Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (N1)
specjalność: Sztuka ogrodowa
Sylabus przedmiotu Dobór roślin ozdobnych do warunków miejskich:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ogrodnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Dobór roślin ozdobnych do warunków miejskich | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrodnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Salachna <Piotr.Salachna@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe wiadomości z zakresu botaniki. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie gatunków i odmian roślin ozdobnych tolerancyjnych na warunki miejskie. |
C-2 | Nabycie umiejętności doboru gatunków i odmian roślin ozdobnych tolerancyjnych na poszczególne stresy środowiskowe. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Analiza cech morfologiczncyh roślin ozdobnych tolerancyjnych na stresy środowiskowe. Projektowanie rabat i kwietników miejskich z uwzględnieniem gatunków i odmian roślin ozdobnych tolerancyjnych na multistresy. | 9 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zasadnicze czynniki ograniczające rozwój roślin ozdobnych w warunkach miejskich. Cechy roślin ozdobnych przydatne w doborach miejskich. Gatunki i odmiany roślin ozdobnych do sadzenia w trudnych warunkach stresu i multistresu środowiskowego. Gatunki i odmiany roślin ozdobnych tolerancyjne i odporne na suszę, zasolenie, zanieczyszczenia metalami ciężkimi, nadmiar słońca, pyły zawieszone, wiatr. | 9 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-L-2 | Konsultacje | 2 |
A-L-3 | Przygotowanie do zajęć i zaliczenia | 14 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-W-2 | Konsultacje | 2 |
A-W-3 | Przygotowanie do zajęć i zaliczenia | 14 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład konwersatoryjny/ dyskusja dydaktyczna |
M-2 | metody praktyczne/rozpoznawanie roślin, projekty |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Aktywny udział w dyskusji |
S-2 | Ocena podsumowująca: Przygotowanie i przedstawienie własnego doboru roślin ozdobnych na wybrane tereny miejskie |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_1A_O5_W01 Ma wiedzę z zakresu doboru roślin ozdobnych oraz wpływu stresów środowiskowych na wartość ozdobną roślin. | OG_1A_W14 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-W-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_1A_O5_U01 Potrafi dokonać doboru roślin ozdobnych tolerancyjnych na stresy środowiskowe. | OG_1A_U06 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-W-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_1A_O5_K01 Określa i rozwiązuje problemy związane z wpływem stresów środowiskowych na wzrost i walory dekoracyjne roślin ozdobnych. | OG_1A_K06 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-W-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_1A_O5_W01 Ma wiedzę z zakresu doboru roślin ozdobnych oraz wpływu stresów środowiskowych na wartość ozdobną roślin. | 2,0 | |
3,0 | Ma podstawową wiedzę na temat doboru i wykorzystania roślin ozdobnych w warunkach miejskich | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_1A_O5_U01 Potrafi dokonać doboru roślin ozdobnych tolerancyjnych na stresy środowiskowe. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi dobrać gatunki roślin do warunków miejskich | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_1A_O5_K01 Określa i rozwiązuje problemy związane z wpływem stresów środowiskowych na wzrost i walory dekoracyjne roślin ozdobnych. | 2,0 | |
3,0 | W stopniu podstawowym jest w stanie określić i rozwiązać problem związany z uprawą roślin ozdobnych w warunkach miejskich | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Oudolf Piet , Gerritsen Henk, Tworzę ogród naturalny, Wytwórnia, 2022
- Rak Jarosław, Trawy ozdobne, Multico, 2021
- Barbara Sudnik-Wójcikowska, Agnieszka Krzyk, Rośliny wydm, klifów, solnisk. Flora Polski, Multico, 2015
- Henschke Monika, Trawy ozdobne w miastach, Plantpress Sp. z o.o, 2022
Literatura dodatkowa
- Barbara Sudnik-Wójcikowska, Anna Cwener, Rośliny kserotermiczne, Multico, 2022
- Szulc Agnieszka, Zielone miasto. Zieleń przy ulicach, Agencja Promocji Zieleni, 2019
- Bohne Burkhard, Ogród. Twoje miasto, Bellona, 2017