Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (N1)
specjalność: Sztuka ogrodowa
Sylabus przedmiotu Gospodarowanie wodą w ogrodach przydomowych i terenach zieleni:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ogrodnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Gospodarowanie wodą w ogrodach przydomowych i terenach zieleni | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Agroinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Cezary Podsiadło <Cezary.Podsiadlo@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien znać podstawowe prawa rządzące wodą w glebie oraz jej rolą w rozwoju roślin. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z uwarunkowaniami prawnymi gospodarowania wodą w założeniach ogrodowych i terenach zieleni oraz z metodami zrównoważonego gospodarowania wodą opadową. |
C-2 | Ukształtowanie u studenta umiejętności obliczania zapotrzebowania na wodę opadową oraz doboru odpowiedniej metody zagospodarowania wody opadowej, a także sporządzenie wniosku o dofinansowanie inwestycji dla wybranego ogrodu lub ternenu zieleni. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Obliczenie zapotrzebowania na wodę z opadów dla określonej powierzchni i roślinności wybranego ogrodu przydomowego wraz ze sporządzeniem wniosku o dofinansowanie wybranej metody zagospodarowania wód opadowych. | 9 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Uwarunkowania prawne gospodarowania wodą. Matody zagospodarowania wód opadowych. | 2 |
T-W-2 | Koncepcja dachów zielonych. Ogród deszczowy | 3 |
T-W-3 | Zrównowązone systemy drenażu. Charakterystyczne budowle i zbiorniki wodne w ogrodach. Systemy nawadniania stosowane w ogrodach. | 3 |
T-W-4 | Zaliczenie wykładów | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-L-2 | Przygotowanie do ćwiczeń i zaliczenia. | 17 |
26 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-W-2 | Śledzenie literatury i przygotowanie do zaliczenia | 17 |
26 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną |
M-2 | Projekt |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny |
S-2 | Ocena podsumowująca: projekt |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_1A_O11_W19 Student ma wiedzę na temat zagospodarownia wody opadowej w założeniach ogrodowych i terenach zieleni. | OG_1A_W19 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-L-1, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_1A_O11_U01 Student potrafi ocenić jakość opakowań i ich zgodność z obowiązującymi standardami | OG_1A_U06 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-L-1, T-W-4, T-W-3, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_1A_O11_K01 Student ma świadomość roli opakowania dla bezpieczeństwa użytkownika i środowiska | OG_1A_K03, OG_1A_K04 | — | — | C-2, C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-L-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_1A_O11_W19 Student ma wiedzę na temat zagospodarownia wody opadowej w założeniach ogrodowych i terenach zieleni. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada w stopniu podstawowym wiedzę o gospodarowaniu wodą w obszarach założeń ogrodowych i terenów zieleni. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_1A_O11_U01 Student potrafi ocenić jakość opakowań i ich zgodność z obowiązującymi standardami | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w stopniu podstawowym obliczyć zapotrzebowanie na wodę opadową i dobrać określoną metodę jej zagospodarowania w założeniach ogrodowych i terenach zieleni. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_1A_O11_K01 Student ma świadomość roli opakowania dla bezpieczeństwa użytkownika i środowiska | 2,0 | |
3,0 | Student ma w stopniu podstawowym świadomość roli zrównowązonego gospodarowania wodą w terenach ogrdowych i zieleni. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Królikowska J., Królikowski A., Wody opadowe, odprowadzanie, zagospodarowanie, podczyszczanie i wykorzystanie, Seidel-Przywęcki, Gdańsk, 2012
- Ustawa Prawo wodne z późniejszymi zmianami, Monitor Rządowy, Warszawa, 2018
Literatura dodatkowa
- Seria artykułów z czasopism Rynek instalacyjny i Inżynieria sanitarna, 2024