Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Historia sztuki ogrodowej 2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Historia sztuki ogrodowej 2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Aleksandra Pilarczyk <Aleksandra.Pilarczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Magdalena Czałczyńska-Podolska <Magdalena.Czalczynska-Podolska@zut.edu.pl>, Magdalena Rzeszotarska-Pałka <Magdalena.Rzeszotarska-Palka@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 20 2,00,50egzamin
projektyP4 20 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań wstępnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z zasadami kształtowania założeń ogrodowych i parkowych powstających w okresie od XVIII do I poł. XX w., a także ze specyfiką ogrodów Dalekiego Wschodu.
C-2Nabycie podstawowych umiejętność opracowania projektu ogrodu według określonych zasad kompozycyjnych poprzez opracowanie przez studentów teoretycznego modelowego projektu ogrodu lub parku, którego kompozycja jest zgodna z założeniami projektowymi panującymi w sztuce ogrodowej danej epoki i stylu.
C-3Student rozumie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Na podstawie szczegółowej analizy ważniejszych dzieł ogrodowych danej epok i kraju opracowanie przez studenta zestawienia najważniejszych charakterystycznych cech kompozycji założeń ogrodowych danego stylu.5
T-P-2Opracowanie projektu modelowego ogrodu lub parku w oparciu o założenia kompozycyjne wiodącego stylu występującego w sztuce ogrodowej w danej epoce i kraju.15
20
wykłady
T-W-1Ogrody chińskie i japońskie.4
T-W-2Ogrody krajobrazowe XVIII w.6
T-W-3Ogrody XIX w.7
T-W-4Ogrody I połowy XX w.3
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach20
A-P-2samodzielne studiowanie wskazanej literatury i materiałów2
A-P-3praca nad projektem semestralnym3
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo studenta w wykładach, aktywny udział w dyskusjach dydaktycznych20
A-W-2Samodzielna przygotowanie się studenta do kolokwium.5
A-W-3Samodzielne przygotowanie się studenta do egzaminu pisemnego z przedmiotu.23
A-W-4Egzamin2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady z prezentacjami
M-2Pokaz filmów tematycznych
M-3Dyskusje aktywizujące studentów
M-4Przeprowadzenie przez studentów analizy kompozycji historycznych ogrodów i sformułowanie wniosków (z wykorzystaniem wskazanej literatury i materiałów) samodzielnie oraz z pomocą prowadzącego podczas zajęć.
M-5Opracowanie przez studentów projektów semestralnych - praca samodzielna oraz pomoc prowadzącego podczas zajęć, korekty.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu pisemnego
S-2Ocena formująca: Ocena z projektu semestralnego
S-3Ocena formująca: Ocena z kolokwium
S-4Ocena formująca: Ocena postępów, poprawności i zaawansowania pracy podczas zajęć

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C12_W01
Zna tendencje i konwencje stylowe w kształtowaniu historycznych założeń ogrodowych panujące w okresie od XVIII do I poł. XX w. oraz w założeniach ogrodowych chińskich i japońskich, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne.
AK_1A_W10C-1T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-4M-2, M-1, M-3S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C12_U01
Student potrafi samodzielnie opracować prosty projekt modelowy historycznego ogrodu lub parku w oparciu na wnioskach z przeprowadzonego wcześniej studium kompozycji historycznych założeń ogrodowych danej epoki, stylu i regionu.
AK_1A_U03C-2T-P-1, T-P-2M-5, M-4S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C12_K01
Rozumie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.
AK_1A_K04, AK_1A_K05C-3T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-4M-2, M-1, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_C12_W01
Zna tendencje i konwencje stylowe w kształtowaniu historycznych założeń ogrodowych panujące w okresie od XVIII do I poł. XX w. oraz w założeniach ogrodowych chińskich i japońskich, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne.
2,0Student nie zna tendencji i konwencji stylowych w kształtowaniu historycznych założeń ogrodowych panujących w okresie od XVIII do I poł. XX w. oraz w założeniach chińskich i japońskich. Nie potrafi omówić zasad kształtowania i cech kompozycyjnych ogrodów historycznych, wymienić oraz scharakteryzować przykładów historycznych założeń ogrodowych.
3,0Student jedynie bardzo ogólnie potrafi omówić tendencje i konwencje stylowe w kształtowaniu historycznych założeń ogrodowych panujące w okresie od XVIII do I poł. XX w. oraz w założeniach chińskich i japońskich. Potrafi jedynie bardzo ogólnie omówić zasad kształtowania i cech kompozycyjnych ogrodów historycznych danej epoki, zna pojedyńcze przykłady.
3,5Student jedynie bardzo ogólnie potrafi omówić tendencje i konwencje stylowe w kształtowaniu historycznych założeń ogrodowych panujące w okresie od XVIII do I poł. XX w. oraz w założeniach chińskich i japońskich. Nie potrafi szczegółowo omówić zasad kształtowania i cech kompozycyjnych ogrodów historycznych. Potrafi wymienić pojedyncze przykłady historycznych założeń ogrodowych bez ich scharakteryzowania.
4,0Student potrafi ogólnie omówić tendencje i konwencje stylowe w kształtowaniu historycznych założeń ogrodowych panujące w okresie od XVIII do I poł. XX w. oraz w założeniach chińskich i japońskich. Potrafi ogólnie omówić zasady kształtowania i cechy kompozycyjne ogrodów historycznych. Potrafi wymienić kilka przykładów historycznych założeń ogrodowych danej epoki i ogólnie je scharakteryzować.
4,5Student potrafi szczegółowo omówić tendencje i konwencje stylowe w kształtowaniu historycznych założeń ogrodowych panujące w okresie od XVIII do I poł. XX w. oraz w założeniach chińskich i japońskich. Potrafi szczegółowo omówić zasady kształtowania i cechy kompozycyjne ogrodów historycznych. Potrafi wymienić wiele przykładów historycznych założeń ogrodowych i ogólnie je scharakteryzować.
5,0Student potrafi szczegółowo omówić tendencje i konwencje stylowe w kształtowaniu historycznych założeń ogrodowych panujące w okresie od XVIII do I poł. XX w. oraz w założeniach chińskich i japońskich. Potrafi szczegółowo omówić zasady kształtowania i cechy kompozycyjne ogrodów historycznych. Potrafi wymienić wiele przykładów historycznych założeń ogrodowych i szczegółowo je scharakteryzować.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_C12_U01
Student potrafi samodzielnie opracować prosty projekt modelowy historycznego ogrodu lub parku w oparciu na wnioskach z przeprowadzonego wcześniej studium kompozycji historycznych założeń ogrodowych danej epoki, stylu i regionu.
2,0Student nie potrafi przeprowadzonego studium kompozycji historycznych założeń ogrodowych danej epoki, stylu i regionu, oraz prawidłowo sformułować właściwych wniosków dotyczących zasad ich kompozycji. Nie potrafi opracować prostego projektu modelowego historycznego ogrodu lub parku zgodnie z zasadami danego stylu.
3,0Student potrafi przeprowadzić bardzo ogólne studium kompozycji historycznych założeń ogrodowych danej epoki, stylu i regionu, oraz prawidłowo sformułować podstawowe wnioski dotyczące zasad ich kompozycji. Potrafi opracować w większości poprawny projekt modelowego historycznego ogrodu lub parku zgodnie z zasadami danego stylu. Projekt jest dostateczny pod względem merytorycznym, technicznym i estetycznym.
3,5Student potrafi przeprowadzić ogólne studium kompozycji historycznych założeń ogrodowych danej epoki, stylu i regionu, oraz prawidłowo sformułować podstawowe wnioski dotyczące zasad ich kompozycji. Potrafi opracować mało oryginalny, chociaż poprawny projekt modelowego historycznego ogrodu lub parku zgodnie z zasadami danego stylu. Projekt jest dostateczny pod względem merytorycznym, technicznym i estetycznym.
4,0Student potrafi przeprowadzić dość szczegółowe studium kompozycji historycznych założeń ogrodowych danej epoki, stylu i regionu, oraz prawidłowo sformułować więcej niż podstawowe wnioski dotyczące zasad ich kompozycji. Potrafi opracować stosunkowo oryginalny, poprawny projekt modelowego historycznego ogrodu lub parku zgodnie z zasadami danego stylu. Projekt jest dobry pod względem merytorycznym, technicznym i estetycznym.
4,5Student potrafi przeprowadzić szczegółowe studium kompozycji historycznych założeń ogrodowych danej epoki, stylu i regionu z wykorzystaniem wielu przykładów. Potrafi prawidłowo sformułować liczne wnioski dotyczące zasad ich kompozycji. Potrafi opracować oryginalny, poprawny projekt modelowego historycznego ogrodu lub parku zgodnie z zasadami danego stylu. Projekt jest więcej niż dobry pod względem merytorycznym, technicznym i estetycznym.
5,0Student potrafi przeprowadzić szczegółowe studium kompozycji historycznych założeń ogrodowych danej epoki, stylu i regionu z wykorzystaniem wielu przykładów, licznych źródeł i materiałów. Potrafi prawidłowo sformułować liczne wnioski dotyczące zasad ich kompozycji. Potrafi opracować szczegółowy, oryginalny i poprawny projekt modelowego historycznego ogrodu lub parku zgodnie z zasadami danego stylu. Projekt jest bardzo dobry pod względem merytorycznym, technicznym i estetycznym.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_C12_K01
Rozumie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.
2,0Student nie rozumie architektury krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.
3,0Student w ograniczonym stopniu rozumie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.
3,5Student w miarę dobrze rozumienie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.
4,0Student dobrze rozumienie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.
4,5Student w pełni rozumienie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.
5,0Student doskonale rozumienie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.

Literatura podstawowa

  1. Majdecki Longin, Historia ogrodów Tom 1 Od starożytności po barok, PWN, Warszawa, 2008, 3
  2. Majdecki Longin, Historia ogrodów Tom 2 Od XVIII wieku do współczesności, PWN, Warszawa, 2008, 3
  3. Siewniak Marek, Mitkowska Anna, Tezaurus sztuki ogrodowej, Oficyna Wydawnicza Rytm, Warszawa, 1998
  4. Bogdanowski Janusz, Polskie ogrody ozdobne, Arkady, Warszawa, 2000
  5. Ciołek Gerard, Ogrody polskie, Arkady, Warszawa, 1978

Literatura dodatkowa

  1. Kubalska-Sulkiewicz Krystyna (red.), Słownik terminologiczny sztuk pięknych, PWN, Warszawa, 2018, 5
  2. Hobhouse Penelope, Historia ogrodów, Arkady, Warszawa, 2005, 1
  3. Pawlak Anna, Ogrody chińskie, Trio, Warszawa, 2009
  4. Nitschke Günter, Japanese Gardens, Taschen, 2007
  5. Impelluso Lucia, Ogrody i labirynty. Leksykon historia, sztuka, ikonografia, Arkady, Warszawa, 2009

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Na podstawie szczegółowej analizy ważniejszych dzieł ogrodowych danej epok i kraju opracowanie przez studenta zestawienia najważniejszych charakterystycznych cech kompozycji założeń ogrodowych danego stylu.5
T-P-2Opracowanie projektu modelowego ogrodu lub parku w oparciu o założenia kompozycyjne wiodącego stylu występującego w sztuce ogrodowej w danej epoce i kraju.15
20

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Ogrody chińskie i japońskie.4
T-W-2Ogrody krajobrazowe XVIII w.6
T-W-3Ogrody XIX w.7
T-W-4Ogrody I połowy XX w.3
20

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach20
A-P-2samodzielne studiowanie wskazanej literatury i materiałów2
A-P-3praca nad projektem semestralnym3
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo studenta w wykładach, aktywny udział w dyskusjach dydaktycznych20
A-W-2Samodzielna przygotowanie się studenta do kolokwium.5
A-W-3Samodzielne przygotowanie się studenta do egzaminu pisemnego z przedmiotu.23
A-W-4Egzamin2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C12_W01Zna tendencje i konwencje stylowe w kształtowaniu historycznych założeń ogrodowych panujące w okresie od XVIII do I poł. XX w. oraz w założeniach ogrodowych chińskich i japońskich, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W10zna dawne i współczesne tendencje i konwencje stylowe w kształtowaniu obiektów architektury krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zasadami kształtowania założeń ogrodowych i parkowych powstających w okresie od XVIII do I poł. XX w., a także ze specyfiką ogrodów Dalekiego Wschodu.
Treści programoweT-W-2Ogrody krajobrazowe XVIII w.
T-W-3Ogrody XIX w.
T-W-1Ogrody chińskie i japońskie.
T-W-4Ogrody I połowy XX w.
Metody nauczaniaM-2Pokaz filmów tematycznych
M-1Wykłady z prezentacjami
M-3Dyskusje aktywizujące studentów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu pisemnego
S-3Ocena formująca: Ocena z kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna tendencji i konwencji stylowych w kształtowaniu historycznych założeń ogrodowych panujących w okresie od XVIII do I poł. XX w. oraz w założeniach chińskich i japońskich. Nie potrafi omówić zasad kształtowania i cech kompozycyjnych ogrodów historycznych, wymienić oraz scharakteryzować przykładów historycznych założeń ogrodowych.
3,0Student jedynie bardzo ogólnie potrafi omówić tendencje i konwencje stylowe w kształtowaniu historycznych założeń ogrodowych panujące w okresie od XVIII do I poł. XX w. oraz w założeniach chińskich i japońskich. Potrafi jedynie bardzo ogólnie omówić zasad kształtowania i cech kompozycyjnych ogrodów historycznych danej epoki, zna pojedyńcze przykłady.
3,5Student jedynie bardzo ogólnie potrafi omówić tendencje i konwencje stylowe w kształtowaniu historycznych założeń ogrodowych panujące w okresie od XVIII do I poł. XX w. oraz w założeniach chińskich i japońskich. Nie potrafi szczegółowo omówić zasad kształtowania i cech kompozycyjnych ogrodów historycznych. Potrafi wymienić pojedyncze przykłady historycznych założeń ogrodowych bez ich scharakteryzowania.
4,0Student potrafi ogólnie omówić tendencje i konwencje stylowe w kształtowaniu historycznych założeń ogrodowych panujące w okresie od XVIII do I poł. XX w. oraz w założeniach chińskich i japońskich. Potrafi ogólnie omówić zasady kształtowania i cechy kompozycyjne ogrodów historycznych. Potrafi wymienić kilka przykładów historycznych założeń ogrodowych danej epoki i ogólnie je scharakteryzować.
4,5Student potrafi szczegółowo omówić tendencje i konwencje stylowe w kształtowaniu historycznych założeń ogrodowych panujące w okresie od XVIII do I poł. XX w. oraz w założeniach chińskich i japońskich. Potrafi szczegółowo omówić zasady kształtowania i cechy kompozycyjne ogrodów historycznych. Potrafi wymienić wiele przykładów historycznych założeń ogrodowych i ogólnie je scharakteryzować.
5,0Student potrafi szczegółowo omówić tendencje i konwencje stylowe w kształtowaniu historycznych założeń ogrodowych panujące w okresie od XVIII do I poł. XX w. oraz w założeniach chińskich i japońskich. Potrafi szczegółowo omówić zasady kształtowania i cechy kompozycyjne ogrodów historycznych. Potrafi wymienić wiele przykładów historycznych założeń ogrodowych i szczegółowo je scharakteryzować.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C12_U01Student potrafi samodzielnie opracować prosty projekt modelowy historycznego ogrodu lub parku w oparciu na wnioskach z przeprowadzonego wcześniej studium kompozycji historycznych założeń ogrodowych danej epoki, stylu i regionu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U03dokonuje analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie
Cel przedmiotuC-2Nabycie podstawowych umiejętność opracowania projektu ogrodu według określonych zasad kompozycyjnych poprzez opracowanie przez studentów teoretycznego modelowego projektu ogrodu lub parku, którego kompozycja jest zgodna z założeniami projektowymi panującymi w sztuce ogrodowej danej epoki i stylu.
Treści programoweT-P-1Na podstawie szczegółowej analizy ważniejszych dzieł ogrodowych danej epok i kraju opracowanie przez studenta zestawienia najważniejszych charakterystycznych cech kompozycji założeń ogrodowych danego stylu.
T-P-2Opracowanie projektu modelowego ogrodu lub parku w oparciu o założenia kompozycyjne wiodącego stylu występującego w sztuce ogrodowej w danej epoce i kraju.
Metody nauczaniaM-5Opracowanie przez studentów projektów semestralnych - praca samodzielna oraz pomoc prowadzącego podczas zajęć, korekty.
M-4Przeprowadzenie przez studentów analizy kompozycji historycznych ogrodów i sformułowanie wniosków (z wykorzystaniem wskazanej literatury i materiałów) samodzielnie oraz z pomocą prowadzącego podczas zajęć.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena z projektu semestralnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi przeprowadzonego studium kompozycji historycznych założeń ogrodowych danej epoki, stylu i regionu, oraz prawidłowo sformułować właściwych wniosków dotyczących zasad ich kompozycji. Nie potrafi opracować prostego projektu modelowego historycznego ogrodu lub parku zgodnie z zasadami danego stylu.
3,0Student potrafi przeprowadzić bardzo ogólne studium kompozycji historycznych założeń ogrodowych danej epoki, stylu i regionu, oraz prawidłowo sformułować podstawowe wnioski dotyczące zasad ich kompozycji. Potrafi opracować w większości poprawny projekt modelowego historycznego ogrodu lub parku zgodnie z zasadami danego stylu. Projekt jest dostateczny pod względem merytorycznym, technicznym i estetycznym.
3,5Student potrafi przeprowadzić ogólne studium kompozycji historycznych założeń ogrodowych danej epoki, stylu i regionu, oraz prawidłowo sformułować podstawowe wnioski dotyczące zasad ich kompozycji. Potrafi opracować mało oryginalny, chociaż poprawny projekt modelowego historycznego ogrodu lub parku zgodnie z zasadami danego stylu. Projekt jest dostateczny pod względem merytorycznym, technicznym i estetycznym.
4,0Student potrafi przeprowadzić dość szczegółowe studium kompozycji historycznych założeń ogrodowych danej epoki, stylu i regionu, oraz prawidłowo sformułować więcej niż podstawowe wnioski dotyczące zasad ich kompozycji. Potrafi opracować stosunkowo oryginalny, poprawny projekt modelowego historycznego ogrodu lub parku zgodnie z zasadami danego stylu. Projekt jest dobry pod względem merytorycznym, technicznym i estetycznym.
4,5Student potrafi przeprowadzić szczegółowe studium kompozycji historycznych założeń ogrodowych danej epoki, stylu i regionu z wykorzystaniem wielu przykładów. Potrafi prawidłowo sformułować liczne wnioski dotyczące zasad ich kompozycji. Potrafi opracować oryginalny, poprawny projekt modelowego historycznego ogrodu lub parku zgodnie z zasadami danego stylu. Projekt jest więcej niż dobry pod względem merytorycznym, technicznym i estetycznym.
5,0Student potrafi przeprowadzić szczegółowe studium kompozycji historycznych założeń ogrodowych danej epoki, stylu i regionu z wykorzystaniem wielu przykładów, licznych źródeł i materiałów. Potrafi prawidłowo sformułować liczne wnioski dotyczące zasad ich kompozycji. Potrafi opracować szczegółowy, oryginalny i poprawny projekt modelowego historycznego ogrodu lub parku zgodnie z zasadami danego stylu. Projekt jest bardzo dobry pod względem merytorycznym, technicznym i estetycznym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C12_K01Rozumie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K04rozumie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych
AK_1A_K05wykorzystuje znajomość procesu kształtowana się sztuki ogrodowej i jego podłoża w budowaniu własnej postawy twórczej
Cel przedmiotuC-3Student rozumie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.
Treści programoweT-W-2Ogrody krajobrazowe XVIII w.
T-W-3Ogrody XIX w.
T-W-1Ogrody chińskie i japońskie.
T-W-4Ogrody I połowy XX w.
Metody nauczaniaM-2Pokaz filmów tematycznych
M-1Wykłady z prezentacjami
M-3Dyskusje aktywizujące studentów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie architektury krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.
3,0Student w ograniczonym stopniu rozumie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.
3,5Student w miarę dobrze rozumienie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.
4,0Student dobrze rozumienie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.
4,5Student w pełni rozumienie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.
5,0Student doskonale rozumienie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.