Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Konstrukcje architektoniczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Konstrukcje architektoniczne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Marta Kościńska <Marta.Koscinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Magdalena Rzeszotarska-Pałka <Magdalena.Rzeszotarska-Palka@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 30 2,00,50zaliczenie
wykładyW3 20 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagana wiedza z zakresu podstaw rysunku technicznego.
W-2Wymagana podstawowa wiedza o materiałach budowlanych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Opanowanie umiejętności rysowania rysunkiem technicznym rzutów, przekrojów elementów konstrukcyjnych małej architektury.
C-2Opanowanie wiedzy teoretycznej w zakresie konstruowania prostych elementów małej architektury wraz z prawidłowym doborem materiałów budowlanych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt drogi oraz chodnika4
T-P-2Projekt murka oporowego4
T-P-3Projekt ogrodzenia4
T-P-4Projekt pergoli, trejaża4
T-P-5Projekt altany5
T-P-6Projekt oczka wodnego4
T-P-7Projekt dachu zielonego5
30
wykłady
T-W-1Zasady konstrukcji drewnianych i zastosowanie2
T-W-2Zasady konstrukcji betonowych i zastosowanie2
T-W-3Zasady konstrukcji stalowych i zastosowanie2
T-W-4Rodzaje kruszywa i zastosowanie2
T-W-5Zasady projektowania elementów konstrukcyjnych: mastka, mola, oczka wodnego, altany, pergoli, trejaża, śmietnika12
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Przygotowanie projektów30
A-P-2Przygotowanie pracy semestralnej (praca własna)18
A-P-3Konsultacje2
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.20
A-W-2Przygotowanie prac (praca własna)5
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: - wykłady informacyjne - wykłady objaśniajace i wyjaśniajace Metody problemowe - klasyczne metody problemowe Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe - metoda projektów Dla poszczególnych zadań takich jak: projekt mostku lub mola przy stawie, projekt oczka wodnego, projekt altany, itd. Korekta wykonanych rysunków przez prowadzacego.
M-2Metody podające - wykłady informacyjne - wykłady objaśniające i wyjaśniające Metody problemowe - klasyczne metody problemowe Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe - metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena formująca dotyczy wykonanych rysunków technicznych pod względem zgodności z obowiazujacymi normami budowlanymi.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena formująca wyboru materiałów budowlanych do odpowiednich zadań pod względem technicznym i obowiązujących norm budowlanych.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C10_W04
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna podstawowe materiały budowlane oraz ich zastosowanie w architekturze krajobrazu. Potrafi dokonywać wyboru materiału do poszczególnych zadań konstrukcyjnych pod względem właściwości danego materiału oraz estetyki.
AK_1A_W04C-2T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-1M-1S-2
AK_1A_C10_W06
W wyniku przeprowadzonych zajeć student zna podstawowe zasady projektowania obiektów budowlanych, potrafi przygotować dokumentację w formie rysunkowej i opisowej.
AK_1A_W06C-1T-W-5M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C10_U05
W wyniku przeprowadzonych zajeć student praktycznie stosuje zasady kształtowania form przestrzennych w różnym kontekście i skali . Potrafi w zależności od etapu procesu budowy sporządzić projekt koncepcyjny, projekt budowlany oraz projekt wykonawczy.
AK_1A_U05C-1T-W-5M-1S-1
AK_1A_C10_U06
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi zastosować i wybrać odpowiednie materiały budowlane. Posiada umiejętności projektowania małej architektury o różnej funkcji. Ma swiadomość dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
AK_1A_U06C-2T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-1, T-P-2M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C10_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student uzyska kompetencje wykonywania analizy terenu oraz będzie potrafił wyodrębniać w nim zależności, które wpływają na estetykę otoczenia. Uzyska kompetencje w ocenie krytycznego spojrzenia oraz twórczego myślenia w przekształcaniu przestrzeni, zachowujac odpowiednie zasady kompozycji.
AK_1A_K01C-1, C-2T-W-5M-2, M-1S-2, S-1
AK_1A_C10_K08
W wyniku przeprowadzonych zajęć student uzyska kompetencje do sporządzania projektów zgodnie z przepisami formalno - prawnymi do samodzielnego projektowania małej architektury oraz osiągnie kompetencje do współpracy z branżami, jak również do nadzorowania własnych projektów na etapie wykonawczym.
AK_1A_K08C-1, C-2T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-1, T-P-2M-2, M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_C10_W04
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna podstawowe materiały budowlane oraz ich zastosowanie w architekturze krajobrazu. Potrafi dokonywać wyboru materiału do poszczególnych zadań konstrukcyjnych pod względem właściwości danego materiału oraz estetyki.
2,0Student nie potrafi dokonać doboru materiaów budowlanych dla konkretnego zadania małej architektury.
3,0Student dokonuje prawidłowy dobór materiałów budowlanych bez umiejętności ich efektywnej analizy dla rozwiązania konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
3,5Student dokonuje prawidłowy dobór materiałów budowlanych z umiejętnością ich analizy dla rozwiazania konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
4,0Student nie tylko potrafi dokonać prawidłowy wybór materiałów budowlanych ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o dokonanych wyborach dla rozwiązania konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
4,5Student nie tylko potrafi dokonać prawidłowy wybór materiałów budowlanych ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o dokonanych wyborach oraz oszacować błędy dla rozwiązania konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
5,0Student nie tylko potrafi dokonać prawidłowy wybór materiałów budowlanych ale również dokonuje ich analizy pod względem technicznym i estetycznym. Potrafi równiez prowadzic dyskusję o dokonanych wyborach oraz oszacować błędy dla rozwiazania konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
AK_1A_C10_W06
W wyniku przeprowadzonych zajeć student zna podstawowe zasady projektowania obiektów budowlanych, potrafi przygotować dokumentację w formie rysunkowej i opisowej.
2,0Student nie potrafi sporządzić podstawowej dokumentacji projektowej dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
3,0Student potrafi sporządzić podstawowa dokumentację projektową dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
3,5Student potrafi sporządzić dokumentację projektową zgodnie z obowiazującymi przepisami dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
4,0Student potrafi sporzadzić szczegółową dokumentację projektową zgodnie z obowiazujacymi przepisami dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
4,5Student nie tylko potrafi sporządzić dokumentację projektową zgodnie z obowiazującymi przepisami. Potrafi również sporządzić dodatkową dokumentację rozwiązań detali konstrukcyjnych dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
5,0Student nie tylko potrafi sporządzić dokumentację projektową zgodnie z obowiazującymi przepisami. Potrafi również sporzadzić dokumętację szczegółową dokumentację rozwiązań detali konstrukcyjnych dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury wraz z jej estetycznym wygladem.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_C10_U05
W wyniku przeprowadzonych zajeć student praktycznie stosuje zasady kształtowania form przestrzennych w różnym kontekście i skali . Potrafi w zależności od etapu procesu budowy sporządzić projekt koncepcyjny, projekt budowlany oraz projekt wykonawczy.
2,0Student nie potrafi zastosować rozwiazań konstrukcyjnych w odpowiedniej skali nie zachowuje zasad kształtowania form przestrzennych dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury. Nie potrafi wykonac projektu koncepcyjnego.
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym dostosować rozwiązania konstrukcyjne zachowując skalę i zasady kształtowania form przestrzennych dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury. Potrafi wykonać projek koncepcyjny
3,5Student potrafi dostosować rozwiazania konstrukcyjne zachowujac skale i zasady ksztautowania form przestrzennych dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury. Potrafi dyskutować na poziomie podstawowym na temat swojej pracy potrafi wykonać projekt koncepcyjny.
4,0Student dokonuje prawidłowych rozwiązań konstrukcyjnych dostosowując skalę zachowuje zasady kształtowania form przestrzennych dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury. Potrafi wykonać projekt koncepcyjny i budowlany.
4,5Student dokonuje prawidłowych rozwiazań konstrukcyjnych dostosowujac skalę , zachowuje zasady ksztautowania form przestrzennych dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury . Potrafi wykonać projekt koncepcyjny i budowlany. Potrafi również prowadzić dyskusję o dokonanych wyborach.
5,0Student dokonuje prawidłowych rozwiazań konstrukcyjnych dostosowuje skalę , zachowuje zasady kształtowania form przestrzennych dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury . Potrafi wykonać projekt koncepcyjny, budowlany, wykonawczy. Potrafi również prowadzic dyskusję o dokonanych wyborach.
AK_1A_C10_U06
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi zastosować i wybrać odpowiednie materiały budowlane. Posiada umiejętności projektowania małej architektury o różnej funkcji. Ma swiadomość dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
2,0Student nie potrafi zastosować materiałów budowlanych do konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
3,0Student w stopniu podstawowym potrafi dokonac wyboru materiałów budowlanych zachowujac zasady sztuki budowlanej dla róznych zadań konstrukcyjnych małej architektury.
3,5Student potrafi dokonac wyboru materiałów budowlanych zachowujac zasady sztuki budowlanej dla różnych zadań konstrukcyjnych małej architektury.
4,0Student potrafi dokonać nie tylko wyboru materiałów budowlanych zachowujac zasady sztuki budowlanej dla różnych zadań konstrukcyjnych małej architektury. Potrafi również prowadzić dyskusje na konkretne tematy z dziedziny materiałów budowlanych.
4,5Student potrafi dokonać nie tylko wyboru materiałów budowlanych zachowując zasady sztuki budowlanej dla różnych zadań konstrukcyjnych małej architektury. Potrafi również prowadzić dyskusję na konkretne tematy z dziedziny materiałów budowlanych jak i na temat ich zastosowania do konkretnych zadań.
5,0Student potrafi dokonać nie tylko wyboru materiałów budowlanych zachowując zasady sztuki budowlanej dla różnych zadań konstrukcyjnych małej architektury. Potrafi również prowadzić dyskusję na konkretne tematy z dziedziny materiałów budowlanych, jak i na tematy ich zastosowania do konkretnych zadań oraz estetycznego wygladu.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_C10_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student uzyska kompetencje wykonywania analizy terenu oraz będzie potrafił wyodrębniać w nim zależności, które wpływają na estetykę otoczenia. Uzyska kompetencje w ocenie krytycznego spojrzenia oraz twórczego myślenia w przekształcaniu przestrzeni, zachowujac odpowiednie zasady kompozycji.
2,0Student nie ma umiejętności wykonywania analizy terenu i nie potrafi wyodrębnić w nim zależności, które wpływają na estetyczne otoczenie krajobrazu. Nie ma umiejętności twórczego myślenia.
3,0Student dostatecznie ma umiejetności wykonywania analizy terenu potrafi wyodrebnić w nim zależności, które wpływają na estetyczne otoczenie krajobrazu oraz ma umiejętność twórczego myslenia.
3,5Student ma umiejętność wykonywania analizy terenu i potrafi wyodrębnić w nim zależności, które wpływają na estetyczne otoczenie krajobrazu oraz ma umiejętność twórczego myślenia.
4,0Student ma umiejętność wykonywania analizy terenu i potrafi wyodrębnić w nim zależności, które wpływają na estetyczne otoczenie krajobrazu oraz ma umiejętność twórczego myślenia oraz potrafi prowadzić dyskusję na w/w tematy.
4,5Student nie tylko ma umiejętności wykonywania analizy terenu i potrafi wyodrębnić w nim zależności, które wpływają na estetyczne otoczenie krajobrazu oraz ma umiejętność twórczego myślenia oraz potrafi prowadzić dyskusję na w/w tematy wykorzystując do tego inne przykłady.
5,0Student nie tylko ma umiejetności wykonywania analizy terenu i potrafi wyodrębnić w nim zależności, które wpływają na estetyczne otoczenie krajobrazu oraz ma umiejetność twórczego myślenia oraz potrafi prowadzić dyskusję na w/w tematy wykożystując do tego z przekonaniem inne przykłady
AK_1A_C10_K08
W wyniku przeprowadzonych zajęć student uzyska kompetencje do sporządzania projektów zgodnie z przepisami formalno - prawnymi do samodzielnego projektowania małej architektury oraz osiągnie kompetencje do współpracy z branżami, jak również do nadzorowania własnych projektów na etapie wykonawczym.
2,0Student nie potrafi korzystać z przepisów formalno - prawnych nie potrafi współpracować z branżami, nie potrafi nadzoeować własnych projektów.
3,0Student dostatecznie potrafi korzystać z przepisów formalno-prawnych oraz współpracować z branżyami, jak i dostatecznie nadzorować własny projekt.
3,5Student potrafi korzystać z przepisów formalno-prawnych oraz współpracować z branżami, jak i nadzorować własny projekt.
4,0Student potrafi korzystać z przepisów formalno - prawnych oraz współpracować z branżami, jak i nadzoować własny projekt dokonując dobrych wyborów w kwestii realizacji projektu.
4,5Student nie tylko potrafi korzystać z przepisów formalno - prawnych oraz współpracować z branżami, jak i nadzorować własny projekt dokonując celnych wyborów w kwestii realizacji projektu.
5,0Student nie tylko potrafi korzystać z przepisów formalno - prawnych oraz współpracować z branżami, jak i nadzorować własny projekt dokonując celnych uwag i wyborów w kwestii realizacji projektu.

Literatura podstawowa

  1. Neufert E., Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego, Arkady, 2006
  2. Skowroński W., Miśniakiewicz E., Rysunek techniczny budowlany, Arkady, 2006
  3. Markiewicz, Budownictwo ogólne dla architektów, Archi-Plus, 2006
  4. Polskie Normy Budowlane, 2011
  5. Kosmala M., Materiały budowlane w architekturze krajobrazu., SGGW, 1994
  6. Bartosiewicz A., Urządzenie terenów zieleni - podręcznik dla techników, WsiP., 2004
  7. Borcz Z., Elementy projektowania zieleni., Wydawnictwo Akademii Rolniczej we Wrocławiu, Wrocław, 2000
  8. Siwiec A. Pokorski J., Kształtowanie terenów zieleni., WSiP, 1998

Literatura dodatkowa

  1. Majerowski, Kamień naturalny w kompozycjach ogrodowych, Multico, Warszawa, 2004
  2. Nawierzchnie w ogrodzie. Poradnik z cyklu "Zrób to sam", Solis, 2011
  3. Breschke J., Altany, pergole, pawilony ogrodowe, Mulico, 2011
  4. Brookes J., Projektowanie ogrodów, WiŻ, 2004

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt drogi oraz chodnika4
T-P-2Projekt murka oporowego4
T-P-3Projekt ogrodzenia4
T-P-4Projekt pergoli, trejaża4
T-P-5Projekt altany5
T-P-6Projekt oczka wodnego4
T-P-7Projekt dachu zielonego5
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zasady konstrukcji drewnianych i zastosowanie2
T-W-2Zasady konstrukcji betonowych i zastosowanie2
T-W-3Zasady konstrukcji stalowych i zastosowanie2
T-W-4Rodzaje kruszywa i zastosowanie2
T-W-5Zasady projektowania elementów konstrukcyjnych: mastka, mola, oczka wodnego, altany, pergoli, trejaża, śmietnika12
20

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Przygotowanie projektów30
A-P-2Przygotowanie pracy semestralnej (praca własna)18
A-P-3Konsultacje2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.20
A-W-2Przygotowanie prac (praca własna)5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C10_W04W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna podstawowe materiały budowlane oraz ich zastosowanie w architekturze krajobrazu. Potrafi dokonywać wyboru materiału do poszczególnych zadań konstrukcyjnych pod względem właściwości danego materiału oraz estetyki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W04zna podstawowe materiały budowlane oraz ich zastosowanie w budownictwie i architekturze krajobrazu
Cel przedmiotuC-2Opanowanie wiedzy teoretycznej w zakresie konstruowania prostych elementów małej architektury wraz z prawidłowym doborem materiałów budowlanych.
Treści programoweT-W-3Zasady konstrukcji stalowych i zastosowanie
T-W-4Rodzaje kruszywa i zastosowanie
T-W-2Zasady konstrukcji betonowych i zastosowanie
T-W-1Zasady konstrukcji drewnianych i zastosowanie
Metody nauczaniaM-1Metody podające: - wykłady informacyjne - wykłady objaśniajace i wyjaśniajace Metody problemowe - klasyczne metody problemowe Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe - metoda projektów Dla poszczególnych zadań takich jak: projekt mostku lub mola przy stawie, projekt oczka wodnego, projekt altany, itd. Korekta wykonanych rysunków przez prowadzacego.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena formująca wyboru materiałów budowlanych do odpowiednich zadań pod względem technicznym i obowiązujących norm budowlanych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi dokonać doboru materiaów budowlanych dla konkretnego zadania małej architektury.
3,0Student dokonuje prawidłowy dobór materiałów budowlanych bez umiejętności ich efektywnej analizy dla rozwiązania konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
3,5Student dokonuje prawidłowy dobór materiałów budowlanych z umiejętnością ich analizy dla rozwiazania konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
4,0Student nie tylko potrafi dokonać prawidłowy wybór materiałów budowlanych ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o dokonanych wyborach dla rozwiązania konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
4,5Student nie tylko potrafi dokonać prawidłowy wybór materiałów budowlanych ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o dokonanych wyborach oraz oszacować błędy dla rozwiązania konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
5,0Student nie tylko potrafi dokonać prawidłowy wybór materiałów budowlanych ale również dokonuje ich analizy pod względem technicznym i estetycznym. Potrafi równiez prowadzic dyskusję o dokonanych wyborach oraz oszacować błędy dla rozwiazania konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C10_W06W wyniku przeprowadzonych zajeć student zna podstawowe zasady projektowania obiektów budowlanych, potrafi przygotować dokumentację w formie rysunkowej i opisowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W06zna podstawowe zasady projektowania obiektów budowlanych
Cel przedmiotuC-1Opanowanie umiejętności rysowania rysunkiem technicznym rzutów, przekrojów elementów konstrukcyjnych małej architektury.
Treści programoweT-W-5Zasady projektowania elementów konstrukcyjnych: mastka, mola, oczka wodnego, altany, pergoli, trejaża, śmietnika
Metody nauczaniaM-1Metody podające: - wykłady informacyjne - wykłady objaśniajace i wyjaśniajace Metody problemowe - klasyczne metody problemowe Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe - metoda projektów Dla poszczególnych zadań takich jak: projekt mostku lub mola przy stawie, projekt oczka wodnego, projekt altany, itd. Korekta wykonanych rysunków przez prowadzacego.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena formująca dotyczy wykonanych rysunków technicznych pod względem zgodności z obowiazujacymi normami budowlanymi.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi sporządzić podstawowej dokumentacji projektowej dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
3,0Student potrafi sporządzić podstawowa dokumentację projektową dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
3,5Student potrafi sporządzić dokumentację projektową zgodnie z obowiazującymi przepisami dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
4,0Student potrafi sporzadzić szczegółową dokumentację projektową zgodnie z obowiazujacymi przepisami dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
4,5Student nie tylko potrafi sporządzić dokumentację projektową zgodnie z obowiazującymi przepisami. Potrafi również sporządzić dodatkową dokumentację rozwiązań detali konstrukcyjnych dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
5,0Student nie tylko potrafi sporządzić dokumentację projektową zgodnie z obowiazującymi przepisami. Potrafi również sporzadzić dokumętację szczegółową dokumentację rozwiązań detali konstrukcyjnych dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury wraz z jej estetycznym wygladem.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C10_U05W wyniku przeprowadzonych zajeć student praktycznie stosuje zasady kształtowania form przestrzennych w różnym kontekście i skali . Potrafi w zależności od etapu procesu budowy sporządzić projekt koncepcyjny, projekt budowlany oraz projekt wykonawczy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U05praktycznie stosuje zasady kształtowania form przestrzennych w różnym kontekście i skali
Cel przedmiotuC-1Opanowanie umiejętności rysowania rysunkiem technicznym rzutów, przekrojów elementów konstrukcyjnych małej architektury.
Treści programoweT-W-5Zasady projektowania elementów konstrukcyjnych: mastka, mola, oczka wodnego, altany, pergoli, trejaża, śmietnika
Metody nauczaniaM-1Metody podające: - wykłady informacyjne - wykłady objaśniajace i wyjaśniajace Metody problemowe - klasyczne metody problemowe Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe - metoda projektów Dla poszczególnych zadań takich jak: projekt mostku lub mola przy stawie, projekt oczka wodnego, projekt altany, itd. Korekta wykonanych rysunków przez prowadzacego.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena formująca dotyczy wykonanych rysunków technicznych pod względem zgodności z obowiazujacymi normami budowlanymi.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zastosować rozwiazań konstrukcyjnych w odpowiedniej skali nie zachowuje zasad kształtowania form przestrzennych dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury. Nie potrafi wykonac projektu koncepcyjnego.
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym dostosować rozwiązania konstrukcyjne zachowując skalę i zasady kształtowania form przestrzennych dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury. Potrafi wykonać projek koncepcyjny
3,5Student potrafi dostosować rozwiazania konstrukcyjne zachowujac skale i zasady ksztautowania form przestrzennych dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury. Potrafi dyskutować na poziomie podstawowym na temat swojej pracy potrafi wykonać projekt koncepcyjny.
4,0Student dokonuje prawidłowych rozwiązań konstrukcyjnych dostosowując skalę zachowuje zasady kształtowania form przestrzennych dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury. Potrafi wykonać projekt koncepcyjny i budowlany.
4,5Student dokonuje prawidłowych rozwiazań konstrukcyjnych dostosowujac skalę , zachowuje zasady ksztautowania form przestrzennych dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury . Potrafi wykonać projekt koncepcyjny i budowlany. Potrafi również prowadzić dyskusję o dokonanych wyborach.
5,0Student dokonuje prawidłowych rozwiazań konstrukcyjnych dostosowuje skalę , zachowuje zasady kształtowania form przestrzennych dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury . Potrafi wykonać projekt koncepcyjny, budowlany, wykonawczy. Potrafi również prowadzic dyskusję o dokonanych wyborach.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C10_U06W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi zastosować i wybrać odpowiednie materiały budowlane. Posiada umiejętności projektowania małej architektury o różnej funkcji. Ma swiadomość dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U06stosuje podstawowe zasady projektowania przestrzeni o różnej funkcji z zastosowaniem odpowiednich materiałów; ma świadomość potrzeby dokształcania przez całe życie i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Cel przedmiotuC-2Opanowanie wiedzy teoretycznej w zakresie konstruowania prostych elementów małej architektury wraz z prawidłowym doborem materiałów budowlanych.
Treści programoweT-P-3Projekt ogrodzenia
T-P-4Projekt pergoli, trejaża
T-P-5Projekt altany
T-P-1Projekt drogi oraz chodnika
T-P-2Projekt murka oporowego
Metody nauczaniaM-1Metody podające: - wykłady informacyjne - wykłady objaśniajace i wyjaśniajace Metody problemowe - klasyczne metody problemowe Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe - metoda projektów Dla poszczególnych zadań takich jak: projekt mostku lub mola przy stawie, projekt oczka wodnego, projekt altany, itd. Korekta wykonanych rysunków przez prowadzacego.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena formująca wyboru materiałów budowlanych do odpowiednich zadań pod względem technicznym i obowiązujących norm budowlanych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zastosować materiałów budowlanych do konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
3,0Student w stopniu podstawowym potrafi dokonac wyboru materiałów budowlanych zachowujac zasady sztuki budowlanej dla róznych zadań konstrukcyjnych małej architektury.
3,5Student potrafi dokonac wyboru materiałów budowlanych zachowujac zasady sztuki budowlanej dla różnych zadań konstrukcyjnych małej architektury.
4,0Student potrafi dokonać nie tylko wyboru materiałów budowlanych zachowujac zasady sztuki budowlanej dla różnych zadań konstrukcyjnych małej architektury. Potrafi również prowadzić dyskusje na konkretne tematy z dziedziny materiałów budowlanych.
4,5Student potrafi dokonać nie tylko wyboru materiałów budowlanych zachowując zasady sztuki budowlanej dla różnych zadań konstrukcyjnych małej architektury. Potrafi również prowadzić dyskusję na konkretne tematy z dziedziny materiałów budowlanych jak i na temat ich zastosowania do konkretnych zadań.
5,0Student potrafi dokonać nie tylko wyboru materiałów budowlanych zachowując zasady sztuki budowlanej dla różnych zadań konstrukcyjnych małej architektury. Potrafi również prowadzić dyskusję na konkretne tematy z dziedziny materiałów budowlanych, jak i na tematy ich zastosowania do konkretnych zadań oraz estetycznego wygladu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C10_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student uzyska kompetencje wykonywania analizy terenu oraz będzie potrafił wyodrębniać w nim zależności, które wpływają na estetykę otoczenia. Uzyska kompetencje w ocenie krytycznego spojrzenia oraz twórczego myślenia w przekształcaniu przestrzeni, zachowujac odpowiednie zasady kompozycji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K01jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji
Cel przedmiotuC-1Opanowanie umiejętności rysowania rysunkiem technicznym rzutów, przekrojów elementów konstrukcyjnych małej architektury.
C-2Opanowanie wiedzy teoretycznej w zakresie konstruowania prostych elementów małej architektury wraz z prawidłowym doborem materiałów budowlanych.
Treści programoweT-W-5Zasady projektowania elementów konstrukcyjnych: mastka, mola, oczka wodnego, altany, pergoli, trejaża, śmietnika
Metody nauczaniaM-2Metody podające - wykłady informacyjne - wykłady objaśniające i wyjaśniające Metody problemowe - klasyczne metody problemowe Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe - metoda projektów
M-1Metody podające: - wykłady informacyjne - wykłady objaśniajace i wyjaśniajace Metody problemowe - klasyczne metody problemowe Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe - metoda projektów Dla poszczególnych zadań takich jak: projekt mostku lub mola przy stawie, projekt oczka wodnego, projekt altany, itd. Korekta wykonanych rysunków przez prowadzacego.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena formująca wyboru materiałów budowlanych do odpowiednich zadań pod względem technicznym i obowiązujących norm budowlanych.
S-1Ocena podsumowująca: Ocena formująca dotyczy wykonanych rysunków technicznych pod względem zgodności z obowiazujacymi normami budowlanymi.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma umiejętności wykonywania analizy terenu i nie potrafi wyodrębnić w nim zależności, które wpływają na estetyczne otoczenie krajobrazu. Nie ma umiejętności twórczego myślenia.
3,0Student dostatecznie ma umiejetności wykonywania analizy terenu potrafi wyodrebnić w nim zależności, które wpływają na estetyczne otoczenie krajobrazu oraz ma umiejętność twórczego myslenia.
3,5Student ma umiejętność wykonywania analizy terenu i potrafi wyodrębnić w nim zależności, które wpływają na estetyczne otoczenie krajobrazu oraz ma umiejętność twórczego myślenia.
4,0Student ma umiejętność wykonywania analizy terenu i potrafi wyodrębnić w nim zależności, które wpływają na estetyczne otoczenie krajobrazu oraz ma umiejętność twórczego myślenia oraz potrafi prowadzić dyskusję na w/w tematy.
4,5Student nie tylko ma umiejętności wykonywania analizy terenu i potrafi wyodrębnić w nim zależności, które wpływają na estetyczne otoczenie krajobrazu oraz ma umiejętność twórczego myślenia oraz potrafi prowadzić dyskusję na w/w tematy wykorzystując do tego inne przykłady.
5,0Student nie tylko ma umiejetności wykonywania analizy terenu i potrafi wyodrębnić w nim zależności, które wpływają na estetyczne otoczenie krajobrazu oraz ma umiejetność twórczego myślenia oraz potrafi prowadzić dyskusję na w/w tematy wykożystując do tego z przekonaniem inne przykłady
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C10_K08W wyniku przeprowadzonych zajęć student uzyska kompetencje do sporządzania projektów zgodnie z przepisami formalno - prawnymi do samodzielnego projektowania małej architektury oraz osiągnie kompetencje do współpracy z branżami, jak również do nadzorowania własnych projektów na etapie wykonawczym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K08ma świadomość funkcjonowania ograniczeń formalno-prawnych i odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym i wykonawstwie; ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
Cel przedmiotuC-1Opanowanie umiejętności rysowania rysunkiem technicznym rzutów, przekrojów elementów konstrukcyjnych małej architektury.
C-2Opanowanie wiedzy teoretycznej w zakresie konstruowania prostych elementów małej architektury wraz z prawidłowym doborem materiałów budowlanych.
Treści programoweT-P-3Projekt ogrodzenia
T-P-4Projekt pergoli, trejaża
T-P-5Projekt altany
T-P-1Projekt drogi oraz chodnika
T-P-2Projekt murka oporowego
Metody nauczaniaM-2Metody podające - wykłady informacyjne - wykłady objaśniające i wyjaśniające Metody problemowe - klasyczne metody problemowe Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe - metoda projektów
M-1Metody podające: - wykłady informacyjne - wykłady objaśniajace i wyjaśniajace Metody problemowe - klasyczne metody problemowe Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe - metoda projektów Dla poszczególnych zadań takich jak: projekt mostku lub mola przy stawie, projekt oczka wodnego, projekt altany, itd. Korekta wykonanych rysunków przez prowadzacego.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena formująca wyboru materiałów budowlanych do odpowiednich zadań pod względem technicznym i obowiązujących norm budowlanych.
S-1Ocena podsumowująca: Ocena formująca dotyczy wykonanych rysunków technicznych pod względem zgodności z obowiazujacymi normami budowlanymi.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi korzystać z przepisów formalno - prawnych nie potrafi współpracować z branżami, nie potrafi nadzoeować własnych projektów.
3,0Student dostatecznie potrafi korzystać z przepisów formalno-prawnych oraz współpracować z branżyami, jak i dostatecznie nadzorować własny projekt.
3,5Student potrafi korzystać z przepisów formalno-prawnych oraz współpracować z branżami, jak i nadzorować własny projekt.
4,0Student potrafi korzystać z przepisów formalno - prawnych oraz współpracować z branżami, jak i nadzoować własny projekt dokonując dobrych wyborów w kwestii realizacji projektu.
4,5Student nie tylko potrafi korzystać z przepisów formalno - prawnych oraz współpracować z branżami, jak i nadzorować własny projekt dokonując celnych wyborów w kwestii realizacji projektu.
5,0Student nie tylko potrafi korzystać z przepisów formalno - prawnych oraz współpracować z branżami, jak i nadzorować własny projekt dokonując celnych uwag i wyborów w kwestii realizacji projektu.