Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (S1)
Sylabus przedmiotu Ogrody deszczowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ogrodnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Ogrody deszczowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Agroinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Cezary Podsiadło <Cezary.Podsiadlo@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Chełpiński <Piotr.Chelpinski@zut.edu.pl>, Monika Grzeszczuk <Monika.Grzeszczuk@zut.edu.pl>, Grzegorz Mikiciuk <Grzegorz.Mikiciuk@zut.edu.pl>, Ireneusz Ochmian <Ireneusz.Ochmian@zut.edu.pl>, Piotr Salachna <Piotr.Salachna@zut.edu.pl>, Agnieszka Zawadzińska <Agnieszka.Zawadzinska@zut.edu.pl>, Piotr Żurawik <Piotr.Zurawik@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe wiadomości z zakresu gleboznawstwa, botaniki i fizjologi roślin. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z typami ogrodów deszczowych. |
C-2 | Praktyczne wykorzystanie wiedzy teoretycznej do wykonania projektu ogrodu deszczowego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Zaprojektowanie w oparciu o podane założenia ogrodu deszczowego. | 10 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Gospodarowanie wodą w terenach zurbanizowanych-uwarunkowania prawne | 4 |
T-W-2 | Ogród deszczowy rodzaje i funkcje | 6 |
T-W-3 | Dobór roślinności do ogrodu deszczowego | 2 |
T-W-4 | Etapy projektowania ogrodów deszczowych | 6 |
T-W-5 | Zaliczenie treści wykładów | 2 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć i zaliczenia | 8 |
A-L-3 | konsultacje | 2 |
20 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-W-2 | Przygotowanie do zajęć i zaliczenia | 8 |
A-W-3 | konsultacje | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny i problemowy. |
M-2 | Metody projektowa. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: sprawdzian |
S-2 | Ocena podsumowująca: wykonanie projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_1A_O10-W2_W08 Student zna rodzaje ogrodów deszczowych i etapy ich projektowania. | OG_1A_W16, OG_1A_W07, OG_1A_W14 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-1 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_1A_O10-W2_U06 Potrafi zaprojektować ogród deszczowy. | OG_1A_U06, OG_1A_U08, OG_1A_U09 | — | — | C-2 | T-L-1, T-W-4 | M-2, M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_1A_O10-W2_K01 Wykazuje kreatywność w tworzeniu koncepcji projektowej, jest świadomy znaczenia odpowiedzialności zawodowej. | OG_1A_K03 | — | — | C-2 | T-W-2, T-W-4, T-W-1, T-L-1, T-W-3 | M-2, M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_1A_O10-W2_W08 Student zna rodzaje ogrodów deszczowych i etapy ich projektowania. | 2,0 | |
3,0 | Student opanował w stopniu podstawowym wiedzę na ogrodów deszczowych i ich znaczenia w zrównoważonym gospodarowaniu wodą. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_1A_O10-W2_U06 Potrafi zaprojektować ogród deszczowy. | 2,0 | |
3,0 | Student wykonuje projekt ogrodu deszczowego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_1A_O10-W2_K01 Wykazuje kreatywność w tworzeniu koncepcji projektowej, jest świadomy znaczenia odpowiedzialności zawodowej. | 2,0 | |
3,0 | Student bierze bierny udział w zajęciach, nie uczestniczy w dyskusji, jest mało kreatywny w tworzeniu koncepcji projektowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Królikowska J. Królikowski A., Wody opadowe, odprowadzanie, zgospodarowanie, podczyszczanie i wykorzystanie. Seidel-Przywęcki, 2012
- Wiadomości internetowe i z czasopism branżowych, 2024
Literatura dodatkowa
- Hasło Ogrodnicze
- Ustawa prawo wodne z późniejszymi zmianami, 2017