakowań ładunków niebezpiecznych, Sztuki przesyłki, Oznakowanie sztuki przesyłki: oznakowanie zawartości, oznakowanie opakowania, Zgłaszanie przewozu, Oznakowanie pojazdów w przewozach ładunków niebezpiecznych, Wyposażenie pojazdów w przewozach ładunków niebezpiecznych3
T-W-3Temat: Ochrona towarów niebezpiecznych Treść: Wykaz towarów niebezpiecznych dużego ryzyka. Plan ochrony towarów niebezpiecznych dużego ryzyka. Nadzorowanie pojazdów.2
T-W-4Temat: Klasyfikacja ładunków ponadnormatywnych Treść: Ładunki ponadgabarytowe zwykłe, ładunki ponadgabarytowe specjalne, ładunki ciężkie, ładunki ciężkie o skupionej masie, ładunki długie3
T-W-5Temat: Warunki przewozu ładunków ponadnormatywnych Treść: Regulacje prawne dot. przewozów ładunków ponadnormatywnych; warunki uzyskania zezwolenia na wykonywanie przewozów ładunków ponadnormatywnych, ograniczenia infrastrukturalne przewozów ładunków ponadnormatywnych; zasady mocowania oraz zabezpieczania ładunków ponadnormatywnych; techniki przeładunku ładunków ponadnormatywnych.3
T-W-6Zaliczenie1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Studiowanie literatury, czasopism fachowych i źródeł internetowych, przygotowanie się do zaliczenia10
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury, czasopism fachowych i źródeł internetowych7
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia3
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Ćwiczenie przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena okresowa efektów kształcenia na podstawie oceny z 5 prac pisemnych: 2 zadania do rozwiązania w każdej prace
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie oceny średniej z prac pisemnych wykonanych podczas zajęć oraz oceny z testu podsumowującego
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumuwująca efektów kształcenia na podstawie oceny wykonanych zadań w czasie ćwiczeń

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_D4-07_W01
Student ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia prawnych i ekonomicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej w obszarze transportu ładunków niebezpiecznych i wielkogabarytowych
TR_1A_W05C-1, C-2, C-5, C-6T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1M-1, M-3, M-2S-1, S-2
TR_1A_D4-07_W02
Student ma wiedzę dotyczącą budowy i zastosowania środków transportu i ich podsystemów, zna ich zasady projektowania oraz trendy rozwojowe
TR_1A_W07C-2, C-6T-W-2, T-W-5M-1, M-3, M-2S-1, S-2
TR_1A_D4-07_W03
Student ma wiedzę z podstaw eksploatacji maszyn i urządzeń oraz obiektów i systemów technicznych stosowanych w transporcie ładunków niebezpiecznych i wielkogabarytowych, jak również rozumie wpływ ich właściwej eksploatacji na wydłużenie cyklu życia
TR_1A_W10C-2, C-4, C-6, C-8T-W-2, T-W-5M-1, M-3, M-2S-1, S-2
TR_1A_D4-07_W04
Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu organizacji i zarządzania w transporcie, w tym zna i rozumie uwarunkowania procesów transportowych, zasady organizacji i sterowania ruchem
TR_1A_W12C-2, C-4, C-6, C-8T-W-2, T-W-5M-1, M-3, M-2S-1, S-2
TR_1A_D4-07_W05
Student ma wiedzę dotyczącą podstawowych zagadnień z zakresu ładunkoznawstwa, zna metody i formy zabezpieczenia ładunków w transporcie
TR_1A_W13C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6, C-7, C-8T-W-3, T-W-5, T-W-1, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5M-1, M-3, M-2, M-4S-1, S-3, S-2
TR_1A_D4-07_W06
Student ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, środowiskowych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
TR_1A_W14C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6, C-7, C-8T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5M-1, M-3, M-2, M-4S-1, S-3, S-2
TR_1A_D4-07_W07
Student ma elementarną wiedzę dotyczącą niezawodności i bezpieczeństwa maszyn i urządzeń oraz obiektów i systemów technicznych stosowanych w transporcie ładunków niebezpiecznych i wielkogabarytowych
TR_1A_W16C-2, C-4, C-6, C-8T-W-2, T-W-5, T-A-1, T-A-4M-1, M-3, M-2, M-4S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_D4-07_U01
Student potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik, przekazując informacje techniczne dotyczące transportu ładunków niebezpiecznych i ponadgabarytowych w sposób zrozumiały, zarówno dla osób ze środowiska zawodowego, jak i spoza niego
TR_1A_U03C-3, C-4, C-7, C-8T-W-2, T-W-5, T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-5M-3, M-4S-1, S-3, S-2
TR_1A_D4-07_U03
Student potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań przewozowych dot. transportu ładunków niebezpiecznych i ponadgabarytowych, dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne
TR_1A_U11C-2, C-3, C-4, C-6, C-7, C-8T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5M-1, M-3, M-2, M-4S-1, S-3, S-2
TR_1A_D4-07_U05
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla transportu ładunków niebezpiecznych i ponadgabarytowych
TR_1A_U15C-4, C-8T-W-2, T-W-5M-1, M-3, M-2S-1, S-2
TR_1A_D4-07_U06
Student potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla transportu ładunków niebezpiecznych i wielkogabarytowych, oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
TR_1A_U16C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6, C-7, C-8T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5M-1, M-3, M-2, M-4S-1, S-3, S-2
TR_1A_D4-07_U07
Student rozumie podstawy prawne i potrafi dokonać wstępnej oceny uwarunkowań prawnych prostych zadań z zakresu działalności inżynierskiej dot. przewozów ładunków niebezpiecznych i wielkogabarytowych
TR_1A_U18C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6, C-7, C-8T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5M-1, M-3, M-2, M-4S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_D4-07_K01
Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności transportowej z zakresu przewozów ładunków niebezpiecznych i wilkogabarytowych, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
TR_1A_K02C-9T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5M-1, M-3, M-2, M-4S-1, S-3, S-2
TR_1A_D4-07_K02
Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
TR_1A_K04C-4, C-8T-W-2, T-W-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5M-3, M-4S-1, S-3, S-2
TR_1A_D4-07_K03
Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy z zakresu przewozów ładunków niebezpiecznych i wilkogabarytowych i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność
TR_1A_K07C-9T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-A-3, T-A-5M-1, M-3, M-2, M-4S-1, S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_1A_D4-07_W01
Student ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia prawnych i ekonomicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej w obszarze transportu ładunków niebezpiecznych i wielkogabarytowych
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawową wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnią wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_1A_D4-07_W02
Student ma wiedzę dotyczącą budowy i zastosowania środków transportu i ich podsystemów, zna ich zasady projektowania oraz trendy rozwojowe
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawową wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnią wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_1A_D4-07_W03
Student ma wiedzę z podstaw eksploatacji maszyn i urządzeń oraz obiektów i systemów technicznych stosowanych w transporcie ładunków niebezpiecznych i wielkogabarytowych, jak również rozumie wpływ ich właściwej eksploatacji na wydłużenie cyklu życia
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawową wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnią wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_1A_D4-07_W04
Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu organizacji i zarządzania w transporcie, w tym zna i rozumie uwarunkowania procesów transportowych, zasady organizacji i sterowania ruchem
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawową wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnią wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_1A_D4-07_W05
Student ma wiedzę dotyczącą podstawowych zagadnień z zakresu ładunkoznawstwa, zna metody i formy zabezpieczenia ładunków w transporcie
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawową wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnią wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_1A_D4-07_W06
Student ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, środowiskowych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawową wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnią wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_1A_D4-07_W07
Student ma elementarną wiedzę dotyczącą niezawodności i bezpieczeństwa maszyn i urządzeń oraz obiektów i systemów technicznych stosowanych w transporcie ładunków niebezpiecznych i wielkogabarytowych
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawową wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnią wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_1A_D4-07_U01
Student potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik, przekazując informacje techniczne dotyczące transportu ładunków niebezpiecznych i ponadgabarytowych w sposób zrozumiały, zarówno dla osób ze środowiska zawodowego, jak i spoza niego
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_1A_D4-07_U03
Student potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań przewozowych dot. transportu ładunków niebezpiecznych i ponadgabarytowych, dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_1A_D4-07_U05
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla transportu ładunków niebezpiecznych i ponadgabarytowych
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_1A_D4-07_U06
Student potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla transportu ładunków niebezpiecznych i wielkogabarytowych, oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_1A_D4-07_U07
Student rozumie podstawy prawne i potrafi dokonać wstępnej oceny uwarunkowań prawnych prostych zadań z zakresu działalności inżynierskiej dot. przewozów ładunków niebezpiecznych i wielkogabarytowych
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_1A_D4-07_K01
Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności transportowej z zakresu przewozów ładunków niebezpiecznych i wilkogabarytowych, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_1A_D4-07_K02
Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje i w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_1A_D4-07_K03
Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy z zakresu przewozów ładunków niebezpiecznych i wilkogabarytowych i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię kompetencjei i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Literatura podstawowa

  1. Grzegorczyk K., Buchcar R., Towary niebezpieczne ADR 2011 – 2013, Wydawnictwo Buch-Car, 2011
  2. Hanczyk B., Grzegorczyk K., Buchcar R.., Transport drogowy materiałów niebezpiecznych., Grupa IMAGE, Warszawa, 2000
  3. Jamroz K., Metoda zarządzania ryzykiem w inżynierii drogowej., Politechnika Gdańska, Gdańsk, 2011
  4. Mindur L. (red.), Współczesne techniki transportowe., Wydawnictwo Politechnika Radomska, Warszawa, 2002
  5. Muzyczek J. (red.), Transport drogowy w praktyce. Forum: Wiedza na usługach rynku, Tom 1 i Tom 2, 2008
  6. Pusty T., Przewóz materiałów niebezpiecznych. Poradnik kierowcy, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2002
  7. Różycki M., Towary niebezpieczne w praktyce Tom 2, Wydawnictwo: PPHU MORITZ, 2011
  8. Różycki M., OSK Towary Niebezpieczne w Praktyce – Tom 3 Wykaz towarów, Wydawnictwo: PPHU MORITZ, 2011
  9. Różycki M., Towary Niebezpieczne w Praktyce - Tom 1 Bezpieczne operacje transportowe towarów niebezpiecznych., Wydawnictwo: PPHU MORITZ, 2010
  10. Rydzkowski W., Wojewódzka-Król K., Transport, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2002
  11. Nierzwicki W., Opakowania, Wyd. WSM, Gdynia, 1997
  12. Starkowki D., Bińczak K., Zwierzycki W., .: Samochodowy transport krajowy i międzynarodowy. Kompendium wiedzy praktycznej. Tom I. Zagadnienia techniczne, 2010

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Analiza podatności transportowej ładunków niebezpiecznych wg klas.3
T-A-2Algorytm wyboru opakowań ładunków niebezpiecznych.3
T-A-3Analiza błędów w zakresie zabezpieczenia ładunków niebezpiecznych3
T-A-4Analiza podatności transportowej ładunków ponadnormatywnych3
T-A-5Analiza błędów w zakresie mocowania ładunków ponadnormatywnych2
T-A-6Zaliczenie1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Temat: Klasyfikacja ładunków niebezpiecznych Treść: Definicja ładunków niebezpiecznych; Właściwości ładunków niebezpiecznych wg klas: Klasa 1: materiały i przedmioty wybuchowe, Klasa 2: gazy; Klasa 3: materiały ciekłe zapalne, Klasa 4.1: materiały stałe zapalne, materiały samoreaktywne i materiały wybuchowe stałe odczulone, Klasa 4.2: materiały samozapalne, Klasa 4.3: materiały wytwarzające w zetknięciu z wodą gazy palne, Klasa 5.1: materiały utleniające, Klasa 5.2: nadtlenki organiczne, Klasa 6.1: materiały trujące, Klasa 6.2: materiały zakaźne, Klasa 7: materiały promieniotwórcze; Klasa 8: materiały żrące, Klasa 9: różne materiały i przedmioty niebezpieczne. Podatność transportowa ładunków niebezpiecznych3
T-W-2Temat: Warunki przewozu ładunków niebezpiecznych Treść: Regulacje prawne przewozu ładunków niebezpiecznych, Rodzaje opakowań ładunków niebezpiecznych, Sztuki przesyłki, Oznakowanie sztuki przesyłki: oznakowanie zawartości, oznakowanie opakowania, Zgłaszanie przewozu, Oznakowanie pojazdów w przewozach ładunków niebezpiecznych, Wyposażenie pojazdów w przewozach ładunków niebezpiecznych3
T-W-3Temat: Ochrona towarów niebezpiecznych Treść: Wykaz towarów niebezpiecznych dużego ryzyka. Plan ochrony towarów niebezpiecznych dużego ryzyka. Nadzorowanie pojazdów.2
T-W-4Temat: Klasyfikacja ładunków ponadnormatywnych Treść: Ładunki ponadgabarytowe zwykłe, ładunki ponadgabarytowe specjalne, ładunki ciężkie, ładunki ciężkie o skupionej masie, ładunki długie3
T-W-5Temat: Warunki przewozu ładunków ponadnormatywnych Treść: Regulacje prawne dot. przewozów ładunków ponadnormatywnych; warunki uzyskania zezwolenia na wykonywanie przewozów ładunków ponadnormatywnych, ograniczenia infrastrukturalne przewozów ładunków ponadnormatywnych; zasady mocowania oraz zabezpieczania ładunków ponadnormatywnych; techniki przeładunku ładunków ponadnormatywnych.3
T-W-6Zaliczenie1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Studiowanie literatury, czasopism fachowych i źródeł internetowych, przygotowanie się do zaliczenia10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury, czasopism fachowych i źródeł internetowych7
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia3
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D4-07_W01Student ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia prawnych i ekonomicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej w obszarze transportu ładunków niebezpiecznych i wielkogabarytowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_W05ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia prawnych i ekonomicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej w obszarze transportu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z klasyfikacją ładunków niebezpiecznych i ich właściwościami
C-2Zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami dot. organizacji przewozów ładunków niebezpiecznych
C-5Zapoznanie z klasyfikacją ładunków wielkogabarytowych
C-6Zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami dot. organizacji przewozów ładunków wielkogabarytowych
Treści programoweT-W-2Temat: Warunki przewozu ładunków niebezpiecznych Treść: Regulacje prawne przewozu ładunków niebezpiecznych, Rodzaje opakowań ładunków niebezpiecznych, Sztuki przesyłki, Oznakowanie sztuki przesyłki: oznakowanie zawartości, oznakowanie opakowania, Zgłaszanie przewozu, Oznakowanie pojazdów w przewozach ładunków niebezpiecznych, Wyposażenie pojazdów w przewozach ładunków niebezpiecznych
T-W-3Temat: Ochrona towarów niebezpiecznych Treść: Wykaz towarów niebezpiecznych dużego ryzyka. Plan ochrony towarów niebezpiecznych dużego ryzyka. Nadzorowanie pojazdów.
T-W-4Temat: Klasyfikacja ładunków ponadnormatywnych Treść: Ładunki ponadgabarytowe zwykłe, ładunki ponadgabarytowe specjalne, ładunki ciężkie, ładunki ciężkie o skupionej masie, ładunki długie
T-W-5Temat: Warunki przewozu ładunków ponadnormatywnych Treść: Regulacje prawne dot. przewozów ładunków ponadnormatywnych; warunki uzyskania zezwolenia na wykonywanie przewozów ładunków ponadnormatywnych, ograniczenia infrastrukturalne przewozów ładunków ponadnormatywnych; zasady mocowania oraz zabezpieczania ładunków ponadnormatywnych; techniki przeładunku ładunków ponadnormatywnych.
T-W-1Temat: Klasyfikacja ładunków niebezpiecznych Treść: Definicja ładunków niebezpiecznych; Właściwości ładunków niebezpiecznych wg klas: Klasa 1: materiały i przedmioty wybuchowe, Klasa 2: gazy; Klasa 3: materiały ciekłe zapalne, Klasa 4.1: materiały stałe zapalne, materiały samoreaktywne i materiały wybuchowe stałe odczulone, Klasa 4.2: materiały samozapalne, Klasa 4.3: materiały wytwarzające w zetknięciu z wodą gazy palne, Klasa 5.1: materiały utleniające, Klasa 5.2: nadtlenki organiczne, Klasa 6.1: materiały trujące, Klasa 6.2: materiały zakaźne, Klasa 7: materiały promieniotwórcze; Klasa 8: materiały żrące, Klasa 9: różne materiały i przedmioty niebezpieczne. Podatność transportowa ładunków niebezpiecznych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena okresowa efektów kształcenia na podstawie oceny z 5 prac pisemnych: 2 zadania do rozwiązania w każdej prace
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie oceny średniej z prac pisemnych wykonanych podczas zajęć oraz oceny z testu podsumowującego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawową wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnią wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D4-07_W02Student ma wiedzę dotyczącą budowy i zastosowania środków transportu i ich podsystemów, zna ich zasady projektowania oraz trendy rozwojowe
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_W07ma wiedzę dotyczącą budowy i zastosowania środków transportu i ich podsystemów, zna ich zasady projektowania oraz trendy rozwojowe
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami dot. organizacji przewozów ładunków niebezpiecznych
C-6Zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami dot. organizacji przewozów ładunków wielkogabarytowych
Treści programoweT-W-2Temat: Warunki przewozu ładunków niebezpiecznych Treść: Regulacje prawne przewozu ładunków niebezpiecznych, Rodzaje opakowań ładunków niebezpiecznych, Sztuki przesyłki, Oznakowanie sztuki przesyłki: oznakowanie zawartości, oznakowanie opakowania, Zgłaszanie przewozu, Oznakowanie pojazdów w przewozach ładunków niebezpiecznych, Wyposażenie pojazdów w przewozach ładunków niebezpiecznych
T-W-5Temat: Warunki przewozu ładunków ponadnormatywnych Treść: Regulacje prawne dot. przewozów ładunków ponadnormatywnych; warunki uzyskania zezwolenia na wykonywanie przewozów ładunków ponadnormatywnych, ograniczenia infrastrukturalne przewozów ładunków ponadnormatywnych; zasady mocowania oraz zabezpieczania ładunków ponadnormatywnych; techniki przeładunku ładunków ponadnormatywnych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena okresowa efektów kształcenia na podstawie oceny z 5 prac pisemnych: 2 zadania do rozwiązania w każdej prace
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie oceny średniej z prac pisemnych wykonanych podczas zajęć oraz oceny z testu podsumowującego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawową wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnią wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D4-07_W03Student ma wiedzę z podstaw eksploatacji maszyn i urządzeń oraz obiektów i systemów technicznych stosowanych w transporcie ładunków niebezpiecznych i wielkogabarytowych, jak również rozumie wpływ ich właściwej eksploatacji na wydłużenie cyklu życia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_W10ma wiedzę z podstaw eksploatacji maszyn i urządzeń oraz obiektów i systemów technicznych stosowanych w transporcie, jak również rozumie wpływ ich właściwej eksploatacji na wydłużenie cyklu życia
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami dot. organizacji przewozów ładunków niebezpiecznych
C-4Ukształtowanie umiejętności w zakresie organizacji przewozów ładunków niebezpiecznych
C-6Zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami dot. organizacji przewozów ładunków wielkogabarytowych
C-8Ukształtowanie umiejętności w zakresie organizacji przewozów ładunków wielkogabarytowych
Treści programoweT-W-2Temat: Warunki przewozu ładunków niebezpiecznych Treść: Regulacje prawne przewozu ładunków niebezpiecznych, Rodzaje opakowań ładunków niebezpiecznych, Sztuki przesyłki, Oznakowanie sztuki przesyłki: oznakowanie zawartości, oznakowanie opakowania, Zgłaszanie przewozu, Oznakowanie pojazdów w przewozach ładunków niebezpiecznych, Wyposażenie pojazdów w przewozach ładunków niebezpiecznych
T-W-5Temat: Warunki przewozu ładunków ponadnormatywnych Treść: Regulacje prawne dot. przewozów ładunków ponadnormatywnych; warunki uzyskania zezwolenia na wykonywanie przewozów ładunków ponadnormatywnych, ograniczenia infrastrukturalne przewozów ładunków ponadnormatywnych; zasady mocowania oraz zabezpieczania ładunków ponadnormatywnych; techniki przeładunku ładunków ponadnormatywnych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena okresowa efektów kształcenia na podstawie oceny z 5 prac pisemnych: 2 zadania do rozwiązania w każdej prace
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie oceny średniej z prac pisemnych wykonanych podczas zajęć oraz oceny z testu podsumowującego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawową wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnią wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D4-07_W04Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu organizacji i zarządzania w transporcie, w tym zna i rozumie uwarunkowania procesów transportowych, zasady organizacji i sterowania ruchem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_W12ma uporządkowaną wiedzę z zakresu organizacji i zarządzania w transporcie, w tym zna i rozumie uwarunkowania procesów transportowych, zasady organizacji i sterowania ruchem
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami dot. organizacji przewozów ładunków niebezpiecznych
C-4Ukształtowanie umiejętności w zakresie organizacji przewozów ładunków niebezpiecznych
C-6Zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami dot. organizacji przewozów ładunków wielkogabarytowych
C-8Ukształtowanie umiejętności w zakresie organizacji przewozów ładunków wielkogabarytowych
Treści programoweT-W-2Temat: Warunki przewozu ładunków niebezpiecznych Treść: Regulacje prawne przewozu ładunków niebezpiecznych, Rodzaje opakowań ładunków niebezpiecznych, Sztuki przesyłki, Oznakowanie sztuki przesyłki: oznakowanie zawartości, oznakowanie opakowania, Zgłaszanie przewozu, Oznakowanie pojazdów w przewozach ładunków niebezpiecznych, Wyposażenie pojazdów w przewozach ładunków niebezpiecznych
T-W-5Temat: Warunki przewozu ładunków ponadnormatywnych Treść: Regulacje prawne dot. przewozów ładunków ponadnormatywnych; warunki uzyskania zezwolenia na wykonywanie przewozów ładunków ponadnormatywnych, ograniczenia infrastrukturalne przewozów ładunków ponadnormatywnych; zasady mocowania oraz zabezpieczania ładunków ponadnormatywnych; techniki przeładunku ładunków ponadnormatywnych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena okresowa efektów kształcenia na podstawie oceny z 5 prac pisemnych: 2 zadania do rozwiązania w każdej prace
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie oceny średniej z prac pisemnych wykonanych podczas zajęć oraz oceny z testu podsumowującego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawową wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnią wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D4-07_W05Student ma wiedzę dotyczącą podstawowych zagadnień z zakresu ładunkoznawstwa, zna metody i formy zabezpieczenia ładunków w transporcie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_W13ma wiedzę dotyczącą podstawowych zagadnień z zakresu ładunkoznawstwa, zna metody i formy zabezpieczenia ładunków w transporcie
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z klasyfikacją ładunków niebezpiecznych i ich właściwościami
C-2Zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami dot. organizacji przewozów ładunków niebezpiecznych
C-3Ukształtowanie umiejętności w zakresie identyfikacji ładunków dużego ryzyka, wyboru opakowań oraz oznakowania sztuki przesyłki ładunku niebezpiecznego
C-4Ukształtowanie umiejętności w zakresie organizacji przewozów ładunków niebezpiecznych
C-5Zapoznanie z klasyfikacją ładunków wielkogabarytowych
C-6Zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami dot. organizacji przewozów ładunków wielkogabarytowych
C-7Ukształtowanie umiejętności w zakresie mocowania ładunków ponadnormatywnych
C-8Ukształtowanie umiejętności w zakresie organizacji przewozów ładunków wielkogabarytowych
Treści programoweT-W-3Temat: Ochrona towarów niebezpiecznych Treść: Wykaz towarów niebezpiecznych dużego ryzyka. Plan ochrony towarów niebezpiecznych dużego ryzyka. Nadzorowanie pojazdów.
T-W-5Temat: Warunki przewozu ładunków ponadnormatywnych Treść: Regulacje prawne dot. przewozów ładunków ponadnormatywnych; warunki uzyskania zezwolenia na wykonywanie przewozów ładunków ponadnormatywnych, ograniczenia infrastrukturalne przewozów ładunków ponadnormatywnych; zasady mocowania oraz zabezpieczania ładunków ponadnormatywnych; techniki przeładunku ładunków ponadnormatywnych.
T-W-1Temat: Klasyfikacja ładunków niebezpiecznych Treść: Definicja ładunków niebezpiecznych; Właściwości ładunków niebezpiecznych wg klas: Klasa 1: materiały i przedmioty wybuchowe, Klasa 2: gazy; Klasa 3: materiały ciekłe zapalne, Klasa 4.1: materiały stałe zapalne, materiały samoreaktywne i materiały wybuchowe stałe odczulone, Klasa 4.2: materiały samozapalne, Klasa 4.3: materiały wytwarzające w zetknięciu z wodą gazy palne, Klasa 5.1: materiały utleniające, Klasa 5.2: nadtlenki organiczne, Klasa 6.1: materiały trujące, Klasa 6.2: materiały zakaźne, Klasa 7: materiały promieniotwórcze; Klasa 8: materiały żrące, Klasa 9: różne materiały i przedmioty niebezpieczne. Podatność transportowa ładunków niebezpiecznych
T-A-1Analiza podatności transportowej ładunków niebezpiecznych wg klas.
T-A-2Algorytm wyboru opakowań ładunków niebezpiecznych.
T-A-3Analiza błędów w zakresie zabezpieczenia ładunków niebezpiecznych
T-A-4Analiza podatności transportowej ładunków ponadnormatywnych
T-A-5Analiza błędów w zakresie mocowania ładunków ponadnormatywnych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-2Wykład problemowy
M-4Ćwiczenie przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena okresowa efektów kształcenia na podstawie oceny z 5 prac pisemnych: 2 zadania do rozwiązania w każdej prace
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumuwująca efektów kształcenia na podstawie oceny wykonanych zadań w czasie ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie oceny średniej z prac pisemnych wykonanych podczas zajęć oraz oceny z testu podsumowującego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawową wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnią wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D4-07_W06Student ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, środowiskowych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_W14ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, środowiskowych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z klasyfikacją ładunków niebezpiecznych i ich właściwościami
C-2Zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami dot. organizacji przewozów ładunków niebezpiecznych
C-3Ukształtowanie umiejętności w zakresie identyfikacji ładunków dużego ryzyka, wyboru opakowań oraz oznakowania sztuki przesyłki ładunku niebezpiecznego
C-4Ukształtowanie umiejętności w zakresie organizacji przewozów ładunków niebezpiecznych
C-5Zapoznanie z klasyfikacją ładunków wielkogabarytowych
C-6Zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami dot. organizacji przewozów ładunków wielkogabarytowych
C-7Ukształtowanie umiejętności w zakresie mocowania ładunków ponadnormatywnych
C-8Ukształtowanie umiejętności w zakresie organizacji przewozów ładunków wielkogabarytowych
Treści programoweT-W-2Temat: Warunki przewozu ładunków niebezpiecznych Treść: Regulacje prawne przewozu ładunków niebezpiecznych, Rodzaje opakowań ładunków niebezpiecznych, Sztuki przesyłki, Oznakowanie sztuki przesyłki: oznakowanie zawartości, oznakowanie opakowania, Zgłaszanie przewozu, Oznakowanie pojazdów w przewozach ładunków niebezpiecznych, Wyposażenie pojazdów w przewozach ładunków niebezpiecznych
T-W-3Temat: Ochrona towarów niebezpiecznych Treść: Wykaz towarów niebezpiecznych dużego ryzyka. Plan ochrony towarów niebezpiecznych dużego ryzyka. Nadzorowanie pojazdów.
T-W-4Temat: Klasyfikacja ładunków ponadnormatywnych Treść: Ładunki ponadgabarytowe zwykłe, ładunki ponadgabarytowe specjalne, ładunki ciężkie, ładunki ciężkie o skupionej masie, ładunki długie
T-W-5Temat: Warunki przewozu ładunków ponadnormatywnych Treść: Regulacje prawne dot. przewozów ładunków ponadnormatywnych; warunki uzyskania zezwolenia na wykonywanie przewozów ładunków ponadnormatywnych, ograniczenia infrastrukturalne przewozów ładunków ponadnormatywnych; zasady mocowania oraz zabezpieczania ładunków ponadnormatywnych; techniki przeładunku ładunków ponadnormatywnych.
T-W-1Temat: Klasyfikacja ładunków niebezpiecznych Treść: Definicja ładunków niebezpiecznych; Właściwości ładunków niebezpiecznych wg klas: Klasa 1: materiały i przedmioty wybuchowe, Klasa 2: gazy; Klasa 3: materiały ciekłe zapalne, Klasa 4.1: materiały stałe zapalne, materiały samoreaktywne i materiały wybuchowe stałe odczulone, Klasa 4.2: materiały samozapalne, Klasa 4.3: materiały wytwarzające w zetknięciu z wodą gazy palne, Klasa 5.1: materiały utleniające, Klasa 5.2: nadtlenki organiczne, Klasa 6.1: materiały trujące, Klasa 6.2: materiały zakaźne, Klasa 7: materiały promieniotwórcze; Klasa 8: materiały żrące, Klasa 9: różne materiały i przedmioty niebezpieczne. Podatność transportowa ładunków niebezpiecznych
T-A-1Analiza podatności transportowej ładunków niebezpiecznych wg klas.
T-A-2Algorytm wyboru opakowań ładunków niebezpiecznych.
T-A-3Analiza błędów w zakresie zabezpieczenia ładunków niebezpiecznych
T-A-4Analiza podatności transportowej ładunków ponadnormatywnych
T-A-5Analiza błędów w zakresie mocowania ładunków ponadnormatywnych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-2Wykład problemowy
M-4Ćwiczenie przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena okresowa efektów kształcenia na podstawie oceny z 5 prac pisemnych: 2 zadania do rozwiązania w każdej prace
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumuwująca efektów kształcenia na podstawie oceny wykonanych zadań w czasie ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie oceny średniej z prac pisemnych wykonanych podczas zajęć oraz oceny z testu podsumowującego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawową wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnią wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D4-07_W07Student ma elementarną wiedzę dotyczącą niezawodności i bezpieczeństwa maszyn i urządzeń oraz obiektów i systemów technicznych stosowanych w transporcie ładunków niebezpiecznych i wielkogabarytowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_W16ma elementarną wiedzę dotyczącą niezawodności i bezpieczeństwa maszyn i urządzeń oraz obiektów i systemów technicznych stosowanych w transporcie, a także wiedzę z BHP
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami dot. organizacji przewozów ładunków niebezpiecznych
C-4Ukształtowanie umiejętności w zakresie organizacji przewozów ładunków niebezpiecznych
C-6Zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami dot. organizacji przewozów ładunków wielkogabarytowych
C-8Ukształtowanie umiejętności w zakresie organizacji przewozów ładunków wielkogabarytowych
Treści programoweT-W-2Temat: Warunki przewozu ładunków niebezpiecznych Treść: Regulacje prawne przewozu ładunków niebezpiecznych, Rodzaje opakowań ładunków niebezpiecznych, Sztuki przesyłki, Oznakowanie sztuki przesyłki: oznakowanie zawartości, oznakowanie opakowania, Zgłaszanie przewozu, Oznakowanie pojazdów w przewozach ładunków niebezpiecznych, Wyposażenie pojazdów w przewozach ładunków niebezpiecznych
T-W-5Temat: Warunki przewozu ładunków ponadnormatywnych Treść: Regulacje prawne dot. przewozów ładunków ponadnormatywnych; warunki uzyskania zezwolenia na wykonywanie przewozów ładunków ponadnormatywnych, ograniczenia infrastrukturalne przewozów ładunków ponadnormatywnych; zasady mocowania oraz zabezpieczania ładunków ponadnormatywnych; techniki przeładunku ładunków ponadnormatywnych.
T-A-1Analiza podatności transportowej ładunków niebezpiecznych wg klas.
T-A-4Analiza podatności transportowej ładunków ponadnormatywnych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-2Wykład problemowy
M-4Ćwiczenie przedmiotowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumuwująca efektów kształcenia na podstawie oceny wykonanych zadań w czasie ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawową wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnią wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D4-07_U01Student potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik, przekazując informacje techniczne dotyczące transportu ładunków niebezpiecznych i ponadgabarytowych w sposób zrozumiały, zarówno dla osób ze środowiska zawodowego, jak i spoza niego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U03potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik, przekazując informacje techniczne dotyczące transportu w sposób zrozumiały, zarówno dla osób ze środowiska zawodowego, jak i spoza niego
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności w zakresie identyfikacji ładunków dużego ryzyka, wyboru opakowań oraz oznakowania sztuki przesyłki ładunku niebezpiecznego
C-4Ukształtowanie umiejętności w zakresie organizacji przewozów ładunków niebezpiecznych
C-7Ukształtowanie umiejętności w zakresie mocowania ładunków ponadnormatywnych
C-8Ukształtowanie umiejętności w zakresie organizacji przewozów ładunków wielkogabarytowych
Treści programoweT-W-2Temat: Warunki przewozu ładunków niebezpiecznych Treść: Regulacje prawne przewozu ładunków niebezpiecznych, Rodzaje opakowań ładunków niebezpiecznych, Sztuki przesyłki, Oznakowanie sztuki przesyłki: oznakowanie zawartości, oznakowanie opakowania, Zgłaszanie przewozu, Oznakowanie pojazdów w przewozach ładunków niebezpiecznych, Wyposażenie pojazdów w przewozach ładunków niebezpiecznych
T-W-5Temat: Warunki przewozu ładunków ponadnormatywnych Treść: Regulacje prawne dot. przewozów ładunków ponadnormatywnych; warunki uzyskania zezwolenia na wykonywanie przewozów ładunków ponadnormatywnych, ograniczenia infrastrukturalne przewozów ładunków ponadnormatywnych; zasady mocowania oraz zabezpieczania ładunków ponadnormatywnych; techniki przeładunku ładunków ponadnormatywnych.
T-A-1Analiza podatności transportowej ładunków niebezpiecznych wg klas.
T-A-3Analiza błędów w zakresie zabezpieczenia ładunków niebezpiecznych
T-A-4Analiza podatności transportowej ładunków ponadnormatywnych
T-A-5Analiza błędów w zakresie mocowania ładunków ponadnormatywnych
Metody nauczaniaM-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Ćwiczenie przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena okresowa efektów kształcenia na podstawie oceny z 5 prac pisemnych: 2 zadania do rozwiązania w każdej prace
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumuwująca efektów kształcenia na podstawie oceny wykonanych zadań w czasie ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie oceny średniej z prac pisemnych wykonanych podczas zajęć oraz oceny z testu podsumowującego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D4-07_U03Student potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań przewozowych dot. transportu ładunków niebezpiecznych i ponadgabarytowych, dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U11potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami dot. organizacji przewozów ładunków niebezpiecznych
C-3Ukształtowanie umiejętności w zakresie identyfikacji ładunków dużego ryzyka, wyboru opakowań oraz oznakowania sztuki przesyłki ładunku niebezpiecznego
C-4Ukształtowanie umiejętności w zakresie organizacji przewozów ładunków niebezpiecznych
C-6Zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami dot. organizacji przewozów ładunków wielkogabarytowych
C-7Ukształtowanie umiejętności w zakresie mocowania ładunków ponadnormatywnych
C-8Ukształtowanie umiejętności w zakresie organizacji przewozów ładunków wielkogabarytowych
Treści programoweT-W-2Temat: Warunki przewozu ładunków niebezpiecznych Treść: Regulacje prawne przewozu ładunków niebezpiecznych, Rodzaje opakowań ładunków niebezpiecznych, Sztuki przesyłki, Oznakowanie sztuki przesyłki: oznakowanie zawartości, oznakowanie opakowania, Zgłaszanie przewozu, Oznakowanie pojazdów w przewozach ładunków niebezpiecznych, Wyposażenie pojazdów w przewozach ładunków niebezpiecznych
T-W-3Temat: Ochrona towarów niebezpiecznych Treść: Wykaz towarów niebezpiecznych dużego ryzyka. Plan ochrony towarów niebezpiecznych dużego ryzyka. Nadzorowanie pojazdów.
T-W-5Temat: Warunki przewozu ładunków ponadnormatywnych Treść: Regulacje prawne dot. przewozów ładunków ponadnormatywnych; warunki uzyskania zezwolenia na wykonywanie przewozów ładunków ponadnormatywnych, ograniczenia infrastrukturalne przewozów ładunków ponadnormatywnych; zasady mocowania oraz zabezpieczania ładunków ponadnormatywnych; techniki przeładunku ładunków ponadnormatywnych.
T-A-1Analiza podatności transportowej ładunków niebezpiecznych wg klas.
T-A-2Algorytm wyboru opakowań ładunków niebezpiecznych.
T-A-3Analiza błędów w zakresie zabezpieczenia ładunków niebezpiecznych
T-A-4Analiza podatności transportowej ładunków ponadnormatywnych
T-A-5Analiza błędów w zakresie mocowania ładunków ponadnormatywnych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-2Wykład problemowy
M-4Ćwiczenie przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena okresowa efektów kształcenia na podstawie oceny z 5 prac pisemnych: 2 zadania do rozwiązania w każdej prace
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumuwująca efektów kształcenia na podstawie oceny wykonanych zadań w czasie ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie oceny średniej z prac pisemnych wykonanych podczas zajęć oraz oceny z testu podsumowującego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D4-07_U05Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla transportu ładunków niebezpiecznych i ponadgabarytowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U15potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla transportu
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności w zakresie organizacji przewozów ładunków niebezpiecznych
C-8Ukształtowanie umiejętności w zakresie organizacji przewozów ładunków wielkogabarytowych
Treści programoweT-W-2Temat: Warunki przewozu ładunków niebezpiecznych Treść: Regulacje prawne przewozu ładunków niebezpiecznych, Rodzaje opakowań ładunków niebezpiecznych, Sztuki przesyłki, Oznakowanie sztuki przesyłki: oznakowanie zawartości, oznakowanie opakowania, Zgłaszanie przewozu, Oznakowanie pojazdów w przewozach ładunków niebezpiecznych, Wyposażenie pojazdów w przewozach ładunków niebezpiecznych
T-W-5Temat: Warunki przewozu ładunków ponadnormatywnych Treść: Regulacje prawne dot. przewozów ładunków ponadnormatywnych; warunki uzyskania zezwolenia na wykonywanie przewozów ładunków ponadnormatywnych, ograniczenia infrastrukturalne przewozów ładunków ponadnormatywnych; zasady mocowania oraz zabezpieczania ładunków ponadnormatywnych; techniki przeładunku ładunków ponadnormatywnych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena okresowa efektów kształcenia na podstawie oceny z 5 prac pisemnych: 2 zadania do rozwiązania w każdej prace
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie oceny średniej z prac pisemnych wykonanych podczas zajęć oraz oceny z testu podsumowującego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D4-07_U06Student potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla transportu ładunków niebezpiecznych i wielkogabarytowych, oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U16potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla transportu, oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z klasyfikacją ładunków niebezpiecznych i ich właściwościami
C-2Zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami dot. organizacji przewozów ładunków niebezpiecznych
C-3Ukształtowanie umiejętności w zakresie identyfikacji ładunków dużego ryzyka, wyboru opakowań oraz oznakowania sztuki przesyłki ładunku niebezpiecznego
C-4Ukształtowanie umiejętności w zakresie organizacji przewozów ładunków niebezpiecznych
C-5Zapoznanie z klasyfikacją ładunków wielkogabarytowych
C-6Zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami dot. organizacji przewozów ładunków wielkogabarytowych
C-7Ukształtowanie umiejętności w zakresie mocowania ładunków ponadnormatywnych
C-8Ukształtowanie umiejętności w zakresie organizacji przewozów ładunków wielkogabarytowych
Treści programoweT-W-2Temat: Warunki przewozu ładunków niebezpiecznych Treść: Regulacje prawne przewozu ładunków niebezpiecznych, Rodzaje opakowań ładunków niebezpiecznych, Sztuki przesyłki, Oznakowanie sztuki przesyłki: oznakowanie zawartości, oznakowanie opakowania, Zgłaszanie przewozu, Oznakowanie pojazdów w przewozach ładunków niebezpiecznych, Wyposażenie pojazdów w przewozach ładunków niebezpiecznych
T-W-3Temat: Ochrona towarów niebezpiecznych Treść: Wykaz towarów niebezpiecznych dużego ryzyka. Plan ochrony towarów niebezpiecznych dużego ryzyka. Nadzorowanie pojazdów.
T-W-4Temat: Klasyfikacja ładunków ponadnormatywnych Treść: Ładunki ponadgabarytowe zwykłe, ładunki ponadgabarytowe specjalne, ładunki ciężkie, ładunki ciężkie o skupionej masie, ładunki długie
T-W-5Temat: Warunki przewozu ładunków ponadnormatywnych Treść: Regulacje prawne dot. przewozów ładunków ponadnormatywnych; warunki uzyskania zezwolenia na wykonywanie przewozów ładunków ponadnormatywnych, ograniczenia infrastrukturalne przewozów ładunków ponadnormatywnych; zasady mocowania oraz zabezpieczania ładunków ponadnormatywnych; techniki przeładunku ładunków ponadnormatywnych.
T-W-1Temat: Klasyfikacja ładunków niebezpiecznych Treść: Definicja ładunków niebezpiecznych; Właściwości ładunków niebezpiecznych wg klas: Klasa 1: materiały i przedmioty wybuchowe, Klasa 2: gazy; Klasa 3: materiały ciekłe zapalne, Klasa 4.1: materiały stałe zapalne, materiały samoreaktywne i materiały wybuchowe stałe odczulone, Klasa 4.2: materiały samozapalne, Klasa 4.3: materiały wytwarzające w zetknięciu z wodą gazy palne, Klasa 5.1: materiały utleniające, Klasa 5.2: nadtlenki organiczne, Klasa 6.1: materiały trujące, Klasa 6.2: materiały zakaźne, Klasa 7: materiały promieniotwórcze; Klasa 8: materiały żrące, Klasa 9: różne materiały i przedmioty niebezpieczne. Podatność transportowa ładunków niebezpiecznych
T-A-1Analiza podatności transportowej ładunków niebezpiecznych wg klas.
T-A-2Algorytm wyboru opakowań ładunków niebezpiecznych.
T-A-3Analiza błędów w zakresie zabezpieczenia ładunków niebezpiecznych
T-A-4Analiza podatności transportowej ładunków ponadnormatywnych
T-A-5Analiza błędów w zakresie mocowania ładunków ponadnormatywnych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-2Wykład problemowy
M-4Ćwiczenie przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena okresowa efektów kształcenia na podstawie oceny z 5 prac pisemnych: 2 zadania do rozwiązania w każdej prace
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumuwująca efektów kształcenia na podstawie oceny wykonanych zadań w czasie ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie oceny średniej z prac pisemnych wykonanych podczas zajęć oraz oceny z testu podsumowującego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D4-07_U07Student rozumie podstawy prawne i potrafi dokonać wstępnej oceny uwarunkowań prawnych prostych zadań z zakresu działalności inżynierskiej dot. przewozów ładunków niebezpiecznych i wielkogabarytowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U18rozumie podstawy prawne i potrafi dokonać wstępnej oceny uwarunkowań prawnych prostych zadań z zakresu działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z klasyfikacją ładunków niebezpiecznych i ich właściwościami
C-2Zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami dot. organizacji przewozów ładunków niebezpiecznych
C-3Ukształtowanie umiejętności w zakresie identyfikacji ładunków dużego ryzyka, wyboru opakowań oraz oznakowania sztuki przesyłki ładunku niebezpiecznego
C-4Ukształtowanie umiejętności w zakresie organizacji przewozów ładunków niebezpiecznych
C-5Zapoznanie z klasyfikacją ładunków wielkogabarytowych
C-6Zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami dot. organizacji przewozów ładunków wielkogabarytowych
C-7Ukształtowanie umiejętności w zakresie mocowania ładunków ponadnormatywnych
C-8Ukształtowanie umiejętności w zakresie organizacji przewozów ładunków wielkogabarytowych
Treści programoweT-W-2Temat: Warunki przewozu ładunków niebezpiecznych Treść: Regulacje prawne przewozu ładunków niebezpiecznych, Rodzaje opakowań ładunków niebezpiecznych, Sztuki przesyłki, Oznakowanie sztuki przesyłki: oznakowanie zawartości, oznakowanie opakowania, Zgłaszanie przewozu, Oznakowanie pojazdów w przewozach ładunków niebezpiecznych, Wyposażenie pojazdów w przewozach ładunków niebezpiecznych
T-W-3Temat: Ochrona towarów niebezpiecznych Treść: Wykaz towarów niebezpiecznych dużego ryzyka. Plan ochrony towarów niebezpiecznych dużego ryzyka. Nadzorowanie pojazdów.
T-W-4Temat: Klasyfikacja ładunków ponadnormatywnych Treść: Ładunki ponadgabarytowe zwykłe, ładunki ponadgabarytowe specjalne, ładunki ciężkie, ładunki ciężkie o skupionej masie, ładunki długie
T-W-5Temat: Warunki przewozu ładunków ponadnormatywnych Treść: Regulacje prawne dot. przewozów ładunków ponadnormatywnych; warunki uzyskania zezwolenia na wykonywanie przewozów ładunków ponadnormatywnych, ograniczenia infrastrukturalne przewozów ładunków ponadnormatywnych; zasady mocowania oraz zabezpieczania ładunków ponadnormatywnych; techniki przeładunku ładunków ponadnormatywnych.
T-W-1Temat: Klasyfikacja ładunków niebezpiecznych Treść: Definicja ładunków niebezpiecznych; Właściwości ładunków niebezpiecznych wg klas: Klasa 1: materiały i przedmioty wybuchowe, Klasa 2: gazy; Klasa 3: materiały ciekłe zapalne, Klasa 4.1: materiały stałe zapalne, materiały samoreaktywne i materiały wybuchowe stałe odczulone, Klasa 4.2: materiały samozapalne, Klasa 4.3: materiały wytwarzające w zetknięciu z wodą gazy palne, Klasa 5.1: materiały utleniające, Klasa 5.2: nadtlenki organiczne, Klasa 6.1: materiały trujące, Klasa 6.2: materiały zakaźne, Klasa 7: materiały promieniotwórcze; Klasa 8: materiały żrące, Klasa 9: różne materiały i przedmioty niebezpieczne. Podatność transportowa ładunków niebezpiecznych
T-A-1Analiza podatności transportowej ładunków niebezpiecznych wg klas.
T-A-2Algorytm wyboru opakowań ładunków niebezpiecznych.
T-A-3Analiza błędów w zakresie zabezpieczenia ładunków niebezpiecznych
T-A-4Analiza podatności transportowej ładunków ponadnormatywnych
T-A-5Analiza błędów w zakresie mocowania ładunków ponadnormatywnych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-2Wykład problemowy
M-4Ćwiczenie przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena okresowa efektów kształcenia na podstawie oceny z 5 prac pisemnych: 2 zadania do rozwiązania w każdej prace
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumuwująca efektów kształcenia na podstawie oceny wykonanych zadań w czasie ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie oceny średniej z prac pisemnych wykonanych podczas zajęć oraz oceny z testu podsumowującego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D4-07_K01Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności transportowej z zakresu przewozów ładunków niebezpiecznych i wilkogabarytowych, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-9Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej z zakresu transportu ładunków niebezpiecznych i wielkogabarytowych, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Treści programoweT-W-2Temat: Warunki przewozu ładunków niebezpiecznych Treść: Regulacje prawne przewozu ładunków niebezpiecznych, Rodzaje opakowań ładunków niebezpiecznych, Sztuki przesyłki, Oznakowanie sztuki przesyłki: oznakowanie zawartości, oznakowanie opakowania, Zgłaszanie przewozu, Oznakowanie pojazdów w przewozach ładunków niebezpiecznych, Wyposażenie pojazdów w przewozach ładunków niebezpiecznych
T-W-3Temat: Ochrona towarów niebezpiecznych Treść: Wykaz towarów niebezpiecznych dużego ryzyka. Plan ochrony towarów niebezpiecznych dużego ryzyka. Nadzorowanie pojazdów.
T-W-4Temat: Klasyfikacja ładunków ponadnormatywnych Treść: Ładunki ponadgabarytowe zwykłe, ładunki ponadgabarytowe specjalne, ładunki ciężkie, ładunki ciężkie o skupionej masie, ładunki długie
T-W-5Temat: Warunki przewozu ładunków ponadnormatywnych Treść: Regulacje prawne dot. przewozów ładunków ponadnormatywnych; warunki uzyskania zezwolenia na wykonywanie przewozów ładunków ponadnormatywnych, ograniczenia infrastrukturalne przewozów ładunków ponadnormatywnych; zasady mocowania oraz zabezpieczania ładunków ponadnormatywnych; techniki przeładunku ładunków ponadnormatywnych.
T-W-1Temat: Klasyfikacja ładunków niebezpiecznych Treść: Definicja ładunków niebezpiecznych; Właściwości ładunków niebezpiecznych wg klas: Klasa 1: materiały i przedmioty wybuchowe, Klasa 2: gazy; Klasa 3: materiały ciekłe zapalne, Klasa 4.1: materiały stałe zapalne, materiały samoreaktywne i materiały wybuchowe stałe odczulone, Klasa 4.2: materiały samozapalne, Klasa 4.3: materiały wytwarzające w zetknięciu z wodą gazy palne, Klasa 5.1: materiały utleniające, Klasa 5.2: nadtlenki organiczne, Klasa 6.1: materiały trujące, Klasa 6.2: materiały zakaźne, Klasa 7: materiały promieniotwórcze; Klasa 8: materiały żrące, Klasa 9: różne materiały i przedmioty niebezpieczne. Podatność transportowa ładunków niebezpiecznych
T-A-1Analiza podatności transportowej ładunków niebezpiecznych wg klas.
T-A-2Algorytm wyboru opakowań ładunków niebezpiecznych.
T-A-3Analiza błędów w zakresie zabezpieczenia ładunków niebezpiecznych
T-A-4Analiza podatności transportowej ładunków ponadnormatywnych
T-A-5Analiza błędów w zakresie mocowania ładunków ponadnormatywnych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-2Wykład problemowy
M-4Ćwiczenie przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena okresowa efektów kształcenia na podstawie oceny z 5 prac pisemnych: 2 zadania do rozwiązania w każdej prace
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumuwująca efektów kształcenia na podstawie oceny wykonanych zadań w czasie ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie oceny średniej z prac pisemnych wykonanych podczas zajęć oraz oceny z testu podsumowującego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D4-07_K02Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_K04potrafi współdziałać i pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności w zakresie organizacji przewozów ładunków niebezpiecznych
C-8Ukształtowanie umiejętności w zakresie organizacji przewozów ładunków wielkogabarytowych
Treści programoweT-W-2Temat: Warunki przewozu ładunków niebezpiecznych Treść: Regulacje prawne przewozu ładunków niebezpiecznych, Rodzaje opakowań ładunków niebezpiecznych, Sztuki przesyłki, Oznakowanie sztuki przesyłki: oznakowanie zawartości, oznakowanie opakowania, Zgłaszanie przewozu, Oznakowanie pojazdów w przewozach ładunków niebezpiecznych, Wyposażenie pojazdów w przewozach ładunków niebezpiecznych
T-W-5Temat: Warunki przewozu ładunków ponadnormatywnych Treść: Regulacje prawne dot. przewozów ładunków ponadnormatywnych; warunki uzyskania zezwolenia na wykonywanie przewozów ładunków ponadnormatywnych, ograniczenia infrastrukturalne przewozów ładunków ponadnormatywnych; zasady mocowania oraz zabezpieczania ładunków ponadnormatywnych; techniki przeładunku ładunków ponadnormatywnych.
T-A-1Analiza podatności transportowej ładunków niebezpiecznych wg klas.
T-A-2Algorytm wyboru opakowań ładunków niebezpiecznych.
T-A-3Analiza błędów w zakresie zabezpieczenia ładunków niebezpiecznych
T-A-4Analiza podatności transportowej ładunków ponadnormatywnych
T-A-5Analiza błędów w zakresie mocowania ładunków ponadnormatywnych
Metody nauczaniaM-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Ćwiczenie przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena okresowa efektów kształcenia na podstawie oceny z 5 prac pisemnych: 2 zadania do rozwiązania w każdej prace
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumuwująca efektów kształcenia na podstawie oceny wykonanych zadań w czasie ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie oceny średniej z prac pisemnych wykonanych podczas zajęć oraz oceny z testu podsumowującego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje i w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D4-07_K03Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy z zakresu przewozów ładunków niebezpiecznych i wilkogabarytowych i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_K07rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność
Cel przedmiotuC-9Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej z zakresu transportu ładunków niebezpiecznych i wielkogabarytowych, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Treści programoweT-W-2Temat: Warunki przewozu ładunków niebezpiecznych Treść: Regulacje prawne przewozu ładunków niebezpiecznych, Rodzaje opakowań ładunków niebezpiecznych, Sztuki przesyłki, Oznakowanie sztuki przesyłki: oznakowanie zawartości, oznakowanie opakowania, Zgłaszanie przewozu, Oznakowanie pojazdów w przewozach ładunków niebezpiecznych, Wyposażenie pojazdów w przewozach ładunków niebezpiecznych
T-W-3Temat: Ochrona towarów niebezpiecznych Treść: Wykaz towarów niebezpiecznych dużego ryzyka. Plan ochrony towarów niebezpiecznych dużego ryzyka. Nadzorowanie pojazdów.
T-W-4Temat: Klasyfikacja ładunków ponadnormatywnych Treść: Ładunki ponadgabarytowe zwykłe, ładunki ponadgabarytowe specjalne, ładunki ciężkie, ładunki ciężkie o skupionej masie, ładunki długie
T-W-5Temat: Warunki przewozu ładunków ponadnormatywnych Treść: Regulacje prawne dot. przewozów ładunków ponadnormatywnych; warunki uzyskania zezwolenia na wykonywanie przewozów ładunków ponadnormatywnych, ograniczenia infrastrukturalne przewozów ładunków ponadnormatywnych; zasady mocowania oraz zabezpieczania ładunków ponadnormatywnych; techniki przeładunku ładunków ponadnormatywnych.
T-W-1Temat: Klasyfikacja ładunków niebezpiecznych Treść: Definicja ładunków niebezpiecznych; Właściwości ładunków niebezpiecznych wg klas: Klasa 1: materiały i przedmioty wybuchowe, Klasa 2: gazy; Klasa 3: materiały ciekłe zapalne, Klasa 4.1: materiały stałe zapalne, materiały samoreaktywne i materiały wybuchowe stałe odczulone, Klasa 4.2: materiały samozapalne, Klasa 4.3: materiały wytwarzające w zetknięciu z wodą gazy palne, Klasa 5.1: materiały utleniające, Klasa 5.2: nadtlenki organiczne, Klasa 6.1: materiały trujące, Klasa 6.2: materiały zakaźne, Klasa 7: materiały promieniotwórcze; Klasa 8: materiały żrące, Klasa 9: różne materiały i przedmioty niebezpieczne. Podatność transportowa ładunków niebezpiecznych
T-A-3Analiza błędów w zakresie zabezpieczenia ładunków niebezpiecznych
T-A-5Analiza błędów w zakresie mocowania ładunków ponadnormatywnych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-2Wykład problemowy
M-4Ćwiczenie przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena okresowa efektów kształcenia na podstawie oceny z 5 prac pisemnych: 2 zadania do rozwiązania w każdej prace
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumuwująca efektów kształcenia na podstawie oceny wykonanych zadań w czasie ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie oceny średniej z prac pisemnych wykonanych podczas zajęć oraz oceny z testu podsumowującego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię kompetencjei i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.