Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S2)

Sylabus przedmiotu Metody matematyczne w transporcie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Metody matematyczne w transporcie
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zastosowań Matematyki w Ekonomii
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 1,00,59zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 15 1,00,41zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Matematyka: rachunek różniczkowy funkcji wielu zmiennych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność formułowania i rozwiązywania problemów spotykanych w transporcie z wykorzystaniem wybranych metod matematycznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Sformułowanie przykładów problemów decyzyjnych w transporcie.6
T-A-2Rozwiązanie sformułowanych problemów wybraną metodą.6
T-A-3Dyskusja wyników. Sformułowanie wniosków.2
T-A-4Zaliczenie zajęć.1
15
wykłady
T-W-1Pojęcia podstawowe wspomagania decyzji: pojęcie decyzji, proces decyzyjny i wybór działania, pojęcie wariantu decyzyjnego, atrybutu i kryterium, model analityczny i symboliczny, rola analityka i decydenta.2
T-W-2Fazy procesu wspomagania decyzji; formułowanie problemów decyzyjnych jako problemów programowania matematycznego.2
T-W-3Analiza systemowa w procesie decyzyjnym (pojęcie systemu, wielkości wejściowe i wyjściowe systemu, systemy odosobnione względnie i bezwzględnie, idealizacja systemu jako systemu względnie odosobnionego, ograniczenia w transporcie i systemy z ograniczeniami).2
T-W-4Metody podejmowania decyzji z wykorzystaniem technik komputerowych (podstawowe problemy optymalizacji, matematyczne podstawy teorii optymalizacji, systematyka i przegląd zadań optymalizacji, sformułowanie zadania optymalizacji w transporcie, systematyka i przegląd metod optymalizacji).4
T-W-5Elementy teorii gier (gry jako procesy o określonych zbiorach strategii postępowania uczestników, gry dwu- lub n-osobowe, gry kooperatywne i niekooperatywne, gry o niekompletnej informacji, pojęcie tzw. sumy gry).4
T-W-6Zaliczenie zajęć.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach audytoryjnych.15
A-A-2Samodzielne opracowanie problemów zadanych w trakcie zajęć audytoryjnych.8
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia zajęć.2
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.15
A-W-2Samodzielne studiowanie literatury.8
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów.2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
M-2Ćwiczenia audytoryjne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń i prac wykonanych samodzielnie przez studenta.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z pisemnego zaliczenia wykładów.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_B02_W01
Absolwent ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych działów matematyki przydatną do opisu problemów transportowych.
TR_2A_W01C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-A-3, T-A-4, T-A-1, T-A-2M-1, M-2S-3, S-2, S-1
TR_2A_B02_W02
Absolwent ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą modelowania procesów transportowych.
TR_2A_W08C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-A-3, T-A-4, T-A-1, T-A-2M-1, M-2S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_B02_U01
Absolwent potrafi wykorzystać metody matematyczne do formułowania i rozwiązywania problemów transportowych.
TR_2A_U08, TR_2A_U10, TR_2A_U15, TR_2A_U16C-1T-A-3, T-A-4, T-A-1, T-A-2M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_B02_K01
Absolwent potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
TR_2A_K05C-1T-W-6, T-A-3, T-A-4, T-A-1, T-A-2M-1, M-2S-3, S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_2A_B02_W01
Absolwent ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych działów matematyki przydatną do opisu problemów transportowych.
2,0Absolwent nie przyswoił zadowalająco wiedzy w zakresie wybranych działów matematyki przydatną do opisu problemów transportowych.
3,0Absolwent przyswoił na minimalnym akceptowalnym poziomie przekazaną w trakcie zajęć rozszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych działów matematyki przydatną do opisu problemów transportowych.
3,5Absolwent przyswoił zadowalająco ale ze znacznymi błędami przekazaną w trakcie zajęć rozszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych działów matematyki przydatną do opisu problemów transportowych.
4,0Absolwent przyswoił dobrze, z szeregiem zauważalnych błędów, przekazaną w trakcie zajęć rozszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych działów matematyki przydatną do opisu problemów transportowych.
4,5Absolwent przyswoił powyżej średniego standardu z pewnymi błędami przekazaną w trakcie zajęć rozszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych działów matematyki przydatną do opisu problemów transportowych.
5,0Absolwent przyswoił bardzo dobrze, popełniając jedynie drugorzędne błędy, przekazaną w trakcie zajęć rozszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych działów matematyki przydatną do opisu problemów transportowych.
TR_2A_B02_W02
Absolwent ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą modelowania procesów transportowych.
2,0Nie posiada zadowalająco uporządkowanej, podbudowanej teoretycznie wiedzy dotyczącej modelowania procesów transportowych.
3,0Absolwent ma zadowalająco uporządkowaną z wieloma istotnymi błędami i podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą modelowania procesów transportowych.
3,5Absolwent ma zadowalająco uporządkowaną z istotnymi błędami i podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą modelowania procesów transportowych.
4,0Absolwent ma dobrze uporządkowaną z nielicznymi istotnymi błędami i podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą modelowania procesów transportowych.
4,5Absolwent ma bardzo dobrze uporządkowaną z nielicznymi mało istotnymi błędami i głęboko podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą modelowania procesów transportowych.
5,0Absolwent ma bardzo dobrze uporządkowaną i głęboko podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą modelowania procesów transportowych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_2A_B02_U01
Absolwent potrafi wykorzystać metody matematyczne do formułowania i rozwiązywania problemów transportowych.
2,0Absolwent nie potrafi zadowalająco wykorzystać metody matematyczne do formułowania i rozwiązywania problemów transportowych.
3,0Absolwent potrafi na minimalnym akceptowalnym poziomie wykorzystać metody matematyczne do formułowania i rozwiązywania problemów transportowych.
3,5Absolwent potrafi zadowalająco ale ze znacznymi błędami wykorzystać metody matematyczne do formułowania i rozwiązywania problemów transportowych.
4,0Absolwent potrafi dobrze, z szeregiem zauważalnych błedów, wykorzystać metody matematyczne do formułowania i rozwiązywania problemów transportowych.
4,5Absolwent potrafi powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami, wykorzystać metody matematyczne do formułowania i rozwiązywania problemów transportowych.
5,0Absolwent potrafi bardzo dobrze, z dopuszczeniem jedynie drugorzędnych błędów, wykorzystać metody matematyczne do formułowania i rozwiązywania problemów transportowych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_2A_B02_K01
Absolwent potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
2,0Absolwent nie potrafi w zadowalającym stopniu myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
3,0Absolwent potrafi w najniższym akceptowanym stopniu myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
3,5Absolwent potrafi w niewielkim stopniu myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
4,0Absolwent potrafi w średnim stopniu myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
4,5Absolwent potrafi w wysokim stopniu myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
5,0Absolwent potrafi w bardzo wysokim stopniu myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.

Literatura podstawowa

  1. Gutenbaum J., Modelowanie matematyczne systemów, Akademicka Oficyna Wydawnicza EXIT, Warszawa, 2003
  2. Jacyna M., Modelowanie i ocena systemów transportowych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2009
  3. Jacyna M., Wybrane zagadnienia modelowania systemów transportowych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Straffin Ph.D., Teoria gier, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa, 2004
  2. Kusiak J., Danielewska-Tułecka A., Oprocha P., Optymalizacja. Wybrane metody z przykładami zastosowań, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2009

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Sformułowanie przykładów problemów decyzyjnych w transporcie.6
T-A-2Rozwiązanie sformułowanych problemów wybraną metodą.6
T-A-3Dyskusja wyników. Sformułowanie wniosków.2
T-A-4Zaliczenie zajęć.1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcia podstawowe wspomagania decyzji: pojęcie decyzji, proces decyzyjny i wybór działania, pojęcie wariantu decyzyjnego, atrybutu i kryterium, model analityczny i symboliczny, rola analityka i decydenta.2
T-W-2Fazy procesu wspomagania decyzji; formułowanie problemów decyzyjnych jako problemów programowania matematycznego.2
T-W-3Analiza systemowa w procesie decyzyjnym (pojęcie systemu, wielkości wejściowe i wyjściowe systemu, systemy odosobnione względnie i bezwzględnie, idealizacja systemu jako systemu względnie odosobnionego, ograniczenia w transporcie i systemy z ograniczeniami).2
T-W-4Metody podejmowania decyzji z wykorzystaniem technik komputerowych (podstawowe problemy optymalizacji, matematyczne podstawy teorii optymalizacji, systematyka i przegląd zadań optymalizacji, sformułowanie zadania optymalizacji w transporcie, systematyka i przegląd metod optymalizacji).4
T-W-5Elementy teorii gier (gry jako procesy o określonych zbiorach strategii postępowania uczestników, gry dwu- lub n-osobowe, gry kooperatywne i niekooperatywne, gry o niekompletnej informacji, pojęcie tzw. sumy gry).4
T-W-6Zaliczenie zajęć.1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach audytoryjnych.15
A-A-2Samodzielne opracowanie problemów zadanych w trakcie zajęć audytoryjnych.8
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia zajęć.2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.15
A-W-2Samodzielne studiowanie literatury.8
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów.2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_2A_B02_W01Absolwent ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych działów matematyki przydatną do opisu problemów transportowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych działów matematyki, niezbędną do opisu problemów transportowych
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formułowania i rozwiązywania problemów spotykanych w transporcie z wykorzystaniem wybranych metod matematycznych.
Treści programoweT-W-1Pojęcia podstawowe wspomagania decyzji: pojęcie decyzji, proces decyzyjny i wybór działania, pojęcie wariantu decyzyjnego, atrybutu i kryterium, model analityczny i symboliczny, rola analityka i decydenta.
T-W-2Fazy procesu wspomagania decyzji; formułowanie problemów decyzyjnych jako problemów programowania matematycznego.
T-W-3Analiza systemowa w procesie decyzyjnym (pojęcie systemu, wielkości wejściowe i wyjściowe systemu, systemy odosobnione względnie i bezwzględnie, idealizacja systemu jako systemu względnie odosobnionego, ograniczenia w transporcie i systemy z ograniczeniami).
T-W-4Metody podejmowania decyzji z wykorzystaniem technik komputerowych (podstawowe problemy optymalizacji, matematyczne podstawy teorii optymalizacji, systematyka i przegląd zadań optymalizacji, sformułowanie zadania optymalizacji w transporcie, systematyka i przegląd metod optymalizacji).
T-W-5Elementy teorii gier (gry jako procesy o określonych zbiorach strategii postępowania uczestników, gry dwu- lub n-osobowe, gry kooperatywne i niekooperatywne, gry o niekompletnej informacji, pojęcie tzw. sumy gry).
T-W-6Zaliczenie zajęć.
T-A-3Dyskusja wyników. Sformułowanie wniosków.
T-A-4Zaliczenie zajęć.
T-A-1Sformułowanie przykładów problemów decyzyjnych w transporcie.
T-A-2Rozwiązanie sformułowanych problemów wybraną metodą.
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
M-2Ćwiczenia audytoryjne.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena z pisemnego zaliczenia wykładów.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń i prac wykonanych samodzielnie przez studenta.
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie przyswoił zadowalająco wiedzy w zakresie wybranych działów matematyki przydatną do opisu problemów transportowych.
3,0Absolwent przyswoił na minimalnym akceptowalnym poziomie przekazaną w trakcie zajęć rozszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych działów matematyki przydatną do opisu problemów transportowych.
3,5Absolwent przyswoił zadowalająco ale ze znacznymi błędami przekazaną w trakcie zajęć rozszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych działów matematyki przydatną do opisu problemów transportowych.
4,0Absolwent przyswoił dobrze, z szeregiem zauważalnych błędów, przekazaną w trakcie zajęć rozszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych działów matematyki przydatną do opisu problemów transportowych.
4,5Absolwent przyswoił powyżej średniego standardu z pewnymi błędami przekazaną w trakcie zajęć rozszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych działów matematyki przydatną do opisu problemów transportowych.
5,0Absolwent przyswoił bardzo dobrze, popełniając jedynie drugorzędne błędy, przekazaną w trakcie zajęć rozszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych działów matematyki przydatną do opisu problemów transportowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_2A_B02_W02Absolwent ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą modelowania procesów transportowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_W08ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą organizacji i realizacji procesów transportowych, w tym ich modelowania
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formułowania i rozwiązywania problemów spotykanych w transporcie z wykorzystaniem wybranych metod matematycznych.
Treści programoweT-W-1Pojęcia podstawowe wspomagania decyzji: pojęcie decyzji, proces decyzyjny i wybór działania, pojęcie wariantu decyzyjnego, atrybutu i kryterium, model analityczny i symboliczny, rola analityka i decydenta.
T-W-2Fazy procesu wspomagania decyzji; formułowanie problemów decyzyjnych jako problemów programowania matematycznego.
T-W-3Analiza systemowa w procesie decyzyjnym (pojęcie systemu, wielkości wejściowe i wyjściowe systemu, systemy odosobnione względnie i bezwzględnie, idealizacja systemu jako systemu względnie odosobnionego, ograniczenia w transporcie i systemy z ograniczeniami).
T-W-4Metody podejmowania decyzji z wykorzystaniem technik komputerowych (podstawowe problemy optymalizacji, matematyczne podstawy teorii optymalizacji, systematyka i przegląd zadań optymalizacji, sformułowanie zadania optymalizacji w transporcie, systematyka i przegląd metod optymalizacji).
T-W-5Elementy teorii gier (gry jako procesy o określonych zbiorach strategii postępowania uczestników, gry dwu- lub n-osobowe, gry kooperatywne i niekooperatywne, gry o niekompletnej informacji, pojęcie tzw. sumy gry).
T-W-6Zaliczenie zajęć.
T-A-3Dyskusja wyników. Sformułowanie wniosków.
T-A-4Zaliczenie zajęć.
T-A-1Sformułowanie przykładów problemów decyzyjnych w transporcie.
T-A-2Rozwiązanie sformułowanych problemów wybraną metodą.
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
M-2Ćwiczenia audytoryjne.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena z pisemnego zaliczenia wykładów.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń i prac wykonanych samodzielnie przez studenta.
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada zadowalająco uporządkowanej, podbudowanej teoretycznie wiedzy dotyczącej modelowania procesów transportowych.
3,0Absolwent ma zadowalająco uporządkowaną z wieloma istotnymi błędami i podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą modelowania procesów transportowych.
3,5Absolwent ma zadowalająco uporządkowaną z istotnymi błędami i podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą modelowania procesów transportowych.
4,0Absolwent ma dobrze uporządkowaną z nielicznymi istotnymi błędami i podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą modelowania procesów transportowych.
4,5Absolwent ma bardzo dobrze uporządkowaną z nielicznymi mało istotnymi błędami i głęboko podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą modelowania procesów transportowych.
5,0Absolwent ma bardzo dobrze uporządkowaną i głęboko podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą modelowania procesów transportowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_2A_B02_U01Absolwent potrafi wykorzystać metody matematyczne do formułowania i rozwiązywania problemów transportowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U08potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
TR_2A_U10potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne, jak również formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i badawczymi
TR_2A_U15potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla transportu, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
TR_2A_U16potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla transportu, oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia dostrzegając ich ograniczenia
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formułowania i rozwiązywania problemów spotykanych w transporcie z wykorzystaniem wybranych metod matematycznych.
Treści programoweT-A-3Dyskusja wyników. Sformułowanie wniosków.
T-A-4Zaliczenie zajęć.
T-A-1Sformułowanie przykładów problemów decyzyjnych w transporcie.
T-A-2Rozwiązanie sformułowanych problemów wybraną metodą.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń i prac wykonanych samodzielnie przez studenta.
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie potrafi zadowalająco wykorzystać metody matematyczne do formułowania i rozwiązywania problemów transportowych.
3,0Absolwent potrafi na minimalnym akceptowalnym poziomie wykorzystać metody matematyczne do formułowania i rozwiązywania problemów transportowych.
3,5Absolwent potrafi zadowalająco ale ze znacznymi błędami wykorzystać metody matematyczne do formułowania i rozwiązywania problemów transportowych.
4,0Absolwent potrafi dobrze, z szeregiem zauważalnych błedów, wykorzystać metody matematyczne do formułowania i rozwiązywania problemów transportowych.
4,5Absolwent potrafi powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami, wykorzystać metody matematyczne do formułowania i rozwiązywania problemów transportowych.
5,0Absolwent potrafi bardzo dobrze, z dopuszczeniem jedynie drugorzędnych błędów, wykorzystać metody matematyczne do formułowania i rozwiązywania problemów transportowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_2A_B02_K01Absolwent potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K05potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formułowania i rozwiązywania problemów spotykanych w transporcie z wykorzystaniem wybranych metod matematycznych.
Treści programoweT-W-6Zaliczenie zajęć.
T-A-3Dyskusja wyników. Sformułowanie wniosków.
T-A-4Zaliczenie zajęć.
T-A-1Sformułowanie przykładów problemów decyzyjnych w transporcie.
T-A-2Rozwiązanie sformułowanych problemów wybraną metodą.
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
M-2Ćwiczenia audytoryjne.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena z pisemnego zaliczenia wykładów.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń i prac wykonanych samodzielnie przez studenta.
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie potrafi w zadowalającym stopniu myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
3,0Absolwent potrafi w najniższym akceptowanym stopniu myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
3,5Absolwent potrafi w niewielkim stopniu myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
4,0Absolwent potrafi w średnim stopniu myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
4,5Absolwent potrafi w wysokim stopniu myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
5,0Absolwent potrafi w bardzo wysokim stopniu myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.