Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ochrona środowiska (S1)
Sylabus przedmiotu Administracja w ochronie środowiska:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ochrona środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Administracja w ochronie środowiska | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Kształtowania Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elżbieta Dusza-Zwolińska <Elzbieta.Dusza@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Elżbieta Dusza-Zwolińska <Elzbieta.Dusza@zut.edu.pl>, Arkadiusz Telesiński <Arkadiusz.Telesinski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 10 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | student powinien znać podstawowe metody i badania wykorzystywane w ocenie stanu środowiska naturalnego. Powinien znać zadania i funkcjonowanie monitoringu środowiska naturalnego |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie studenta z metodami badań środowiskowych oraz poprawne ich wykorzystywanie w ocenie stanu środowiska naturalnego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Analiza procedur w ochronie środowiska - wycinka drzew i krzewów oraz ochrona drzew w procesie inwestycyjnym. | 4 |
T-A-2 | Analiza procedur w ochronie środowiska - ocena oddziaływania przedsięwzięcia, proces inwestycyjny a ochrona środowiska | 4 |
T-A-3 | Analiza procedur w ochronie środowiska - pozwolenia i zgłoszenia emisyjne w przedsiębiorstwie | 4 |
T-A-4 | Analiza procedur w ochronie środowiska wraz z elementami zarządzania kryzysowego związanego z zagrożeniami środowiskowymi | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Kodeks postępowania administracyjnego - najważaniejsze założenie proceduralne | 4 |
T-W-2 | Organy administracji oraz instytucje ochrony środowiska | 6 |
T-W-3 | Odpowiedzialność administracyjno-prawna w ochronie środowiska | 4 |
T-W-4 | Procedury administracyjne w ochronie środowiska w odniesieniu do poszczególnych organów | 4 |
T-W-5 | Sposób kontroli przesytrzegania obowiązków przedsiębiorcy w ochronie środowiska w świetle postępowań administracyjnych | 2 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Przygotowanie konspektów ćwiczeń | 5 |
A-A-3 | Przygotowanie do sprawdzianów zaliczających materiał | 5 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach | 20 |
A-W-2 | czytanie wskazanej literatury | 10 |
A-W-3 | przygotowanie się do kolokwium | 10 |
A-W-4 | przygotowanie się do dyskusji panelowej | 5 |
A-W-5 | przygotowanie prezentacji tematycznej | 5 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | wykład problemowy |
M-3 | metoda przypadków |
M-4 | dyskusja dydaktyczna |
M-5 | ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: ocena podsumowująca wiedzę studenta z zakresu przedmiotu |
S-2 | Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć studenta |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OS_1A_O10-1_W01 Student ma wiedzę na temat systemu postepowania administracyjnego w Polsce oraz metod i narzędzi używanych w postępowaniach administracyjnych związanych z ochroną środowiska. | OS_1A_W12, OS_1A_W14 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-A-1, T-W-1, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OS_1A_O10-1_U01 Student posiada umiejętność dobrania, opisania i zaproponowania odpaowiedniego postępowania administracyjnego w zależności od rozpatrywanego zagadnienia | OS_1A_U01, OS_1A_U02 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-A-1, T-A-4, T-A-2, T-A-3 | M-3, M-4 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OS_1A_O10-1_K01 Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę na temat metod i narzędzi używanych w administracji do zarządzania zasobami środowiska naturalnego oraz do odpowiedniego prowadzania postępowań administarcyjnych w przedsiebiorstwie | OS_1A_K04 | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-4, T-A-2, T-A-3, T-W-1 | M-2, M-4, M-5 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OS_1A_O10-1_W01 Student ma wiedzę na temat systemu postepowania administracyjnego w Polsce oraz metod i narzędzi używanych w postępowaniach administracyjnych związanych z ochroną środowiska. | 2,0 | |
3,0 | Student ma dostateczną wiedzę na temat organów administracyjnych związanych z ochroną środowiska. Potrafi przyporządkować odpowiednie procedury administracyjne do organów oraz do wyznaczonych procedur i obowiązków przedsiębiorcy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OS_1A_O10-1_U01 Student posiada umiejętność dobrania, opisania i zaproponowania odpaowiedniego postępowania administracyjnego w zależności od rozpatrywanego zagadnienia | 2,0 | |
3,0 | Student posiada dostateczne umiejętności analizy stanu środowiska naturalnego oraz potrafi dobrać odpowiednie narzędzie administracyjne do założonego celu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OS_1A_O10-1_K01 Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę na temat metod i narzędzi używanych w administracji do zarządzania zasobami środowiska naturalnego oraz do odpowiedniego prowadzania postępowań administarcyjnych w przedsiebiorstwie | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w stopniu dostatecznym dobrać odpowiednie postępowanie administracyjne do założonych celów oraz wskazanych procedur | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kodeks postępowania administracyjnego. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi., Wolters Kluwer Polska, 2022
- Ustawa - Kodeks Postępowania Administracyjnego, SEJM.gov.pl, 2022