Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (N1)

Sylabus przedmiotu Usługi agroturystyczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Rolnictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Usługi agroturystyczne
Specjalność Rolnictwo integrowane i ekologiczne
Jednostka prowadząca Katedra Agroinżynierii
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Jaroszewska <Anna.Jaroszewska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 9 1,00,70zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 6 1,00,30zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien rozróżniać podstawowe pojęcia związane z turystyką

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z tematyką obszaru turystyki wiejskiej
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu tworzenia biznes planu
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu marketingu gospodarstw agroturystycznych
C-4Zdobycie umiejętności zaprojektowania gospodarstwa agroturystycznego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Zaprojektowanie gospodarstwa agroturystycznego6
6
wykłady
T-W-1Podstawowe pojęcia turystyki i obszarów wiejskich.1
T-W-2Produkty i usługi w agroturystyce1
T-W-3Usługi agroturystyczne w świetle przepisów prawnych1
T-W-4Agroturystyka jako działalność gospodarcza1
T-W-5Marketing gospodarstw agroturystycznych2
T-W-6Biznes plan gospodarstwa agroturystycznego2
T-W-7Instytucjonalne czynniki rozwoju1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach6
A-A-2Studiiowanie literatury17
A-A-3Konsultacje projektowe2
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.9
A-W-2Studiowanie literatury14
A-W-3Konsultacje2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawdzian pisemny całościowy
S-2Ocena formująca: Wykonanie projektu gospodarstwa agroturystycznego

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_1A_D05_W01
Student potrafi charakteryzować podstawowe procesy związane z działalnością agroturystyczną i obszarami wiejskimi. Potrafi wyjaśnić funkcję i istotę agroturystyki.
ROL_1A_W02, ROL_1A_W03, ROL_1A_W06C-1, C-3, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-5, T-W-6M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_1A_D05_U01
Student powinien umieć zaprezentować wyniki realizowanych zadań ćwiczeniowych
ROL_1A_U19C-1, C-3, C-2, C-4T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-5, T-W-6, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_1A_D05_K01
Student posiada kompetencje umożliwiające właściwą ocenę funkcjonowania gospodarstw agroturystycznych i otoczenia
ROL_1A_K06, ROL_1A_K07C-1, C-3, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-5, T-W-6M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ROL_1A_D05_W01
Student potrafi charakteryzować podstawowe procesy związane z działalnością agroturystyczną i obszarami wiejskimi. Potrafi wyjaśnić funkcję i istotę agroturystyki.
2,0
3,0Student z zakresu wiedzy opanował podstawowe treści programowe
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ROL_1A_D05_U01
Student powinien umieć zaprezentować wyniki realizowanych zadań ćwiczeniowych
2,0
3,0Student ma podstawowe umiejętności z zakresu usług agroturystycznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ROL_1A_D05_K01
Student posiada kompetencje umożliwiające właściwą ocenę funkcjonowania gospodarstw agroturystycznych i otoczenia
2,0
3,0Student ma podstawowe kompetencje umożliwiające ocenę funkcjonowania gospodarstwa agroturystycznego
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Sznajder M., Przezbórska L., Agroturystyka, PWE, 2006, 1

Literatura dodatkowa

  1. Sikorska G., Kajszczak W., Kwatera Agroturystyczna, Naj-Comp, Warszawa, 2006
  2. Ustawa z dnia 6 marca 2018 - Prawo przedsiębiorców, 2018
  3. Ustawa z 7 lipca 1994r- Prawo budowlane, 1994
  4. Ustawa z 29 sierpnia 1997- o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych, 1997

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Zaprojektowanie gospodarstwa agroturystycznego6
6

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe pojęcia turystyki i obszarów wiejskich.1
T-W-2Produkty i usługi w agroturystyce1
T-W-3Usługi agroturystyczne w świetle przepisów prawnych1
T-W-4Agroturystyka jako działalność gospodarcza1
T-W-5Marketing gospodarstw agroturystycznych2
T-W-6Biznes plan gospodarstwa agroturystycznego2
T-W-7Instytucjonalne czynniki rozwoju1
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach6
A-A-2Studiiowanie literatury17
A-A-3Konsultacje projektowe2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.9
A-W-2Studiowanie literatury14
A-W-3Konsultacje2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięROL_1A_D05_W01Student potrafi charakteryzować podstawowe procesy związane z działalnością agroturystyczną i obszarami wiejskimi. Potrafi wyjaśnić funkcję i istotę agroturystyki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_W02Ma podstawową wiedzę ekonomiczną, prawną, społeczną oraz z zakresu zarządzania niezbędną do prowadzenia działalności rolniczej
ROL_1A_W03Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej, prawa autorskiego, bezpieczeństwa i higieny pracy w produkcji rolniczej
ROL_1A_W06Zna i rozumie potrzebę zachowania, ochrony i konserwacji zasobów naturalnych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z tematyką obszaru turystyki wiejskiej
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu marketingu gospodarstw agroturystycznych
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu tworzenia biznes planu
Treści programoweT-W-1Podstawowe pojęcia turystyki i obszarów wiejskich.
T-W-2Produkty i usługi w agroturystyce
T-W-3Usługi agroturystyczne w świetle przepisów prawnych
T-W-4Agroturystyka jako działalność gospodarcza
T-W-7Instytucjonalne czynniki rozwoju
T-W-5Marketing gospodarstw agroturystycznych
T-W-6Biznes plan gospodarstwa agroturystycznego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzian pisemny całościowy
S-2Ocena formująca: Wykonanie projektu gospodarstwa agroturystycznego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student z zakresu wiedzy opanował podstawowe treści programowe
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięROL_1A_D05_U01Student powinien umieć zaprezentować wyniki realizowanych zadań ćwiczeniowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_U19Ma umiejętność organizacji procesów produkcyjnych w gospodarstwie rolnym z uwzględnieniem ich kosztochłonności
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z tematyką obszaru turystyki wiejskiej
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu marketingu gospodarstw agroturystycznych
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu tworzenia biznes planu
C-4Zdobycie umiejętności zaprojektowania gospodarstwa agroturystycznego
Treści programoweT-W-1Podstawowe pojęcia turystyki i obszarów wiejskich.
T-W-2Produkty i usługi w agroturystyce
T-W-3Usługi agroturystyczne w świetle przepisów prawnych
T-W-4Agroturystyka jako działalność gospodarcza
T-W-7Instytucjonalne czynniki rozwoju
T-W-5Marketing gospodarstw agroturystycznych
T-W-6Biznes plan gospodarstwa agroturystycznego
T-A-1Zaprojektowanie gospodarstwa agroturystycznego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzian pisemny całościowy
S-2Ocena formująca: Wykonanie projektu gospodarstwa agroturystycznego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma podstawowe umiejętności z zakresu usług agroturystycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięROL_1A_D05_K01Student posiada kompetencje umożliwiające właściwą ocenę funkcjonowania gospodarstw agroturystycznych i otoczenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_K06Ma świadomość ryzyka, potrafi ocenić skutki podejmowanej rolniczej działalności produkcyjnej i jej wpływ na środowisko przyrodnicze
ROL_1A_K07Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z tematyką obszaru turystyki wiejskiej
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu marketingu gospodarstw agroturystycznych
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu tworzenia biznes planu
Treści programoweT-W-1Podstawowe pojęcia turystyki i obszarów wiejskich.
T-W-2Produkty i usługi w agroturystyce
T-W-3Usługi agroturystyczne w świetle przepisów prawnych
T-W-4Agroturystyka jako działalność gospodarcza
T-W-7Instytucjonalne czynniki rozwoju
T-W-5Marketing gospodarstw agroturystycznych
T-W-6Biznes plan gospodarstwa agroturystycznego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzian pisemny całościowy
S-2Ocena formująca: Wykonanie projektu gospodarstwa agroturystycznego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma podstawowe kompetencje umożliwiające ocenę funkcjonowania gospodarstwa agroturystycznego
3,5
4,0
4,5
5,0