Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S1)
specjalność: Projektowanie i budowa okrętów
Sylabus przedmiotu Konstrukcja okrętów 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Oceanotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Konstrukcja okrętów 2 | ||
Specjalność | Projektowanie i budowa okrętów | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mechaniki Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Elementy matematyki, mechaniki ogólnej, rysunku technicznego, wytrzymałości materiałów, metaloznawstwa z poprzedzających semestrów. |
W-2 | Podstawy konstrukcji okrętów z przedmiotu Konstrukcja okrętów. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie podstawowych umiejętności projektowania konstrukcji środkowej części kadłuba statków morskich różnych typów w oparciu o wymagania przepisów towarzystw klasyfikacyjnych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt wstępny konstrukcji sekcji przestrzennej w środkowej części kadłuba morskiego statku towarowego. | 28 |
T-P-2 | Zaliczenie zajęć. | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Charakterystyki konstrukcyjne wybranych typów statków i innych jednostek pływających: masowce, kontenerowce, tankowce, chemikaliowce, gazowce, Ro-Ro, promy pasażersko-samochodowe, wycieczkowce, statki szybkie, statki eksploracji i eksploatacji zasobów morza, doki pływające, jednostki zanurzalne. | 28 |
T-W-2 | Zaliczenie wykładów. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestniczenie w zajęciach audytoryjnych. | 30 |
A-P-2 | Praca własna nad zadanymi zagadnieniami. | 7 |
A-P-3 | Przygotowanie się do zaliczenia projektu. | 1 |
38 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestniczenie w wykładach. | 30 |
A-W-2 | Własne studia literaturowe. | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie się do zaliczenia wykładów. | 3 |
38 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie. |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena prac zadanych do samodzielnego wykonania przez studenta. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena z pisemnego zaliczenia wykładów. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_1A_null_W01 Absolwent posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie projektowania konstrukcji wybranych typów statków. | O_1A_W18 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-1 | M-1, M-2 | S-3, S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_1A_null_U01 Absolwent potrafi zaprojektować konstrukcję kadłuba statku w części środkowej z dokładnością odpowiednią dla projektu koncepcyjnego zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej. | O_1A_U13 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_1A_null_K01 Absolwent ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. | O_1A_K04 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-1, T-P-1, T-P-2 | M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_1A_null_W01 Absolwent posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie projektowania konstrukcji wybranych typów statków. | 2,0 | Nie posiada wystarczającej wiedzy na temat konstrukcji poznanych typów statków. |
3,0 | Posiada bardzo powierzchowną i z wieloma brakami wiedzę na temat konstrukcji poznanych typów statków. | |
3,5 | Posiada powierzchowną i z brakami wiedzę na temat konstrukcji poznanych typów statków. | |
4,0 | Posiada znaczną wiedzę na temat konstrukcji poznanych typów statków. | |
4,5 | Posiada szeroką wiedzę na temat konstrukcji poznanych typów statków. | |
5,0 | Posiada bardzo szeroką i wnikliwą wiedzę na temat konstrukcji poznanych typów statków. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_1A_null_U01 Absolwent potrafi zaprojektować konstrukcję kadłuba statku w części środkowej z dokładnością odpowiednią dla projektu koncepcyjnego zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej. | 2,0 | Absolwent nie potrafi zadowalająco zaprojektować konstrukcję kadłuba statku w części środkowej z dokładnością odpowiednią dla projektu koncepcyjnego zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej. |
3,0 | Absolwent potrafi wystarczająco dobrze zaprojektować konstrukcję kadłuba statku w części środkowej z dokładnością odpowiednią dla projektu koncepcyjnego zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej. | |
3,5 | Absolwent słabo potrafi zaprojektować konstrukcję kadłuba statku w części środkowej z dokładnością odpowiednią dla projektu koncepcyjnego zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej. | |
4,0 | Absolwent potrafi dobrze zaprojektować konstrukcję kadłuba statku w części środkowej z dokładnością odpowiednią dla projektu koncepcyjnego zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej. | |
4,5 | Absolwent potrafi dość dobrze zaprojektować konstrukcję kadłuba statku w części środkowej z dokładnością odpowiednią dla projektu koncepcyjnego zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej. | |
5,0 | Absolwent potrafi bardzo dobrze zaprojektować konstrukcję kadłuba statku w części środkowej z dokładnością odpowiednią dla projektu koncepcyjnego zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_1A_null_K01 Absolwent ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. | 2,0 | Absolwent nie potrafi współpracować i realizować zadań w grupie oraz nie posiada świadomości konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji wybranych typów statków. |
3,0 | Absolwent współpracuje i realizuje zadania w grupie z istotnymi brakami oraz ma niewielką świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji wybranych typów statków. | |
3,5 | Absolwent z niewielkimi brakami współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji wybranych typów statków. | |
4,0 | Absolwent dobrze współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji wybranych typów statków. | |
4,5 | Absolwent bardzo dobrze współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma bardzo dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji wybranych typów statków. | |
5,0 | Absolwent potrafi bardzo dobrze współpracować i w pełni realizować zadania w grupie oraz ma bardzo dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji wybranych typów statków. |
Literatura podstawowa
- Hughes O.F., Ship Structural Analysis and Design, The Society of Naval Architects and Marine Engineers, New Jersey, 2010
- Okumoto Y., Takeda Y., Mano M., Okada T., Design of Ship Hull Structures: A Practical Guide for Engineers, Springer-Verlag Berlin Heidelberg, Berlin, 2009
- International Association of Classification Societies (IACS), Common Structural Rules for Bulk Carriers and Oil Tankers, IACS, London, Wydanie aktualne w danej chwili
Literatura dodatkowa
- Studziński A., Eksploatacja chłodniowców, TRADEMAR, Gdynia, 2005
- Puchalski J., Soliwoda J., Eksploatacja masowców, TRADEMAR, Gdynia, 2008