Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Bezpieczeństwo techniczne (S1)
specjalność: Bezpieczeństwo systemów

Sylabus przedmiotu Fizyka:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Bezpieczeństwo techniczne
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Fizyka
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Fizyki Technicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Szymczyk <Anna.Szymczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 15 1,00,40zaliczenie
wykładyW1 15 2,00,60zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstawowego kursu fizyki i matematyki na poziomie absolwenta szkoły ponadgimnazjalnej.
W-2Zna podstawy algebry, geometrii i analizy matematycznej.
W-3Potrafi napisać prosty algorytm i wykorzystać go w obliczeniach numerycznych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student zdobywa podstawową wiedzę i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych z fizyki. Student nabywa umiejętności planowania i wykonywania pomiarów prostych wielkości fizycznych oraz ich prezentacji w formie analitycznej i graficznej. Są one przydatne w dalszym kształceniu na kierunku bezpieczeństwo techniczne, a także ułatwiają zrozumienie zjawisk przyrodniczych.
C-2Nauczenie sposobu opracowania wyników pomiarów fizycznych i wyrobienie umiejętności korzystania ze żródeł literaturowych w zakresie wiedzy fachowej.
C-3Nabycie przez studenta umiejętności wykorzystania metod matematycznych do opisu procesów fizycznych.
C-4Rozwinięcie umiejętności właściwej analizy otrzymanych wyników, szacowania niepewności pomiarów bezpośrednich i pośrednich w wykonanym eksperymencie fizycznym oraz stosowania podstawowego oprogramowania używanego do analizy danych i prezentacji wyników.
C-5Rozwinięcie umiejętności pracy i komunikacji w grupie.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zajęcia organizacyjne; zapoznanie z metodami analizy niepewności pomiarowych i prezentacji wyników pomiarów3
T-L-2Student wykonuje pięć ćwiczeń laboratoryjnych spośród wybranych, zgodnie z obowiązującym harmonogramem zamieszczonym na stronie internetowej Uczelni: http://labor.zut.edu.pl/; zaliczenie wykonanych ćwiczeń na podstawie sprawozdań.12
15
wykłady
T-W-1Wprowadzenie: wielkości fizyczne i ich zakresy, układ jednostek SI, analiza wymiarowa, analiza niepewności pomiarowych.3
T-W-2Prawa i zasady zachowania mechaniki klasycznej.3
T-W-3Ruch drgający.2
T-W-4Fale mechaniczne i elektromagnetyczne.3
T-W-5Elektromagnetyzm.3
T-W-6Zaliczenie wykładów1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych.15
A-L-2Przygotownie się do zajęć laboratoryjnych poprzez studiowanie wskazanej literatury, opracowanie wyników z wykonywanych doświadczeń labortoryjnych (praca w zespołach dwuosobowych lub praca własna studenta) oraz przygotowanie sprawozdania do zaliczenia.10
25
wykłady
A-W-1Udział w wykładach.15
A-W-2Samodzielna analiza treści wykładów i przygotownie do zaliczenia.30
A-W-3Przygotwanie referatu na zadany temat.5
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z użyciem projektora multimedialnego i pokazami eksperymentów fizycznych z zakresu omawianej tematyki.
M-2Ćwiczenia labortoryjne obejmujące zaganienia z mechaniki, termodynamiki, optyki i elektyczności.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Kolokwium pisemne z wykładu i prezentacja referatu.
S-2Ocena formująca: Sprawozdania z laboratoriów. Kolokwia ustne zaliczające pięć ćwiczeń laboratoryjnych.
S-3Ocena formująca: Aktwność na zajęciach. Obserwacja pracy w grupie.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BTE_1A_B03_W01
Student zdobywa podstawowa wiedzę i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych z fizyki. Są one przydatne w dalszym kształceniu na kierunku bezpieczeństwo techniczne, a także ułatwiają zrozumienie zjawisk przyrodniczych.
BTE_1A_W02C-1T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-5, T-W-2M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BTE_1A_B03_U01
Student rozumie rolę eksperymentu fizycznego w praktyce inżynierskiej. Potrafi zastosować posiadaną wiedzę do zaplanowania i wykonania prostych eksperymentów fizycznych. Potrafi korzystać z proponowanych metod, narzędzi oraz instrumentów badawczych. Umie opracować, przedstawić i interpretować wyniki eksperymentu fizycznego z zakresu ćwiczeń laboratoryjnych; stosuje elementy teorii niepewności pomiarowych.
BTE_1A_U09C-3, C-2, C-4T-L-1, T-L-2M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BTE_1A_B03_K01
Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze. Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Jest wrażliwy na dbałóść o sprzęt, jest otwarty na współpracę. Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze. Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie.
BTE_1A_K01, BTE_1A_K06C-5T-L-1, T-L-2M-2S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BTE_1A_B03_W01
Student zdobywa podstawowa wiedzę i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych z fizyki. Są one przydatne w dalszym kształceniu na kierunku bezpieczeństwo techniczne, a także ułatwiają zrozumienie zjawisk przyrodniczych.
2,0Student nie zaliczył 5 ćwiczeń laboratoryjnych.
3,0Student prezentuje w sprawozdniu wyniki swoich pomiarów/badań bez umiejętnosci ich analizy. Student zaliczył 5 ćwiczeń laboratoryjnych ze średnią w przedziale 3,00-3,25.
3,5Student prezentuje w sprawozdniu wyniki i umiejętnie je analizuje. Student zaliczył 5 ćwiczeń laboratoryjnych ze średnią w przedziale 3,26-3,75.
4,0Student potrafi efektywnie prezentować uzyskane wyniki i przerowadzić ich dyskusję. Student zaliczył 5 ćwiczeń laboratoryjnych ze średnią w przedziale 3,76-4,25.
4,5Student potrafi efektywnie zaprezentować, przeanalizować ośiągniete wyniki oraz oszczować ich niepewności pomiarowe. Potrafi również dyskutować o uzykanych wynikach. Student zaliczył 5 ćwiczeń laboratoryjnych ze średnią w przedziale 4,26-4,75.
5,0Student potrafi efektywnie zaprezentować, przeanalizować osiągnięte wyniki oraz oszczować ich niepewności pomiarowe i przeprowadzić ich dyskusję. Potrafi również dyskutować o uzykanych wynikach i przedstawić propzycje modfikacji układu pomiarowego w celu uzyskania lepszych wyników. Sprawnie korzyta z narzędzi labortoryjnych pogramów do analizy daych i sporządzania wykresów. Student zaliczył 5 ćwiczeń laboratoryjnych ze średnią w przedziale 4,76-5,00.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BTE_1A_B03_U01
Student rozumie rolę eksperymentu fizycznego w praktyce inżynierskiej. Potrafi zastosować posiadaną wiedzę do zaplanowania i wykonania prostych eksperymentów fizycznych. Potrafi korzystać z proponowanych metod, narzędzi oraz instrumentów badawczych. Umie opracować, przedstawić i interpretować wyniki eksperymentu fizycznego z zakresu ćwiczeń laboratoryjnych; stosuje elementy teorii niepewności pomiarowych.
2,0Student nie zaliczył 5 ćwiczeń laboratoryjnych.
3,0Student prezentuje w sprawozdniu wyniki swoich pomiarów/badań bez umiejętnosci ich analizy. Student zaliczył 5 ćwiczeń laboratoryjnych ze średnią w przedziale 3,00-3,25.
3,5Student prezentuje w sprawozdniu wyniki i umiejętnie je analizuje. Student zaliczył 5 ćwiczeń laboratorynych ze średnią w przedziale 3,26-3,75.
4,0Student potrafi efektywnie prezentować uzyskane wyniki i przerowadzić ich dyskusję. Student zaliczył 5 ćwiczeń laboratoryjnych ze średnią w przedziale 3,76-4,25.
4,5Student potrafi efektywnie zaprezentować, przeanalizować ośiągniete wyniki oraz oszczować ich niepewności pomiarowe. Potrafi również dyskutować o uzykanych wynikach. Student zaliczył 5 ćwiczeń laboratoryjnych ze średnią w przedziale 4,26-4,75.
5,0Student potrafi efektywnie zaprezentować, przeanalizować osiągnięte wyniki oraz oszczować ich niepewności pomiarowe i przeprowadzić ich dyskusję. Potrafi również dyskutować o uzykanych wynikach i przedstawić propzycje modfikacji układu pomiarowego w celu uzyskania lepszych wyników. Sprawnie korzyta z narzędzi labortoryjnych pogramów do analizy daych i sporządzania wykresów. Student zaliczył 5 ćwiczeń laboratoryjnych ze średnią w przedziale 4,76-5,00.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BTE_1A_B03_K01
Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze. Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Jest wrażliwy na dbałóść o sprzęt, jest otwarty na współpracę. Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze. Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie.
2,0Brak współpracy w zespole i niedostateczne przygotowanie do wykonywania eksperymentu.
3,0Student dostrzega potrzebę współpracy w zespole. Bardzo słabe przygotwanie do wykonywania eksperymentu. Większość prac związanych z opracowaniem ćwiczenia wykonywana jest samodzielnie.
3,5Student potrafi pracować w zespole. Zadowlający podział prac nad opracowaniem wyników.
4,0Dobra współpraca w zespole. Dobre przygotowanie do samodzielnego wykonania eksperymentu i opracowania jego wynków.
4,5Bardzo dobra współpraca w zespole. Samodzielna i dobrze uzasadniona ocena jakości otrzymanych wyników.
5,0Wyróżniajaca praca w zespole. Samodzielna i dobrze uzasadniona ocena jakości wyników i ich dokładości obejmująca wnikliwą analizę niepewnosci pomiarowych.

Literatura podstawowa

  1. David Halliday, Robert Resnick, Jearl Walker, Podsatwy Fizyki Tom I i II, III, IV, V, Wydawnictwo Nukowe PWN, Warszawa, 2022
  2. J. Orear, Fizyka - Tom 1 - 2, Wydawnictwo Naukowo Techniczne, Warszawa, 2015
  3. I Kruk, J. Typek (red.), Ćwiczenia laboratoryjne z fizyki. Część II, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2007

Literatura dodatkowa

  1. Samuel J. Ling, Jeff Sanny, Loyola Marymount, William Moebs, Fizyka dla szkół wyższych tom 1, 2, 3, Open Stax Polska, Katalyst Education, Warszawa, 2018, https://assets.openstax.org/oscms-prodcms/media/documents/Fizyka_dla_szkoł_wyzszych_Tom_1.pdf

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zajęcia organizacyjne; zapoznanie z metodami analizy niepewności pomiarowych i prezentacji wyników pomiarów3
T-L-2Student wykonuje pięć ćwiczeń laboratoryjnych spośród wybranych, zgodnie z obowiązującym harmonogramem zamieszczonym na stronie internetowej Uczelni: http://labor.zut.edu.pl/; zaliczenie wykonanych ćwiczeń na podstawie sprawozdań.12
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie: wielkości fizyczne i ich zakresy, układ jednostek SI, analiza wymiarowa, analiza niepewności pomiarowych.3
T-W-2Prawa i zasady zachowania mechaniki klasycznej.3
T-W-3Ruch drgający.2
T-W-4Fale mechaniczne i elektromagnetyczne.3
T-W-5Elektromagnetyzm.3
T-W-6Zaliczenie wykładów1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych.15
A-L-2Przygotownie się do zajęć laboratoryjnych poprzez studiowanie wskazanej literatury, opracowanie wyników z wykonywanych doświadczeń labortoryjnych (praca w zespołach dwuosobowych lub praca własna studenta) oraz przygotowanie sprawozdania do zaliczenia.10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach.15
A-W-2Samodzielna analiza treści wykładów i przygotownie do zaliczenia.30
A-W-3Przygotwanie referatu na zadany temat.5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBTE_1A_B03_W01Student zdobywa podstawowa wiedzę i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych z fizyki. Są one przydatne w dalszym kształceniu na kierunku bezpieczeństwo techniczne, a także ułatwiają zrozumienie zjawisk przyrodniczych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTE_1A_W02ma wiedzę z zakresu fizyki niezbędną do zrozumienia podstawowych zjawisk fizycznych i formułowania oraz rozwiązywania prostych zadań z zakresu bezpieczeństwa technicznego
Cel przedmiotuC-1Student zdobywa podstawową wiedzę i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych z fizyki. Student nabywa umiejętności planowania i wykonywania pomiarów prostych wielkości fizycznych oraz ich prezentacji w formie analitycznej i graficznej. Są one przydatne w dalszym kształceniu na kierunku bezpieczeństwo techniczne, a także ułatwiają zrozumienie zjawisk przyrodniczych.
Treści programoweT-W-3Ruch drgający.
T-W-4Fale mechaniczne i elektromagnetyczne.
T-W-1Wprowadzenie: wielkości fizyczne i ich zakresy, układ jednostek SI, analiza wymiarowa, analiza niepewności pomiarowych.
T-W-5Elektromagnetyzm.
T-W-2Prawa i zasady zachowania mechaniki klasycznej.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z użyciem projektora multimedialnego i pokazami eksperymentów fizycznych z zakresu omawianej tematyki.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium pisemne z wykładu i prezentacja referatu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zaliczył 5 ćwiczeń laboratoryjnych.
3,0Student prezentuje w sprawozdniu wyniki swoich pomiarów/badań bez umiejętnosci ich analizy. Student zaliczył 5 ćwiczeń laboratoryjnych ze średnią w przedziale 3,00-3,25.
3,5Student prezentuje w sprawozdniu wyniki i umiejętnie je analizuje. Student zaliczył 5 ćwiczeń laboratoryjnych ze średnią w przedziale 3,26-3,75.
4,0Student potrafi efektywnie prezentować uzyskane wyniki i przerowadzić ich dyskusję. Student zaliczył 5 ćwiczeń laboratoryjnych ze średnią w przedziale 3,76-4,25.
4,5Student potrafi efektywnie zaprezentować, przeanalizować ośiągniete wyniki oraz oszczować ich niepewności pomiarowe. Potrafi również dyskutować o uzykanych wynikach. Student zaliczył 5 ćwiczeń laboratoryjnych ze średnią w przedziale 4,26-4,75.
5,0Student potrafi efektywnie zaprezentować, przeanalizować osiągnięte wyniki oraz oszczować ich niepewności pomiarowe i przeprowadzić ich dyskusję. Potrafi również dyskutować o uzykanych wynikach i przedstawić propzycje modfikacji układu pomiarowego w celu uzyskania lepszych wyników. Sprawnie korzyta z narzędzi labortoryjnych pogramów do analizy daych i sporządzania wykresów. Student zaliczył 5 ćwiczeń laboratoryjnych ze średnią w przedziale 4,76-5,00.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBTE_1A_B03_U01Student rozumie rolę eksperymentu fizycznego w praktyce inżynierskiej. Potrafi zastosować posiadaną wiedzę do zaplanowania i wykonania prostych eksperymentów fizycznych. Potrafi korzystać z proponowanych metod, narzędzi oraz instrumentów badawczych. Umie opracować, przedstawić i interpretować wyniki eksperymentu fizycznego z zakresu ćwiczeń laboratoryjnych; stosuje elementy teorii niepewności pomiarowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTE_1A_U09potrafi przeprowadzać pomiary, interpretować uzyskanie wyniki i wyciągać wnioski dotyczące bezpiecznej eksploatacji urządzeń technicznych
Cel przedmiotuC-3Nabycie przez studenta umiejętności wykorzystania metod matematycznych do opisu procesów fizycznych.
C-2Nauczenie sposobu opracowania wyników pomiarów fizycznych i wyrobienie umiejętności korzystania ze żródeł literaturowych w zakresie wiedzy fachowej.
C-4Rozwinięcie umiejętności właściwej analizy otrzymanych wyników, szacowania niepewności pomiarów bezpośrednich i pośrednich w wykonanym eksperymencie fizycznym oraz stosowania podstawowego oprogramowania używanego do analizy danych i prezentacji wyników.
Treści programoweT-L-1Zajęcia organizacyjne; zapoznanie z metodami analizy niepewności pomiarowych i prezentacji wyników pomiarów
T-L-2Student wykonuje pięć ćwiczeń laboratoryjnych spośród wybranych, zgodnie z obowiązującym harmonogramem zamieszczonym na stronie internetowej Uczelni: http://labor.zut.edu.pl/; zaliczenie wykonanych ćwiczeń na podstawie sprawozdań.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia labortoryjne obejmujące zaganienia z mechaniki, termodynamiki, optyki i elektyczności.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Sprawozdania z laboratoriów. Kolokwia ustne zaliczające pięć ćwiczeń laboratoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zaliczył 5 ćwiczeń laboratoryjnych.
3,0Student prezentuje w sprawozdniu wyniki swoich pomiarów/badań bez umiejętnosci ich analizy. Student zaliczył 5 ćwiczeń laboratoryjnych ze średnią w przedziale 3,00-3,25.
3,5Student prezentuje w sprawozdniu wyniki i umiejętnie je analizuje. Student zaliczył 5 ćwiczeń laboratorynych ze średnią w przedziale 3,26-3,75.
4,0Student potrafi efektywnie prezentować uzyskane wyniki i przerowadzić ich dyskusję. Student zaliczył 5 ćwiczeń laboratoryjnych ze średnią w przedziale 3,76-4,25.
4,5Student potrafi efektywnie zaprezentować, przeanalizować ośiągniete wyniki oraz oszczować ich niepewności pomiarowe. Potrafi również dyskutować o uzykanych wynikach. Student zaliczył 5 ćwiczeń laboratoryjnych ze średnią w przedziale 4,26-4,75.
5,0Student potrafi efektywnie zaprezentować, przeanalizować osiągnięte wyniki oraz oszczować ich niepewności pomiarowe i przeprowadzić ich dyskusję. Potrafi również dyskutować o uzykanych wynikach i przedstawić propzycje modfikacji układu pomiarowego w celu uzyskania lepszych wyników. Sprawnie korzyta z narzędzi labortoryjnych pogramów do analizy daych i sporządzania wykresów. Student zaliczył 5 ćwiczeń laboratoryjnych ze średnią w przedziale 4,76-5,00.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBTE_1A_B03_K01Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze. Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Jest wrażliwy na dbałóść o sprzęt, jest otwarty na współpracę. Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze. Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTE_1A_K01ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, potrzebnej do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych powstających w pracy zawodowej, rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia.
BTE_1A_K06ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Cel przedmiotuC-5Rozwinięcie umiejętności pracy i komunikacji w grupie.
Treści programoweT-L-1Zajęcia organizacyjne; zapoznanie z metodami analizy niepewności pomiarowych i prezentacji wyników pomiarów
T-L-2Student wykonuje pięć ćwiczeń laboratoryjnych spośród wybranych, zgodnie z obowiązującym harmonogramem zamieszczonym na stronie internetowej Uczelni: http://labor.zut.edu.pl/; zaliczenie wykonanych ćwiczeń na podstawie sprawozdań.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia labortoryjne obejmujące zaganienia z mechaniki, termodynamiki, optyki i elektyczności.
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Aktwność na zajęciach. Obserwacja pracy w grupie.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak współpracy w zespole i niedostateczne przygotowanie do wykonywania eksperymentu.
3,0Student dostrzega potrzebę współpracy w zespole. Bardzo słabe przygotwanie do wykonywania eksperymentu. Większość prac związanych z opracowaniem ćwiczenia wykonywana jest samodzielnie.
3,5Student potrafi pracować w zespole. Zadowlający podział prac nad opracowaniem wyników.
4,0Dobra współpraca w zespole. Dobre przygotowanie do samodzielnego wykonania eksperymentu i opracowania jego wynków.
4,5Bardzo dobra współpraca w zespole. Samodzielna i dobrze uzasadniona ocena jakości otrzymanych wyników.
5,0Wyróżniajaca praca w zespole. Samodzielna i dobrze uzasadniona ocena jakości wyników i ich dokładości obejmująca wnikliwą analizę niepewnosci pomiarowych.