Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S1)
specjalność: Budowa i eksploatacja siłowni okrętowych

Sylabus przedmiotu Komputerowe wspomaganie procesów technologicznych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Oceanotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Komputerowe wspomaganie procesów technologicznych
Specjalność Projektowanie i budowa okrętów
Jednostka prowadząca Katedra Mechaniki Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Urbański <Tomasz.Urbanski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL7 30 1,70,50zaliczenie
wykładyW7 15 1,30,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości i umiejętności z rysunku technicznego oraz podstaw oceanotechniki.
W-2Podstawowe wiadomości i umiejętności z konstrukcji okrętów 1 oraz konstrukcji okrętów 2.
W-3Podstawowe wiadomości i umiejętności z technologii w produkcji stoczniowej oraz komputerowego wspomagania projektowania konstrukcji.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawami wykonywania dokumentacji technicznej oraz modelowania konstrukcji okrętowych wspomagających procesy technologiczne wytwarzania.
C-2Nabycie podstawowych umiejętności wykonywania dokumentacji technicznej oraz modelowania wybranego rejonu konstrukcji kadłuba statku.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Przeszkolenie BHP - stanowiskowe1
T-L-2Wykonywanie dokumentacji technicznej wybranego rejonu konstrukcji kadłuba statku.13
T-L-3Modelowanie sekcji przestrzennej wybranego rejonu konstrukcji kadłuba statku.14
T-L-4Zaliczenie formy zajęć.2
30
wykłady
T-W-1Definicje oraz pojęcia stosowane w tej dziedzinie techniki. Podstawy systemów: CAD, CAM, CIM.1
T-W-2Istota i zakres wprowadzenia komputerowego wspomagania procesów technologicznych do produkcji kadłubów okrętowych oraz obiektów oceanotechnicznych.1
T-W-3Możliwości wykorzystania komputerowych systemów i programów do projektowania i wspomagania procesów wytwarzania konstrukcji wielkogabarytowych.3
T-W-4Dokumentacja techniczna konstrukcji okrętowych oraz zmiany w procesach projektowo-wytwórczych związane z wprowadzeniem systemów CAM.2
T-W-5Charakterystyka podstawowych systemów CAD/CAM/CIM oraz ich zastosowanie w okrętownictwie.5
T-W-6Podstawy oprogramowania zarządzania i nadzoru budowy kadłubów statków.1
T-W-7Kierunki rozwoju komputerowego wspomagania procesów technologicznych.1
T-W-8Zaliczenie formy zajęć.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w zajęciach30
A-L-2Opracowywanie sprawozdań.8
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia formy zajęć.4
42
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia formy zajęć.18
33

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe: wykład problemowy.
M-3Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła.
S-2Ocena formująca: Ocena na podstawie wyników pracy zaliczeniowej (wykłady).
S-3Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyników sprawozdań wykonywanych dla każdego zagadnienia tematycznego oraz wyników kolokwium zaliczeniowego (ćwiczenia laboratoryjne).

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_D1-15_W01
ma wiedzę w zakresie wykonywania dokumentacji technicznej oraz modelowania konstrukcji okrętowych wspomagających procesy technologiczne wytwarzania.
O_1A_W09, O_1A_W22C-1, C-2T-L-2, T-L-3, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-2, T-W-6M-1, M-2, M-3S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_D1-15_U01
potrafi wykonać dokumentację techniczną oraz zamodelować wybrany rejon konstrukcji kadłuba.
O_1A_U02, O_1A_U04, O_1A_U05C-1, C-2T-L-2, T-L-3, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-2, T-W-6M-3S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_D1-15_K01
ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej w reprezentowanym przez siebie środowisku oraz ma świadomość ryzyka, jak również potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności.
O_1A_K01, O_1A_K04C-1, C-2T-L-2, T-L-3, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-2, T-W-6M-1, M-2, M-3S-2, S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_1A_D1-15_W01
ma wiedzę w zakresie wykonywania dokumentacji technicznej oraz modelowania konstrukcji okrętowych wspomagających procesy technologiczne wytwarzania.
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu wykonywania dokumentacji technicznej oraz modelowania konstrukcji okrętowych wspomagających procesy technologiczne wytwarzania.
3,0Student posiada wiedzę w zakresie wykonywania dokumentacji technicznej oraz modelowania konstrukcji okrętowych wspomagających procesy technologiczne wytwarzania na poziomie podstawowym.
3,5Student posiada wiedzę w zakresie wykonywania dokumentacji technicznej oraz modelowania konstrukcji okrętowych wspomagających procesy technologiczne wytwarzania na poziomie średnim.
4,0Student posiada wiedzę w zakresie wykonywania dokumentacji technicznej oraz modelowania konstrukcji okrętowych wspomagających procesy technologiczne wytwarzania na poziomie dobrym.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie wykonywania dokumentacji technicznej oraz modelowania konstrukcji okrętowych wspomagających procesy technologiczne wytwarzania na poziomie średniozaawansowanym.
5,0Student posiada wiedzę w zakresie wykonywania dokumentacji technicznej oraz modelowania konstrukcji okrętowych wspomagających procesy technologiczne wytwarzania na poziomie zaawansowanym.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_1A_D1-15_U01
potrafi wykonać dokumentację techniczną oraz zamodelować wybrany rejon konstrukcji kadłuba.
2,0Student nie potrafi wykonać dokumentacji technicznej oraz zamodelować wybranego rejon konstrukcji kadłuba.
3,0Student potrafi wykonać dokumentację techniczną oraz zamodelować wybrany rejon konstrukcji kadłuba na poziomie podstawowym.
3,5Student potrafi wykonać dokumentację techniczną oraz zamodelować wybrany rejon konstrukcji kadłuba na poziomie średnim.
4,0Student potrafi wykonać dokumentację techniczną oraz zamodelować wybrany rejon konstrukcji kadłuba na poziomie dobrym.
4,5Student potrafi wykonać dokumentację techniczną oraz zamodelować wybrany rejon konstrukcji kadłuba na poziomie średniozaawansowanym.
5,0Student potrafi wykonać dokumentację techniczną oraz zamodelować wybrany rejon konstrukcji kadłuba na poziomie zaawansowanym.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_1A_D1-15_K01
ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej w reprezentowanym przez siebie środowisku oraz ma świadomość ryzyka, jak również potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności.
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na podstawowym poziomie świadomości.
3,5Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na średnim poziomie świadomości.
4,0Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na średniozaawansowanym poziomie świadomości.
4,5Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na zaawansowanym poziomie świadomości.
5,0Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na zaawansowanym poziomie świadomości, przy uwzględnieniu oczekiwań społecznych innych osób.

Literatura podstawowa

  1. Miecielica M., Wiśniewski W., Komputerowe wspomaganie projektowania procesów technologicznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2005
  2. Kłosowski P., Grabowska A., Obsługa programu AutoCAD 2000 i 2002 w ćwiczeniach, MIKOM, 2002
  3. Chlebus E., Techniki komputerowe CAx w inżynierii produkcji, Wydawnictwo WNT, Warszawa, 2000
  4. Pikoń A., AutoCad 2007 for Windows, Gliwice, 2007

Literatura dodatkowa

  1. AVEVA, INSTRUKCJE SYSTEMU TRIBON, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Przeszkolenie BHP - stanowiskowe1
T-L-2Wykonywanie dokumentacji technicznej wybranego rejonu konstrukcji kadłuba statku.13
T-L-3Modelowanie sekcji przestrzennej wybranego rejonu konstrukcji kadłuba statku.14
T-L-4Zaliczenie formy zajęć.2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Definicje oraz pojęcia stosowane w tej dziedzinie techniki. Podstawy systemów: CAD, CAM, CIM.1
T-W-2Istota i zakres wprowadzenia komputerowego wspomagania procesów technologicznych do produkcji kadłubów okrętowych oraz obiektów oceanotechnicznych.1
T-W-3Możliwości wykorzystania komputerowych systemów i programów do projektowania i wspomagania procesów wytwarzania konstrukcji wielkogabarytowych.3
T-W-4Dokumentacja techniczna konstrukcji okrętowych oraz zmiany w procesach projektowo-wytwórczych związane z wprowadzeniem systemów CAM.2
T-W-5Charakterystyka podstawowych systemów CAD/CAM/CIM oraz ich zastosowanie w okrętownictwie.5
T-W-6Podstawy oprogramowania zarządzania i nadzoru budowy kadłubów statków.1
T-W-7Kierunki rozwoju komputerowego wspomagania procesów technologicznych.1
T-W-8Zaliczenie formy zajęć.1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w zajęciach30
A-L-2Opracowywanie sprawozdań.8
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia formy zajęć.4
42
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia formy zajęć.18
33
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_1A_D1-15_W01ma wiedzę w zakresie wykonywania dokumentacji technicznej oraz modelowania konstrukcji okrętowych wspomagających procesy technologiczne wytwarzania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_W09ma wiedzę w zakresie rysunku technicznego, wymiarowania, rzutowania i przekrojów obiektów technicznych; zna obowiązujące standardy i normy w tym zakresie
O_1A_W22ma wiedzę w zakresie modelowania i optymalizacji systemów oceanotechnicznych i procesów technologicznych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawami wykonywania dokumentacji technicznej oraz modelowania konstrukcji okrętowych wspomagających procesy technologiczne wytwarzania.
C-2Nabycie podstawowych umiejętności wykonywania dokumentacji technicznej oraz modelowania wybranego rejonu konstrukcji kadłuba statku.
Treści programoweT-L-2Wykonywanie dokumentacji technicznej wybranego rejonu konstrukcji kadłuba statku.
T-L-3Modelowanie sekcji przestrzennej wybranego rejonu konstrukcji kadłuba statku.
T-W-1Definicje oraz pojęcia stosowane w tej dziedzinie techniki. Podstawy systemów: CAD, CAM, CIM.
T-W-3Możliwości wykorzystania komputerowych systemów i programów do projektowania i wspomagania procesów wytwarzania konstrukcji wielkogabarytowych.
T-W-4Dokumentacja techniczna konstrukcji okrętowych oraz zmiany w procesach projektowo-wytwórczych związane z wprowadzeniem systemów CAM.
T-W-5Charakterystyka podstawowych systemów CAD/CAM/CIM oraz ich zastosowanie w okrętownictwie.
T-W-7Kierunki rozwoju komputerowego wspomagania procesów technologicznych.
T-W-2Istota i zakres wprowadzenia komputerowego wspomagania procesów technologicznych do produkcji kadłubów okrętowych oraz obiektów oceanotechnicznych.
T-W-6Podstawy oprogramowania zarządzania i nadzoru budowy kadłubów statków.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe: wykład problemowy.
M-3Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena na podstawie wyników pracy zaliczeniowej (wykłady).
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyników sprawozdań wykonywanych dla każdego zagadnienia tematycznego oraz wyników kolokwium zaliczeniowego (ćwiczenia laboratoryjne).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu wykonywania dokumentacji technicznej oraz modelowania konstrukcji okrętowych wspomagających procesy technologiczne wytwarzania.
3,0Student posiada wiedzę w zakresie wykonywania dokumentacji technicznej oraz modelowania konstrukcji okrętowych wspomagających procesy technologiczne wytwarzania na poziomie podstawowym.
3,5Student posiada wiedzę w zakresie wykonywania dokumentacji technicznej oraz modelowania konstrukcji okrętowych wspomagających procesy technologiczne wytwarzania na poziomie średnim.
4,0Student posiada wiedzę w zakresie wykonywania dokumentacji technicznej oraz modelowania konstrukcji okrętowych wspomagających procesy technologiczne wytwarzania na poziomie dobrym.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie wykonywania dokumentacji technicznej oraz modelowania konstrukcji okrętowych wspomagających procesy technologiczne wytwarzania na poziomie średniozaawansowanym.
5,0Student posiada wiedzę w zakresie wykonywania dokumentacji technicznej oraz modelowania konstrukcji okrętowych wspomagających procesy technologiczne wytwarzania na poziomie zaawansowanym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_1A_D1-15_U01potrafi wykonać dokumentację techniczną oraz zamodelować wybrany rejon konstrukcji kadłuba.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_U02potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski. Stosuje zasady ochrony własności intelektualnej.
O_1A_U04potrafi opracować dokumentację w postaci rysunków i opisów projektowanych i inwentaryzowanych obiektów technicznych wykorzystując narzędzia komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania
O_1A_U05potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik informacyjno-komunikacyjnych w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, zwłaszcza w zakresie dotyczącym zagadnień technicznych właściwych dla oceanotechniki; potrafi przekazać informacje techniczne w sposób zrozumiały osobom z wyższego i średniego szczebla zarządzania, ale także osobom nie posiadającym kompetencji ani kwalifikacji technicznych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawami wykonywania dokumentacji technicznej oraz modelowania konstrukcji okrętowych wspomagających procesy technologiczne wytwarzania.
C-2Nabycie podstawowych umiejętności wykonywania dokumentacji technicznej oraz modelowania wybranego rejonu konstrukcji kadłuba statku.
Treści programoweT-L-2Wykonywanie dokumentacji technicznej wybranego rejonu konstrukcji kadłuba statku.
T-L-3Modelowanie sekcji przestrzennej wybranego rejonu konstrukcji kadłuba statku.
T-W-1Definicje oraz pojęcia stosowane w tej dziedzinie techniki. Podstawy systemów: CAD, CAM, CIM.
T-W-3Możliwości wykorzystania komputerowych systemów i programów do projektowania i wspomagania procesów wytwarzania konstrukcji wielkogabarytowych.
T-W-4Dokumentacja techniczna konstrukcji okrętowych oraz zmiany w procesach projektowo-wytwórczych związane z wprowadzeniem systemów CAM.
T-W-5Charakterystyka podstawowych systemów CAD/CAM/CIM oraz ich zastosowanie w okrętownictwie.
T-W-7Kierunki rozwoju komputerowego wspomagania procesów technologicznych.
T-W-2Istota i zakres wprowadzenia komputerowego wspomagania procesów technologicznych do produkcji kadłubów okrętowych oraz obiektów oceanotechnicznych.
T-W-6Podstawy oprogramowania zarządzania i nadzoru budowy kadłubów statków.
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyników sprawozdań wykonywanych dla każdego zagadnienia tematycznego oraz wyników kolokwium zaliczeniowego (ćwiczenia laboratoryjne).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykonać dokumentacji technicznej oraz zamodelować wybranego rejon konstrukcji kadłuba.
3,0Student potrafi wykonać dokumentację techniczną oraz zamodelować wybrany rejon konstrukcji kadłuba na poziomie podstawowym.
3,5Student potrafi wykonać dokumentację techniczną oraz zamodelować wybrany rejon konstrukcji kadłuba na poziomie średnim.
4,0Student potrafi wykonać dokumentację techniczną oraz zamodelować wybrany rejon konstrukcji kadłuba na poziomie dobrym.
4,5Student potrafi wykonać dokumentację techniczną oraz zamodelować wybrany rejon konstrukcji kadłuba na poziomie średniozaawansowanym.
5,0Student potrafi wykonać dokumentację techniczną oraz zamodelować wybrany rejon konstrukcji kadłuba na poziomie zaawansowanym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_1A_D1-15_K01ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej w reprezentowanym przez siebie środowisku oraz ma świadomość ryzyka, jak również potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_K01rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy) – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
O_1A_K04ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawami wykonywania dokumentacji technicznej oraz modelowania konstrukcji okrętowych wspomagających procesy technologiczne wytwarzania.
C-2Nabycie podstawowych umiejętności wykonywania dokumentacji technicznej oraz modelowania wybranego rejonu konstrukcji kadłuba statku.
Treści programoweT-L-2Wykonywanie dokumentacji technicznej wybranego rejonu konstrukcji kadłuba statku.
T-L-3Modelowanie sekcji przestrzennej wybranego rejonu konstrukcji kadłuba statku.
T-W-1Definicje oraz pojęcia stosowane w tej dziedzinie techniki. Podstawy systemów: CAD, CAM, CIM.
T-W-3Możliwości wykorzystania komputerowych systemów i programów do projektowania i wspomagania procesów wytwarzania konstrukcji wielkogabarytowych.
T-W-4Dokumentacja techniczna konstrukcji okrętowych oraz zmiany w procesach projektowo-wytwórczych związane z wprowadzeniem systemów CAM.
T-W-5Charakterystyka podstawowych systemów CAD/CAM/CIM oraz ich zastosowanie w okrętownictwie.
T-W-7Kierunki rozwoju komputerowego wspomagania procesów technologicznych.
T-W-2Istota i zakres wprowadzenia komputerowego wspomagania procesów technologicznych do produkcji kadłubów okrętowych oraz obiektów oceanotechnicznych.
T-W-6Podstawy oprogramowania zarządzania i nadzoru budowy kadłubów statków.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe: wykład problemowy.
M-3Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena na podstawie wyników pracy zaliczeniowej (wykłady).
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyników sprawozdań wykonywanych dla każdego zagadnienia tematycznego oraz wyników kolokwium zaliczeniowego (ćwiczenia laboratoryjne).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na podstawowym poziomie świadomości.
3,5Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na średnim poziomie świadomości.
4,0Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na średniozaawansowanym poziomie świadomości.
4,5Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na zaawansowanym poziomie świadomości.
5,0Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na zaawansowanym poziomie świadomości, przy uwzględnieniu oczekiwań społecznych innych osób.