Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S1)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Logistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Włodzimierz Rosochacki <Wlodzimierz.Rosochacki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS7 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu logistyki. Wybrany temat pracy dyplomowej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowania u studenta umiejętności poszukiwania i znajdowania informacji na zadany temat; nabycie umiejętności opracowania i porządkowania zbiorów danych
C-2Ukształtowania u studenta umiejętności opracowania planu pracy dyplomowej, sporządzenia pisemnego sprawozdania z wykonanych badań
C-3Ukształtowania u studenta umiejętności przygotowania prezentacji, prowadzenia dyskusji oraz wystąpienia publicznego
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie pracy dyplomowej
C-5Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności logistycznej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Omówienie zasad i harmonogramu procesu dyplomowania. Podstawy ochrony praw autorskich i ich przestrzeganie w trakcie opracowania pracy dyplomowej. Plagiat i jego konsekwencje2
T-S-2Zagadnienie dot. pozyskiwania i analizy informacji w tematyce pracy dyplomowej; Zasoby informacyjne GUS, EuroStat, IMO, resortów rządu polskiego, PRS, GL, LR, Biura Patentowego itp.; Metody oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy.3
T-S-3Sposoby przeprowadzenia badań wg tematyki pracy dyplomowej oraz analizy pozyskanych rezultatów i kreowania wniosków.2
T-S-4Analiza wymagań merytorycznych i edycyjnych dotyczących sprawozdań z rezultatów badań wykonanych w pracy dyplomowej; Definiowanie celu i tez pracy; Kolejność rozdziałów i podrozdziałów zamieszczanych w treści pracy dyplomowej3
T-S-5Omówienie formy prezentacji rezultatów pracy dyplomowej na egzaminie dyplomowym; Zapoznanie studentów z oprogramowaniem PowerPoint; Demonstracja przykładów najlepszych prezentacji.2
T-S-6Zasady cytowania literatury i robienia przypisów; Odwołania do literatury; Zasady cytowania danych.1
T-S-7Omówienie zasad prawidłowego definiowania pojęć w języku nauki: różnic pomiędzy językiem potocznym a językiem nauki, określenie funkcji i elementów składowych definicji, charakterystyka rodzajów definicji, identyfikacja ograniczeń tworzenia definicji i niepełnych ich form, charakterystyka zasad formułowania definicji, omówienie najczęściej spotykanych błędy w tworzeniu definicji, określenie warunków użyteczności definicji w nauce3
T-S-8Charakterystyka podstawowych metod badawczych wykorzystywanych w części badawczej pracy dyplomowej, w tym zasady przygotowywania i przeprowadzenia badań dot. problematyki pracy dyplomowej, metody i techniki stosowane w badaniach symulacyjnych, metody i techniki stosowane w badaniach analitycznych; zasady analizy wyników badań, metod udoskonalania istniejących i pozyskanych rozwiązań4
T-S-9Prezentacja wstępnych wyników badań dokonanych w ramach prac dyplomowych. Przekazanie uwag wynikających z analizy tych wyników; Zaopiniowanie ich zgodności z celem pracy dyplomowej; Korygowanie lub ponowne badanie zakwestionowanych fragmentów prac badawczych.5
T-S-10Prezentacja końcowych rezultatów prac dyplomowych. Zaopiniowanie treści pracy dyplomowej5
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach30
A-S-2studiowanie literatury5
A-S-3przygotowanie do zajęć15
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Seminarium
M-4Objaśnienie, wyjaśnienie
M-5Dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie bieżących postępów studenta i jego osiągnięć dotyczących stopnia opanowania założonych umiejętności jakie powinien uzyskać po zakończeniu seminarium
S-2Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyniku zaawansowania pracy dyplomowej oraz poziomu jakości prezentacji

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_1A_C34_W01
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu ogólnych zagadnień dot. logistyki
LO_1A_W08, LO_1A_W15, LO_1A_W16C-2, C-1T-S-2, T-S-8, T-S-7M-2, M-1, M-5, M-4S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_1A_C34_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie logistyki; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
LO_1A_U01, LO_1A_U03, LO_1A_U04C-1T-S-2M-3, M-4S-2, S-1
LO_1A_C34_U02
Student potrafi przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów z dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla logistyki w języku polskim i języku obcym
LO_1A_U01, LO_1A_U03, LO_1A_U07, LO_1A_U08, LO_1A_U12, LO_1A_U13C-2, C-4, C-3, C-1, C-5T-S-6, T-S-10, T-S-2, T-S-8, T-S-7, T-S-3, T-S-5, T-S-9, T-S-1, T-S-4M-2, M-1, M-5, M-3, M-4S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_1A_C34_K02
Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność
LO_1A_K05, LO_1A_K01, LO_1A_K02C-5T-S-1M-2, M-1, M-5, M-3, M-4S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_1A_C34_W01
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu ogólnych zagadnień dot. logistyki
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzy w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawową wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje ją do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje ją do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_1A_C34_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie logistyki; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
LO_1A_C34_U02
Student potrafi przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów z dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla logistyki w języku polskim i języku obcym
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_1A_C34_K02
Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełne kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełne kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań

Literatura podstawowa

  1. Bielec E., Bielec J., Podręcznik pisania prac albo technika pisania po polsku, Kraków, 2000
  2. Burek J., Poradnik dyplomanta, Rzeszów, 2001
  3. Godziszewski J., Ogólne zasady pisania, recenzowania i obrony prac dyplomowych, Zielona Góra, 1987
  4. Jadacka H., Termin techniczny. Pojęcie, budowa, poprawność, Warszawa, 2000
  5. Kamiński T., Szmigielska T., Poradnik dla prowadzącego i piszącego pracę dyplomową, Warszawa, 2000
  6. Kenny P., Panie Przewodniczący, Panie, Panowie… Przewodnik po sztuce i technice wystąpień publicznych ułożony specjalnie dla inżynierów i pracowników nauki, Wrocław, 1995
  7. Knecht Z., Metody uczenia się i zasady pisania prac dyplomowych. Poradnik jak się uczyć, jak pisać pracę dyplomową, Wrocław, 1999
  8. Kozłowski R., Praktyczny sposób pisania prac dyplomowych z wykorzystaniem programu komputerowego i Internetu, Wolters Kluwer Polska - OFICYNA, Warszawa, 2009
  9. Rawa T., Metodyka wykonywania inżynierskich i magisterskich prac dyplomowych, Olsztyn, 1999
  10. Adekwatna do sformułowanych tematów prac dyplomowych, 2011

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Omówienie zasad i harmonogramu procesu dyplomowania. Podstawy ochrony praw autorskich i ich przestrzeganie w trakcie opracowania pracy dyplomowej. Plagiat i jego konsekwencje2
T-S-2Zagadnienie dot. pozyskiwania i analizy informacji w tematyce pracy dyplomowej; Zasoby informacyjne GUS, EuroStat, IMO, resortów rządu polskiego, PRS, GL, LR, Biura Patentowego itp.; Metody oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy.3
T-S-3Sposoby przeprowadzenia badań wg tematyki pracy dyplomowej oraz analizy pozyskanych rezultatów i kreowania wniosków.2
T-S-4Analiza wymagań merytorycznych i edycyjnych dotyczących sprawozdań z rezultatów badań wykonanych w pracy dyplomowej; Definiowanie celu i tez pracy; Kolejność rozdziałów i podrozdziałów zamieszczanych w treści pracy dyplomowej3
T-S-5Omówienie formy prezentacji rezultatów pracy dyplomowej na egzaminie dyplomowym; Zapoznanie studentów z oprogramowaniem PowerPoint; Demonstracja przykładów najlepszych prezentacji.2
T-S-6Zasady cytowania literatury i robienia przypisów; Odwołania do literatury; Zasady cytowania danych.1
T-S-7Omówienie zasad prawidłowego definiowania pojęć w języku nauki: różnic pomiędzy językiem potocznym a językiem nauki, określenie funkcji i elementów składowych definicji, charakterystyka rodzajów definicji, identyfikacja ograniczeń tworzenia definicji i niepełnych ich form, charakterystyka zasad formułowania definicji, omówienie najczęściej spotykanych błędy w tworzeniu definicji, określenie warunków użyteczności definicji w nauce3
T-S-8Charakterystyka podstawowych metod badawczych wykorzystywanych w części badawczej pracy dyplomowej, w tym zasady przygotowywania i przeprowadzenia badań dot. problematyki pracy dyplomowej, metody i techniki stosowane w badaniach symulacyjnych, metody i techniki stosowane w badaniach analitycznych; zasady analizy wyników badań, metod udoskonalania istniejących i pozyskanych rozwiązań4
T-S-9Prezentacja wstępnych wyników badań dokonanych w ramach prac dyplomowych. Przekazanie uwag wynikających z analizy tych wyników; Zaopiniowanie ich zgodności z celem pracy dyplomowej; Korygowanie lub ponowne badanie zakwestionowanych fragmentów prac badawczych.5
T-S-10Prezentacja końcowych rezultatów prac dyplomowych. Zaopiniowanie treści pracy dyplomowej5
30

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach30
A-S-2studiowanie literatury5
A-S-3przygotowanie do zajęć15
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_1A_C34_W01Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu ogólnych zagadnień dot. logistyki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_1A_W08ma pogłębioną wiedzę z zakresu współczesnych technologii wykorzystywanych w logistyce, w tym technologii transportowych, magazynowania i teleinformatycznych
LO_1A_W15ma pogłębioną wiedzę z zakresu zarządzania i organizacji procesów logistycznych, w tym logistyki zaopatrzenia, produkcji, dystrybucji oraz normalizacji i zarządzania jakością w logistyce
LO_1A_W16ma podstawową wiedzę niezbędną do zrozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, przydatną do wykonywania zadań w obszarze logistyki, oraz rozumie relacje tej wiedzy do innych nauk
Cel przedmiotuC-2Ukształtowania u studenta umiejętności opracowania planu pracy dyplomowej, sporządzenia pisemnego sprawozdania z wykonanych badań
C-1Ukształtowania u studenta umiejętności poszukiwania i znajdowania informacji na zadany temat; nabycie umiejętności opracowania i porządkowania zbiorów danych
Treści programoweT-S-2Zagadnienie dot. pozyskiwania i analizy informacji w tematyce pracy dyplomowej; Zasoby informacyjne GUS, EuroStat, IMO, resortów rządu polskiego, PRS, GL, LR, Biura Patentowego itp.; Metody oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy.
T-S-8Charakterystyka podstawowych metod badawczych wykorzystywanych w części badawczej pracy dyplomowej, w tym zasady przygotowywania i przeprowadzenia badań dot. problematyki pracy dyplomowej, metody i techniki stosowane w badaniach symulacyjnych, metody i techniki stosowane w badaniach analitycznych; zasady analizy wyników badań, metod udoskonalania istniejących i pozyskanych rozwiązań
T-S-7Omówienie zasad prawidłowego definiowania pojęć w języku nauki: różnic pomiędzy językiem potocznym a językiem nauki, określenie funkcji i elementów składowych definicji, charakterystyka rodzajów definicji, identyfikacja ograniczeń tworzenia definicji i niepełnych ich form, charakterystyka zasad formułowania definicji, omówienie najczęściej spotykanych błędy w tworzeniu definicji, określenie warunków użyteczności definicji w nauce
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy
M-1Wykład informacyjny
M-5Dyskusja dydaktyczna
M-4Objaśnienie, wyjaśnienie
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyniku zaawansowania pracy dyplomowej oraz poziomu jakości prezentacji
S-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie bieżących postępów studenta i jego osiągnięć dotyczących stopnia opanowania założonych umiejętności jakie powinien uzyskać po zakończeniu seminarium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzy w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawową wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje ją do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje ją do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_1A_C34_U01Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie logistyki; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji; potrafi uzyskane informacje analizować i oceniać, interpretować, syntezować i wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie związane z działalnością inżynierską w zakresie logistyki
LO_1A_U03potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego w odniesieniu do zagadnień logistyki i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim, angielskim lub innym języku obcym
LO_1A_U04potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac indywidualnych i zespołowych
Cel przedmiotuC-1Ukształtowania u studenta umiejętności poszukiwania i znajdowania informacji na zadany temat; nabycie umiejętności opracowania i porządkowania zbiorów danych
Treści programoweT-S-2Zagadnienie dot. pozyskiwania i analizy informacji w tematyce pracy dyplomowej; Zasoby informacyjne GUS, EuroStat, IMO, resortów rządu polskiego, PRS, GL, LR, Biura Patentowego itp.; Metody oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy.
Metody nauczaniaM-3Seminarium
M-4Objaśnienie, wyjaśnienie
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyniku zaawansowania pracy dyplomowej oraz poziomu jakości prezentacji
S-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie bieżących postępów studenta i jego osiągnięć dotyczących stopnia opanowania założonych umiejętności jakie powinien uzyskać po zakończeniu seminarium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_1A_C34_U02Student potrafi przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów z dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla logistyki w języku polskim i języku obcym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji; potrafi uzyskane informacje analizować i oceniać, interpretować, syntezować i wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie związane z działalnością inżynierską w zakresie logistyki
LO_1A_U03potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego w odniesieniu do zagadnień logistyki i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim, angielskim lub innym języku obcym
LO_1A_U07potrafi zaplanować badania i eksperymenty, przeprowadzić pomiary i symulacje, interpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wnioski w zakresie zagadnień dotyczących transportu, logistyki i spedycji.
LO_1A_U08potrafi prowadzić obliczenia, planować i przeprowadzać symulacje komputerowe oraz korzystać z oprogramowania specjalistycznego z zakresu transportu, logistyki i spedycji.
LO_1A_U12potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją zaprojektować proste urządzenie, obiekt lub system typowe dla problematyki logistyki, używając odpowiednich metod, technik, narzędzi i materiałów
LO_1A_U13potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu logistyki
Cel przedmiotuC-2Ukształtowania u studenta umiejętności opracowania planu pracy dyplomowej, sporządzenia pisemnego sprawozdania z wykonanych badań
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie pracy dyplomowej
C-3Ukształtowania u studenta umiejętności przygotowania prezentacji, prowadzenia dyskusji oraz wystąpienia publicznego
C-1Ukształtowania u studenta umiejętności poszukiwania i znajdowania informacji na zadany temat; nabycie umiejętności opracowania i porządkowania zbiorów danych
C-5Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności logistycznej
Treści programoweT-S-6Zasady cytowania literatury i robienia przypisów; Odwołania do literatury; Zasady cytowania danych.
T-S-10Prezentacja końcowych rezultatów prac dyplomowych. Zaopiniowanie treści pracy dyplomowej
T-S-2Zagadnienie dot. pozyskiwania i analizy informacji w tematyce pracy dyplomowej; Zasoby informacyjne GUS, EuroStat, IMO, resortów rządu polskiego, PRS, GL, LR, Biura Patentowego itp.; Metody oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy.
T-S-8Charakterystyka podstawowych metod badawczych wykorzystywanych w części badawczej pracy dyplomowej, w tym zasady przygotowywania i przeprowadzenia badań dot. problematyki pracy dyplomowej, metody i techniki stosowane w badaniach symulacyjnych, metody i techniki stosowane w badaniach analitycznych; zasady analizy wyników badań, metod udoskonalania istniejących i pozyskanych rozwiązań
T-S-7Omówienie zasad prawidłowego definiowania pojęć w języku nauki: różnic pomiędzy językiem potocznym a językiem nauki, określenie funkcji i elementów składowych definicji, charakterystyka rodzajów definicji, identyfikacja ograniczeń tworzenia definicji i niepełnych ich form, charakterystyka zasad formułowania definicji, omówienie najczęściej spotykanych błędy w tworzeniu definicji, określenie warunków użyteczności definicji w nauce
T-S-3Sposoby przeprowadzenia badań wg tematyki pracy dyplomowej oraz analizy pozyskanych rezultatów i kreowania wniosków.
T-S-5Omówienie formy prezentacji rezultatów pracy dyplomowej na egzaminie dyplomowym; Zapoznanie studentów z oprogramowaniem PowerPoint; Demonstracja przykładów najlepszych prezentacji.
T-S-9Prezentacja wstępnych wyników badań dokonanych w ramach prac dyplomowych. Przekazanie uwag wynikających z analizy tych wyników; Zaopiniowanie ich zgodności z celem pracy dyplomowej; Korygowanie lub ponowne badanie zakwestionowanych fragmentów prac badawczych.
T-S-1Omówienie zasad i harmonogramu procesu dyplomowania. Podstawy ochrony praw autorskich i ich przestrzeganie w trakcie opracowania pracy dyplomowej. Plagiat i jego konsekwencje
T-S-4Analiza wymagań merytorycznych i edycyjnych dotyczących sprawozdań z rezultatów badań wykonanych w pracy dyplomowej; Definiowanie celu i tez pracy; Kolejność rozdziałów i podrozdziałów zamieszczanych w treści pracy dyplomowej
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy
M-1Wykład informacyjny
M-5Dyskusja dydaktyczna
M-3Seminarium
M-4Objaśnienie, wyjaśnienie
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyniku zaawansowania pracy dyplomowej oraz poziomu jakości prezentacji
S-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie bieżących postępów studenta i jego osiągnięć dotyczących stopnia opanowania założonych umiejętności jakie powinien uzyskać po zakończeniu seminarium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_1A_C34_K02Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_1A_K05ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych, dbałości o dorobek i tradycje zawodu
LO_1A_K01ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, potrzebnej do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych powstających w pracy zawodowej, rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia.
LO_1A_K02potrafi krytycznie ocenić posiadaną wiedzę oraz odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-5Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności logistycznej
Treści programoweT-S-1Omówienie zasad i harmonogramu procesu dyplomowania. Podstawy ochrony praw autorskich i ich przestrzeganie w trakcie opracowania pracy dyplomowej. Plagiat i jego konsekwencje
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy
M-1Wykład informacyjny
M-5Dyskusja dydaktyczna
M-3Seminarium
M-4Objaśnienie, wyjaśnienie
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyniku zaawansowania pracy dyplomowej oraz poziomu jakości prezentacji
S-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie bieżących postępów studenta i jego osiągnięć dotyczących stopnia opanowania założonych umiejętności jakie powinien uzyskać po zakończeniu seminarium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełne kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełne kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań