Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S1)

Sylabus przedmiotu Konstrukcja okrętów 1:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Oceanotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Konstrukcja okrętów 1
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Mechaniki Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 15 1,00,33zaliczenie
wykładyW4 30 3,00,67zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Elementy matematyki, mechaniki ogólnej, rysunku technicznego, wytrzymałości materiałów, metaloznawstwa z poprzedzających semestrów.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie umiejętności czytania ze zrozumieniem okrętowej dokumentacji konstrukcyjnej oraz projektowania konstrukcyjnego typowych węzłów konstrukcyjnych różnych typów okrętów w oparciu o wymagania towarzystw klasyfikacyjnych i zasady wiedzy inżynierskiej.
C-2Umiejętność formułowania podstawowych cech konstrukcyjnych okrętów.
C-3Znajomość podstawowych dokumentów normatywnych dotyczących projektowania konstrukcji okrętów.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Zapoznanie z normami i przepisami klasyfikacyjnymi.2
T-A-2Zapoznanie z dokumentacją konstrukcyjną i zasadami czytania rysunków kadłubowych. Rysowanie szczegółów i węzłów konstrukcyjnych.2
T-A-3Obliczanie wskaźników geometrycznych i wytrzymałościowych.2
T-A-4Obliczenia wytrzymałości wzdłużnej pontonu prostopadłościennego.3
T-A-5Projekt konstrukcji wybranego rejonu konstrukcyjnego morskiego statku towarowego w oparciu o wymagania towarzystwa klasyfikacyjnego.5
T-A-6Zaliczenie zajęć.1
15
wykłady
T-W-1Normy i przepisy, krajowe i międzynarodowe, dotyczące konstrukcji okrętów.2
T-W-2Fazy budowy okrętu i opracowania dokumentacji konstrukcyjnej.2
T-W-3Metody projektowania konstrukcji kadłuba okrętu: projektowanie przepisowe, bezpośrednia analiza wytrzymałości konstrukcji.2
T-W-4Środowiskowe obciążenia i narażenia konstrukcji okrętów.4
T-W-5Wynikające z pełnionej funkcji obciążenia i narażenia konstrukcji okrętów.4
T-W-6Materiały konstrukcyjne i wyroby fabryczne na konstrukcje okrętów.4
T-W-7Wytrzymałość wzdłużna konstrukcji kadłuba okrętu.2
T-W-8Koncepcja konstrukcji i układy wiązań kadłubów statków – poprzeczny, wzdłużny i mieszany.2
T-W-9Zginanie belek i płyt, pas współpracujący.2
T-W-10Konstrukcja rejonów kadłuba okrętu: dno, fundamenty, grodzie, burty, pokłady, konstrukcja skrajników, nadbudówki.4
T-W-11Zaliczenie wykładów.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestniczenie w zajęciach audytoryjnych.15
A-A-2Praca własna nad zagadnieniami zadanymi podczas zajęć audytoryjnych.5
A-A-3Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń.5
25
wykłady
A-W-1Uczestniczenie w wykładach.30
A-W-2Własne studia literaturowe.30
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów.15
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
M-2Ćwiczenia przedmiotowe.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena prac zadanych do wykonania w domu.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z pisemnego zaliczenia wykładów.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_C09_W01
Absolwent posiada wiedzę w zakresie konstrukcji okrętów, metod doboru i optymalizacji elementów konstrukcyjnych oraz analizy ich wytrzymałości.
O_1A_W18C-2, C-1, C-3T-W-4, T-W-1, T-W-7, T-W-6, T-W-2, T-W-5, T-W-3, T-W-11, T-W-10, T-W-8, T-W-9, T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-A-4, T-A-5, T-A-6M-2, M-1S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_C09_U01
Absolwent potrafi ze zrozumieniem odczytać dokumentację (rysunkową i tekstową) dotyczącą konstrukcji okrętu oraz zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
O_1A_U13C-2, C-1, C-3T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-A-4, T-A-5, T-A-6M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_C09_K01
Absolwent ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
O_1A_K04C-2T-A-5, T-A-6M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_1A_C09_W01
Absolwent posiada wiedzę w zakresie konstrukcji okrętów, metod doboru i optymalizacji elementów konstrukcyjnych oraz analizy ich wytrzymałości.
2,0Nie posiada wystarczającej wiedzy na temat konstrukcji okrętów.
3,0Posiada bardzo powierzchowną i z wieloma brakami wiedzę na temat konstrukcji okrętów.
3,5Posiada powierzchowną i z brakami wiedzę na temat konstrukcji okrętów.
4,0Posiada znaczną wiedzę na temat konstrukcji okrętów.
4,5Posiada szeroką wiedzę na temat konstrukcji okrętów.
5,0Posiada bardzo szeroką i wnikliwą wiedzę na temat konstrukcji okrętów.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_1A_C09_U01
Absolwent potrafi ze zrozumieniem odczytać dokumentację (rysunkową i tekstową) dotyczącą konstrukcji okrętu oraz zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
2,0Absolwent nie potrafi odczytywać dokumentacji (rysunkowej i tekstowej) dotyczącej konstrukcji okrętu oraz nie potrafi zaprojektować elementów typowych dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
3,0Absolwent potrafi, jednak z dużą liczbą poważnych błędów, odczytać dokumentację (rysunkową i tekstową) dotyczącą konstrukcji okrętu oraz z wieloma poważnymi błędami zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
3,5Absolwent potrafi z małą liczbą poważnych błędów odczytać dokumentację (rysunkową i tekstową) dotyczącą konstrukcji okrętu oraz z małą liczbą poważnych błędów zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
4,0Absolwent potrafi z licznymi drobnymi błędami odczytać dokumentację (rysunkową i tekstową) dotyczącą konstrukcji okrętu oraz z licznymi drobnymi błędami zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
4,5Absolwent potrafi z małą liczbą mało istotnych błędów odczytać dokumentację (rysunkową i tekstową) dotyczącą konstrukcji okrętu oraz bez istotnych błędów zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
5,0Absolwent potrafi bardzo wnikliwie odczytać dokumentację (rysunkową i tekstową) dotyczącą konstrukcji okrętu oraz bez istotnych błędów zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_1A_C09_K01
Absolwent ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
2,0Absolwent nie potrafi współpracować i realizować zadań w grupie oraz nie posiada świadomości konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
3,0Absolwent współpracuje i realizuje zadania w grupie z istotnymi brakami oraz ma niewielką świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
3,5Absolwent z niewielkimi brakami współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
4,0Absolwent dobrze współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
4,5Absolwent bardzo dobrze współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma bardzo dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
5,0Absolwent potrafi bardzo dobrze współpracować i w pełni realizować zadania w grupie oraz ma bardzo dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.

Literatura podstawowa

  1. Suska W.L., Motorówki i małe kutry motorowe, Fundacja Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej, Gdańsk, 2010
  2. Suska W.L., Statki – promy i jednostki pływające specjalistyczne, Fundacja Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej, Gdańsk, 2014
  3. Polski Rejestr Statków, Przepisy klasyfikacji i budowy statków morskich, PRS, Gdańsk, Wydanie aktualne w danej chwili

Literatura dodatkowa

  1. Babicz J., Ship design in practice, Biuro Okrętowe Baobab, Gdańsk, 2020
  2. Babicz J., Encyclopedia of Ship Knowledge, Baobab Naval Consultancy, Gdańsk, 2007

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Zapoznanie z normami i przepisami klasyfikacyjnymi.2
T-A-2Zapoznanie z dokumentacją konstrukcyjną i zasadami czytania rysunków kadłubowych. Rysowanie szczegółów i węzłów konstrukcyjnych.2
T-A-3Obliczanie wskaźników geometrycznych i wytrzymałościowych.2
T-A-4Obliczenia wytrzymałości wzdłużnej pontonu prostopadłościennego.3
T-A-5Projekt konstrukcji wybranego rejonu konstrukcyjnego morskiego statku towarowego w oparciu o wymagania towarzystwa klasyfikacyjnego.5
T-A-6Zaliczenie zajęć.1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Normy i przepisy, krajowe i międzynarodowe, dotyczące konstrukcji okrętów.2
T-W-2Fazy budowy okrętu i opracowania dokumentacji konstrukcyjnej.2
T-W-3Metody projektowania konstrukcji kadłuba okrętu: projektowanie przepisowe, bezpośrednia analiza wytrzymałości konstrukcji.2
T-W-4Środowiskowe obciążenia i narażenia konstrukcji okrętów.4
T-W-5Wynikające z pełnionej funkcji obciążenia i narażenia konstrukcji okrętów.4
T-W-6Materiały konstrukcyjne i wyroby fabryczne na konstrukcje okrętów.4
T-W-7Wytrzymałość wzdłużna konstrukcji kadłuba okrętu.2
T-W-8Koncepcja konstrukcji i układy wiązań kadłubów statków – poprzeczny, wzdłużny i mieszany.2
T-W-9Zginanie belek i płyt, pas współpracujący.2
T-W-10Konstrukcja rejonów kadłuba okrętu: dno, fundamenty, grodzie, burty, pokłady, konstrukcja skrajników, nadbudówki.4
T-W-11Zaliczenie wykładów.2
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestniczenie w zajęciach audytoryjnych.15
A-A-2Praca własna nad zagadnieniami zadanymi podczas zajęć audytoryjnych.5
A-A-3Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń.5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestniczenie w wykładach.30
A-W-2Własne studia literaturowe.30
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów.15
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_1A_C09_W01Absolwent posiada wiedzę w zakresie konstrukcji okrętów, metod doboru i optymalizacji elementów konstrukcyjnych oraz analizy ich wytrzymałości.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_W18ma wiedzę w zakresie konstrukcji obiektów oceanotechnicznych, metod doboru i optymalizacji elementów konstrukcyjnych oraz analizy ich wytrzymałości
Cel przedmiotuC-2Umiejętność formułowania podstawowych cech konstrukcyjnych okrętów.
C-1Nabycie umiejętności czytania ze zrozumieniem okrętowej dokumentacji konstrukcyjnej oraz projektowania konstrukcyjnego typowych węzłów konstrukcyjnych różnych typów okrętów w oparciu o wymagania towarzystw klasyfikacyjnych i zasady wiedzy inżynierskiej.
C-3Znajomość podstawowych dokumentów normatywnych dotyczących projektowania konstrukcji okrętów.
Treści programoweT-W-4Środowiskowe obciążenia i narażenia konstrukcji okrętów.
T-W-1Normy i przepisy, krajowe i międzynarodowe, dotyczące konstrukcji okrętów.
T-W-7Wytrzymałość wzdłużna konstrukcji kadłuba okrętu.
T-W-6Materiały konstrukcyjne i wyroby fabryczne na konstrukcje okrętów.
T-W-2Fazy budowy okrętu i opracowania dokumentacji konstrukcyjnej.
T-W-5Wynikające z pełnionej funkcji obciążenia i narażenia konstrukcji okrętów.
T-W-3Metody projektowania konstrukcji kadłuba okrętu: projektowanie przepisowe, bezpośrednia analiza wytrzymałości konstrukcji.
T-W-11Zaliczenie wykładów.
T-W-10Konstrukcja rejonów kadłuba okrętu: dno, fundamenty, grodzie, burty, pokłady, konstrukcja skrajników, nadbudówki.
T-W-8Koncepcja konstrukcji i układy wiązań kadłubów statków – poprzeczny, wzdłużny i mieszany.
T-W-9Zginanie belek i płyt, pas współpracujący.
T-A-3Obliczanie wskaźników geometrycznych i wytrzymałościowych.
T-A-1Zapoznanie z normami i przepisami klasyfikacyjnymi.
T-A-2Zapoznanie z dokumentacją konstrukcyjną i zasadami czytania rysunków kadłubowych. Rysowanie szczegółów i węzłów konstrukcyjnych.
T-A-4Obliczenia wytrzymałości wzdłużnej pontonu prostopadłościennego.
T-A-5Projekt konstrukcji wybranego rejonu konstrukcyjnego morskiego statku towarowego w oparciu o wymagania towarzystwa klasyfikacyjnego.
T-A-6Zaliczenie zajęć.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe.
M-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena prac zadanych do wykonania w domu.
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z pisemnego zaliczenia wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada wystarczającej wiedzy na temat konstrukcji okrętów.
3,0Posiada bardzo powierzchowną i z wieloma brakami wiedzę na temat konstrukcji okrętów.
3,5Posiada powierzchowną i z brakami wiedzę na temat konstrukcji okrętów.
4,0Posiada znaczną wiedzę na temat konstrukcji okrętów.
4,5Posiada szeroką wiedzę na temat konstrukcji okrętów.
5,0Posiada bardzo szeroką i wnikliwą wiedzę na temat konstrukcji okrętów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_1A_C09_U01Absolwent potrafi ze zrozumieniem odczytać dokumentację (rysunkową i tekstową) dotyczącą konstrukcji okrętu oraz zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_U13potrafi zaprojektować urządzenie, obiekt, instalację, system lub proces, typowe dla oceanotechniki, zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej
Cel przedmiotuC-2Umiejętność formułowania podstawowych cech konstrukcyjnych okrętów.
C-1Nabycie umiejętności czytania ze zrozumieniem okrętowej dokumentacji konstrukcyjnej oraz projektowania konstrukcyjnego typowych węzłów konstrukcyjnych różnych typów okrętów w oparciu o wymagania towarzystw klasyfikacyjnych i zasady wiedzy inżynierskiej.
C-3Znajomość podstawowych dokumentów normatywnych dotyczących projektowania konstrukcji okrętów.
Treści programoweT-A-3Obliczanie wskaźników geometrycznych i wytrzymałościowych.
T-A-1Zapoznanie z normami i przepisami klasyfikacyjnymi.
T-A-2Zapoznanie z dokumentacją konstrukcyjną i zasadami czytania rysunków kadłubowych. Rysowanie szczegółów i węzłów konstrukcyjnych.
T-A-4Obliczenia wytrzymałości wzdłużnej pontonu prostopadłościennego.
T-A-5Projekt konstrukcji wybranego rejonu konstrukcyjnego morskiego statku towarowego w oparciu o wymagania towarzystwa klasyfikacyjnego.
T-A-6Zaliczenie zajęć.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena prac zadanych do wykonania w domu.
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie potrafi odczytywać dokumentacji (rysunkowej i tekstowej) dotyczącej konstrukcji okrętu oraz nie potrafi zaprojektować elementów typowych dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
3,0Absolwent potrafi, jednak z dużą liczbą poważnych błędów, odczytać dokumentację (rysunkową i tekstową) dotyczącą konstrukcji okrętu oraz z wieloma poważnymi błędami zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
3,5Absolwent potrafi z małą liczbą poważnych błędów odczytać dokumentację (rysunkową i tekstową) dotyczącą konstrukcji okrętu oraz z małą liczbą poważnych błędów zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
4,0Absolwent potrafi z licznymi drobnymi błędami odczytać dokumentację (rysunkową i tekstową) dotyczącą konstrukcji okrętu oraz z licznymi drobnymi błędami zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
4,5Absolwent potrafi z małą liczbą mało istotnych błędów odczytać dokumentację (rysunkową i tekstową) dotyczącą konstrukcji okrętu oraz bez istotnych błędów zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
5,0Absolwent potrafi bardzo wnikliwie odczytać dokumentację (rysunkową i tekstową) dotyczącą konstrukcji okrętu oraz bez istotnych błędów zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_1A_C09_K01Absolwent ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_K04ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Cel przedmiotuC-2Umiejętność formułowania podstawowych cech konstrukcyjnych okrętów.
Treści programoweT-A-5Projekt konstrukcji wybranego rejonu konstrukcyjnego morskiego statku towarowego w oparciu o wymagania towarzystwa klasyfikacyjnego.
T-A-6Zaliczenie zajęć.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena prac zadanych do wykonania w domu.
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie potrafi współpracować i realizować zadań w grupie oraz nie posiada świadomości konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
3,0Absolwent współpracuje i realizuje zadania w grupie z istotnymi brakami oraz ma niewielką świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
3,5Absolwent z niewielkimi brakami współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
4,0Absolwent dobrze współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
4,5Absolwent bardzo dobrze współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma bardzo dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
5,0Absolwent potrafi bardzo dobrze współpracować i w pełni realizować zadania w grupie oraz ma bardzo dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.