Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S2)
specjalność: Logistyczne zarządzanie transportem zintegrowanym
Sylabus przedmiotu Logistyka i dystrybucja żywności:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transport | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Logistyka i dystrybucja żywności | ||
Specjalność | Transport żywności | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Wiktorowska-Jasik <Anna.Wiktorowska-Jasik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu logistyki i systemów dystrybucji |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem jest zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami logistycznymi dystrybucji żywności oraz elemetami zarządzania łańcuchem dostaw żywności |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Elementy infrastruktury logistycznej | 2 |
T-A-2 | Projektowanie kanałow dystrybucji żywności | 4 |
T-A-3 | Usługi logistyczne warunkujące i wspomagające dystrybucję żywności | 3 |
T-A-4 | Koncepcja just in time w dystrybucji żywności | 2 |
T-A-5 | Model zintegrowanego łańcucha dostaw żywności | 2 |
T-A-6 | Zaliczenie formy zajęć | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Istota logistyki i zarzadzania logistycznego przedsiębiorstwem | 2 |
T-W-2 | Podział funkcjonalny i fazowy logistyki (logistyka zaopatrzenia, produkcji, dystrybucji) | 6 |
T-W-3 | Infrastruktura prodesów logistycznych | 2 |
T-W-4 | Rodzaje i struktura kanalów dystrybucji żywności | 3 |
T-W-5 | Zarządzanie logistyczne w procesach dystrybucji żywności | 4 |
T-W-6 | Znaczenie centrów logistycznych w procesach dystrybucji żywności | 2 |
T-W-7 | Usługi logistyczne | 3 |
T-W-8 | Zarządzanie łańcuchem dostaw żywności | 2 |
T-W-9 | Koordynacja i integracja procesów logistycznych w łańcuchach dostaw żywności | 4 |
T-W-10 | Zaliczenie formy zajęć | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Studiowanie literatury | 1 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 2 |
18 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 30 |
A-W-2 | Studiowanie literatury i czasopism branżowych | 1 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 2 |
33 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny, połączony z dyskusja dydaktyczną/typowe środki audiowizualne |
M-2 | Ćwiczenia audytoryjne, ćwiczenia przedmiotowe, studia przypadków/typowe środki audiowizualne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie pisemne- wykładowych form zajęć |
S-2 | Ocena formująca: Ocena ciągła zajęć ćwiczeniowych oraz wyniki kolokwium |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D4-08_W01 Student ma uporządkowana wiedzę z organizacji procesów dystrybucji żywności, ze szczególnym odniesieniem do koordynacji i integracji łańcuchów dostaw. | TR_2A_W03, TR_2A_W05, TR_2A_W07, TR_2A_W10, TR_2A_W08 | — | — | C-1 | T-A-3, T-A-2, T-W-1, T-W-9, T-W-4, T-W-6, T-W-5 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D4-08_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi dokonać wyboru optymalnego rozwiązania dla procesu dystrybucji żywności, rozwiązywać zadania z zakresu organizacji transportu oraz koordynować procesy dystrybucji żywności, ustalając harmonogram dostaw. Potrafi przeprowadzić analizę calościowego procesu dystrybucji żywności oraz określić wstępną strategię zarządzania łańcuchem dostw żywności. | TR_2A_U05, TR_2A_U08, TR_2A_U10, TR_2A_U11, TR_2A_U12, TR_2A_U13, TR_2A_U15, TR_2A_U21, TR_2A_U09 | — | — | C-1 | T-A-4, T-A-3, T-A-1, T-A-5, T-W-3, T-W-9, T-W-4, T-W-6 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D4-08_K01 Student jest świadomy skutków oddziaływania transportu na otoczenie, potrafi zastosować wiedzę w praktyce, potrafi wspołpracować w grupie, przestrzega zasad etyki zawodowej, potrafi wyrazić opinię na temat organizacji łańcucha dostaw, uwzględniając różne punkty widzenia | TR_2A_K03, TR_2A_K04, TR_2A_K05, TR_2A_K07, TR_2A_K08, TR_2A_K02 | — | — | C-1 | T-A-4, T-A-3, T-A-5, T-W-1, T-W-5 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D4-08_W01 Student ma uporządkowana wiedzę z organizacji procesów dystrybucji żywności, ze szczególnym odniesieniem do koordynacji i integracji łańcuchów dostaw. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | - Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D4-08_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi dokonać wyboru optymalnego rozwiązania dla procesu dystrybucji żywności, rozwiązywać zadania z zakresu organizacji transportu oraz koordynować procesy dystrybucji żywności, ustalając harmonogram dostaw. Potrafi przeprowadzić analizę calościowego procesu dystrybucji żywności oraz określić wstępną strategię zarządzania łańcuchem dostw żywności. | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D4-08_K01 Student jest świadomy skutków oddziaływania transportu na otoczenie, potrafi zastosować wiedzę w praktyce, potrafi wspołpracować w grupie, przestrzega zasad etyki zawodowej, potrafi wyrazić opinię na temat organizacji łańcucha dostaw, uwzględniając różne punkty widzenia | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli |
Literatura podstawowa
- Szymanowski W., Zarządzanie łańcuchami dostaw żywności w Polsce. Kierunki zmian, Difin, 2008
- Ciesielski M., Instrumenty zarządzania łańcuchem dostaw, PWE, Warszawa, 2008
- Skowronek Cz., Sariusz-Wolski Z., Logistyka w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa, 2007
- Semenov I., Filina L., Kotowska I., Pluciński M., Wiktorowska-Jasik A., Zintegrowane łańcuchy transportowe, Difin, Warszawa, 2008
Literatura dodatkowa
- Rydzkowski W., Uslugi logistyczne. Teoria i praktyka, Biblioteka Logistyka, Poznań, 2011
- Bozarth C., Handfield R. B., Wprowadzenie do zarządzania operacjami i lańcuchem dostaw, ONE Press, 2007
- Nestorowicz R., Pilarczyk B., Marketing ekologicznych produktów żywnościowych, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2010