Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (S2)
specjalność: technologia rybna
Sylabus przedmiotu Wybrane działy w technologii piekarstwa i ciastkarstwa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia żywności i żywienie człowieka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wybrane działy w technologii piekarstwa i ciastkarstwa | ||
Specjalność | technologia rybna | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Rybnej, Roślinnej i Gastronomicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Grzegorz Tokarczyk <Grzegorz.Tokarczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Katarzyna Felisiak <Katarzyna.Felisiak@zut.edu.pl>, Robert Iwański <Robert.Iwanski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 7 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy technologii ogólnej, technologia przetwórstwa zbóż. Podstawy projektowania. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z technologią wytwarzania różnych gatunków pieczywa pszennego, żytniego i mieszanego. Wytwarzanie ciast trwałych, ciast drożdżowych, tortów. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wyrób ciastek drożdżowych | 3 |
T-L-2 | Technologia ciast kruchych. | 3 |
T-L-3 | Technologia tortów i mazurków. | 3 |
T-L-4 | Wyroby z ciasta francuskiego i półfrancuskiego. | 3 |
T-L-5 | Wyroby z ciasta zaparzanego | 3 |
T-L-6 | Sposoby produkcji pierników, herbatników | 3 |
T-L-7 | Ciastka smażone | 2 |
20 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Technologiczne środki poprawy jakości pieczywa | 2 |
T-W-2 | Metody przygotowania półproduktów ciastkarskich. | 3 |
T-W-3 | Rodzaje kremów i ich sporządzanie. | 1 |
T-W-4 | Przegląd najpopularniejszych wyrobów ciastkarskich. | 2 |
T-W-5 | Surowce dodatkowe używane w technologii ciastkarskiej | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w ćwiczeniach | 20 |
A-L-2 | Analiza wskazanej literatury | 1 |
A-L-3 | Przygotowanie się do kolokwiów | 4 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 10 |
A-W-2 | Analiza wskazanej literatury | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie się do egzaminu | 8 |
A-W-4 | Egzamin | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład z użyciem metod audiowizualnych |
M-2 | Ćwiczenia praktyczne |
M-3 | Prezentacja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Wykłady - egzamin pisemny. |
S-2 | Ocena formująca: Ćwiczenia praktyczne - zaliczenie pisemne w formie sprawozdania |
S-3 | Ocena formująca: ocena sprawozdania |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZZ_2A_Gr2-7tr_W01 Zna i rozumie procesy technologiczne w piekarstwie i ciastkarstwie z uwzględnienim nowych metod wytwarzania. | TZZ_2A_W13, TZZ_2A_W11, TZZ_2A_W05 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-1 | M-1, M-2, M-3 | S-3, S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZZ_2A_Gr2-7tr_U01 W zaawansowanym stopniu wykorzystuje informacje źródłowe pracując samodzielnie i w zespole, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac. | TZZ_2A_U02, TZZ_2A_U01 | — | — | C-1 | T-L-5, T-L-2, T-L-7, T-L-4, T-L-1, T-L-6, T-L-3 | M-1, M-2, M-3 | S-3 |
TZZ_2A_Gr2-7tr_U02 Zna procedury produkcji piekarniczej i ciastkarskiej z zastosowaniem nowych metod uszlachetniania produktów. | TZZ_2A_U15, TZZ_2A_U13 | — | — | C-1 | T-L-5, T-L-6, T-L-1, T-L-7, T-L-4, T-L-3, T-L-2 | M-1, M-2, M-3 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZZ_2A_Gr2-7tr_K01 Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia.Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy). | TZZ_2A_K01, TZZ_2A_K02, TZZ_2A_K03, TZZ_2A_K04 | — | — | C-1 | T-L-6, T-L-7, T-L-1, T-L-4, T-L-3, T-L-2, T-L-5, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-2 | M-2, M-3 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZZ_2A_Gr2-7tr_W01 Zna i rozumie procesy technologiczne w piekarstwie i ciastkarstwie z uwzględnienim nowych metod wytwarzania. | 2,0 | Wiedza na temat procesów mikrobiologcznych w piekarstwie i ciastkarstwie z uwzględnienim nowych metod wytwarzania jest niewystarczająca. |
3,0 | Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria. | |
3,5 | Zasób wiedzy studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami. | |
4,0 | Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów. | |
4,5 | Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami. | |
5,0 | Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZZ_2A_Gr2-7tr_U01 W zaawansowanym stopniu wykorzystuje informacje źródłowe pracując samodzielnie i w zespole, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac. | 2,0 | Umiejętność wykorzystwania informacji źródłowych podczas pracy samodzielnej i w zespole oraz opracowanie i zrealizacja harmonogramu pracy jest niewystarczająca. |
3,0 | Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria. | |
3,5 | Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami. | |
4,0 | Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów. | |
4,5 | Umiejętność Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami. | |
5,0 | Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu. | |
TZZ_2A_Gr2-7tr_U02 Zna procedury produkcji piekarniczej i ciastkarskiej z zastosowaniem nowych metod uszlachetniania produktów. | 2,0 | Umiejętność opracowania procedur produkcji piekarniczej i ciastkarskiej z zastosowaniem nowych metod uszlachetniania produktów jest niewystarczająca. |
3,0 | Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria. | |
3,5 | Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami. | |
4,0 | Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów. | |
4,5 | Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami. | |
5,0 | Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZZ_2A_Gr2-7tr_K01 Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia.Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy). | 2,0 | Świadomość działań w sposób przedsiębiorczy, rozumienie potrzeby informowania społeczeństwa w zakresie problematyki żywieniowej, świadomość odpowiedzialności za pracę własną, i rozumienie potrzeb ciągłego dokształcania jest niewystarczająca. |
3,0 | Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria. | |
3,5 | Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami. | |
4,0 | Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów. | |
4,5 | Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami. | |
5,0 | Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu. |
Literatura podstawowa
- Ambroziak Z., Piekarstwo i ciastkarstwo, WNT, Warszawa, 1988
- Ambroziak Z., Technologia piekarstwa, WSiP, Warszawa, 1992
- Schunemann C., Treu G., Technologia produkcji wyrobów piekarsko-cukierniczych, Wyd. Fachowe Gilde Sp. z o.o., Warszawa, 1997
Literatura dodatkowa
- Journal of Cereal Science, Elsevier, USA, 0733-5210 ISSN