Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S2)

Sylabus przedmiotu Sterowanie okrętowymi procesami technologicznymi:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Oceanotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł Przedmiot obieralny 3
Przedmiot Sterowanie okrętowymi procesami technologicznymi
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Projektowania Jachtów i Statków
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Urbański <Tomasz.Urbanski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 4

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 30 1,50,50zaliczenie
wykładyW3 30 1,50,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Technologia budownictwa okrętowego, organizacja przemysłu okrętowego, spawalnictwo, podstawy informatyki.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość zagadnień organizacji i sterowania okrętowymi procesami technologicznymi w zakresie omawianym w programie wykładów
C-2Podstawowa umiejętność sterowania procesami technologicznymi

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Programy numerycznego sterowania maszyn (przykład: sterowanie cięciem termicznym). Sterowanie liniami produkcyjnymi. Wykorzystanie zasad metod „just in time” i „simultaneous engineering” do opracowania wariantów sterowania wybranymi procesami technologicznymi. Modelowanie sieciowe wybranych procesów technologicznych. Porównanie wariantów w rozwiązaniach krajowych i zagranicznych.30
30
wykłady
T-W-1Typy procesów i główne tendencje rozwojowe procesów technologicznych. Założenia i zasady tradycyjnych i innowacyjnych metod sterowania procesami.CAD/CAM, automatyzacja i robotyzacja w okrętownictwie. Sterowanie operacyjne. Sterowanie gospodarką materiałową i optymalizacja zapasów materiałowych. Przykłady i analiza zrealizowanych koncepcji w praktyce światowej. Podejście symulacyjne jako narzędzie weryfikacji efektywności sterowania procesów. Sterowanie jakości wyrobów i powiązania między projektowaniem, technologią i organizacją. Tworzenie i wykorzystanie banku danych technologicznych w sterowaniu produkcją i jakością.30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Przygotowanie do zajęć6
A-A-3Rozwiązywanie zadania problemowego na zaliczenie2
38
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Przygotowanie do dyskusji do wykładów problemowych (tematyka wykładów jest zapowiadana)6
A-W-3Egzamin2
38

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady: metoda podająca w postaci wykładu informacyjnego i pogadanki
M-2Ćwiczenia: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o dostępne dane dotyczące wybranych procesów technologicznych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji przygotowywanego przez studenta projektu optymalizacji sterowania procesem technologicznym
S-2Ocena podsumowująca: Prezentacja projektu przed grupą oraz osobą prowadzącą
S-3Ocena podsumowująca: Egazmin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_O03-4_W01
Student zna i rozumie zasady wzajemnego oddziaływania środowiska morskiego i obiektów oceanotechnicznych, jak również aspekty ochrony środowiska
O_2A_W04C-1, C-2T-W-1, T-A-1M-2, M-1S-3, S-1, S-2
O_2A_O03-4_W02
Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji statków i obiektów oceanotechnicznych
O_2A_W13C-1, C-2T-W-1, T-A-1M-2, M-1S-3, S-1, S-2
O_2A_O03-4_W03
Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie mechaniki konstrukcji i techno-logii budowy obiektów oceanotechnicznych
O_2A_W15C-1, C-2T-W-1, T-A-1M-2, M-1S-3, S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_O03-4_U01
Student potrafi określić parametry eksploatacyjne jednostek pływających oraz dokonać oceny zachowania się obiektów pływających w określonych warunkach zewnętrznych, jak i wpływu otoczenia na obiekty oceanotechniczne
O_2A_U17C-1, C-2T-W-1, T-A-1M-2, M-1S-3, S-1, S-2
O_2A_O03-4_U02
Student potrafi dokonać obliczeń wytrzymałościowych elementów konstrukcyjnych obiektów oceanotechnicznych według przepisów i procedur obliczeniowych
O_2A_U19C-1, C-2T-W-1, T-A-1M-2, M-1S-3, S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_O03-4_K01
Student ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje, w szczególności w odniesieniu do bezpieczeństwa własnego i innych osób oraz ochrony środowiska
O_2A_K02C-1, C-2T-W-1, T-A-1M-2, M-1S-3, S-1, S-2
O_2A_O03-4_K02
Student potrafi współpracować i realizować zadania w grupie oraz ma świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków
O_2A_K03C-1, C-2T-W-1, T-A-1M-2, M-1S-3, S-1, S-2
O_2A_O03-4_K03
Student rozumie konieczność działań zespołowych i potrafi brać odpowiedzialność za wyniki wspólnych działań
O_2A_K04C-1, C-2T-W-1, T-A-1M-2, M-1S-3, S-1, S-2
O_2A_O03-4_K04
Student potrafi dokonać analizy zadań przydzielonych do realizacji, określając odpowiednie priorytety pozwalające na możliwie efektywne wykonanie tych zadań
O_2A_K05C-1, C-2T-W-1, T-A-1M-2, M-1S-3, S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_2A_O03-4_W01
Student zna i rozumie zasady wzajemnego oddziaływania środowiska morskiego i obiektów oceanotechnicznych, jak również aspekty ochrony środowiska
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
O_2A_O03-4_W02
Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji statków i obiektów oceanotechnicznych
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
O_2A_O03-4_W03
Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie mechaniki konstrukcji i techno-logii budowy obiektów oceanotechnicznych
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_2A_O03-4_U01
Student potrafi określić parametry eksploatacyjne jednostek pływających oraz dokonać oceny zachowania się obiektów pływających w określonych warunkach zewnętrznych, jak i wpływu otoczenia na obiekty oceanotechniczne
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje
O_2A_O03-4_U02
Student potrafi dokonać obliczeń wytrzymałościowych elementów konstrukcyjnych obiektów oceanotechnicznych według przepisów i procedur obliczeniowych
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_2A_O03-4_K01
Student ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje, w szczególności w odniesieniu do bezpieczeństwa własnego i innych osób oraz ochrony środowiska
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
O_2A_O03-4_K02
Student potrafi współpracować i realizować zadania w grupie oraz ma świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
O_2A_O03-4_K03
Student rozumie konieczność działań zespołowych i potrafi brać odpowiedzialność za wyniki wspólnych działań
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
O_2A_O03-4_K04
Student potrafi dokonać analizy zadań przydzielonych do realizacji, określając odpowiednie priorytety pozwalające na możliwie efektywne wykonanie tych zadań
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Bendkowski J., Matysek M., Logistyka produkcji. Praktyczne aspekty cz. 1. Planowanie i sterowanie produkcją, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2013
  2. Pisz I., Sęk T., Zielecki W., Logistyka w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa, 2013
  3. Brzeziński M., Organizacja produkcji w przedsiębiorstwie, Difin, Warszawa, 2013
  4. Michlowicz E., Podstawy logistyki przemysłowej, Wydawnictwo AGH, Kraków, 2002
  5. Fertsch. M., Logistyka produkcji. Teoria i praktyka, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań, 2010
  6. Coyle J., Bardi E., Langley C., Zarządzanie logistyczne, PWE, Warszawa, 2002
  7. Fertsch M., Podstawy zarządzania przepływem materiałów w przykładach, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań, 2003
  8. Skowronek Cz., Sarjusz-Wolski Z., Logistyka w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa, 2012
  9. Szymonik A. (red.), Logistyka produkcji: procesy, systemy, organizacja, Difin, Warszawa, 2012

Literatura dodatkowa

  1. Doerffer J., Technologia budowy kadłubów okrętowych, Wydawnictwo Morskie, Gdynia, 1967
  2. Stroch R. L., Hammon C. P., Bunch H. M., Ship Production, Cornell Maritime Press, Centreville, 1995, 2nd Edition
  3. Hatch M. J., Teoria organizacji, PWN, Warszawa, 2002
  4. Jasiński Z., Podstawy zarządzania operacyjnego, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2005
  5. Muhlemann A.P., Oakland J.S., Lockyer K.G., Zarządzanie: produkcja i usługi, PWN, Warszawa, 2002
  6. Bozarth C.,. Handfield R. B, Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchami dostaw, Helion, Gliwice, 2007

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Programy numerycznego sterowania maszyn (przykład: sterowanie cięciem termicznym). Sterowanie liniami produkcyjnymi. Wykorzystanie zasad metod „just in time” i „simultaneous engineering” do opracowania wariantów sterowania wybranymi procesami technologicznymi. Modelowanie sieciowe wybranych procesów technologicznych. Porównanie wariantów w rozwiązaniach krajowych i zagranicznych.30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Typy procesów i główne tendencje rozwojowe procesów technologicznych. Założenia i zasady tradycyjnych i innowacyjnych metod sterowania procesami.CAD/CAM, automatyzacja i robotyzacja w okrętownictwie. Sterowanie operacyjne. Sterowanie gospodarką materiałową i optymalizacja zapasów materiałowych. Przykłady i analiza zrealizowanych koncepcji w praktyce światowej. Podejście symulacyjne jako narzędzie weryfikacji efektywności sterowania procesów. Sterowanie jakości wyrobów i powiązania między projektowaniem, technologią i organizacją. Tworzenie i wykorzystanie banku danych technologicznych w sterowaniu produkcją i jakością.30
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Przygotowanie do zajęć6
A-A-3Rozwiązywanie zadania problemowego na zaliczenie2
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Przygotowanie do dyskusji do wykładów problemowych (tematyka wykładów jest zapowiadana)6
A-W-3Egzamin2
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_O03-4_W01Student zna i rozumie zasady wzajemnego oddziaływania środowiska morskiego i obiektów oceanotechnicznych, jak również aspekty ochrony środowiska
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_W04zna i rozumie zasady wzajemnego oddziaływania środowiska morskiego i obiektów oceanotechnicznych, jak również aspekty ochrony środowiska
Cel przedmiotuC-1Znajomość zagadnień organizacji i sterowania okrętowymi procesami technologicznymi w zakresie omawianym w programie wykładów
C-2Podstawowa umiejętność sterowania procesami technologicznymi
Treści programoweT-W-1Typy procesów i główne tendencje rozwojowe procesów technologicznych. Założenia i zasady tradycyjnych i innowacyjnych metod sterowania procesami.CAD/CAM, automatyzacja i robotyzacja w okrętownictwie. Sterowanie operacyjne. Sterowanie gospodarką materiałową i optymalizacja zapasów materiałowych. Przykłady i analiza zrealizowanych koncepcji w praktyce światowej. Podejście symulacyjne jako narzędzie weryfikacji efektywności sterowania procesów. Sterowanie jakości wyrobów i powiązania między projektowaniem, technologią i organizacją. Tworzenie i wykorzystanie banku danych technologicznych w sterowaniu produkcją i jakością.
T-A-1Programy numerycznego sterowania maszyn (przykład: sterowanie cięciem termicznym). Sterowanie liniami produkcyjnymi. Wykorzystanie zasad metod „just in time” i „simultaneous engineering” do opracowania wariantów sterowania wybranymi procesami technologicznymi. Modelowanie sieciowe wybranych procesów technologicznych. Porównanie wariantów w rozwiązaniach krajowych i zagranicznych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o dostępne dane dotyczące wybranych procesów technologicznych
M-1Wykłady: metoda podająca w postaci wykładu informacyjnego i pogadanki
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egazmin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji przygotowywanego przez studenta projektu optymalizacji sterowania procesem technologicznym
S-2Ocena podsumowująca: Prezentacja projektu przed grupą oraz osobą prowadzącą
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_O03-4_W02Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji statków i obiektów oceanotechnicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_W13ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji statków i obiektów oceanotechnicznych
Cel przedmiotuC-1Znajomość zagadnień organizacji i sterowania okrętowymi procesami technologicznymi w zakresie omawianym w programie wykładów
C-2Podstawowa umiejętność sterowania procesami technologicznymi
Treści programoweT-W-1Typy procesów i główne tendencje rozwojowe procesów technologicznych. Założenia i zasady tradycyjnych i innowacyjnych metod sterowania procesami.CAD/CAM, automatyzacja i robotyzacja w okrętownictwie. Sterowanie operacyjne. Sterowanie gospodarką materiałową i optymalizacja zapasów materiałowych. Przykłady i analiza zrealizowanych koncepcji w praktyce światowej. Podejście symulacyjne jako narzędzie weryfikacji efektywności sterowania procesów. Sterowanie jakości wyrobów i powiązania między projektowaniem, technologią i organizacją. Tworzenie i wykorzystanie banku danych technologicznych w sterowaniu produkcją i jakością.
T-A-1Programy numerycznego sterowania maszyn (przykład: sterowanie cięciem termicznym). Sterowanie liniami produkcyjnymi. Wykorzystanie zasad metod „just in time” i „simultaneous engineering” do opracowania wariantów sterowania wybranymi procesami technologicznymi. Modelowanie sieciowe wybranych procesów technologicznych. Porównanie wariantów w rozwiązaniach krajowych i zagranicznych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o dostępne dane dotyczące wybranych procesów technologicznych
M-1Wykłady: metoda podająca w postaci wykładu informacyjnego i pogadanki
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egazmin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji przygotowywanego przez studenta projektu optymalizacji sterowania procesem technologicznym
S-2Ocena podsumowująca: Prezentacja projektu przed grupą oraz osobą prowadzącą
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_O03-4_W03Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie mechaniki konstrukcji i techno-logii budowy obiektów oceanotechnicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_W15ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie mechaniki konstrukcji i technologii budowy obiektów oceanotechnicznych
Cel przedmiotuC-1Znajomość zagadnień organizacji i sterowania okrętowymi procesami technologicznymi w zakresie omawianym w programie wykładów
C-2Podstawowa umiejętność sterowania procesami technologicznymi
Treści programoweT-W-1Typy procesów i główne tendencje rozwojowe procesów technologicznych. Założenia i zasady tradycyjnych i innowacyjnych metod sterowania procesami.CAD/CAM, automatyzacja i robotyzacja w okrętownictwie. Sterowanie operacyjne. Sterowanie gospodarką materiałową i optymalizacja zapasów materiałowych. Przykłady i analiza zrealizowanych koncepcji w praktyce światowej. Podejście symulacyjne jako narzędzie weryfikacji efektywności sterowania procesów. Sterowanie jakości wyrobów i powiązania między projektowaniem, technologią i organizacją. Tworzenie i wykorzystanie banku danych technologicznych w sterowaniu produkcją i jakością.
T-A-1Programy numerycznego sterowania maszyn (przykład: sterowanie cięciem termicznym). Sterowanie liniami produkcyjnymi. Wykorzystanie zasad metod „just in time” i „simultaneous engineering” do opracowania wariantów sterowania wybranymi procesami technologicznymi. Modelowanie sieciowe wybranych procesów technologicznych. Porównanie wariantów w rozwiązaniach krajowych i zagranicznych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o dostępne dane dotyczące wybranych procesów technologicznych
M-1Wykłady: metoda podająca w postaci wykładu informacyjnego i pogadanki
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egazmin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji przygotowywanego przez studenta projektu optymalizacji sterowania procesem technologicznym
S-2Ocena podsumowująca: Prezentacja projektu przed grupą oraz osobą prowadzącą
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_O03-4_U01Student potrafi określić parametry eksploatacyjne jednostek pływających oraz dokonać oceny zachowania się obiektów pływających w określonych warunkach zewnętrznych, jak i wpływu otoczenia na obiekty oceanotechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_U17potrafi określić parametry eksploatacyjne jednostek pływających oraz dokonać oceny zachowania się obiektów pływających w określonych warunkach zewnętrznych, jak i wpływu otoczenia na obiekty oceanotechniczne
Cel przedmiotuC-1Znajomość zagadnień organizacji i sterowania okrętowymi procesami technologicznymi w zakresie omawianym w programie wykładów
C-2Podstawowa umiejętność sterowania procesami technologicznymi
Treści programoweT-W-1Typy procesów i główne tendencje rozwojowe procesów technologicznych. Założenia i zasady tradycyjnych i innowacyjnych metod sterowania procesami.CAD/CAM, automatyzacja i robotyzacja w okrętownictwie. Sterowanie operacyjne. Sterowanie gospodarką materiałową i optymalizacja zapasów materiałowych. Przykłady i analiza zrealizowanych koncepcji w praktyce światowej. Podejście symulacyjne jako narzędzie weryfikacji efektywności sterowania procesów. Sterowanie jakości wyrobów i powiązania między projektowaniem, technologią i organizacją. Tworzenie i wykorzystanie banku danych technologicznych w sterowaniu produkcją i jakością.
T-A-1Programy numerycznego sterowania maszyn (przykład: sterowanie cięciem termicznym). Sterowanie liniami produkcyjnymi. Wykorzystanie zasad metod „just in time” i „simultaneous engineering” do opracowania wariantów sterowania wybranymi procesami technologicznymi. Modelowanie sieciowe wybranych procesów technologicznych. Porównanie wariantów w rozwiązaniach krajowych i zagranicznych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o dostępne dane dotyczące wybranych procesów technologicznych
M-1Wykłady: metoda podająca w postaci wykładu informacyjnego i pogadanki
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egazmin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji przygotowywanego przez studenta projektu optymalizacji sterowania procesem technologicznym
S-2Ocena podsumowująca: Prezentacja projektu przed grupą oraz osobą prowadzącą
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_O03-4_U02Student potrafi dokonać obliczeń wytrzymałościowych elementów konstrukcyjnych obiektów oceanotechnicznych według przepisów i procedur obliczeniowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_U19potrafi dokonać obliczeń wytrzymałościowych elementów konstrukcyjnych obiektów oceanotechnicznych według przepisów i procedur obliczeniowych
Cel przedmiotuC-1Znajomość zagadnień organizacji i sterowania okrętowymi procesami technologicznymi w zakresie omawianym w programie wykładów
C-2Podstawowa umiejętność sterowania procesami technologicznymi
Treści programoweT-W-1Typy procesów i główne tendencje rozwojowe procesów technologicznych. Założenia i zasady tradycyjnych i innowacyjnych metod sterowania procesami.CAD/CAM, automatyzacja i robotyzacja w okrętownictwie. Sterowanie operacyjne. Sterowanie gospodarką materiałową i optymalizacja zapasów materiałowych. Przykłady i analiza zrealizowanych koncepcji w praktyce światowej. Podejście symulacyjne jako narzędzie weryfikacji efektywności sterowania procesów. Sterowanie jakości wyrobów i powiązania między projektowaniem, technologią i organizacją. Tworzenie i wykorzystanie banku danych technologicznych w sterowaniu produkcją i jakością.
T-A-1Programy numerycznego sterowania maszyn (przykład: sterowanie cięciem termicznym). Sterowanie liniami produkcyjnymi. Wykorzystanie zasad metod „just in time” i „simultaneous engineering” do opracowania wariantów sterowania wybranymi procesami technologicznymi. Modelowanie sieciowe wybranych procesów technologicznych. Porównanie wariantów w rozwiązaniach krajowych i zagranicznych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o dostępne dane dotyczące wybranych procesów technologicznych
M-1Wykłady: metoda podająca w postaci wykładu informacyjnego i pogadanki
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egazmin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji przygotowywanego przez studenta projektu optymalizacji sterowania procesem technologicznym
S-2Ocena podsumowująca: Prezentacja projektu przed grupą oraz osobą prowadzącą
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_O03-4_K01Student ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje, w szczególności w odniesieniu do bezpieczeństwa własnego i innych osób oraz ochrony środowiska
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_K02ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje, w szczególności w odniesieniu do bezpieczeństwa własnego i innych osób oraz ochrony środowiska
Cel przedmiotuC-1Znajomość zagadnień organizacji i sterowania okrętowymi procesami technologicznymi w zakresie omawianym w programie wykładów
C-2Podstawowa umiejętność sterowania procesami technologicznymi
Treści programoweT-W-1Typy procesów i główne tendencje rozwojowe procesów technologicznych. Założenia i zasady tradycyjnych i innowacyjnych metod sterowania procesami.CAD/CAM, automatyzacja i robotyzacja w okrętownictwie. Sterowanie operacyjne. Sterowanie gospodarką materiałową i optymalizacja zapasów materiałowych. Przykłady i analiza zrealizowanych koncepcji w praktyce światowej. Podejście symulacyjne jako narzędzie weryfikacji efektywności sterowania procesów. Sterowanie jakości wyrobów i powiązania między projektowaniem, technologią i organizacją. Tworzenie i wykorzystanie banku danych technologicznych w sterowaniu produkcją i jakością.
T-A-1Programy numerycznego sterowania maszyn (przykład: sterowanie cięciem termicznym). Sterowanie liniami produkcyjnymi. Wykorzystanie zasad metod „just in time” i „simultaneous engineering” do opracowania wariantów sterowania wybranymi procesami technologicznymi. Modelowanie sieciowe wybranych procesów technologicznych. Porównanie wariantów w rozwiązaniach krajowych i zagranicznych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o dostępne dane dotyczące wybranych procesów technologicznych
M-1Wykłady: metoda podająca w postaci wykładu informacyjnego i pogadanki
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egazmin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji przygotowywanego przez studenta projektu optymalizacji sterowania procesem technologicznym
S-2Ocena podsumowująca: Prezentacja projektu przed grupą oraz osobą prowadzącą
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_O03-4_K02Student potrafi współpracować i realizować zadania w grupie oraz ma świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_K03potrafi współpracować i realizować zadania w grupie oraz ma świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków
Cel przedmiotuC-1Znajomość zagadnień organizacji i sterowania okrętowymi procesami technologicznymi w zakresie omawianym w programie wykładów
C-2Podstawowa umiejętność sterowania procesami technologicznymi
Treści programoweT-W-1Typy procesów i główne tendencje rozwojowe procesów technologicznych. Założenia i zasady tradycyjnych i innowacyjnych metod sterowania procesami.CAD/CAM, automatyzacja i robotyzacja w okrętownictwie. Sterowanie operacyjne. Sterowanie gospodarką materiałową i optymalizacja zapasów materiałowych. Przykłady i analiza zrealizowanych koncepcji w praktyce światowej. Podejście symulacyjne jako narzędzie weryfikacji efektywności sterowania procesów. Sterowanie jakości wyrobów i powiązania między projektowaniem, technologią i organizacją. Tworzenie i wykorzystanie banku danych technologicznych w sterowaniu produkcją i jakością.
T-A-1Programy numerycznego sterowania maszyn (przykład: sterowanie cięciem termicznym). Sterowanie liniami produkcyjnymi. Wykorzystanie zasad metod „just in time” i „simultaneous engineering” do opracowania wariantów sterowania wybranymi procesami technologicznymi. Modelowanie sieciowe wybranych procesów technologicznych. Porównanie wariantów w rozwiązaniach krajowych i zagranicznych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o dostępne dane dotyczące wybranych procesów technologicznych
M-1Wykłady: metoda podająca w postaci wykładu informacyjnego i pogadanki
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egazmin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji przygotowywanego przez studenta projektu optymalizacji sterowania procesem technologicznym
S-2Ocena podsumowująca: Prezentacja projektu przed grupą oraz osobą prowadzącą
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_O03-4_K03Student rozumie konieczność działań zespołowych i potrafi brać odpowiedzialność za wyniki wspólnych działań
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_K04rozumie konieczność działań zespołowych i potrafi brać odpowiedzialność za wyniki wspólnych działań
Cel przedmiotuC-1Znajomość zagadnień organizacji i sterowania okrętowymi procesami technologicznymi w zakresie omawianym w programie wykładów
C-2Podstawowa umiejętność sterowania procesami technologicznymi
Treści programoweT-W-1Typy procesów i główne tendencje rozwojowe procesów technologicznych. Założenia i zasady tradycyjnych i innowacyjnych metod sterowania procesami.CAD/CAM, automatyzacja i robotyzacja w okrętownictwie. Sterowanie operacyjne. Sterowanie gospodarką materiałową i optymalizacja zapasów materiałowych. Przykłady i analiza zrealizowanych koncepcji w praktyce światowej. Podejście symulacyjne jako narzędzie weryfikacji efektywności sterowania procesów. Sterowanie jakości wyrobów i powiązania między projektowaniem, technologią i organizacją. Tworzenie i wykorzystanie banku danych technologicznych w sterowaniu produkcją i jakością.
T-A-1Programy numerycznego sterowania maszyn (przykład: sterowanie cięciem termicznym). Sterowanie liniami produkcyjnymi. Wykorzystanie zasad metod „just in time” i „simultaneous engineering” do opracowania wariantów sterowania wybranymi procesami technologicznymi. Modelowanie sieciowe wybranych procesów technologicznych. Porównanie wariantów w rozwiązaniach krajowych i zagranicznych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o dostępne dane dotyczące wybranych procesów technologicznych
M-1Wykłady: metoda podająca w postaci wykładu informacyjnego i pogadanki
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egazmin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji przygotowywanego przez studenta projektu optymalizacji sterowania procesem technologicznym
S-2Ocena podsumowująca: Prezentacja projektu przed grupą oraz osobą prowadzącą
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_O03-4_K04Student potrafi dokonać analizy zadań przydzielonych do realizacji, określając odpowiednie priorytety pozwalające na możliwie efektywne wykonanie tych zadań
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_K05potrafi dokonać analizy zadań przydzielonych do realizacji, określając odpowiednie priorytety pozwalające na możliwie efektywne wykonanie tych zadań
Cel przedmiotuC-1Znajomość zagadnień organizacji i sterowania okrętowymi procesami technologicznymi w zakresie omawianym w programie wykładów
C-2Podstawowa umiejętność sterowania procesami technologicznymi
Treści programoweT-W-1Typy procesów i główne tendencje rozwojowe procesów technologicznych. Założenia i zasady tradycyjnych i innowacyjnych metod sterowania procesami.CAD/CAM, automatyzacja i robotyzacja w okrętownictwie. Sterowanie operacyjne. Sterowanie gospodarką materiałową i optymalizacja zapasów materiałowych. Przykłady i analiza zrealizowanych koncepcji w praktyce światowej. Podejście symulacyjne jako narzędzie weryfikacji efektywności sterowania procesów. Sterowanie jakości wyrobów i powiązania między projektowaniem, technologią i organizacją. Tworzenie i wykorzystanie banku danych technologicznych w sterowaniu produkcją i jakością.
T-A-1Programy numerycznego sterowania maszyn (przykład: sterowanie cięciem termicznym). Sterowanie liniami produkcyjnymi. Wykorzystanie zasad metod „just in time” i „simultaneous engineering” do opracowania wariantów sterowania wybranymi procesami technologicznymi. Modelowanie sieciowe wybranych procesów technologicznych. Porównanie wariantów w rozwiązaniach krajowych i zagranicznych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o dostępne dane dotyczące wybranych procesów technologicznych
M-1Wykłady: metoda podająca w postaci wykładu informacyjnego i pogadanki
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egazmin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji przygotowywanego przez studenta projektu optymalizacji sterowania procesem technologicznym
S-2Ocena podsumowująca: Prezentacja projektu przed grupą oraz osobą prowadzącą
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli