Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S2)

Sylabus przedmiotu Projektowanie i eksploatacja pojazdów ROV:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Oceanotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie i eksploatacja pojazdów ROV
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Bezpieczeństwa i Energetyki
Nauczyciel odpowiedzialny Mariusz Matejski <Mariusz.Matejski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Mariusz Matejski <Mariusz.Matejski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 6

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 30 1,50,50zaliczenie
wykładyW3 30 1,50,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy oceanotechniki, podstawowa wiedza z zakresu monitoringu głębinowego.
W-2Materiałoznawstwo, mechanika ogólna, podstawy konstrukcji maszyn.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość projektowania, budowy i eksploatacji zdalnie sterowanych pojazdów typu ROV.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Identyfikacja pojazdów głębinowych. Analiza technologii prac podwodnych. Wyposażenie podstawowe i opcjonalne pojazdu głębinowego uwarunkowane zakresem badań. Analiza uwarunkowań prowadzenia badań w warunkach rzeczywistych i poligonowych. Przygotowanie pojazdu do badań. Przygotowanie wyposażenia podstawowego i opcjonalnego. Serwisowanie pojazdu.30
30
wykłady
T-W-1Historia rozwoju pojazdów głębinowych. Klasyfikacja i zastosowanie pojazdów. Projektowanie i budowa zdalnie sterowanych pojazdów typu ROV. Konfiguracja systemów pojazdów. Wyposażenie pojazdów. Budowa systemów energetycznych. Systemy wspomagające operatora w sterowaniu pojazdem. Warunki bezpiecznej eksploatacji pojazdów. Uwarunkowania eksploatacyjne.30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-A-2Praca własna studenta.8
38
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-W-2Praca własna studenta.6
A-W-3Egzamin2
38

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe: wykład problemowy.
M-3Metody praktyczne: ćwiczenia z wykorzystaniem bazy laboratoryjnej katedry.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena ciągła
S-2Ocena podsumowująca: na podstawie egzaminu pisemnego - wykłady
S-3Ocena podsumowująca: na podstawie sprawozdania - ćwiczenia

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_C06-4_W01
Ma podstawową wiedzę w zakresie projektowania, budowy i eksploatacji pojazdów głębinowych.
O_2A_W03, O_2A_W04, O_2A_W05, O_2A_W13, O_2A_W16C-1T-W-1, T-A-1M-2, M-3, M-1S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_C06-4_U01
Potrafi rozwiązywać podstawowe zadania w zakresie projektowania, budowy i eksploatacji pojazdów głębinowych.
O_2A_U13, O_2A_U01, O_2A_U02, O_2A_U04, O_2A_U05, O_2A_U07, O_2A_U08, O_2A_U09, O_2A_U11, O_2A_U14, O_2A_U16, O_2A_U17, O_2A_U18, O_2A_U20, O_2A_U22, O_2A_U23, O_2A_U25, O_2A_U12C-1T-W-1, T-A-1M-2, M-3, M-1S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_C06-4_K01
Ma kompetencje w zakresie projektowania, budowy i eksploatacji pojazdów głębinowych.
O_2A_K04, O_2A_K05, O_2A_K06, O_2A_K07, O_2A_K08, O_2A_K01, O_2A_K02, O_2A_K03C-1T-W-1, T-A-1M-2, M-3, M-1S-1, S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_2A_C06-4_W01
Ma podstawową wiedzę w zakresie projektowania, budowy i eksploatacji pojazdów głębinowych.
2,0Student nie ma wiedzy niezbędnej do rozwiązania podstawowych problemów.
3,0Student ma wiedzę niezbędną do rozwiązania podstawowych problemów.
3,5Student ma wiedzę niezbędną do rozwiązania problemów o średnim stopniu trudności.
4,0Student ma wiedzę niezbędną do rozwiązania problemów o zaawansowanym stopniu trudności.
4,5Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania i rozwiązania problemów o średnim stopniu trudności.
5,0Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania i rozwiązania problemów o zaawansowanym stopniu trudności.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_2A_C06-4_U01
Potrafi rozwiązywać podstawowe zadania w zakresie projektowania, budowy i eksploatacji pojazdów głębinowych.
2,0Student nie potrafi rozwiązać podstawowych problemów.
3,0Student potrafi rozwiązać podstawowe problemy.
3,5Student potrafi rozwiązać problemy o średnim stopniu trudności.
4,0Student potrafi rozwiązać problemy o zaawansowanym stopniu trudności.
4,5Student potrafi sformułować i rozwiązać problemy o średnim stopniu trudności.
5,0Student potrafi sformułować i rozwiązać problemy o zaawansowanym stopniu trudności.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_2A_C06-4_K01
Ma kompetencje w zakresie projektowania, budowy i eksploatacji pojazdów głębinowych.
2,0Student nie ma świadomości odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.
3,0Student ma podstawową świadomość odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.
3,5Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.
4,0Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i pewną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, a także ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.
4,5Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i dużą gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, a także ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.
5,0Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną, dużą gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, zdolność do przewodzenia zespołowi, a także ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.

Literatura podstawowa

  1. Balcerski A., Bocheński D., Układy technologiczne i energetyczne jednostek oceanotechnicznych, Politechnika Gdańska, Gdańsk, 1998
  2. Bell C., Handbook for ROV Supervisors, Oilfield Publications Limited, Wielka Brytania/USA, 1996
  3. Graczyk T., Bezzałogowe zdalnie sterowane pojazdy głębinowe - konstrukcje i zastosowania, IO PS i ODK SIMP, Szczecin, 1991
  4. Graczyk T., Zagadnienia projektowania na przykładzie bezzałogowych pojazdów głębinowych, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań, 2008, I, Rozprawy, nr 421
  5. Last G., Williams P., An Introduction to ROV Operations, Oilfield Publications Limited, Wielka Brytania/USA, 1995
  6. Matejski M., Metoda opracowania i weryfikacji modelu ruchu bezzałogowego pojazdu podwodnego w płaszczyźnie pionowej w ograniczonych warunkach eksperymentalnych, Politechnika Szczecińska, Szczeciin, 2006, Rrozprawa doktorska, promotor prof. dr hab. inż. Andrzej Piegat, Wydział Techniki Morskiej PS
  7. Rowiński L., Pojazdy głębinowe. Budowa i wyposażenie, Przedsiębiorstwo Prywatne WiB, Gdańsk, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Ocean News and Technology, 2012
  2. Sea Technology, 2012
  3. Ocean Systems, 2012
  4. Offshore, 2012
  5. Offshore Engineer, 2012
  6. Sea Technology, 2012

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Identyfikacja pojazdów głębinowych. Analiza technologii prac podwodnych. Wyposażenie podstawowe i opcjonalne pojazdu głębinowego uwarunkowane zakresem badań. Analiza uwarunkowań prowadzenia badań w warunkach rzeczywistych i poligonowych. Przygotowanie pojazdu do badań. Przygotowanie wyposażenia podstawowego i opcjonalnego. Serwisowanie pojazdu.30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Historia rozwoju pojazdów głębinowych. Klasyfikacja i zastosowanie pojazdów. Projektowanie i budowa zdalnie sterowanych pojazdów typu ROV. Konfiguracja systemów pojazdów. Wyposażenie pojazdów. Budowa systemów energetycznych. Systemy wspomagające operatora w sterowaniu pojazdem. Warunki bezpiecznej eksploatacji pojazdów. Uwarunkowania eksploatacyjne.30
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-A-2Praca własna studenta.8
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-W-2Praca własna studenta.6
A-W-3Egzamin2
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_C06-4_W01Ma podstawową wiedzę w zakresie projektowania, budowy i eksploatacji pojazdów głębinowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_W03ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie budowy i zastosowania maszyn i urządzeń oraz instalacji i systemów wchodzących w skład obiektów oceanotechnicznych
O_2A_W04zna i rozumie zasady wzajemnego oddziaływania środowiska morskiego i obiektów oceanotechnicznych, jak również aspekty ochrony środowiska
O_2A_W05ma podstawową wiedzę na temat eksploatacji maszyn, obiektów i systemów technicznych, jak również rozumie wpływ właściwej eksploatacji na wydłużenie ich cyklu życia
O_2A_W13ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji statków i obiektów oceanotechnicznych
O_2A_W16ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania urządzeń i systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych opartą na podbudowanej teoretycznie wiedzy z zakresu termodynamiki i wymiany ciepła
Cel przedmiotuC-1Znajomość projektowania, budowy i eksploatacji zdalnie sterowanych pojazdów typu ROV.
Treści programoweT-W-1Historia rozwoju pojazdów głębinowych. Klasyfikacja i zastosowanie pojazdów. Projektowanie i budowa zdalnie sterowanych pojazdów typu ROV. Konfiguracja systemów pojazdów. Wyposażenie pojazdów. Budowa systemów energetycznych. Systemy wspomagające operatora w sterowaniu pojazdem. Warunki bezpiecznej eksploatacji pojazdów. Uwarunkowania eksploatacyjne.
T-A-1Identyfikacja pojazdów głębinowych. Analiza technologii prac podwodnych. Wyposażenie podstawowe i opcjonalne pojazdu głębinowego uwarunkowane zakresem badań. Analiza uwarunkowań prowadzenia badań w warunkach rzeczywistych i poligonowych. Przygotowanie pojazdu do badań. Przygotowanie wyposażenia podstawowego i opcjonalnego. Serwisowanie pojazdu.
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe: wykład problemowy.
M-3Metody praktyczne: ćwiczenia z wykorzystaniem bazy laboratoryjnej katedry.
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena ciągła
S-3Ocena podsumowująca: na podstawie sprawozdania - ćwiczenia
S-2Ocena podsumowująca: na podstawie egzaminu pisemnego - wykłady
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy niezbędnej do rozwiązania podstawowych problemów.
3,0Student ma wiedzę niezbędną do rozwiązania podstawowych problemów.
3,5Student ma wiedzę niezbędną do rozwiązania problemów o średnim stopniu trudności.
4,0Student ma wiedzę niezbędną do rozwiązania problemów o zaawansowanym stopniu trudności.
4,5Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania i rozwiązania problemów o średnim stopniu trudności.
5,0Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania i rozwiązania problemów o zaawansowanym stopniu trudności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_C06-4_U01Potrafi rozwiązywać podstawowe zadania w zakresie projektowania, budowy i eksploatacji pojazdów głębinowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_U13potrafi dokonać analizy budowy i funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych obiektów oceanotechnicznych oraz ich elementów, jak również zaproponować możliwości ich ulepszenia lub modyfikacji
O_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych, przepisów, norm oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie oceanotechniki potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
O_2A_U02potrafi pracować indywidualnie i w zespole; potrafi ocenić pracochłonność zadania oraz zapewnić jego realizację w założonym terminie; potrafi porozumiewać się w środowisku zawodowym i innym z wykorzystaniem różnych technik
O_2A_U04potrafi przygotować i przedstawić prezentację na temat realizacji zadania projektowego lub badawczego oraz poprowadzić dyskusję dotyczącą przedstawionej prezentacji
O_2A_U05potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego, jak również potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników
O_2A_U07potrafi zrozumieć konieczność i określić kierunki dalszego uczenia się oraz zrealizować proces samokształcenia
O_2A_U08potrafi opracować specyfikację projektową elementu, układu, systemu, procesu, maszyny czy obiektu oceanotechnicznego z uwzględnieniem wszelkich aspektów pozatechnicznych, takich jak np. wpływ na środowisko naturalne, zgodność z przepisami prawa czy opłacalność inwestycji
O_2A_U09potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, uwzględniając ewentualne ich modyfikacje, do modelowania i projektowania elementów, układów, systemów, procesów, maszyn czy obiektów oceanotechnicznych przy pomocy odpowiednich narzędzi
O_2A_U11potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych – wykorzystywać i integrować wiedzę pochodzącą z różnych źródeł, zarówno z zakresu oceanotechniki, jak i innych dziedzin nauki i techniki, uwzględniając aspekty pozatechniczne (np. prawne czy ekonomiczne)
O_2A_U14potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć nauki i techniki do rozwiązania zadanego problemu inżynierskiego związanego z zagadnieniami oceanotechniki z uwzględnieniem podejścia systemowego
O_2A_U16posiada umiejętność organizacji własnej pracy niezbędnej do podjęcia pracy w środowisku przemysłowym, jak również potrafi odpowiednio zastosować podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy
O_2A_U17potrafi określić parametry eksploatacyjne jednostek pływających oraz dokonać oceny zachowania się obiektów pływających w określonych warunkach zewnętrznych, jak i wpływu otoczenia na obiekty oceanotechniczne
O_2A_U18potrafi zaprojektować procesy produkcyjne oraz procesy technologiczne obiektów oceanotechnicznych z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych
O_2A_U20potrafi zaprojektować urządzenia i systemy energetyczne obiektów oceanotechnicznych z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych
O_2A_U22potrafi zaprojektować urządzenia i systemy zabezpieczeń obiektów oceanotechnicznych z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych
O_2A_U23potrafi ocenić wpływ właściwej eksploatacji systemów i obiektów technicznych na ich niezawodność i wydłużenie cyklu życia oraz bezpieczeństwo użytkowania
O_2A_U25potrafi zaprojektować złożony element, układ, system, proces, urządzenie czy obiekt oceanotechniczny z uwzględnieniem zadanej specyfikacji i aspektów pozatechnicznych oraz w dostępny sposób zrealizować ten projekt – co najmniej w części – wykorzystując właściwe metody, techniki i narzędzia, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
O_2A_U12potrafi oszacować koszty procesu projektowania, wytwarzania, eksploatacji czy remontu obiektów oceanotechnicznych oraz ich elementów, jak również koszty inwestycyjne
Cel przedmiotuC-1Znajomość projektowania, budowy i eksploatacji zdalnie sterowanych pojazdów typu ROV.
Treści programoweT-W-1Historia rozwoju pojazdów głębinowych. Klasyfikacja i zastosowanie pojazdów. Projektowanie i budowa zdalnie sterowanych pojazdów typu ROV. Konfiguracja systemów pojazdów. Wyposażenie pojazdów. Budowa systemów energetycznych. Systemy wspomagające operatora w sterowaniu pojazdem. Warunki bezpiecznej eksploatacji pojazdów. Uwarunkowania eksploatacyjne.
T-A-1Identyfikacja pojazdów głębinowych. Analiza technologii prac podwodnych. Wyposażenie podstawowe i opcjonalne pojazdu głębinowego uwarunkowane zakresem badań. Analiza uwarunkowań prowadzenia badań w warunkach rzeczywistych i poligonowych. Przygotowanie pojazdu do badań. Przygotowanie wyposażenia podstawowego i opcjonalnego. Serwisowanie pojazdu.
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe: wykład problemowy.
M-3Metody praktyczne: ćwiczenia z wykorzystaniem bazy laboratoryjnej katedry.
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena ciągła
S-3Ocena podsumowująca: na podstawie sprawozdania - ćwiczenia
S-2Ocena podsumowująca: na podstawie egzaminu pisemnego - wykłady
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi rozwiązać podstawowych problemów.
3,0Student potrafi rozwiązać podstawowe problemy.
3,5Student potrafi rozwiązać problemy o średnim stopniu trudności.
4,0Student potrafi rozwiązać problemy o zaawansowanym stopniu trudności.
4,5Student potrafi sformułować i rozwiązać problemy o średnim stopniu trudności.
5,0Student potrafi sformułować i rozwiązać problemy o zaawansowanym stopniu trudności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_C06-4_K01Ma kompetencje w zakresie projektowania, budowy i eksploatacji pojazdów głębinowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_K04rozumie konieczność działań zespołowych i potrafi brać odpowiedzialność za wyniki wspólnych działań
O_2A_K05potrafi dokonać analizy zadań przydzielonych do realizacji, określając odpowiednie priorytety pozwalające na możliwie efektywne wykonanie tych zadań
O_2A_K06ma świadomość ważności profesjonalnego postępowania w wykonywaniu zawodu oraz respektowania etyki zawodowej
O_2A_K07wykazuje się przedsiębiorczością i pomysłowością w działalności zawodowej
O_2A_K08rozumie rolę absolwenta uczelni technicznej w społeczeństwie i ma świadomość konieczności formułowania i przekazywania społeczeństwu wiarygodnych informacji i opinii dotyczących aktualnych osiągnięć techniki związanych z oceanotechniką, jak i innych jej aspektów związanych z działalnością inżynierską, oraz przekazywania tego typu informacji i opinii w sposób powszechnie zrozumiały, przedstawiając różne punkty widzenia
O_2A_K01ma świadomość konieczności uzupełniania wiedzy przez całe życie, jak również potrafi dobrać właściwe metody uczenia się dla siebie i innych osób
O_2A_K02ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje, w szczególności w odniesieniu do bezpieczeństwa własnego i innych osób oraz ochrony środowiska
O_2A_K03potrafi współpracować i realizować zadania w grupie oraz ma świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków
Cel przedmiotuC-1Znajomość projektowania, budowy i eksploatacji zdalnie sterowanych pojazdów typu ROV.
Treści programoweT-W-1Historia rozwoju pojazdów głębinowych. Klasyfikacja i zastosowanie pojazdów. Projektowanie i budowa zdalnie sterowanych pojazdów typu ROV. Konfiguracja systemów pojazdów. Wyposażenie pojazdów. Budowa systemów energetycznych. Systemy wspomagające operatora w sterowaniu pojazdem. Warunki bezpiecznej eksploatacji pojazdów. Uwarunkowania eksploatacyjne.
T-A-1Identyfikacja pojazdów głębinowych. Analiza technologii prac podwodnych. Wyposażenie podstawowe i opcjonalne pojazdu głębinowego uwarunkowane zakresem badań. Analiza uwarunkowań prowadzenia badań w warunkach rzeczywistych i poligonowych. Przygotowanie pojazdu do badań. Przygotowanie wyposażenia podstawowego i opcjonalnego. Serwisowanie pojazdu.
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe: wykład problemowy.
M-3Metody praktyczne: ćwiczenia z wykorzystaniem bazy laboratoryjnej katedry.
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena ciągła
S-3Ocena podsumowująca: na podstawie sprawozdania - ćwiczenia
S-2Ocena podsumowująca: na podstawie egzaminu pisemnego - wykłady
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.
3,0Student ma podstawową świadomość odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.
3,5Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.
4,0Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i pewną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, a także ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.
4,5Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i dużą gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, a także ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.
5,0Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną, dużą gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, zdolność do przewodzenia zespołowi, a także ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu.