Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (S1)
specjalność: Sztuka ogrodowa
Sylabus przedmiotu Dekoracje roślinne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ogrodnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Dekoracje roślinne | ||
Specjalność | Sztuka ogrodowa | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrodnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Salachna <Piotr.Salachna@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw botaniki. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zasadmi tworzenia dekoracji roślinnych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Materiałoznawstwo florystyczne. Asostyment kwiatów cięteych, zieleni ciętej i dodatków florystycznych. Techniki florystyczne. Dobór techniki do wyrobu dekoracji roślinnych. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Historia dekroacji roślinnych w Europie. Ikebana. Zasady kompozycji florystycznej. Barwa,linia, punkt, bryła. Rodzaje dekoracji roślinnych (bukiet, kompozycja w naczyniu, florystyka okolicznościowa). Style i trendy florystyczne. Ekologiczne dekoracje roślinne. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć i zaliczenia | 18 |
A-L-3 | konsultacje | 2 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie wskazanej literatury - przygotowanie do zaliczenia | 8 |
A-W-3 | konsultacje | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające/wykład Metody praktyczne/pokaz, ćwiczenia |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: test |
S-2 | Ocena podsumowująca: projekt dekoracji |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_1A_SO4_W01 Student zna rodzaje kompozycji florystycznych. Opisuje techniki wykonania dekoracji florystycznych. Ocenia przydatność materiałów do wykonania określonych kompozycji, wskazuje na cechy roślin decydujące o przydatności do wykonania określonych dekoracji. | OG_1A_W20 | — | — | C-1 | T-L-1, T-W-1 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_1A_SO4_U01 Student umie zastosować różnorodne techniki florystyczne. Potrafi dobrać adekwatne techniki do wykonania prac. Wykonuje bukiety, dekoracje w naczyniu, wiązanki ślubne, wieńce i dekoracje okolicznościowe. Projektuje dekoracje florystyczne do okoliczności. | OG_1A_U03 | — | — | C-1 | T-W-1, T-L-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_1A_SO4_K01 student ma świadomość szukania inspiracji i bycia kreatywnym w realizacji zadań. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. | OG_1A_K05 | — | — | C-1 | T-L-1, T-W-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_1A_SO4_W01 Student zna rodzaje kompozycji florystycznych. Opisuje techniki wykonania dekoracji florystycznych. Ocenia przydatność materiałów do wykonania określonych kompozycji, wskazuje na cechy roślin decydujące o przydatności do wykonania określonych dekoracji. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym zna rodzaje kompozycji florystycznych i techniki wykonania dekoracji florystycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_1A_SO4_U01 Student umie zastosować różnorodne techniki florystyczne. Potrafi dobrać adekwatne techniki do wykonania prac. Wykonuje bukiety, dekoracje w naczyniu, wiązanki ślubne, wieńce i dekoracje okolicznościowe. Projektuje dekoracje florystyczne do okoliczności. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym umie wykonać bukiety, dekoracje w naczyniu, wiązanki ślubne, wieńce i dekoracje okolicznościowe. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_1A_SO4_K01 student ma świadomość szukania inspiracji i bycia kreatywnym w realizacji zadań. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym ma świadomość szukania inspiracji i bycia kreatywnym w realizacji zadań. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Nizińska A., Miklaszewska M., Salachna P., ABC Florystyki, Hortpress, 2019
- Agnieszka Bojrakowska-Przeniosło, Układanie kwiatów : kompozycje na każdą okazję, Wydawnictwo RM, Warszawa, 2015
- Hubert Lamański, Kwiatowe dekoracje : inspiracje, porady, instrukcje, Wydawnictwo SBM, Warszawa, 2016
Literatura dodatkowa
- Łukasz Mracinkowski, Radosław Berent, Elementarz kwiatowy, MIUT, 2022