Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (N2)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Meteorologii, Botaniki i Kształtowania Terenów Zieleni
Nauczyciel odpowiedzialny Grzegorz Nowak <Grzegorz.Nowak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Dorota Jadczak <Dorota.Jadczak@zut.edu.pl>, Ewa Miśkiewicz-Żebrowska <Ewa.Miskiewicz-Zebrowska@zut.edu.pl>, Grzegorz Nowak <Grzegorz.Nowak@zut.edu.pl>, Hubert Romanowski <Hubert-Romanowski@zut.edu.pl>, Adam Szymski <Adam-Szymski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS2 6 1,01,00zaliczenie
seminariaS3 12 2,01,00zaliczenie
seminariaS4 12 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student ma wiedzę z zakresu nauk technicznych, rolnych i sztuk plastycznych
W-2Student ma wiedze z zakresu grafiki inżynierskiej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z zakresem, budową i strukturą standardowej pracy imagisterskiej na kierunku architektura krajobrazu
C-2Zapoznanie studenta z metodami pracy przy opracowywaniu projektu dyplomowego magisterskiego na kierunku architektura krajobrazu oraz z metodami redagowania pracy dyplomowej i sposobami jej prezentacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Ogólne zasady wykonywania prac magisterskich na kierunku architektura krajobarzu2
T-S-2Dobór fachowej literatury i materiałów źródłowych wykorzystywanych przy opracowaniu pracy magisterskiej. Zasady cytowania i zapisu źródłowego4
6
seminaria
T-S-1Zasady opracowania rysunków technicznych projektu magisterskiego z zakresu architektury krajobrazu6
T-S-2Zasady opracowania wizualizacji oraz plansz projektowych pracy magisterskiej na kierunku architektura krajobrazu6
12
seminaria
T-S-1Zasady przygotowania prezentacji pracy magisterskiej na kierunku architektura krajobrazu4
T-S-2Prezentacje prac studneckich połączone z dyskusją dydaktyczną8
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach6
A-S-2przygotowanie do seminarium9
A-S-3zgromadzenie materiałów niezbędnych do opracowania pracy magisterskiej8
A-S-4konsultacje tematyki i zakresu pracy magisterskiej2
25
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach12
A-S-2przygotowanie do seminarium18
A-S-3konsultacje pracy magisterkiej u promotora2
A-S-4gromadzenie materiałów niezbędnych do przygotowania pracy magisterskiej18
50
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach12
A-S-2przygotowanie do seminarium18
A-S-3konsultacje pracy magisterskiej u promotora2
A-S-4przygotowanie prezentacji pracy magisterskiej18
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metody podające - pogadanka, opis, wyjaśnienie
M-2metody problemowe - dyskusja dydaktyczna
M-3metody praktyczne - pokaz multimedialny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena prezentacji materiałów zebranych do opracowania pracy magisterskiej
S-2Ocena podsumowująca: ocena przygotowania prezentacji multimedialnej pracy magisterskiej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_C08_W01
Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy wykonywaniu pracy dyplomowej, a w szczególności projektu dyplomowego
AK_2A_W03C-2T-S-2M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_C08_U01
Potrafi przygotować pracę dyplomową. Potrafi zaprezentować w formie pisemnej oraz ustnej wykonane analizy, wyniki badań i wytyczne projektowe, jak również projekt dyplomowy.
AK_2A_U07C-1, C-2T-S-1M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_C08_K01
Jest gotowy do analizy wykonywanej pracy dyplomowej pod kątem doboru odpowiednich metod i narzędzi badawczych prowadzących do uzyskania właściwych rozwiązań projektowych
AK_2A_K02C-2T-S-2M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_2A_C08_W01
Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy wykonywaniu pracy dyplomowej, a w szczególności projektu dyplomowego
2,0Student nie zna metod, technik, narzędzi, ani materiałów stosowanych przy wykonywaniu pracy dyplomowej, a w szczególności projektu dyplomowego
3,0Student zna tylko nieliczne metody, techniki, narzędzia lub też materiały stosowane przy wykonywaniu pracy dyplomowej, a w szczególności projektu dyplomowego
3,5Student zna wybrane metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy wykonywaniu pracy dyplomowej, a w szczególności projektu dyplomowego
4,0Student zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy wykonywaniu pracy dyplomowej, a w szczególności projektu dyplomowego
4,5Student zna bardzo dobrze podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy wykonywaniu pracy dyplomowej, a w szczególności projektu dyplomowego
5,0Student zna bardzo dobrze i właściwie ocenia różnorodne metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy wykonywaniu pracy dyplomowej, a w szczególności projektu dyplomowego

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_2A_C08_U01
Potrafi przygotować pracę dyplomową. Potrafi zaprezentować w formie pisemnej oraz ustnej wykonane analizy, wyniki badań i wytyczne projektowe, jak również projekt dyplomowy.
2,0Student nie potrafi przygotować pracy dyplomowej.
3,0Student potrafi przygotować pracę dyplomową na poziomie elementarnym. Potrafi przy pomocy nauczyciela zaprezentować w formie pisemnej oraz ustnej wybrane wykonane analizy, wyniki badań i wytyczne projektowe, jak również projekt dyplomowy.
3,5Student potrafi przygotować pracę dyplomową na poziomie podstawowym. Potrafi przy nieznacznej pomocy nauczyciela zaprezentować w formie pisemnej oraz ustnej wykonane analizy, wyniki badań i wytyczne projektowe, jak również projekt dyplomowy.
4,0Student potrafi przygotować pracę dyplomową. Potrafi zaprezentować w formie pisemnej oraz ustnej wykonane analizy, wyniki badań i wytyczne projektowe, jak również projekt dyplomowy.
4,5Student potrafi bardzo dobrze przygotować pracę dyplomową. Potrafi zaprezentować w formie pisemnej oraz ustnej wykonane analizy, wyniki badań i wytyczne projektowe, jak również projekt dyplomowy.
5,0Student potrafi bardzo dobrze przygotować pracę dyplomową.Swobodnie prezentuje w formie pisemnej oraz ustnej wykonane analizy, wyniki badań i wytyczne projektowe, jak również projekt dyplomowy. Potrafi podjąć dyskusję dotyczącą przyjętych metod i rozwiązań projektowych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_2A_C08_K01
Jest gotowy do analizy wykonywanej pracy dyplomowej pod kątem doboru odpowiednich metod i narzędzi badawczych prowadzących do uzyskania właściwych rozwiązań projektowych
2,0Student nie jest gotowy do analizy wykonywanej pracy dyplomowej pod kątem doboru odpowiednich metod i narzędzi badawczych prowadzących do uzyskania właściwych rozwiązań projektowych
3,0Student wykazuje gotowość do analizy wykonywanej pracy dyplomowej pod kątem doboru odpowiednich metod i narzędzi badawczych prowadzących do uzyskania właściwych rozwiązań projektowych. Pracuje przy wydatnej pomocy nauczyciela.
3,5Student wykazuje gotowość do analizy wykonywanej pracy dyplomowej pod kątem doboru odpowiednich metod i narzędzi badawczych prowadzących do uzyskania właściwych rozwiązań projektowych. Pracuje przy nieznacznej pomocy nauczyciela.
4,0Student jest gotowy do analizy wykonywanej pracy dyplomowej pod kątem doboru odpowiednich metod i narzędzi badawczych prowadzących do uzyskania właściwych rozwiązań projektowych.
4,5Student jest gotowy do analizy wykonywanej pracy dyplomowej pod kątem doboru odpowiednich metod i narzędzi badawczych prowadzących do uzyskania właściwych rozwiązań projektowych. Pracuje samodzielnie.
5,0Student jest gotowy do analizy wykonywanej pracy dyplomowej pod kątem doboru odpowiednich metod i narzędzi badawczych prowadzących do uzyskania właściwych rozwiązań projektowych. Pracuje samodzielnie, chętnie podejmuje dyskusje z nauczycielem i innymi studentami

Literatura podstawowa

  1. Kaszyńska A., Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową, Złote Myśli, 2006
  2. Węglińska N., Jak napisać pracę magisterską. Poradnik dla studentów, Oficyna wydawnicza IMPULS, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, TAWPN Univesitates, Kraków, 2006

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Ogólne zasady wykonywania prac magisterskich na kierunku architektura krajobarzu2
T-S-2Dobór fachowej literatury i materiałów źródłowych wykorzystywanych przy opracowaniu pracy magisterskiej. Zasady cytowania i zapisu źródłowego4
6

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Zasady opracowania rysunków technicznych projektu magisterskiego z zakresu architektury krajobrazu6
T-S-2Zasady opracowania wizualizacji oraz plansz projektowych pracy magisterskiej na kierunku architektura krajobrazu6
12

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Zasady przygotowania prezentacji pracy magisterskiej na kierunku architektura krajobrazu4
T-S-2Prezentacje prac studneckich połączone z dyskusją dydaktyczną8
12

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach6
A-S-2przygotowanie do seminarium9
A-S-3zgromadzenie materiałów niezbędnych do opracowania pracy magisterskiej8
A-S-4konsultacje tematyki i zakresu pracy magisterskiej2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach12
A-S-2przygotowanie do seminarium18
A-S-3konsultacje pracy magisterkiej u promotora2
A-S-4gromadzenie materiałów niezbędnych do przygotowania pracy magisterskiej18
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach12
A-S-2przygotowanie do seminarium18
A-S-3konsultacje pracy magisterskiej u promotora2
A-S-4przygotowanie prezentacji pracy magisterskiej18
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_C08_W01Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy wykonywaniu pracy dyplomowej, a w szczególności projektu dyplomowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_W03zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studenta z metodami pracy przy opracowywaniu projektu dyplomowego magisterskiego na kierunku architektura krajobrazu oraz z metodami redagowania pracy dyplomowej i sposobami jej prezentacji
Treści programoweT-S-2Dobór fachowej literatury i materiałów źródłowych wykorzystywanych przy opracowaniu pracy magisterskiej. Zasady cytowania i zapisu źródłowego
Metody nauczaniaM-1metody podające - pogadanka, opis, wyjaśnienie
M-2metody problemowe - dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena prezentacji materiałów zebranych do opracowania pracy magisterskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna metod, technik, narzędzi, ani materiałów stosowanych przy wykonywaniu pracy dyplomowej, a w szczególności projektu dyplomowego
3,0Student zna tylko nieliczne metody, techniki, narzędzia lub też materiały stosowane przy wykonywaniu pracy dyplomowej, a w szczególności projektu dyplomowego
3,5Student zna wybrane metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy wykonywaniu pracy dyplomowej, a w szczególności projektu dyplomowego
4,0Student zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy wykonywaniu pracy dyplomowej, a w szczególności projektu dyplomowego
4,5Student zna bardzo dobrze podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy wykonywaniu pracy dyplomowej, a w szczególności projektu dyplomowego
5,0Student zna bardzo dobrze i właściwie ocenia różnorodne metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy wykonywaniu pracy dyplomowej, a w szczególności projektu dyplomowego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_C08_U01Potrafi przygotować pracę dyplomową. Potrafi zaprezentować w formie pisemnej oraz ustnej wykonane analizy, wyniki badań i wytyczne projektowe, jak również projekt dyplomowy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_U07posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych oraz prac pisemnych w celu zaprezentowania wykonanych analiz, uzyskanych wyników oraz formułowania wniosków z przeprowadzonych badań i analiz w ramach wykonywanych prac badawczych, projektowych i pracy dyplomowej z zakresu architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zakresem, budową i strukturą standardowej pracy imagisterskiej na kierunku architektura krajobrazu
C-2Zapoznanie studenta z metodami pracy przy opracowywaniu projektu dyplomowego magisterskiego na kierunku architektura krajobrazu oraz z metodami redagowania pracy dyplomowej i sposobami jej prezentacji
Treści programoweT-S-1Zasady przygotowania prezentacji pracy magisterskiej na kierunku architektura krajobrazu
Metody nauczaniaM-2metody problemowe - dyskusja dydaktyczna
M-3metody praktyczne - pokaz multimedialny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: ocena przygotowania prezentacji multimedialnej pracy magisterskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi przygotować pracy dyplomowej.
3,0Student potrafi przygotować pracę dyplomową na poziomie elementarnym. Potrafi przy pomocy nauczyciela zaprezentować w formie pisemnej oraz ustnej wybrane wykonane analizy, wyniki badań i wytyczne projektowe, jak również projekt dyplomowy.
3,5Student potrafi przygotować pracę dyplomową na poziomie podstawowym. Potrafi przy nieznacznej pomocy nauczyciela zaprezentować w formie pisemnej oraz ustnej wykonane analizy, wyniki badań i wytyczne projektowe, jak również projekt dyplomowy.
4,0Student potrafi przygotować pracę dyplomową. Potrafi zaprezentować w formie pisemnej oraz ustnej wykonane analizy, wyniki badań i wytyczne projektowe, jak również projekt dyplomowy.
4,5Student potrafi bardzo dobrze przygotować pracę dyplomową. Potrafi zaprezentować w formie pisemnej oraz ustnej wykonane analizy, wyniki badań i wytyczne projektowe, jak również projekt dyplomowy.
5,0Student potrafi bardzo dobrze przygotować pracę dyplomową.Swobodnie prezentuje w formie pisemnej oraz ustnej wykonane analizy, wyniki badań i wytyczne projektowe, jak również projekt dyplomowy. Potrafi podjąć dyskusję dotyczącą przyjętych metod i rozwiązań projektowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_C08_K01Jest gotowy do analizy wykonywanej pracy dyplomowej pod kątem doboru odpowiednich metod i narzędzi badawczych prowadzących do uzyskania właściwych rozwiązań projektowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_K02wykazuje gotowość do analizy realizowanego zadania pod kątem określenia właściwych priorytetów z uwzględnieniem roli poszczególnych jego wykonawców
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studenta z metodami pracy przy opracowywaniu projektu dyplomowego magisterskiego na kierunku architektura krajobrazu oraz z metodami redagowania pracy dyplomowej i sposobami jej prezentacji
Treści programoweT-S-2Dobór fachowej literatury i materiałów źródłowych wykorzystywanych przy opracowaniu pracy magisterskiej. Zasady cytowania i zapisu źródłowego
Metody nauczaniaM-1metody podające - pogadanka, opis, wyjaśnienie
M-2metody problemowe - dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena prezentacji materiałów zebranych do opracowania pracy magisterskiej
S-2Ocena podsumowująca: ocena przygotowania prezentacji multimedialnej pracy magisterskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest gotowy do analizy wykonywanej pracy dyplomowej pod kątem doboru odpowiednich metod i narzędzi badawczych prowadzących do uzyskania właściwych rozwiązań projektowych
3,0Student wykazuje gotowość do analizy wykonywanej pracy dyplomowej pod kątem doboru odpowiednich metod i narzędzi badawczych prowadzących do uzyskania właściwych rozwiązań projektowych. Pracuje przy wydatnej pomocy nauczyciela.
3,5Student wykazuje gotowość do analizy wykonywanej pracy dyplomowej pod kątem doboru odpowiednich metod i narzędzi badawczych prowadzących do uzyskania właściwych rozwiązań projektowych. Pracuje przy nieznacznej pomocy nauczyciela.
4,0Student jest gotowy do analizy wykonywanej pracy dyplomowej pod kątem doboru odpowiednich metod i narzędzi badawczych prowadzących do uzyskania właściwych rozwiązań projektowych.
4,5Student jest gotowy do analizy wykonywanej pracy dyplomowej pod kątem doboru odpowiednich metod i narzędzi badawczych prowadzących do uzyskania właściwych rozwiązań projektowych. Pracuje samodzielnie.
5,0Student jest gotowy do analizy wykonywanej pracy dyplomowej pod kątem doboru odpowiednich metod i narzędzi badawczych prowadzących do uzyskania właściwych rozwiązań projektowych. Pracuje samodzielnie, chętnie podejmuje dyskusje z nauczycielem i innymi studentami