Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S2)

Sylabus przedmiotu Drzewa i krzewy dla różnych stanowisk:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Drzewa i krzewy dla różnych stanowisk
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Marcin Kubus <Marcin.Kubus@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marcin Kubus <Marcin.Kubus@zut.edu.pl>, Grzegorz Nowak <Grzegorz.Nowak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu dendrologii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przedstawienie wymagań stanowiskowych drzew i krzewów
C-2Zapoznanie z właściwym doborem drzew i krzewów dla różnych stanowisk

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Drzewa i krzewy dla różnych stref klimatycznych Polski; strefy mrozoodporności roślin drzewiastych w Europie Środkowej; rośliny wskaźnikowe2
T-W-2Drzewa i krzewy na gleby wilgotne, podmokłe, okresowo zalewane oraz drzewa i krzewy na gleby piaszczyste, suche i ubogie w składniki pokarmowe3
T-W-3Drzewa i krzewy na gleby słabo kwaśne i kwaśne oraz drzewa i krzewy na gleby ze znaczną zawartością wapnia, drzewa i krzewy znoszące zasolenie2
T-W-4Zaliczenie pisemne wykładów, część 1, test zaliczeniowy, prezentacja multimedialna1
T-W-5Drzewa i krzewy światłolubne oraz drzewa i krzewy cieniolubne lub cienioznośne2
T-W-6Drzewa i krzewy na gleby silnie zdegradowane, wykazujące funkcje fitoremediacyjne i rekultywacyjne, gatunki pionierskie roślin drzewiastych2
T-W-7Drzewa i krzewy o szerokiej skali ekologicznej, łatwo dostosowujące się do różnych siedlisk, drzewa i krzewy wykazujące odporność na zanieczyszczenia gleby i powietrza; drzewa i krzewy wykorzystywane w biotechnice (budowle biotechniczne na różnych rodzajach siedlisk)2
T-W-8Zaliczenie pisemne wykładów, część 2, test zaliczeniowy, prezentacja multimedialna1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2samodzielne studiowanie tematyki wykładów6
A-W-3przygotowanie do zaliczenia wykładów2
A-W-4Konsultacje2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny i problemowy
M-2Metoda aktywizująca (metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie partii materiału z wykładów w formie pisemnej
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów w formie pisemnej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_O02.2_W01
Rozróżnia i wskazuje prawidłowe kryteria doboru drzew i krzewów na różne stanowiska
AK_2A_W06C-1T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-6, T-W-2M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_O02.2_U01
opracowuje prawidłowy dobór drzew i krzewów dla różnych stanowisk
AK_2A_U03C-2T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-6, T-W-2M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_O02.2_K01
ma świadomość ważności właściwego doboru drzew i krzewów dla różnych stanowisk w kształtowaniu krajobrazu i ochronie środowiska naturalnego
AK_2A_K03C-2, C-1T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-6, T-W-2M-2, M-1S-1, S-2
AK_2A_O02.2_K02
potrafi prawidłowo określać uwarunkowania opracowywanego terenu i na ich podstawie stosować właściwy dobór drzew i krzewów
AK_2A_K08C-2, C-1T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-6, T-W-2M-2, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_2A_O02.2_W01
Rozróżnia i wskazuje prawidłowe kryteria doboru drzew i krzewów na różne stanowiska
2,0student nie rozróżnia i nie wskazuje prawidłowych kryteriów doboru drzew i krzewów na różne stanowiska
3,0student rozróżnia i wskazuje podstawowe prawidłowe kryteria doboru drzew i krzewów na niektóre stanowiska
3,5student rozróżnia i wskazuje większość prawidłowych kryteriów doboru drzew i krzewów dla większości stanowisk, podając niektóre przykłady roślin
4,0student sprawnie rozróżnia i wskazuje prawidłowe kryteria doboru drzew i krzewów dla wszystkich stanowisk, podając większość przykładów roślin
4,5student sprawnie rozróżnia i wskazuje prawidłowe kryteria doboru drzew i krzewów dla wszystkich stanowisk, podając wszystkie przykłady roślin
5,0student biegle rozróżnia i wskazuje prawidłowe kryteria doboru drzew i krzewów dla wszystkich stanowisk, podając wszystkie przykłady roślin, w tym przykłady własne nie objęte programem

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_2A_O02.2_U01
opracowuje prawidłowy dobór drzew i krzewów dla różnych stanowisk
2,0student nie posiadł umiejętności prawidłowego doboru drzew i krzewów dla różnych stanowisk
3,0student opracowuje podstawowy prawidłowy dobór drzew i krzewów dla wybranych stanowisk
3,5student opracowuje prawidłowy dobór drzew i krzewów dla różnych stanowisk
4,0student sprawnie opracowuje pełny prawidłowy dobór drzew i krzewów dla różnych stanowisk
4,5student sprawnie opracowuje pełny prawidłowy dobór drzew i krzewów dla różnych stanowisk, rozszerzając go o własne przykłady roślin
5,0student biegle opracowuje pełny prawidłowy dobór drzew i krzewów dla różnych stanowisk, rozszerzając go o własne przykłady roślin i podając inne cechy wskazanych roślin

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_2A_O02.2_K01
ma świadomość ważności właściwego doboru drzew i krzewów dla różnych stanowisk w kształtowaniu krajobrazu i ochronie środowiska naturalnego
2,0student nie ma świadomości właściwego doboru drzew i krzewów dla różnych stanowisk w kształtowaniu krajobrazu i ochronie środowiska naturalnego
3,0student ma podstawową świadomość właściwego doboru drzew i krzewów dla różnych stanowisk w kształtowaniu krajobrazu i ochronie środowiska naturalnego
3,5student ma dobrą świadomość właściwego doboru drzew i krzewów dla różnych stanowisk w kształtowaniu krajobrazu i ochronie środowiska naturalnego
4,0student ma dobrą świadomość właściwego doboru drzew i krzewów dla różnych stanowisk w kształtowaniu krajobrazu i ochronie środowiska naturalnego i potrafi wskazać przykłady takich działań
4,5student ma bardzo dobrą świadomość właściwego doboru drzew i krzewów dla różnych stanowisk w kształtowaniu krajobrazu i ochronie środowiska naturalnego i potrafi wskazać liczne przykłady takich działań
5,0student ma wybitną świadomość właściwego doboru drzew i krzewów dla różnych stanowisk w kształtowaniu krajobrazu i ochronie środowiska naturalnego i potrafi wskazać liczne przykłady takich działań
AK_2A_O02.2_K02
potrafi prawidłowo określać uwarunkowania opracowywanego terenu i na ich podstawie stosować właściwy dobór drzew i krzewów
2,0student nie potrafi prawidłowo określać uwarunkowań opracowywanego terenu i nie stosuje właściwego doboru drzew i krzewów
3,0student prawidłowo określa niektóre uwarunkowania opracowywanego terenu i na ich podtsawie stosuje podstawowy właściwy dobór drzew i krzewów
3,5student prawidłowo określa wszystkie uwarunkowania opracowywanego terenu i na ich podstawie stosuje właściwy dobór drzew i krzewów
4,0student prawidłowo określa wszystkie uwarunkowania opracowywanego terenu i na ich podstawie stosuje właściwy pełny dobór drzew i krzewów
4,5student sprawnie, prawidłowo określa wszystkie uwarunkowania opracowywanego terenu i na ich podstawie stosuje właściwy pełny dobór drzew i krzewów
5,0student biegle, prawidłowo określa wszystkie uwarunkowania opracowywanego terenu i na ich podstawie stosuje właściwy pełny dobór drzew i krzewów, podając własne przykłady roślin

Literatura podstawowa

  1. Seneta W., Dolatowski J., Dendrologia, Wydaw. Naukowe PWN, Warszawa, 2011, 4, i wcześniejsze wydania
  2. Kubus M., Dendrologia. Skrypt dla studentów kierunku ogrodnictwo i architektura krajobrazu, Wydaw. Akademii Rolniczej w Szczecinie, Szczecin, 2005, 1
  3. Bugała W., Drzewa i krzewy dla terenów zieleni, PWRiL, Warszawa, 1991, 2

Literatura dodatkowa

  1. Coombes A.J., Drzewa, Wydaw. Wiedza i Życie, Warszawa, 2001, II
  2. Owen J., More D., Przewodnik Collinsa. Drzewa, Oficyna Wydaw. Multico, Warszawa, 2009

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Drzewa i krzewy dla różnych stref klimatycznych Polski; strefy mrozoodporności roślin drzewiastych w Europie Środkowej; rośliny wskaźnikowe2
T-W-2Drzewa i krzewy na gleby wilgotne, podmokłe, okresowo zalewane oraz drzewa i krzewy na gleby piaszczyste, suche i ubogie w składniki pokarmowe3
T-W-3Drzewa i krzewy na gleby słabo kwaśne i kwaśne oraz drzewa i krzewy na gleby ze znaczną zawartością wapnia, drzewa i krzewy znoszące zasolenie2
T-W-4Zaliczenie pisemne wykładów, część 1, test zaliczeniowy, prezentacja multimedialna1
T-W-5Drzewa i krzewy światłolubne oraz drzewa i krzewy cieniolubne lub cienioznośne2
T-W-6Drzewa i krzewy na gleby silnie zdegradowane, wykazujące funkcje fitoremediacyjne i rekultywacyjne, gatunki pionierskie roślin drzewiastych2
T-W-7Drzewa i krzewy o szerokiej skali ekologicznej, łatwo dostosowujące się do różnych siedlisk, drzewa i krzewy wykazujące odporność na zanieczyszczenia gleby i powietrza; drzewa i krzewy wykorzystywane w biotechnice (budowle biotechniczne na różnych rodzajach siedlisk)2
T-W-8Zaliczenie pisemne wykładów, część 2, test zaliczeniowy, prezentacja multimedialna1
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2samodzielne studiowanie tematyki wykładów6
A-W-3przygotowanie do zaliczenia wykładów2
A-W-4Konsultacje2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_O02.2_W01Rozróżnia i wskazuje prawidłowe kryteria doboru drzew i krzewów na różne stanowiska
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_W06ma rozszerzoną wiedzę z zakresu znajomości i uprawy roślin oraz ich doboru i wykorzystania w dekoracji wnętrz i w terenach zieleni
Cel przedmiotuC-1Przedstawienie wymagań stanowiskowych drzew i krzewów
Treści programoweT-W-1Drzewa i krzewy dla różnych stref klimatycznych Polski; strefy mrozoodporności roślin drzewiastych w Europie Środkowej; rośliny wskaźnikowe
T-W-3Drzewa i krzewy na gleby słabo kwaśne i kwaśne oraz drzewa i krzewy na gleby ze znaczną zawartością wapnia, drzewa i krzewy znoszące zasolenie
T-W-5Drzewa i krzewy światłolubne oraz drzewa i krzewy cieniolubne lub cienioznośne
T-W-7Drzewa i krzewy o szerokiej skali ekologicznej, łatwo dostosowujące się do różnych siedlisk, drzewa i krzewy wykazujące odporność na zanieczyszczenia gleby i powietrza; drzewa i krzewy wykorzystywane w biotechnice (budowle biotechniczne na różnych rodzajach siedlisk)
T-W-6Drzewa i krzewy na gleby silnie zdegradowane, wykazujące funkcje fitoremediacyjne i rekultywacyjne, gatunki pionierskie roślin drzewiastych
T-W-2Drzewa i krzewy na gleby wilgotne, podmokłe, okresowo zalewane oraz drzewa i krzewy na gleby piaszczyste, suche i ubogie w składniki pokarmowe
Metody nauczaniaM-2Metoda aktywizująca (metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-1Wykład informacyjny i problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie partii materiału z wykładów w formie pisemnej
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie rozróżnia i nie wskazuje prawidłowych kryteriów doboru drzew i krzewów na różne stanowiska
3,0student rozróżnia i wskazuje podstawowe prawidłowe kryteria doboru drzew i krzewów na niektóre stanowiska
3,5student rozróżnia i wskazuje większość prawidłowych kryteriów doboru drzew i krzewów dla większości stanowisk, podając niektóre przykłady roślin
4,0student sprawnie rozróżnia i wskazuje prawidłowe kryteria doboru drzew i krzewów dla wszystkich stanowisk, podając większość przykładów roślin
4,5student sprawnie rozróżnia i wskazuje prawidłowe kryteria doboru drzew i krzewów dla wszystkich stanowisk, podając wszystkie przykłady roślin
5,0student biegle rozróżnia i wskazuje prawidłowe kryteria doboru drzew i krzewów dla wszystkich stanowisk, podając wszystkie przykłady roślin, w tym przykłady własne nie objęte programem
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_O02.2_U01opracowuje prawidłowy dobór drzew i krzewów dla różnych stanowisk
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_U03posiada pogłębioną umiejętność prawidłowego doboru roślin do dekoracji wnętrz oraz urządzania i projektowania terenów zieleni, a także doboru odpowiednich technologii i urządzeń do ich pielęgnacji
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z właściwym doborem drzew i krzewów dla różnych stanowisk
Treści programoweT-W-1Drzewa i krzewy dla różnych stref klimatycznych Polski; strefy mrozoodporności roślin drzewiastych w Europie Środkowej; rośliny wskaźnikowe
T-W-3Drzewa i krzewy na gleby słabo kwaśne i kwaśne oraz drzewa i krzewy na gleby ze znaczną zawartością wapnia, drzewa i krzewy znoszące zasolenie
T-W-5Drzewa i krzewy światłolubne oraz drzewa i krzewy cieniolubne lub cienioznośne
T-W-7Drzewa i krzewy o szerokiej skali ekologicznej, łatwo dostosowujące się do różnych siedlisk, drzewa i krzewy wykazujące odporność na zanieczyszczenia gleby i powietrza; drzewa i krzewy wykorzystywane w biotechnice (budowle biotechniczne na różnych rodzajach siedlisk)
T-W-6Drzewa i krzewy na gleby silnie zdegradowane, wykazujące funkcje fitoremediacyjne i rekultywacyjne, gatunki pionierskie roślin drzewiastych
T-W-2Drzewa i krzewy na gleby wilgotne, podmokłe, okresowo zalewane oraz drzewa i krzewy na gleby piaszczyste, suche i ubogie w składniki pokarmowe
Metody nauczaniaM-2Metoda aktywizująca (metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-1Wykład informacyjny i problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie partii materiału z wykładów w formie pisemnej
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie posiadł umiejętności prawidłowego doboru drzew i krzewów dla różnych stanowisk
3,0student opracowuje podstawowy prawidłowy dobór drzew i krzewów dla wybranych stanowisk
3,5student opracowuje prawidłowy dobór drzew i krzewów dla różnych stanowisk
4,0student sprawnie opracowuje pełny prawidłowy dobór drzew i krzewów dla różnych stanowisk
4,5student sprawnie opracowuje pełny prawidłowy dobór drzew i krzewów dla różnych stanowisk, rozszerzając go o własne przykłady roślin
5,0student biegle opracowuje pełny prawidłowy dobór drzew i krzewów dla różnych stanowisk, rozszerzając go o własne przykłady roślin i podając inne cechy wskazanych roślin
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_O02.2_K01ma świadomość ważności właściwego doboru drzew i krzewów dla różnych stanowisk w kształtowaniu krajobrazu i ochronie środowiska naturalnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_K03ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za kształtowanie krajobrazu z uwzględnieniem aspektów ochrony środowiska naturalnego
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z właściwym doborem drzew i krzewów dla różnych stanowisk
C-1Przedstawienie wymagań stanowiskowych drzew i krzewów
Treści programoweT-W-1Drzewa i krzewy dla różnych stref klimatycznych Polski; strefy mrozoodporności roślin drzewiastych w Europie Środkowej; rośliny wskaźnikowe
T-W-3Drzewa i krzewy na gleby słabo kwaśne i kwaśne oraz drzewa i krzewy na gleby ze znaczną zawartością wapnia, drzewa i krzewy znoszące zasolenie
T-W-5Drzewa i krzewy światłolubne oraz drzewa i krzewy cieniolubne lub cienioznośne
T-W-7Drzewa i krzewy o szerokiej skali ekologicznej, łatwo dostosowujące się do różnych siedlisk, drzewa i krzewy wykazujące odporność na zanieczyszczenia gleby i powietrza; drzewa i krzewy wykorzystywane w biotechnice (budowle biotechniczne na różnych rodzajach siedlisk)
T-W-6Drzewa i krzewy na gleby silnie zdegradowane, wykazujące funkcje fitoremediacyjne i rekultywacyjne, gatunki pionierskie roślin drzewiastych
T-W-2Drzewa i krzewy na gleby wilgotne, podmokłe, okresowo zalewane oraz drzewa i krzewy na gleby piaszczyste, suche i ubogie w składniki pokarmowe
Metody nauczaniaM-2Metoda aktywizująca (metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-1Wykład informacyjny i problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie partii materiału z wykładów w formie pisemnej
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie ma świadomości właściwego doboru drzew i krzewów dla różnych stanowisk w kształtowaniu krajobrazu i ochronie środowiska naturalnego
3,0student ma podstawową świadomość właściwego doboru drzew i krzewów dla różnych stanowisk w kształtowaniu krajobrazu i ochronie środowiska naturalnego
3,5student ma dobrą świadomość właściwego doboru drzew i krzewów dla różnych stanowisk w kształtowaniu krajobrazu i ochronie środowiska naturalnego
4,0student ma dobrą świadomość właściwego doboru drzew i krzewów dla różnych stanowisk w kształtowaniu krajobrazu i ochronie środowiska naturalnego i potrafi wskazać przykłady takich działań
4,5student ma bardzo dobrą świadomość właściwego doboru drzew i krzewów dla różnych stanowisk w kształtowaniu krajobrazu i ochronie środowiska naturalnego i potrafi wskazać liczne przykłady takich działań
5,0student ma wybitną świadomość właściwego doboru drzew i krzewów dla różnych stanowisk w kształtowaniu krajobrazu i ochronie środowiska naturalnego i potrafi wskazać liczne przykłady takich działań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_O02.2_K02potrafi prawidłowo określać uwarunkowania opracowywanego terenu i na ich podstawie stosować właściwy dobór drzew i krzewów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_K08potrafi prawidłowo określać oraz rozwiązywać problemy związane z wykonywaniem zawodu architekta krajobrazu
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z właściwym doborem drzew i krzewów dla różnych stanowisk
C-1Przedstawienie wymagań stanowiskowych drzew i krzewów
Treści programoweT-W-1Drzewa i krzewy dla różnych stref klimatycznych Polski; strefy mrozoodporności roślin drzewiastych w Europie Środkowej; rośliny wskaźnikowe
T-W-3Drzewa i krzewy na gleby słabo kwaśne i kwaśne oraz drzewa i krzewy na gleby ze znaczną zawartością wapnia, drzewa i krzewy znoszące zasolenie
T-W-5Drzewa i krzewy światłolubne oraz drzewa i krzewy cieniolubne lub cienioznośne
T-W-7Drzewa i krzewy o szerokiej skali ekologicznej, łatwo dostosowujące się do różnych siedlisk, drzewa i krzewy wykazujące odporność na zanieczyszczenia gleby i powietrza; drzewa i krzewy wykorzystywane w biotechnice (budowle biotechniczne na różnych rodzajach siedlisk)
T-W-6Drzewa i krzewy na gleby silnie zdegradowane, wykazujące funkcje fitoremediacyjne i rekultywacyjne, gatunki pionierskie roślin drzewiastych
T-W-2Drzewa i krzewy na gleby wilgotne, podmokłe, okresowo zalewane oraz drzewa i krzewy na gleby piaszczyste, suche i ubogie w składniki pokarmowe
Metody nauczaniaM-2Metoda aktywizująca (metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-1Wykład informacyjny i problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie partii materiału z wykładów w formie pisemnej
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi prawidłowo określać uwarunkowań opracowywanego terenu i nie stosuje właściwego doboru drzew i krzewów
3,0student prawidłowo określa niektóre uwarunkowania opracowywanego terenu i na ich podtsawie stosuje podstawowy właściwy dobór drzew i krzewów
3,5student prawidłowo określa wszystkie uwarunkowania opracowywanego terenu i na ich podstawie stosuje właściwy dobór drzew i krzewów
4,0student prawidłowo określa wszystkie uwarunkowania opracowywanego terenu i na ich podstawie stosuje właściwy pełny dobór drzew i krzewów
4,5student sprawnie, prawidłowo określa wszystkie uwarunkowania opracowywanego terenu i na ich podstawie stosuje właściwy pełny dobór drzew i krzewów
5,0student biegle, prawidłowo określa wszystkie uwarunkowania opracowywanego terenu i na ich podstawie stosuje właściwy pełny dobór drzew i krzewów, podając własne przykłady roślin