Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S2)

Sylabus przedmiotu Projektowanie statków rekreacyjnych i szybkich:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Oceanotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie statków rekreacyjnych i szybkich
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Projektowania Jachtów i Statków
Nauczyciel odpowiedzialny Monika Bortnowska <Monika.Bortnowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 30 1,50,50zaliczenie
wykładyW3 30 1,50,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy oceanotechniki, podstawy konstrukcji kadłuba statku, teoria projektowania, informatyka, podstawy hydromechaniki statku
W-2Wiadomości z matematyki i fizyki w zakresie inżynierskich studiów pierwszego stopnia

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Opanowanie umiejętności opracowania projektu koncepcyjnego wybranego typu jednoski z grupy jednostek szybkich i rekreacyjnych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Przykłady i zadania wynikające z treści przedmiotu, m. in.: Obliczanie wymiarów głównych. Obliczanie masy i współrzędnych środka masy. Obliczenia oporowo-napędowe i dobór silnika. Opracowanie rozwiązania rozplaznowania przestrzennego jednostki. Sprawdzenie pływalności, stateczności i niezatapialności. Dobór podstawowych urządzeń i materiałów dla budowy jednostki. Obliczenie kosztu budowy i eksploatacji.30
30
wykłady
T-W-1Identyfikacja typów jednostek rekreacyjnych i jednostek szybkich z punktu widzenia przeznaczenia i rozwiązania ogólnego. Rodzaje materiałów dla kadłuba.4
T-W-2Rodzaje siły podtrzymującej. Przepisy i wymagania.3
T-W-3Projekt kształtu kadłuba. metodyka wyznaczania wymiarów głównych.3
T-W-4Obliczanie masy i współrzędnych środka masy oraz analiza stateczności.4
T-W-5Obliczenia oporowo-napędowe dla reżimu ślizgowego i półślizgowego.4
T-W-6Metody zapewnienia niezatapialności. Konstrukcja nośna, urządzenia napędowe, wyposażenie wnętrz.4
T-W-7Zasady współpracy z zamiawiającym. Założenia organizacji i technologii wytwarzania. organizacja prac projektowych i dostaw materiałowych.4
T-W-8Obliczenie kosztów budowy i eksploatacji.4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Przygotowanie do zaliczenia8
38
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Przygotowanie do egzaminu6
A-W-3Uczestnictwo w egzaminie2
38

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie z wykorzystaniem typowych środków audiowizualnych (tablica, rzutnik, rzutnik przeźroczy, rzutnik komputerowy)
M-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń audytoryjnych - w oparciu o formę pisemną (kolokwia cząstkowe), sprawdzające poziom nabytej wiedzy z zakresu przedmiotu
S-2Ocena podsumowująca: Ocena następuje po zrealizowaniu przedmiotu, w wyniku sprawdzenia wiedzy studenta w formie pisemnej i/lub ustnej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_C07-5_W01
Student ma podstawową wiedzę z projektowania, właściwości, wyposażenia, napędu, konstrukcji i technologii budowy jednostek szybkich i rekreacyjnych oraz zna podstawowe przepisy, normy krajowe, UE i wymagania towarzystw klasyfikacyjnych dotyczących budowy jednostek szybkich i rekreacyjnych.
O_2A_W04, O_2A_W13, O_2A_W15C-1T-W-7, T-W-3, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-1, T-W-8, T-A-1M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_C07-5_U01
Student potrafi, dla zadanych założeń i specyfikacji, opracować koncepcję jachtu i określić jego właściwości, potrafi opracować konstrukcję jachtu dla założonej technologii budowy.
O_2A_U17, O_2A_U19C-1T-W-7, T-W-3, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-1, T-W-8, T-A-1M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_C07-5_K01
Student poprzez identyfikację zagadnień i problemów dotyczących tematów poruszanych na zajęciach ma świadomość i rozumie zagadnienia bezpieczeństwa występujące w budowie i eksploatacji jednostek rekreacyjnych i szybkich.
O_2A_K04, O_2A_K05, O_2A_K02, O_2A_K03C-1T-W-7, T-W-1, T-A-1M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_2A_C07-5_W01
Student ma podstawową wiedzę z projektowania, właściwości, wyposażenia, napędu, konstrukcji i technologii budowy jednostek szybkich i rekreacyjnych oraz zna podstawowe przepisy, normy krajowe, UE i wymagania towarzystw klasyfikacyjnych dotyczących budowy jednostek szybkich i rekreacyjnych.
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,5Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
4,0Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania
4,5tudent posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania oraz efektywność wykorzystania i wpływ na środowisko
5,0zagadnień omawianych na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania, efektywność wykorzystania i wpływ na środowisko, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_2A_C07-5_U01
Student potrafi, dla zadanych założeń i specyfikacji, opracować koncepcję jachtu i określić jego właściwości, potrafi opracować konstrukcję jachtu dla założonej technologii budowy.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje umiejętności na dobrym poziomie w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje umiejętności na bardzo dobrym poziomie, właściwie wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje umiejętności na najwyższym poziomie, właściwie wykorzystuje je do rozwiązywania problemów a także proponuje modyfikację rozwiązań w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_2A_C07-5_K01
Student poprzez identyfikację zagadnień i problemów dotyczących tematów poruszanych na zajęciach ma świadomość i rozumie zagadnienia bezpieczeństwa występujące w budowie i eksploatacji jednostek rekreacyjnych i szybkich.
2,0Student nie rozumie wpływu działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialności za podejmowane decyzje oraz zagrożeń występujących w procesach wzajemnego oddziaływania środowiska morskiego i obiektów offshore, jak również nie potrafi pracować w grupie
3,0Student ma podstawową świadomość wpływu działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialności za podejmowane decyzje oraz zagrożeń występujących w procesach wzajemnego oddziaływania środowiska morskiego i obiektów offshore, jak również potrafi pracować w grupie
3,5Student ma świadomość i rozumie wpływ działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialność za podejmowane decyzje oraz zagrożenia występujące w procesach wzajemnego oddziaływania środowiska morskiego i obiektów offshore, jak również potrafi pracować w grupie
4,0Student ma pełną świadomość i rozumie wpływ działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialność za podejmowane decyzje oraz zagrożenia występujące w procesach wzajemnego oddziaływania środowiska morskiego i obiektów offshore, jak również potrafi współdziałać i pracować w grupie
4,5Student ma pełną świadomość i rozumie wpływ działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialność za podejmowane decyzje oraz zagrożenia występujące w procesach wzajemnego oddziaływania środowiska morskiego i obiektów offshore, jak również potrafi współdziałać i pracować w grupie; ponadto potrafi przekazywać informacje i opinie na tematy poruszane na zajęciach z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
5,0Student ma pełną świadomość i rozumie wpływ działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialność za podejmowane decyzje oraz zagrożenia występujące w procesach wzajemnego oddziaływania środowiska morskiego i obiektów offshore, jak również potrafi współdziałać i pracować w grupie; ponadto potrafi przekazywać informacje i opinie na tematy poruszane na zajęciach z uwzględnieniem różnych punktów widzenia oraz własnej oceny

Literatura podstawowa

  1. West J., Modern Powerboats, Van Nostrand, Toronto, 1970
  2. Dąbkowski K., VRML 97. Trzeci wymiar Sieci, Wydawnictwo Mikom, Warszawa, 1998
  3. Edmudns A., Designing Power and Salil, Bristol F. Publications, 1998
  4. Ladd E., O'Donell J., HTML4, DHTML, VRML, XML, Wydawnictwo Lynx-SFT, Warszawa, 2004
  5. Amyot J. R., Hovercraft Technology, Economics and Applications, Elsevier, 1989
  6. Rix J., Virtual Prototyping, Kluver Academic Publishers, London, 2002
  7. Polski Rejestr Statków, Przepisy klasyfikacji i budowy jachtów morskich, Gdańsk, 1996
  8. Spectre P., 100 Boat Design Reviwed, Wyd. Adlard Coles Nautical, Londyn, 2000, ISBN: 0-1136-4935-6

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Przykłady i zadania wynikające z treści przedmiotu, m. in.: Obliczanie wymiarów głównych. Obliczanie masy i współrzędnych środka masy. Obliczenia oporowo-napędowe i dobór silnika. Opracowanie rozwiązania rozplaznowania przestrzennego jednostki. Sprawdzenie pływalności, stateczności i niezatapialności. Dobór podstawowych urządzeń i materiałów dla budowy jednostki. Obliczenie kosztu budowy i eksploatacji.30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Identyfikacja typów jednostek rekreacyjnych i jednostek szybkich z punktu widzenia przeznaczenia i rozwiązania ogólnego. Rodzaje materiałów dla kadłuba.4
T-W-2Rodzaje siły podtrzymującej. Przepisy i wymagania.3
T-W-3Projekt kształtu kadłuba. metodyka wyznaczania wymiarów głównych.3
T-W-4Obliczanie masy i współrzędnych środka masy oraz analiza stateczności.4
T-W-5Obliczenia oporowo-napędowe dla reżimu ślizgowego i półślizgowego.4
T-W-6Metody zapewnienia niezatapialności. Konstrukcja nośna, urządzenia napędowe, wyposażenie wnętrz.4
T-W-7Zasady współpracy z zamiawiającym. Założenia organizacji i technologii wytwarzania. organizacja prac projektowych i dostaw materiałowych.4
T-W-8Obliczenie kosztów budowy i eksploatacji.4
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Przygotowanie do zaliczenia8
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Przygotowanie do egzaminu6
A-W-3Uczestnictwo w egzaminie2
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_C07-5_W01Student ma podstawową wiedzę z projektowania, właściwości, wyposażenia, napędu, konstrukcji i technologii budowy jednostek szybkich i rekreacyjnych oraz zna podstawowe przepisy, normy krajowe, UE i wymagania towarzystw klasyfikacyjnych dotyczących budowy jednostek szybkich i rekreacyjnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_W04zna i rozumie zasady wzajemnego oddziaływania środowiska morskiego i obiektów oceanotechnicznych, jak również aspekty ochrony środowiska
O_2A_W13ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji statków i obiektów oceanotechnicznych
O_2A_W15ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie mechaniki konstrukcji i technologii budowy obiektów oceanotechnicznych
Cel przedmiotuC-1Opanowanie umiejętności opracowania projektu koncepcyjnego wybranego typu jednoski z grupy jednostek szybkich i rekreacyjnych
Treści programoweT-W-7Zasady współpracy z zamiawiającym. Założenia organizacji i technologii wytwarzania. organizacja prac projektowych i dostaw materiałowych.
T-W-3Projekt kształtu kadłuba. metodyka wyznaczania wymiarów głównych.
T-W-2Rodzaje siły podtrzymującej. Przepisy i wymagania.
T-W-5Obliczenia oporowo-napędowe dla reżimu ślizgowego i półślizgowego.
T-W-6Metody zapewnienia niezatapialności. Konstrukcja nośna, urządzenia napędowe, wyposażenie wnętrz.
T-W-4Obliczanie masy i współrzędnych środka masy oraz analiza stateczności.
T-W-1Identyfikacja typów jednostek rekreacyjnych i jednostek szybkich z punktu widzenia przeznaczenia i rozwiązania ogólnego. Rodzaje materiałów dla kadłuba.
T-W-8Obliczenie kosztów budowy i eksploatacji.
T-A-1Przykłady i zadania wynikające z treści przedmiotu, m. in.: Obliczanie wymiarów głównych. Obliczanie masy i współrzędnych środka masy. Obliczenia oporowo-napędowe i dobór silnika. Opracowanie rozwiązania rozplaznowania przestrzennego jednostki. Sprawdzenie pływalności, stateczności i niezatapialności. Dobór podstawowych urządzeń i materiałów dla budowy jednostki. Obliczenie kosztu budowy i eksploatacji.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie z wykorzystaniem typowych środków audiowizualnych (tablica, rzutnik, rzutnik przeźroczy, rzutnik komputerowy)
M-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena następuje po zrealizowaniu przedmiotu, w wyniku sprawdzenia wiedzy studenta w formie pisemnej i/lub ustnej
S-1Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń audytoryjnych - w oparciu o formę pisemną (kolokwia cząstkowe), sprawdzające poziom nabytej wiedzy z zakresu przedmiotu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,5Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
4,0Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania
4,5tudent posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania oraz efektywność wykorzystania i wpływ na środowisko
5,0zagadnień omawianych na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania, efektywność wykorzystania i wpływ na środowisko, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_C07-5_U01Student potrafi, dla zadanych założeń i specyfikacji, opracować koncepcję jachtu i określić jego właściwości, potrafi opracować konstrukcję jachtu dla założonej technologii budowy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_U17potrafi określić parametry eksploatacyjne jednostek pływających oraz dokonać oceny zachowania się obiektów pływających w określonych warunkach zewnętrznych, jak i wpływu otoczenia na obiekty oceanotechniczne
O_2A_U19potrafi dokonać obliczeń wytrzymałościowych elementów konstrukcyjnych obiektów oceanotechnicznych według przepisów i procedur obliczeniowych
Cel przedmiotuC-1Opanowanie umiejętności opracowania projektu koncepcyjnego wybranego typu jednoski z grupy jednostek szybkich i rekreacyjnych
Treści programoweT-W-7Zasady współpracy z zamiawiającym. Założenia organizacji i technologii wytwarzania. organizacja prac projektowych i dostaw materiałowych.
T-W-3Projekt kształtu kadłuba. metodyka wyznaczania wymiarów głównych.
T-W-2Rodzaje siły podtrzymującej. Przepisy i wymagania.
T-W-5Obliczenia oporowo-napędowe dla reżimu ślizgowego i półślizgowego.
T-W-6Metody zapewnienia niezatapialności. Konstrukcja nośna, urządzenia napędowe, wyposażenie wnętrz.
T-W-4Obliczanie masy i współrzędnych środka masy oraz analiza stateczności.
T-W-1Identyfikacja typów jednostek rekreacyjnych i jednostek szybkich z punktu widzenia przeznaczenia i rozwiązania ogólnego. Rodzaje materiałów dla kadłuba.
T-W-8Obliczenie kosztów budowy i eksploatacji.
T-A-1Przykłady i zadania wynikające z treści przedmiotu, m. in.: Obliczanie wymiarów głównych. Obliczanie masy i współrzędnych środka masy. Obliczenia oporowo-napędowe i dobór silnika. Opracowanie rozwiązania rozplaznowania przestrzennego jednostki. Sprawdzenie pływalności, stateczności i niezatapialności. Dobór podstawowych urządzeń i materiałów dla budowy jednostki. Obliczenie kosztu budowy i eksploatacji.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie z wykorzystaniem typowych środków audiowizualnych (tablica, rzutnik, rzutnik przeźroczy, rzutnik komputerowy)
M-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena następuje po zrealizowaniu przedmiotu, w wyniku sprawdzenia wiedzy studenta w formie pisemnej i/lub ustnej
S-1Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń audytoryjnych - w oparciu o formę pisemną (kolokwia cząstkowe), sprawdzające poziom nabytej wiedzy z zakresu przedmiotu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje umiejętności na dobrym poziomie w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje umiejętności na bardzo dobrym poziomie, właściwie wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje umiejętności na najwyższym poziomie, właściwie wykorzystuje je do rozwiązywania problemów a także proponuje modyfikację rozwiązań w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_C07-5_K01Student poprzez identyfikację zagadnień i problemów dotyczących tematów poruszanych na zajęciach ma świadomość i rozumie zagadnienia bezpieczeństwa występujące w budowie i eksploatacji jednostek rekreacyjnych i szybkich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_K04rozumie konieczność działań zespołowych i potrafi brać odpowiedzialność za wyniki wspólnych działań
O_2A_K05potrafi dokonać analizy zadań przydzielonych do realizacji, określając odpowiednie priorytety pozwalające na możliwie efektywne wykonanie tych zadań
O_2A_K02ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje, w szczególności w odniesieniu do bezpieczeństwa własnego i innych osób oraz ochrony środowiska
O_2A_K03potrafi współpracować i realizować zadania w grupie oraz ma świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków
Cel przedmiotuC-1Opanowanie umiejętności opracowania projektu koncepcyjnego wybranego typu jednoski z grupy jednostek szybkich i rekreacyjnych
Treści programoweT-W-7Zasady współpracy z zamiawiającym. Założenia organizacji i technologii wytwarzania. organizacja prac projektowych i dostaw materiałowych.
T-W-1Identyfikacja typów jednostek rekreacyjnych i jednostek szybkich z punktu widzenia przeznaczenia i rozwiązania ogólnego. Rodzaje materiałów dla kadłuba.
T-A-1Przykłady i zadania wynikające z treści przedmiotu, m. in.: Obliczanie wymiarów głównych. Obliczanie masy i współrzędnych środka masy. Obliczenia oporowo-napędowe i dobór silnika. Opracowanie rozwiązania rozplaznowania przestrzennego jednostki. Sprawdzenie pływalności, stateczności i niezatapialności. Dobór podstawowych urządzeń i materiałów dla budowy jednostki. Obliczenie kosztu budowy i eksploatacji.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie z wykorzystaniem typowych środków audiowizualnych (tablica, rzutnik, rzutnik przeźroczy, rzutnik komputerowy)
M-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń audytoryjnych - w oparciu o formę pisemną (kolokwia cząstkowe), sprawdzające poziom nabytej wiedzy z zakresu przedmiotu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie wpływu działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialności za podejmowane decyzje oraz zagrożeń występujących w procesach wzajemnego oddziaływania środowiska morskiego i obiektów offshore, jak również nie potrafi pracować w grupie
3,0Student ma podstawową świadomość wpływu działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialności za podejmowane decyzje oraz zagrożeń występujących w procesach wzajemnego oddziaływania środowiska morskiego i obiektów offshore, jak również potrafi pracować w grupie
3,5Student ma świadomość i rozumie wpływ działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialność za podejmowane decyzje oraz zagrożenia występujące w procesach wzajemnego oddziaływania środowiska morskiego i obiektów offshore, jak również potrafi pracować w grupie
4,0Student ma pełną świadomość i rozumie wpływ działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialność za podejmowane decyzje oraz zagrożenia występujące w procesach wzajemnego oddziaływania środowiska morskiego i obiektów offshore, jak również potrafi współdziałać i pracować w grupie
4,5Student ma pełną świadomość i rozumie wpływ działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialność za podejmowane decyzje oraz zagrożenia występujące w procesach wzajemnego oddziaływania środowiska morskiego i obiektów offshore, jak również potrafi współdziałać i pracować w grupie; ponadto potrafi przekazywać informacje i opinie na tematy poruszane na zajęciach z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
5,0Student ma pełną świadomość i rozumie wpływ działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialność za podejmowane decyzje oraz zagrożenia występujące w procesach wzajemnego oddziaływania środowiska morskiego i obiektów offshore, jak również potrafi współdziałać i pracować w grupie; ponadto potrafi przekazywać informacje i opinie na tematy poruszane na zajęciach z uwzględnieniem różnych punktów widzenia oraz własnej oceny