Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Chłodnictwo i Klimatyzacja (S1)
Sylabus przedmiotu Logistyka żywności:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chłodnictwo i Klimatyzacja | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Logistyka żywności | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ludmiła Filina-Dawidowicz <Ludmila.Filina@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie wiedzy z zakresu podstaw logistyki żywności. |
C-2 | Przekazanie umiejętności z zakresu doboru odpowiedniej trasy transportu żywności. |
C-3 | Kształtowanie myślenia w sposób przedsiębiorczy analizując problemy dotyczące logistyki żywności |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Analiza podstawowych ogniw łańcucha logistycznego żywności. Elementy infrastruktury logistycznej. Obliczenia czasu i kosztów przewozu ładunku na poszczególnych trasach przy użyciu wybranych środków transportu, wybór odpowiedniej trasy. Koncepcja just in time w dystrybucji żywnosci. | 14 |
T-A-2 | Zaliczenie | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Istota logistyki i zarządzania logistycznego. | 2 |
T-W-2 | Podział funkcjonalny i fazowy logistyki (logistyka zaopatrzenia, produkcji, dystrybucji). | 2 |
T-W-3 | Podstawowe ogniwa łańcucha logistycznego żywności. | 2 |
T-W-4 | System logistyczny i jego elementy. | 2 |
T-W-5 | Infrastruktura procesów logistycznych. | 4 |
T-W-6 | Rodzaje usług logistycznych, kompleksowa obsługa logistyczna żywności. | 4 |
T-W-7 | Znaczenie centrów logistycznych w transporcie żywnosci. | 4 |
T-W-8 | Zarządzanie łańcuchem dostaw żywności. | 4 |
T-W-9 | Koordynacja i integracja procesów logistycznych w łancuchach dostaw żywności. | 4 |
T-W-10 | Zaliczenie | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach i zaliczeniu | 15 |
A-A-2 | Przygotowanie się do zajęć i zaliczenia | 10 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Studiowanie literatury i czasopism fachowych | 18 |
A-W-3 | Przygotowanie się do zaliczenia | 25 |
A-W-4 | egzamin | 2 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające / wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych, objaśnienie, wyjaśnienie |
M-2 | Metody problemowe / wykład problemowy |
M-3 | Metody aktywizujące / dyskusja dydaktyczna (burza mózgów) |
M-4 | Metody praktyczne / ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin w postaci testu wielokrotnego wyboru podsumowujący efekty kształcenia zdobyte podczas wykładów. |
S-2 | Ocena formująca: Okresowa ocena bieżąca efektów kształcenia podczas pracy studenta na ćwiczeniach audytoryjnych. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CK_1A_C07_W01 Student ma podstawową wiedzę dotyczącą funkcjonowania systemów logistycznych żywności. | CK_1A_W12 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-9, T-W-8 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CK_1A_C07_U01 Student posiada umiejętność doboru trasy przewozu żywności | CK_1A_U01 | — | — | C-2 | T-A-1 | M-4 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CK_1A_C07_K01 Student potrafi myśleć w sposób przedsiębiorczy analizując problemy dotyczące logistyki żywności | CK_1A_K06 | — | — | C-3 | T-W-9, T-W-8, T-A-1 | M-2, M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CK_1A_C07_W01 Student ma podstawową wiedzę dotyczącą funkcjonowania systemów logistycznych żywności. | 2,0 | Student nie wykazuje zadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarna wiedze adekwatna do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymagane przez efekt kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniajacą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełna wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CK_1A_C07_U01 Student posiada umiejętność doboru trasy przewozu żywności | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student prezentuje pełnie umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
4,5 | Student prezentuje pełnie umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
5,0 | Student prezentuje pełnie umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a takze proponuje modyfikację rozwiązań |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CK_1A_C07_K01 Student potrafi myśleć w sposób przedsiębiorczy analizując problemy dotyczące logistyki żywności | 2,0 | |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Jaworski J., Mytlewski A. (red.), Funkcjonowanie systemów logistycznych, Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku, Warszawa, 2009
- Szymanowski W., Zarządzanie łańcuchami dostaw żywności w Polsce, Difin, Warszawa, 2008
- Ciesielski M., Instrumenty zarzadzania łancuchem dostaw, PWE, Warszawa, 2011
- Rydzkowski W., Uslugi logistyczne. Teoria i praktyka, Biblioteka Logistyka, Poznan, 2011
- Filina-Dawidowicz L., Kaup M., Wiktorowska-Jasik A., Zintegrowany transport wodny i lądowy, Wyd. Uczelniane ZUT, Szczecin, 2014
Literatura dodatkowa
- Filin S., Podstawy technologii chłodniczej bananów, Technika Chłodnicza i Klimatyzacyjna, n 12, s. 451-456., 2003
- Filina-Dawidowicz L., Wienconek K., Wybrane zagadnienia związane z przewozami ładunków szybko psujących się na terenie Unii Europejskiej, Czasopismo Logistyka nr 4, s. 57-60, Poznań, 2013
- Nestorowicz R., Pilarczyk B., Marketing ekologicznych produktów zywnosciowych, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2010