Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Uzdatnianie wody i oczyszczanie ścieków

Sylabus przedmiotu Mechanika płynów w technologii wody i ścieków:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Uzdatnianie wody i oczyszczanie ścieków
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Mechanika płynów w technologii wody i ścieków
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Bioinżynierii
Nauczyciel odpowiedzialny Hanna Siwek <Hanna.Siwek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Małgorzata Gałczyńska <Malgorzata.Galczynska@zut.edu.pl>, Małgorzata Włodarczyk <Malgorzata.Wlodarczyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 14 2,00,44zaliczenie
wykładyW2 8 1,00,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstawowych zagadnień z chemii wody.
W-2Znajomość praw fizyki dotyczących płynów.
W-3Opanowana na poziomie akademickim umiejętność obliczeń matematycznych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie słuchaczy z procesami występującymi przy uzdatnianiu wody i oczyszczaniu ścieków.
C-2Nabycie przez słuchaczy umijętności wyznaczania fizykochemicznych parametrów cieczy w zmienionych warunkach ciśnienia i temperatury.
C-3Nabycie przez słuchaczy umiejętności wykonywania obliczeń inżynierskich w procesach związanych z transportem wody, uzdatnianiem wody i oczyszczaniem ścieków.
C-4Przygotowanie słuchaczy do samodzielnego podejmowania decyzji w procesach użytkowania hydrosfery oraz przewidywania skutków podjętych działań z punktu widzenia ochrony środowiska.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Obliczanie gęstości i lepkości cieczy w różnych temperaturach. Wyznaczanie parametrów mieszaniny kilku cieczy. Zastosowanie równania ciągłości strugi.Zastosowanie równania Bernoulliego.2
T-A-2Transport cieczy rzeczywistych (przepływ rurociągiem, napełnianie i opróżnianie zbiorników, obliczanie średnicy rurociągu, obliczanie mocy pompy).2
T-A-3Oczyszczanie wody z zastosowaniem procesu filtracji.2
T-A-4Obliczanie powierzchni odstojnika.2
T-A-5Praktyczne zapoznanie studentów z rozwiązanimi technologicznymi stosowanymi w zakładach uzdatniania wody i oczyszczania ścieków6
14
wykłady
T-W-1Podstawowe pojęcia teorii przepływów. Ruch ustalony i nieustalony. Równanie ciągłości strugi. Równanie Bernoulliego dla cieczy doskonałej.2
T-W-2Przepływ cieczy rzeczywistych. Doświadczenie Reynoldsa. Przepływ laminarny i burzliwy. Opory przepływu: straty ciśnienia w rurociągu prostym, straty lokalne.2
T-W-3Filtracja. Równanie Leva. Filtracja przez warstwy o stałej grubości. Filtracja pod stałym ciśnieniem. Przemywanie osadów.2
T-W-4Sedymentacja. Opadanie swobodne ciał stałych w płynach. Opadanie z hamowaniem. Równanie Stokesa. Równanie Allena. Równanie Newtona.2
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach.14
A-A-2Samodzialne rozwiązywanie zadań.20
A-A-3Konsultacje6
A-A-4Przygotowanie materiału do zajęć10
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.7
A-W-2Samodzielne studiowanie literatury przedmiotowej.8
A-W-3Przygotowanie do testu zaliczeniowego10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny i problemowy z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych.
M-2Metody problemowe (rozwiązywanie zadań, omawianie wyników, dyskusja).
M-3Metody praktyczne -samodzielne wykonywanie zadań, pokaz rozwiazań w obiektach gospodarki wodnej i sciekowej

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Pisemne (w postaci testu) zaliczenie wykładów.
S-2Ocena formująca: Rozwiązanie zadań zaliczjących ćwiczenia.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
UWOS_10A_A11_W01
Słuchacz Studiów Podyplomowych zna prawa opisujące transport cieczy, rozróżnia rodzaje przepływu cieczy, potrafi wykonać obliczenia operacji jednostkowych związanych z transportem cieczy, uzdatnianiem wody i oczyszczaniem ścieków.
UWOS_10A_W02C-1, C-4, C-2, C-3T-A-3, T-A-4, T-A-1, T-A-2, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4M-1S-1
UWOS_10A_A11_W02
Potrafi wykonać obliczenia operacji jednostkowych związanych z transportem cieczy, uzdatnianiem wody i oczyszczaniem ścieków.
UWOS_10A_W02C-4, C-3T-A-3, T-A-4, T-A-1, T-A-2M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
UWOS_10A_A11_U01
Słuchacz Studiów Podyplomowych umie analizować problemy związane z transportem cieczy, uzdatnianiem wody i oczyszczaniem śceków
UWOS_10A_U03C-4, C-2, C-3T-A-3, T-A-4, T-A-1, T-A-2, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4M-1S-1
UWOS_10A_A11_U02
Porafi wykonać obliczenia pozwalające zaprojektować odpowiedni rurociąg, filtr lub osadnik.
UWOS_10A_U03C-3T-A-3, T-A-4, T-A-1, T-A-2M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
UWOS_10A_A11_K01
Słuchacz Studiów Podyplomowych jest świadomy zagrożeń występujących podczas oczyszczania ścieków i uzdatniania wody, kompetentny i otwarty do współpracy z jednostkami w tej branży.
UWOS_10A_K01, UWOS_10A_K02C-4T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
UWOS_10A_A11_W01
Słuchacz Studiów Podyplomowych zna prawa opisujące transport cieczy, rozróżnia rodzaje przepływu cieczy, potrafi wykonać obliczenia operacji jednostkowych związanych z transportem cieczy, uzdatnianiem wody i oczyszczaniem ścieków.
2,0
3,0Słuchacz ma ogólną wiedzę na temat procesów związanych z inżynierią hydrosfery.
3,5
4,0
4,5
5,0
UWOS_10A_A11_W02
Potrafi wykonać obliczenia operacji jednostkowych związanych z transportem cieczy, uzdatnianiem wody i oczyszczaniem ścieków.
2,0
3,0Zna podstawowe wzory stosowane przy obliczaniu parametrów cieczy i z zakresu inżynierii hydrosfery.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
UWOS_10A_A11_U01
Słuchacz Studiów Podyplomowych umie analizować problemy związane z transportem cieczy, uzdatnianiem wody i oczyszczaniem śceków
2,0
3,0Słuchacz umie wyznaczyć podstawowe parametry cieczy i wykonać podstawowe oblicenia inżynierskie związane z transportem wody uzdatnianiem wody i oczyszczaniem ścieków.
3,5
4,0
4,5
5,0
UWOS_10A_A11_U02
Porafi wykonać obliczenia pozwalające zaprojektować odpowiedni rurociąg, filtr lub osadnik.
2,0
3,0Słuchacz umie wykonać podstawowe obliczenia inżynierskie związane z tranportem wody, uzdatnianiem wody i oczyszczaniem śćieków.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
UWOS_10A_A11_K01
Słuchacz Studiów Podyplomowych jest świadomy zagrożeń występujących podczas oczyszczania ścieków i uzdatniania wody, kompetentny i otwarty do współpracy z jednostkami w tej branży.
2,0
3,0Słuchacz umie wyznaczyć podstawowe parametry cieczy i wykonać podstawowe oblicenia inżynierskie związane z transportem wody uzdatnianiem wody i oczyszczaniem ścieków.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Koch R., Naworyta A., Procesy mechaniczne w inżynierii chemicznej, WNT, Warszawa, 2004
  2. Płanowski A.N., Ramm WM., Kagan SZ., Inżynieria chemiczna WNT, Warszawa 1974, WNT, Warszawa, 1974

Literatura dodatkowa

  1. Gradoń L., Selecki A., Podstawowe procesy przemysłu chemicznego, WNT, Warszawa, 1985

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Obliczanie gęstości i lepkości cieczy w różnych temperaturach. Wyznaczanie parametrów mieszaniny kilku cieczy. Zastosowanie równania ciągłości strugi.Zastosowanie równania Bernoulliego.2
T-A-2Transport cieczy rzeczywistych (przepływ rurociągiem, napełnianie i opróżnianie zbiorników, obliczanie średnicy rurociągu, obliczanie mocy pompy).2
T-A-3Oczyszczanie wody z zastosowaniem procesu filtracji.2
T-A-4Obliczanie powierzchni odstojnika.2
T-A-5Praktyczne zapoznanie studentów z rozwiązanimi technologicznymi stosowanymi w zakładach uzdatniania wody i oczyszczania ścieków6
14

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe pojęcia teorii przepływów. Ruch ustalony i nieustalony. Równanie ciągłości strugi. Równanie Bernoulliego dla cieczy doskonałej.2
T-W-2Przepływ cieczy rzeczywistych. Doświadczenie Reynoldsa. Przepływ laminarny i burzliwy. Opory przepływu: straty ciśnienia w rurociągu prostym, straty lokalne.2
T-W-3Filtracja. Równanie Leva. Filtracja przez warstwy o stałej grubości. Filtracja pod stałym ciśnieniem. Przemywanie osadów.2
T-W-4Sedymentacja. Opadanie swobodne ciał stałych w płynach. Opadanie z hamowaniem. Równanie Stokesa. Równanie Allena. Równanie Newtona.2
8

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach.14
A-A-2Samodzialne rozwiązywanie zadań.20
A-A-3Konsultacje6
A-A-4Przygotowanie materiału do zajęć10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.7
A-W-2Samodzielne studiowanie literatury przedmiotowej.8
A-W-3Przygotowanie do testu zaliczeniowego10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięUWOS_10A_A11_W01Słuchacz Studiów Podyplomowych zna prawa opisujące transport cieczy, rozróżnia rodzaje przepływu cieczy, potrafi wykonać obliczenia operacji jednostkowych związanych z transportem cieczy, uzdatnianiem wody i oczyszczaniem ścieków.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówUWOS_10A_W02Zna i rozumie prawa opisujące transport cieczy operacji jednostkowych dla wybranych procesów uzdataniania wody i oczyszczania ścieków
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie słuchaczy z procesami występującymi przy uzdatnianiu wody i oczyszczaniu ścieków.
C-4Przygotowanie słuchaczy do samodzielnego podejmowania decyzji w procesach użytkowania hydrosfery oraz przewidywania skutków podjętych działań z punktu widzenia ochrony środowiska.
C-2Nabycie przez słuchaczy umijętności wyznaczania fizykochemicznych parametrów cieczy w zmienionych warunkach ciśnienia i temperatury.
C-3Nabycie przez słuchaczy umiejętności wykonywania obliczeń inżynierskich w procesach związanych z transportem wody, uzdatnianiem wody i oczyszczaniem ścieków.
Treści programoweT-A-3Oczyszczanie wody z zastosowaniem procesu filtracji.
T-A-4Obliczanie powierzchni odstojnika.
T-A-1Obliczanie gęstości i lepkości cieczy w różnych temperaturach. Wyznaczanie parametrów mieszaniny kilku cieczy. Zastosowanie równania ciągłości strugi.Zastosowanie równania Bernoulliego.
T-A-2Transport cieczy rzeczywistych (przepływ rurociągiem, napełnianie i opróżnianie zbiorników, obliczanie średnicy rurociągu, obliczanie mocy pompy).
T-W-2Przepływ cieczy rzeczywistych. Doświadczenie Reynoldsa. Przepływ laminarny i burzliwy. Opory przepływu: straty ciśnienia w rurociągu prostym, straty lokalne.
T-W-1Podstawowe pojęcia teorii przepływów. Ruch ustalony i nieustalony. Równanie ciągłości strugi. Równanie Bernoulliego dla cieczy doskonałej.
T-W-3Filtracja. Równanie Leva. Filtracja przez warstwy o stałej grubości. Filtracja pod stałym ciśnieniem. Przemywanie osadów.
T-W-4Sedymentacja. Opadanie swobodne ciał stałych w płynach. Opadanie z hamowaniem. Równanie Stokesa. Równanie Allena. Równanie Newtona.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny i problemowy z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Pisemne (w postaci testu) zaliczenie wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz ma ogólną wiedzę na temat procesów związanych z inżynierią hydrosfery.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięUWOS_10A_A11_W02Potrafi wykonać obliczenia operacji jednostkowych związanych z transportem cieczy, uzdatnianiem wody i oczyszczaniem ścieków.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówUWOS_10A_W02Zna i rozumie prawa opisujące transport cieczy operacji jednostkowych dla wybranych procesów uzdataniania wody i oczyszczania ścieków
Cel przedmiotuC-4Przygotowanie słuchaczy do samodzielnego podejmowania decyzji w procesach użytkowania hydrosfery oraz przewidywania skutków podjętych działań z punktu widzenia ochrony środowiska.
C-3Nabycie przez słuchaczy umiejętności wykonywania obliczeń inżynierskich w procesach związanych z transportem wody, uzdatnianiem wody i oczyszczaniem ścieków.
Treści programoweT-A-3Oczyszczanie wody z zastosowaniem procesu filtracji.
T-A-4Obliczanie powierzchni odstojnika.
T-A-1Obliczanie gęstości i lepkości cieczy w różnych temperaturach. Wyznaczanie parametrów mieszaniny kilku cieczy. Zastosowanie równania ciągłości strugi.Zastosowanie równania Bernoulliego.
T-A-2Transport cieczy rzeczywistych (przepływ rurociągiem, napełnianie i opróżnianie zbiorników, obliczanie średnicy rurociągu, obliczanie mocy pompy).
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe (rozwiązywanie zadań, omawianie wyników, dyskusja).
M-3Metody praktyczne -samodzielne wykonywanie zadań, pokaz rozwiazań w obiektach gospodarki wodnej i sciekowej
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Rozwiązanie zadań zaliczjących ćwiczenia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna podstawowe wzory stosowane przy obliczaniu parametrów cieczy i z zakresu inżynierii hydrosfery.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięUWOS_10A_A11_U01Słuchacz Studiów Podyplomowych umie analizować problemy związane z transportem cieczy, uzdatnianiem wody i oczyszczaniem śceków
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówUWOS_10A_U03Potrafi posłużyć sie własciwie dobranymi formułami opisujacymi wybrane techniki transportu cieczy i operacji jednostkowych stosowanych w technologiach uzdataniania wody i oczyszczania ścieków.
Cel przedmiotuC-4Przygotowanie słuchaczy do samodzielnego podejmowania decyzji w procesach użytkowania hydrosfery oraz przewidywania skutków podjętych działań z punktu widzenia ochrony środowiska.
C-2Nabycie przez słuchaczy umijętności wyznaczania fizykochemicznych parametrów cieczy w zmienionych warunkach ciśnienia i temperatury.
C-3Nabycie przez słuchaczy umiejętności wykonywania obliczeń inżynierskich w procesach związanych z transportem wody, uzdatnianiem wody i oczyszczaniem ścieków.
Treści programoweT-A-3Oczyszczanie wody z zastosowaniem procesu filtracji.
T-A-4Obliczanie powierzchni odstojnika.
T-A-1Obliczanie gęstości i lepkości cieczy w różnych temperaturach. Wyznaczanie parametrów mieszaniny kilku cieczy. Zastosowanie równania ciągłości strugi.Zastosowanie równania Bernoulliego.
T-A-2Transport cieczy rzeczywistych (przepływ rurociągiem, napełnianie i opróżnianie zbiorników, obliczanie średnicy rurociągu, obliczanie mocy pompy).
T-W-2Przepływ cieczy rzeczywistych. Doświadczenie Reynoldsa. Przepływ laminarny i burzliwy. Opory przepływu: straty ciśnienia w rurociągu prostym, straty lokalne.
T-W-1Podstawowe pojęcia teorii przepływów. Ruch ustalony i nieustalony. Równanie ciągłości strugi. Równanie Bernoulliego dla cieczy doskonałej.
T-W-3Filtracja. Równanie Leva. Filtracja przez warstwy o stałej grubości. Filtracja pod stałym ciśnieniem. Przemywanie osadów.
T-W-4Sedymentacja. Opadanie swobodne ciał stałych w płynach. Opadanie z hamowaniem. Równanie Stokesa. Równanie Allena. Równanie Newtona.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny i problemowy z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Pisemne (w postaci testu) zaliczenie wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz umie wyznaczyć podstawowe parametry cieczy i wykonać podstawowe oblicenia inżynierskie związane z transportem wody uzdatnianiem wody i oczyszczaniem ścieków.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięUWOS_10A_A11_U02Porafi wykonać obliczenia pozwalające zaprojektować odpowiedni rurociąg, filtr lub osadnik.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówUWOS_10A_U03Potrafi posłużyć sie własciwie dobranymi formułami opisujacymi wybrane techniki transportu cieczy i operacji jednostkowych stosowanych w technologiach uzdataniania wody i oczyszczania ścieków.
Cel przedmiotuC-3Nabycie przez słuchaczy umiejętności wykonywania obliczeń inżynierskich w procesach związanych z transportem wody, uzdatnianiem wody i oczyszczaniem ścieków.
Treści programoweT-A-3Oczyszczanie wody z zastosowaniem procesu filtracji.
T-A-4Obliczanie powierzchni odstojnika.
T-A-1Obliczanie gęstości i lepkości cieczy w różnych temperaturach. Wyznaczanie parametrów mieszaniny kilku cieczy. Zastosowanie równania ciągłości strugi.Zastosowanie równania Bernoulliego.
T-A-2Transport cieczy rzeczywistych (przepływ rurociągiem, napełnianie i opróżnianie zbiorników, obliczanie średnicy rurociągu, obliczanie mocy pompy).
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe (rozwiązywanie zadań, omawianie wyników, dyskusja).
M-3Metody praktyczne -samodzielne wykonywanie zadań, pokaz rozwiazań w obiektach gospodarki wodnej i sciekowej
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Rozwiązanie zadań zaliczjących ćwiczenia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz umie wykonać podstawowe obliczenia inżynierskie związane z tranportem wody, uzdatnianiem wody i oczyszczaniem śćieków.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięUWOS_10A_A11_K01Słuchacz Studiów Podyplomowych jest świadomy zagrożeń występujących podczas oczyszczania ścieków i uzdatniania wody, kompetentny i otwarty do współpracy z jednostkami w tej branży.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówUWOS_10A_K01Krytycznie ocenia posiadaną wiedzę w zakresie technologii uzdatniania wody i oczyszczania ścieków oraz metod kontroli zanieczyszczeń.
UWOS_10A_K02Jest przygotowany do kreatywnego rozwiązywania problemów w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-4Przygotowanie słuchaczy do samodzielnego podejmowania decyzji w procesach użytkowania hydrosfery oraz przewidywania skutków podjętych działań z punktu widzenia ochrony środowiska.
Treści programoweT-W-2Przepływ cieczy rzeczywistych. Doświadczenie Reynoldsa. Przepływ laminarny i burzliwy. Opory przepływu: straty ciśnienia w rurociągu prostym, straty lokalne.
T-W-1Podstawowe pojęcia teorii przepływów. Ruch ustalony i nieustalony. Równanie ciągłości strugi. Równanie Bernoulliego dla cieczy doskonałej.
T-W-3Filtracja. Równanie Leva. Filtracja przez warstwy o stałej grubości. Filtracja pod stałym ciśnieniem. Przemywanie osadów.
T-W-4Sedymentacja. Opadanie swobodne ciał stałych w płynach. Opadanie z hamowaniem. Równanie Stokesa. Równanie Allena. Równanie Newtona.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny i problemowy z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Pisemne (w postaci testu) zaliczenie wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz umie wyznaczyć podstawowe parametry cieczy i wykonać podstawowe oblicenia inżynierskie związane z transportem wody uzdatnianiem wody i oczyszczaniem ścieków.
3,5
4,0
4,5
5,0