Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (N1)

Sylabus przedmiotu Metody instrumentalne w analizie żywności:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Metody instrumentalne w analizie żywności
Specjalność technologia i żywienie
Jednostka prowadząca Katedra Towaroznawstwa, Oceny Jakości, Inżynierii Procesowej i Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Barbara Czerniejewska-Surma <Barbara.Czerniejewska-Surma@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grzegorz Bienkiewicz <Grzegorz.Bienkiewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 12 1,00,50zaliczenie
laboratoriaL4 9 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomośc podstaw fizyki, ze szczególnym uwzglednieniem zjawisk optycznych.
W-2Znajomośc podstaw chemii fizycznej
W-3Zaliczone zajęcia z chemii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z najnowszymi technikami stosowanymi w analizie chemicznej. Zwrócenie uwagi na wady i zalety poszczególnych technik instrumentalnych
C-2Nabycie umiejętności interpretacji wyników analiz instrumentalnych, doboru odpowiednich metod do rozwiązywania określonych problemów.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Kosztorysowanie analiz chromatograficznych na podstawie wybranych aplikacji.1
T-L-2Metody interpretacji wyników w chromatografii kolumnowej.1
T-L-3Wyznaczanie parametrów retencyjnych w chromatografii.2
T-L-4Chromatografia cienkowarstwowa TLC – wykrywanie obecności substancji niedozwolonych2
T-L-5Techniki spektroskopowe. Wyznaczenie krzywych kalibracji i pomiar stężeń wybranych roztworów. (spektroskopia UV VIS).1
T-L-6Analiza porównawcza widm spektroskopowych, wyznaczenie optymalnej długości fali absorpcji. Wykorzystanie spektroskopi ViS do oznaczania barwy produktów.1
T-L-7Zaliczenie1
9
wykłady
T-W-1Co to jest analiza instrumentalna ?1
T-W-2Podział metod instrumentalnych3
T-W-3Etapy procesu analitycznego.1
T-W-4Wiadomośći ogólne o spektroskopii, prawa i rodzaje spektroskopii.2
T-W-5Spektroskopia w zakresie UV Vis1
T-W-6Spektroskopia emisyjna i IR1
T-W-7Wiadomości ogólne o chromatografii, podział , pojęcia i zjawiska chromatograficzne.1
T-W-8Chromatografia gazowa i HPLC1
T-W-9Zaliczenie1
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-L-2Studiowanie literatury naukowej7
A-L-3Konsultacje2
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia7
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach12
A-W-2Konsultacje2
A-W-3Studiowanie literatury naukowej7
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia5
26

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Środki audiowizualne, prezentacje oraz filmy i animacje edukacyjne.
M-2Ćwiczenia w zespołach 2 osobowych bezpośrednio na sprzęcie do analizy instrumentalnej

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe po zakończeniu wykładów i ćwiczeń laboratoryjnych
S-2Ocena formująca: Odpytywanie z zagadnień do przygotowania do poszczególnych ćwiczeń laboratoryjnych w trakcie trwania zajęć
S-3Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń – aktywny udział w zajęciach oraz napisanie testu zaliczeniowego.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_PO4-2tiz_W01
Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody badań surowców i produktów spożywczych. Zna nowe techniki analizy instrumentalnej.
TZZ_1A_W11C-2, C-1T-L-1, T-L-5, T-L-2, T-L-6, T-L-3, T-L-4, T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-1, T-W-4, T-W-7, T-W-8M-2, M-1S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_PO4-2tiz_U02
Potrafi zidentyfikować głowne skąłdniki żywności i ich zmainy w produktach spożywczych oraz krytycznie ocenić zaobserwowane zależności. Potrafi dokonać wyboru metody analizy instrumentalnej i wykryć zafałszowania żywności.
TZZ_1A_U06, TZZ_1A_U09C-2, C-1T-L-1, T-L-5, T-L-2, T-L-6, T-L-3, T-L-4, T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-1, T-W-4, T-W-7, T-W-8M-2, M-1S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_PO4-2tiz_K01
Jest gotów do zastosowania zdobytej wiedzy z zakresu analizy instrumentalnej w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.
TZZ_1A_K01C-2, C-1T-L-1, T-L-5, T-L-2, T-L-6, T-L-3, T-L-4, T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-1, T-W-4, T-W-7, T-W-8M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_PO4-2tiz_W01
Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody badań surowców i produktów spożywczych. Zna nowe techniki analizy instrumentalnej.
2,0Nie zna i nie rozumie w zaawansowanym stopniu metod badań surowców i produktów spożywczych. Nie zna nowych technik analizy instrumentalnej.
3,0Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu na dostatecznym poziomie metody badań surowców i produktów spożywczych. Zna podstawowe nowe techniki analizy instrumentalnej.
3,5Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu na ponad dostatecznym poziomie metody badań surowców i produktów spożywczych. Zna podstawowe nowe techniki analizy instrumentalnej.
4,0Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu na dobrym poziomie metody badań surowców i produktów spożywczych. Zna nowe techniki analizy instrumentalne w dobrym stopniuj.
4,5Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu na ponad dobrym poziomie metody badań surowców i produktów spożywczych. Zna nowe techniki analizy instrumentalnej w dobrym stopniu.
5,0Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu na bardzo dobrym poziomie metody badań surowców i produktów spożywczych. Zna nowe techniki analizy instrumentalnej w bardzo dobrym stopniu.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_PO4-2tiz_U02
Potrafi zidentyfikować głowne skąłdniki żywności i ich zmainy w produktach spożywczych oraz krytycznie ocenić zaobserwowane zależności. Potrafi dokonać wyboru metody analizy instrumentalnej i wykryć zafałszowania żywności.
2,0Nie potrafi zidentyfikować głównych składników żywności i ich zmian w produktach spożywczych oraz krytycznie ocenić zaobserwowanych zależności. Nie potrafi dokonać wyboru metody analizy instrumentalnej i wykryć zafałszowania żywności.
3,0Potrafi zidentyfikować główne składniki żywności i ich zmiany w produktach spożywczych oraz krytycznie ocenić zaobserwowane zależności w dostetecznym . Potrafi w dostatcznym stopniu dokonać wyboru metody analizy instrumentalnej i wykryć zafałszowania żywności.
3,5Potrafi zidentyfikować główne składniki żywności i ich zmiany w produktach spożywczych oraz krytycznie ocenić zaobserwowane zależności w ponad dostatcznym stopniu . Potrafi w ponad dostatcznym stopniu dokonać wyboru metody analizy instrumentalnej i wykryć zafałszowania żywności.
4,0Potrafi zidentyfikować główne składniki żywności i ich zmiany w produktach spożywczych oraz krytycznie ocenić zaobserwowane zależności w dobrym stopniu . Potrafi w dobrym stopniu dokonać wyboru metody analizy instrumentalnej i wykryć zafałszowania żywności.
4,5Potrafi zidentyfikować główne składniki żywności i ich zmiany w produktach spożywczych oraz krytycznie ocenić zaobserwowane zależności w ponad dobrym stopniu. Potrafi w ponad dobrym stopniu dokonać wyboru metody analizy instrumentalnej i wykryć zafałszowania żywności.
5,0Potrafi zidentyfikować główne składniki żywności i ich zmiany w produktach spożywczych oraz krytycznie ocenić zaobserwowane zależności w bardzo dobrym stopniu . Potrafi w bardzo dobrym stopniu dokonać wyboru metody analizy instrumentalnej i wykryć zafałszowania żywności.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_PO4-2tiz_K01
Jest gotów do zastosowania zdobytej wiedzy z zakresu analizy instrumentalnej w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.
2,0
3,0Jest gotów w dostetcznym stopniu do zastosowania zdobytej wiedzy z zakresu analizy instrumentalnej w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Silverstein R.M i in., Spektroskopowe metody identyfikacji związków organicznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012
  2. Szczepanik, Walenty, Metody instrumentalne w analizie chemicznej, PWN Warszawa, 2012
  3. Cygański, Andrzej, Metody spektroskopowe w chemii analitycznej, WNT, 2014
  4. Wasiak, Wiesław (Red.) Voelkel, Adam (Red.), Chromatografia w praktyce, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Najbar J., Turek A., Fotochemia i spektroskopia optyczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009
  2. Journal of Chromatography B., Elsevier

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Kosztorysowanie analiz chromatograficznych na podstawie wybranych aplikacji.1
T-L-2Metody interpretacji wyników w chromatografii kolumnowej.1
T-L-3Wyznaczanie parametrów retencyjnych w chromatografii.2
T-L-4Chromatografia cienkowarstwowa TLC – wykrywanie obecności substancji niedozwolonych2
T-L-5Techniki spektroskopowe. Wyznaczenie krzywych kalibracji i pomiar stężeń wybranych roztworów. (spektroskopia UV VIS).1
T-L-6Analiza porównawcza widm spektroskopowych, wyznaczenie optymalnej długości fali absorpcji. Wykorzystanie spektroskopi ViS do oznaczania barwy produktów.1
T-L-7Zaliczenie1
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Co to jest analiza instrumentalna ?1
T-W-2Podział metod instrumentalnych3
T-W-3Etapy procesu analitycznego.1
T-W-4Wiadomośći ogólne o spektroskopii, prawa i rodzaje spektroskopii.2
T-W-5Spektroskopia w zakresie UV Vis1
T-W-6Spektroskopia emisyjna i IR1
T-W-7Wiadomości ogólne o chromatografii, podział , pojęcia i zjawiska chromatograficzne.1
T-W-8Chromatografia gazowa i HPLC1
T-W-9Zaliczenie1
12

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-L-2Studiowanie literatury naukowej7
A-L-3Konsultacje2
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia7
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach12
A-W-2Konsultacje2
A-W-3Studiowanie literatury naukowej7
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia5
26
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_PO4-2tiz_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody badań surowców i produktów spożywczych. Zna nowe techniki analizy instrumentalnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_W11Zna nowe techniki analizy instrumentalnej. Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody badań surowców i produktów spożywczych.
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności interpretacji wyników analiz instrumentalnych, doboru odpowiednich metod do rozwiązywania określonych problemów.
C-1Zapoznanie z najnowszymi technikami stosowanymi w analizie chemicznej. Zwrócenie uwagi na wady i zalety poszczególnych technik instrumentalnych
Treści programoweT-L-1Kosztorysowanie analiz chromatograficznych na podstawie wybranych aplikacji.
T-L-5Techniki spektroskopowe. Wyznaczenie krzywych kalibracji i pomiar stężeń wybranych roztworów. (spektroskopia UV VIS).
T-L-2Metody interpretacji wyników w chromatografii kolumnowej.
T-L-6Analiza porównawcza widm spektroskopowych, wyznaczenie optymalnej długości fali absorpcji. Wykorzystanie spektroskopi ViS do oznaczania barwy produktów.
T-L-3Wyznaczanie parametrów retencyjnych w chromatografii.
T-L-4Chromatografia cienkowarstwowa TLC – wykrywanie obecności substancji niedozwolonych
T-W-5Spektroskopia w zakresie UV Vis
T-W-2Podział metod instrumentalnych
T-W-3Etapy procesu analitycznego.
T-W-6Spektroskopia emisyjna i IR
T-W-1Co to jest analiza instrumentalna ?
T-W-4Wiadomośći ogólne o spektroskopii, prawa i rodzaje spektroskopii.
T-W-7Wiadomości ogólne o chromatografii, podział , pojęcia i zjawiska chromatograficzne.
T-W-8Chromatografia gazowa i HPLC
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia w zespołach 2 osobowych bezpośrednio na sprzęcie do analizy instrumentalnej
M-1Środki audiowizualne, prezentacje oraz filmy i animacje edukacyjne.
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń – aktywny udział w zajęciach oraz napisanie testu zaliczeniowego.
S-2Ocena formująca: Odpytywanie z zagadnień do przygotowania do poszczególnych ćwiczeń laboratoryjnych w trakcie trwania zajęć
S-1Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe po zakończeniu wykładów i ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna i nie rozumie w zaawansowanym stopniu metod badań surowców i produktów spożywczych. Nie zna nowych technik analizy instrumentalnej.
3,0Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu na dostatecznym poziomie metody badań surowców i produktów spożywczych. Zna podstawowe nowe techniki analizy instrumentalnej.
3,5Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu na ponad dostatecznym poziomie metody badań surowców i produktów spożywczych. Zna podstawowe nowe techniki analizy instrumentalnej.
4,0Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu na dobrym poziomie metody badań surowców i produktów spożywczych. Zna nowe techniki analizy instrumentalne w dobrym stopniuj.
4,5Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu na ponad dobrym poziomie metody badań surowców i produktów spożywczych. Zna nowe techniki analizy instrumentalnej w dobrym stopniu.
5,0Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu na bardzo dobrym poziomie metody badań surowców i produktów spożywczych. Zna nowe techniki analizy instrumentalnej w bardzo dobrym stopniu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_PO4-2tiz_U02Potrafi zidentyfikować głowne skąłdniki żywności i ich zmainy w produktach spożywczych oraz krytycznie ocenić zaobserwowane zależności. Potrafi dokonać wyboru metody analizy instrumentalnej i wykryć zafałszowania żywności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_U06Potrafi kontrolować zmiany zachodzące podczas przechowywania żywności. Potrafi wykryć zafałszowania żywności oraz obecność w niej organizmów pasożytniczych.
TZZ_1A_U09Potrafi monitorować środowisko i działać w sposób adekwatny do stopnia jego zagrożenia.
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności interpretacji wyników analiz instrumentalnych, doboru odpowiednich metod do rozwiązywania określonych problemów.
C-1Zapoznanie z najnowszymi technikami stosowanymi w analizie chemicznej. Zwrócenie uwagi na wady i zalety poszczególnych technik instrumentalnych
Treści programoweT-L-1Kosztorysowanie analiz chromatograficznych na podstawie wybranych aplikacji.
T-L-5Techniki spektroskopowe. Wyznaczenie krzywych kalibracji i pomiar stężeń wybranych roztworów. (spektroskopia UV VIS).
T-L-2Metody interpretacji wyników w chromatografii kolumnowej.
T-L-6Analiza porównawcza widm spektroskopowych, wyznaczenie optymalnej długości fali absorpcji. Wykorzystanie spektroskopi ViS do oznaczania barwy produktów.
T-L-3Wyznaczanie parametrów retencyjnych w chromatografii.
T-L-4Chromatografia cienkowarstwowa TLC – wykrywanie obecności substancji niedozwolonych
T-W-5Spektroskopia w zakresie UV Vis
T-W-2Podział metod instrumentalnych
T-W-3Etapy procesu analitycznego.
T-W-6Spektroskopia emisyjna i IR
T-W-1Co to jest analiza instrumentalna ?
T-W-4Wiadomośći ogólne o spektroskopii, prawa i rodzaje spektroskopii.
T-W-7Wiadomości ogólne o chromatografii, podział , pojęcia i zjawiska chromatograficzne.
T-W-8Chromatografia gazowa i HPLC
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia w zespołach 2 osobowych bezpośrednio na sprzęcie do analizy instrumentalnej
M-1Środki audiowizualne, prezentacje oraz filmy i animacje edukacyjne.
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń – aktywny udział w zajęciach oraz napisanie testu zaliczeniowego.
S-2Ocena formująca: Odpytywanie z zagadnień do przygotowania do poszczególnych ćwiczeń laboratoryjnych w trakcie trwania zajęć
S-1Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe po zakończeniu wykładów i ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi zidentyfikować głównych składników żywności i ich zmian w produktach spożywczych oraz krytycznie ocenić zaobserwowanych zależności. Nie potrafi dokonać wyboru metody analizy instrumentalnej i wykryć zafałszowania żywności.
3,0Potrafi zidentyfikować główne składniki żywności i ich zmiany w produktach spożywczych oraz krytycznie ocenić zaobserwowane zależności w dostetecznym . Potrafi w dostatcznym stopniu dokonać wyboru metody analizy instrumentalnej i wykryć zafałszowania żywności.
3,5Potrafi zidentyfikować główne składniki żywności i ich zmiany w produktach spożywczych oraz krytycznie ocenić zaobserwowane zależności w ponad dostatcznym stopniu . Potrafi w ponad dostatcznym stopniu dokonać wyboru metody analizy instrumentalnej i wykryć zafałszowania żywności.
4,0Potrafi zidentyfikować główne składniki żywności i ich zmiany w produktach spożywczych oraz krytycznie ocenić zaobserwowane zależności w dobrym stopniu . Potrafi w dobrym stopniu dokonać wyboru metody analizy instrumentalnej i wykryć zafałszowania żywności.
4,5Potrafi zidentyfikować główne składniki żywności i ich zmiany w produktach spożywczych oraz krytycznie ocenić zaobserwowane zależności w ponad dobrym stopniu. Potrafi w ponad dobrym stopniu dokonać wyboru metody analizy instrumentalnej i wykryć zafałszowania żywności.
5,0Potrafi zidentyfikować główne składniki żywności i ich zmiany w produktach spożywczych oraz krytycznie ocenić zaobserwowane zależności w bardzo dobrym stopniu . Potrafi w bardzo dobrym stopniu dokonać wyboru metody analizy instrumentalnej i wykryć zafałszowania żywności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_PO4-2tiz_K01Jest gotów do zastosowania zdobytej wiedzy z zakresu analizy instrumentalnej w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_K01Jest gotów do zastosowania zdobytej wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności interpretacji wyników analiz instrumentalnych, doboru odpowiednich metod do rozwiązywania określonych problemów.
C-1Zapoznanie z najnowszymi technikami stosowanymi w analizie chemicznej. Zwrócenie uwagi na wady i zalety poszczególnych technik instrumentalnych
Treści programoweT-L-1Kosztorysowanie analiz chromatograficznych na podstawie wybranych aplikacji.
T-L-5Techniki spektroskopowe. Wyznaczenie krzywych kalibracji i pomiar stężeń wybranych roztworów. (spektroskopia UV VIS).
T-L-2Metody interpretacji wyników w chromatografii kolumnowej.
T-L-6Analiza porównawcza widm spektroskopowych, wyznaczenie optymalnej długości fali absorpcji. Wykorzystanie spektroskopi ViS do oznaczania barwy produktów.
T-L-3Wyznaczanie parametrów retencyjnych w chromatografii.
T-L-4Chromatografia cienkowarstwowa TLC – wykrywanie obecności substancji niedozwolonych
T-W-5Spektroskopia w zakresie UV Vis
T-W-2Podział metod instrumentalnych
T-W-3Etapy procesu analitycznego.
T-W-6Spektroskopia emisyjna i IR
T-W-1Co to jest analiza instrumentalna ?
T-W-4Wiadomośći ogólne o spektroskopii, prawa i rodzaje spektroskopii.
T-W-7Wiadomości ogólne o chromatografii, podział , pojęcia i zjawiska chromatograficzne.
T-W-8Chromatografia gazowa i HPLC
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia w zespołach 2 osobowych bezpośrednio na sprzęcie do analizy instrumentalnej
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Odpytywanie z zagadnień do przygotowania do poszczególnych ćwiczeń laboratoryjnych w trakcie trwania zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Jest gotów w dostetcznym stopniu do zastosowania zdobytej wiedzy z zakresu analizy instrumentalnej w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0