Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (N2)
Sylabus przedmiotu Synantropizacja terenów zieleni:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura krajobrazu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Synantropizacja terenów zieleni | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Bioinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Malinowska <Katarzyna.Malinowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Magdalena Karbowska-Dzięgielewska <Magdalena.Karbowska-Dziegielewska@zut.edu.pl>, Katarzyna Malinowska <Katarzyna.Malinowska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 3 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe widomości z zakresu botaniki, fitosocjologii, dendrologii, |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie rodzajów synatropizacji na różnych poziomach organizacji życia; |
C-2 | Poznanie wpływu synantropizacji miast na różnorodnośc biologiczną regionu; |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Współczesna szata roślinna i fauna jako efekt działalności człowieka; | 2 |
T-W-2 | Synantropizacja flory, roślinności, fauny, synatropizacjia na poziomie populacji, osobnika i genetycznej struktury gatunku; | 4 |
T-W-3 | Ekspansje i inwazje gatunków; | 1 |
T-W-4 | Rośliny jako bioindykatory przemian środowiska na terenie miasta; | 2 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach; | 9 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia wykładów | 14 |
A-W-3 | Konsultacje | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny; |
M-2 | Wykład problemowy; |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Test sprawdzajacy wiedzę; |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_2A_O05.3_W01 Student zna zjawisko degradacji środowiska spowodowane przez ekspansję i inwazje gatunków oraz zna i identyfikuje sposoby minimalizacji wpływu synantropizacji na szatę roślinną obszarów chronionych; | AK_2A_W01, AK_2A_W05 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_2A_O05.3_U01 Student potrafi wskazac różnicę między gatunkiem ekspansywnym a inwazyjnym oraz potrafi wymienic gatunki obce we florze Polskiej; | AK_2A_U09 | — | — | C-2 | T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_2A_O05.3_K01 Student ma świadomość wpływu synatropizacji na szatę roślinną w aspekcie ochrony środowiska; | AK_2A_K03, AK_2A_K04, AK_2A_K01 | — | — | C-1, C-2 | T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_2A_O05.3_W01 Student zna zjawisko degradacji środowiska spowodowane przez ekspansję i inwazje gatunków oraz zna i identyfikuje sposoby minimalizacji wpływu synantropizacji na szatę roślinną obszarów chronionych; | 2,0 | Student nie zna zjawiska degradacji środowiska spowodowane przez ekspansję i inwazje gatunków oraz nie zna i nie identyfikuje sposobów minimalizacji wpływu synantropizacji na szatę roślinną obszarów chronionych; |
3,0 | Student elementarnie zna zjawisko degradacji środowiska spowodowane przez ekspansję i inwazje gatunków oraz elementarnie zna i identyfikuje sposoby minimalizacji wpływu synantropizacji na szatę roślinną obszarów chronionych; | |
3,5 | Student zna podstawowe zjawiska degradacji środowiska spowodowane przez ekspansję i inwazje gatunków oraz na poziomie podstawowym zna i identyfikuje sposoby minimalizacji wpływu synantropizacji na szatę roślinną obszarów chronionych; | |
4,0 | Student zna zjawisko degradacji środowiska spowodowane przez ekspansję i inwazje gatunków oraz zna i identyfikuje sposoby minimalizacji wpływu synantropizacji na szatę roślinną obszarów chronionych; | |
4,5 | Student zna szeroko zjawisko degradacji środowiska spowodowane przez ekspansję i inwazje gatunków oraz szeroko zna i identyfikuje sposoby minimalizacji wpływu synantropizacji na szatę roślinną obszarów chronionych; | |
5,0 | Student szeroko i ugruntowanie zna zjawisko degradacji środowiska spowodowane przez ekspansję i inwazje gatunków oraz szeroko i ugruntowanie zna i dobrze identyfikuje sposoby minimalizacji wpływu synantropizacji na szatę roślinną obszarów chronionych; |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_2A_O05.3_U01 Student potrafi wskazac różnicę między gatunkiem ekspansywnym a inwazyjnym oraz potrafi wymienic gatunki obce we florze Polskiej; | 2,0 | Student nie potrafi wskazac różnicy między gatunkiem ekspansywnym a inwazyjnym oraz nie potrafi wymienic gatunków obcych we florze Polskiej; |
3,0 | Student potrafi wskazac elementarne różnice między gatunkiem ekspansywnym a inwazyjnym oraz potrafi wymienic elementarne gatunki obce we florze Polskiej; | |
3,5 | Student potrafi na poziomie podstawowym wskazac różnice między gatunkiem ekspansywnym a inwazyjnym oraz potrafi na poziomie podstawowym wymienic gatunki obce we florze Polskiej; | |
4,0 | Student potrafi wskazac różnicę między gatunkiem ekspansywnym a inwazyjnym oraz potrafi wymienic gatunki obce we florze Polskiej; | |
4,5 | Student potrafi szeroko wskazac różnice między gatunkiem ekspansywnym a inwazyjnym oraz potrafi szeroko wymienic gatunki obce we florze Polskiej; | |
5,0 | Student potrafi szeroko i ugruntowanie wskazac różnice między gatunkiem ekspansywnym a inwazyjnym oraz potrafi szeroko i ugruntowanie wymienic gatunki obce we florze Polskiej; |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_2A_O05.3_K01 Student ma świadomość wpływu synatropizacji na szatę roślinną w aspekcie ochrony środowiska; | 2,0 | Student nie ma świadomości wpływu synatropizacji na szatę roślinną w aspekcie ochrony środowiska; |
3,0 | Student ma elementarną świadomość wpływu synatropizacji na szatę roślinną w aspekcie ochrony środowiska; | |
3,5 | Student ma podstawową świadomość wpływu synatropizacji na szatę roślinną w aspekcie ochrony środowiska; | |
4,0 | Student ma świadomość wpływu synatropizacji na szatę roślinną w aspekcie ochrony środowiska; | |
4,5 | Student ma głęboką świadomość wpływu synatropizacji na szatę roślinną w aspekcie ochrony środowiska; | |
5,0 | Student ma głęboką i ugruntowaną świadomość wpływu synatropizacji na szatę roślinną w aspekcie ochrony środowiska; |
Literatura podstawowa
- Kornaś J., Medwecka-Kornaś A., Geografia roślin., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2002