Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (N2)

Sylabus przedmiotu Zintegrowane projektowanie krajobrazu 1 (architektura krajobrazu, dendrologia, rośliny ozdobne, konstrukcje budowlane):

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zintegrowane projektowanie krajobrazu 1 (architektura krajobrazu, dendrologia, rośliny ozdobne, konstrukcje budowlane)
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Rzeszotarska-Pałka <Magdalena.Rzeszotarska-Palka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marta Kościńska <Marta.Koscinska@zut.edu.pl>, Grzegorz Nowak <Grzegorz.Nowak@zut.edu.pl>, Aleksandra Pilarczyk <Aleksandra.Pilarczyk@zut.edu.pl>, Andrzej Rzeszotarski <Andrzej.Rzeszotarski@zut.edu.pl>, Agnieszka Zawadzińska <Agnieszka.Zawadzinska@zut.edu.pl>, Piotr Żurawik <Piotr.Zurawik@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 30 5,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z projektowania krajobrazu
W-2Wiedza z dendrologii, doborów drzew i krzewów
W-3Podstawowa wiedza z doboru roślin ozdobnych
W-4Podstawowa wiedza z konstrukcji architektonicznych, materiałoznawstwa i budownictwa

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie poszerzonej wiedzy w zakresie kształtowania różnorodnych obiektów architektury krajobrazu, zarówno w krajobrazie miejskim, jak i otwartym.
C-2Zdobycie wiedzy dotyczącej podstawowych metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych przy opracowywaniu projektów złożonych obiektów architektury krajobrazu
C-3Zdobycie umiejętności opracowania kompleksowego projektu zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz doborem roślinności.
C-4Zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu stosowania roślin w projektach obiektów krajobrazu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1etapy i metodyka powstawania projektu1
T-P-2opracowanie inwentaryzacji terenu, analiz i waloryzacji krajobrazu3
T-P-3opracowanie wstępnych wytycznych projektowych2
T-P-4przegląd międzysemestralny w fazie inwentaryzacji i wstępnych wytycznych projektowych1
T-P-5Opracowanie szczegółowego projektu zagospodarowania terenu8
T-P-6przegląd międzysemestralny w fazie projektu szczegółowego2
T-P-7dobór drzew i krzewów pod wzgledem siedliskowym, kompozycyjnym i funkcjonalnym do zadania projektowego5
T-P-8dobór roślin ozdobnych pod kątem kompozycyjnym i siedliskowym do zadania projektowego4
T-P-9dobór odpowiednich rozwiązan materiałowych i konstrukcyjnych do poszczególnych elementów zadania projektowego4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2inwentaryzacja terenu33
A-P-3konsultacje2
A-P-4przegląd literatury fachowej20
A-P-5przygotowanie projektu20
A-P-6analizy i oceny krajobrazu20
125

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1ćwiczenia projektowe prowadzone w formie konsultacji kompleksowego zadania projektowego w czterech zakresach: architektury krajobrazu, konstrukcji budowlanych, dendrologii i roślin ozdobnych
M-2dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: przegląd międzysemestralny w fazie inwentaryzacji i wstępnych wytycznych projektowych
S-2Ocena formująca: przegląd miedzysemestralny w fazie projektu szczegółowego
S-3Ocena podsumowująca: Projekt semestralny

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_C03_W01
Ma poszerzoną wiedzę w zakresie kształtowania różnorodnych obiektów architektury krajobrazu, zarówno w krajobrazie miejskim, jak i otwartym. Zna w rozszerzonym zakresie współczesne tendencje w projektowaniu i wykonastwie obiektów architektury krajobrazu
AK_2A_W04, AK_2A_W05C-1T-P-1, T-P-3M-1, M-2S-2, S-3
AK_2A_C03_W02
Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu
AK_2A_W03C-2T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-9M-1, M-2S-1, S-2
AK_2A_C03_W03
Ma wiedzę na temat stosowania roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu
AK_2A_W06C-4T-P-7, T-P-8M-1S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_C03_U01
Potrafi podejmować właściwe decyzje projektowe na wszystkich etapach powstawania projektu, analizując istniejące uwarunkowania zewnętrzne, dostępne materiały, technologie oraz warunki i możliwości dalszego uzytkowania złożonego obiektu architektury krajobrazu
AK_2A_U06C-2, C-3T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-7, T-P-8, T-P-9M-1, M-2S-1, S-2, S-3
AK_2A_C03_U02
Student potrafi zastosować rośliny w projektach obiektów krajobrazu
AK_2A_U03C-4T-P-7M-1S-2, S-3
AK_2A_C03_U03
Potrafi opracować kompleksowy projekt zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz doborem roślinności. Potrafi zaprezentować projekt na planszach i w formie prezentacji multimedialnej
AK_2A_U05C-3T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-7, T-P-8, T-P-9M-1S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_C03_K01
Prawidłowo określa i rozwiązuje problemy zaistniałe podczas opracowania zadania projektowego
AK_2A_K08C-2, C-3T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-7, T-P-8, T-P-9M-2S-1, S-2
AK_2A_C03_K02
Potrafi współpracować w ramach zespołu projektowego. Analizuje zadanie projektowe pod wieloma aspektami i formułuje właściwe rozwiązania
AK_2A_K02, AK_2A_K05C-2, C-3T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-7, T-P-8, T-P-9M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_2A_C03_W01
Ma poszerzoną wiedzę w zakresie kształtowania różnorodnych obiektów architektury krajobrazu, zarówno w krajobrazie miejskim, jak i otwartym. Zna w rozszerzonym zakresie współczesne tendencje w projektowaniu i wykonastwie obiektów architektury krajobrazu
2,0Student nie zna tematyki przedmiotu
3,0Student ma poszerzoną wiedzę w zakresie kształtowania wybranych obiektów architektury krajobrazu, zarówno w krajobrazie miejskim, jak i otwartym. Zna nieliczne współczesne tendencje w projektowaniu i wykonastwie obiektów architektury krajobrazu
3,5Student ma poszerzoną wiedzę w zakresie kształtowania wybranych obiektów architektury krajobrazu, zarówno w krajobrazie miejskim, jak i otwartym. Zna wybrane współczesne tendencje w projektowaniu i wykonastwie obiektów architektury krajobrazu
4,0Student ma poszerzoną wiedzę w zakresie kształtowania robiektów architektury krajobrazu, zarówno w krajobrazie miejskim, jak i otwartym. Zna dobrze współczesne tendencje w projektowaniu i wykonastwie obiektów architektury krajobrazu
4,5Student ma poszerzoną wiedzę w zakresie kształtowania obiektów architektury krajobrazu, zarówno w krajobrazie miejskim, jak i otwartym. Zna w rozszerzonym zakresie współczesne tendencje w projektowaniu i wykonastwie obiektów architektury krajobrazu
5,0Student ma poszerzoną wiedzę w zakresie kształtowania różnorodnych złożonych obiektów architektury krajobrazu, zarówno w krajobrazie miejskim, jak i otwartym. Zna w rozszerzonym zakresie współczesne tendencje w projektowaniu i wykonastwie obiektów architektury krajobrazu
AK_2A_C03_W02
Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu
2,0Student nie zna podstawowych metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu
3,0Student zna nieliczne metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu
3,5Student zna wybrane metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu
4,0Student zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu
4,5Student zna bardzo dobrze podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu
5,0Student zna bardzo dobrze podstawowe i zaawansowane metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu
AK_2A_C03_W03
Ma wiedzę na temat stosowania roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu
2,0Student nie ma wiedzy na temat stosowania roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu
3,0Student ma wiedzę na temat stosowania niewielkiej liczby roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu
3,5Student ma wiedzę na temat stosowania wybranych roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu
4,0Student ma wiedzę na temat stosowania roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu
4,5Student ma bardzo dobrą wiedzę na temat stosowania roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu, zna nowe odmiany i gatunki
5,0Student ma bardzo dobrą wiedzę na temat stosowania roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu, zna nowe odmiany i gatunki i trafnie charakterzuje ich zastosowanie

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_2A_C03_U01
Potrafi podejmować właściwe decyzje projektowe na wszystkich etapach powstawania projektu, analizując istniejące uwarunkowania zewnętrzne, dostępne materiały, technologie oraz warunki i możliwości dalszego uzytkowania złożonego obiektu architektury krajobrazu
2,0Student nie potrafi podejmować właściwych decyzji projektowych, nie analizuje istniejących uwarunkowań zewnętrznych, dostępnych materiałów, technologii oraz warunków i możliwości dalszego uzytkowania złożonego obiektu architektury krajobrazu
3,0Student potrafi podejmować właściwe decyzje projektowe tylko na jednym z etapów powstawania projektu, nie analizując wszystkich istniejących uwarunkowań zewnętrznych, dostępnych materiałów, technologii oraz warunków i możliwości dalszego uzytkowania złożonego obiektu architektury krajobrazu
3,5Student potrafi podejmować właściwe decyzje projektowe tylko na niektórych etapach powstawania projektu, nie analizując wszystkich istniejących uwarunkowań zewnętrznych, dostępnych materiałów, technologii oraz warunków i możliwości dalszego uzytkowania złożonego obiektu architektury krajobrazu
4,0Student potrafi podejmować właściwe decyzje projektowe na większości etapów powstawania projektu, analizując istniejące uwarunkowania zewnętrzne, dostępne materiały, technologie oraz warunki i możliwości dalszego uzytkowania złożonego obiektu architektury krajobrazu
4,5Student potrafi podejmować właściwe decyzje projektowe na wszystkich etapach powstawania projektu, analizując istniejące uwarunkowania zewnętrzne, dostępne materiały, technologie oraz warunki i możliwości dalszego uzytkowania złożonego obiektu architektury krajobrazu
5,0Student potrafi podejmować właściwe decyzje projektowe na wszystkich etapach powstawania projektu, szczegółowo analizując istniejące uwarunkowania zewnętrzne, dostępne materiały, technologie oraz warunki i możliwości dalszego uzytkowania złożonego obiektu architektury krajobrazu
AK_2A_C03_U02
Student potrafi zastosować rośliny w projektach obiektów krajobrazu
2,0Student nie potrafi prawidłowo zastosować roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu
3,0Student opracowuje podstawowy prawidłowy dobór drzew i krzewów w projektach wybranych obiektów architektury krajobrazu
3,5Student opracowuje podstawowy prawidłowy dobór drzew i krzewów w projektach większości obiektów architektury krajobrazu
4,0Student sprawnie stosuje rośliny w projektach różnych obiektów architektury krajobrazu
4,5Student sprawnie stosuje rośliny w projektach różnych obiektów architektury krajobrazu, wyróżniając się znajomością nowych odmian roślin
5,0Student biegle stosuje rośliny w projektach obiektów różnych architektury krajobrazu, wyróżniając się znajomością nowych odmian roślin i wykazując przy tym szerszą wiedzę nt. możliwości zastosowania roślin
AK_2A_C03_U03
Potrafi opracować kompleksowy projekt zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz doborem roślinności. Potrafi zaprezentować projekt na planszach i w formie prezentacji multimedialnej
2,0Student nie potrafi opracować kompleksowego projektu zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu. Nie potrafi zaprezentować projektu na planszach, ani w formie prostej prezentacji multimedialnej
3,0Student potrafi opracować kompleksowy projekt zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem niewielu szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz niepełnym doborem roślinności. Potrafi zaprezentować projekt na uproszczonych planszach
3,5Student potrafi opracować kompleksowy projekt zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem niewielu szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz niepełnym doborem roślinności. Potrafi zaprezentować projekt na planszach i w formie prostej prezentacji multimedialnej
4,0Student potrafi opracować kompleksowy projekt zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem kilku szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz doborem roślinności. Potrafi zaprezentować projekt na planszach i w formie prezentacji multimedialnej
4,5Student potrafi opracować kompleksowy projekt zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem wszystkich niezbędnych szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz kompletnym doborem roślinności. Potrafi zaprezentować projekt na planszach i w formie prezentacji multimedialnej
5,0Student potrafi bardzo dobrze opracować kompleksowy projekt zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem wszystkich niezbędnych szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz kompletnym doborem roślinności. Potrafi bardzo dobrze zaprezentować projekt na planszach i w formie atrakcyjnej i przekonującej prezentacji multimedialnej

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_2A_C03_K01
Prawidłowo określa i rozwiązuje problemy zaistniałe podczas opracowania zadania projektowego
2,0Student nie potrafi określić problemów zaistniałych podczas opracowania zadania projektowego
3,0Student prawidłowo określa wybrane problemy zaistniałe podczas opracowania zadania projektowego
3,5Student prawidłowo określa i rozwiązuje wybrane problemy zaistniałe podczas opracowania zadania projektowego
4,0Student prawidłowo określa i rozwiązuje większość problemów zaistniałych podczas opracowania zadania projektowego
4,5Student prawidłowo określa i rozwiązuje wszystkie problemy zaistniałe podczas opracowania zadania projektowego
5,0Student samodzielnie prawidłowo określa i rozwiązuje wszystkie problemy zaistniałe podczas opracowania zadania projektowego
AK_2A_C03_K02
Potrafi współpracować w ramach zespołu projektowego. Analizuje zadanie projektowe pod wieloma aspektami i formułuje właściwe rozwiązania
2,0Student nie uczestniczy w pracy zespołu. Nie analizuje zadania projektowego.
3,0Student wykazuje bierną postawę podczas pracy zespołu projektowego. Analizuje zadanie projektowe po wskazaniu nauczyciela i przy jego dużej pomocy
3,5Potrafi aktywnie pracuje w ramach zespołu projektowego, ale tylko na niektórych etapach pracy. Analizuje zadanie projektowe po wskazaniu nauczyciela i przy jego pomocy
4,0Student aktywnie współpracuje w ramach zespołu projektowego. Analizuje zadanie projektowe pod wybranymi aspektami i formułuje właściwe rozwiązania
4,5Student aktywnie współpracuje w ramach zespołu projektowego, chętnie podejmuje dyskusje. Analizuje zadanie projektowe pod wieloma aspektami i formułuje właściwe rozwiązania
5,0Student aktywnie współpracuje w ramach zespołu projektowego, chętnie podejmuje dyskusje, przejmuje rolę lidera. Samodzielnie analizuje zadanie projektowe pod wieloma aspektami i formułuje właściwe rozwiązania

Literatura podstawowa

  1. Szymski A., Architektura krajobrazu, tom I, Walkowska, Szczecin, 2006
  2. Bogdanowski J., Łuczyńska - Bruzda M., Novak Z., Architektura krajobrazu, PWN, Kraków, 1973
  3. Vidella A., Atlas współczesnej architektury krajobrazu, TMC, Warszawa, 2009
  4. Kosmala M., Suski Z., Materiały budowlane w architekturze krajobrazu, SGGW, Warszawa, 1997
  5. Haber Z., Urbański P., Kształtowanie terenów zieleni z elementami ekologii, Wydawnictwo Akademii Rolniczej w Poznaniu, Poznań, 2005
  6. Architektura krajobrazu, kwartalnik, Wrocław
  7. Malczyk T., Wytyczne do projektowania zieleni na terenach zabudowanych, Oficyna Wydawnicza Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nysie, Nysa, 2005
  8. Seneta W., Dolatowski J., Dendrologia, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa, 2008
  9. Zachariasz A., Zieleń jako współczesny czynnik miastotwórczy ze szczególnym uwzględnieniem roli parków publicznych. Seria Architektura. Monografia 336., Wyd. PK, Kraków, 2006
  10. Waterman T., The Fundamentals of Landscape Architecture, Bloomsbury Publishing PLC, Londyn, 2015
  11. Architektura krajobrazu, kwartalnik, Wrocław

Literatura dodatkowa

  1. www.muratordom.pl
  2. Katalog roślin - drzewa, krzewy, byliny - polecany przez Związek Szkółkarzy Polskich, Agencja Promocji Zieleni, Warszawa, 2006

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1etapy i metodyka powstawania projektu1
T-P-2opracowanie inwentaryzacji terenu, analiz i waloryzacji krajobrazu3
T-P-3opracowanie wstępnych wytycznych projektowych2
T-P-4przegląd międzysemestralny w fazie inwentaryzacji i wstępnych wytycznych projektowych1
T-P-5Opracowanie szczegółowego projektu zagospodarowania terenu8
T-P-6przegląd międzysemestralny w fazie projektu szczegółowego2
T-P-7dobór drzew i krzewów pod wzgledem siedliskowym, kompozycyjnym i funkcjonalnym do zadania projektowego5
T-P-8dobór roślin ozdobnych pod kątem kompozycyjnym i siedliskowym do zadania projektowego4
T-P-9dobór odpowiednich rozwiązan materiałowych i konstrukcyjnych do poszczególnych elementów zadania projektowego4
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2inwentaryzacja terenu33
A-P-3konsultacje2
A-P-4przegląd literatury fachowej20
A-P-5przygotowanie projektu20
A-P-6analizy i oceny krajobrazu20
125
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_C03_W01Ma poszerzoną wiedzę w zakresie kształtowania różnorodnych obiektów architektury krajobrazu, zarówno w krajobrazie miejskim, jak i otwartym. Zna w rozszerzonym zakresie współczesne tendencje w projektowaniu i wykonastwie obiektów architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_W04zna w zakresie rozszerzonym współczesne technologie i tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów architektury krajobrazu
AK_2A_W05posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie kształtowania krajobrazu i terenów zieleni z elementami projektowania i utrzymywania terenów zieleni oraz upraw ogrodniczych
Cel przedmiotuC-1Zdobycie poszerzonej wiedzy w zakresie kształtowania różnorodnych obiektów architektury krajobrazu, zarówno w krajobrazie miejskim, jak i otwartym.
Treści programoweT-P-1etapy i metodyka powstawania projektu
T-P-3opracowanie wstępnych wytycznych projektowych
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia projektowe prowadzone w formie konsultacji kompleksowego zadania projektowego w czterech zakresach: architektury krajobrazu, konstrukcji budowlanych, dendrologii i roślin ozdobnych
M-2dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: przegląd miedzysemestralny w fazie projektu szczegółowego
S-3Ocena podsumowująca: Projekt semestralny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna tematyki przedmiotu
3,0Student ma poszerzoną wiedzę w zakresie kształtowania wybranych obiektów architektury krajobrazu, zarówno w krajobrazie miejskim, jak i otwartym. Zna nieliczne współczesne tendencje w projektowaniu i wykonastwie obiektów architektury krajobrazu
3,5Student ma poszerzoną wiedzę w zakresie kształtowania wybranych obiektów architektury krajobrazu, zarówno w krajobrazie miejskim, jak i otwartym. Zna wybrane współczesne tendencje w projektowaniu i wykonastwie obiektów architektury krajobrazu
4,0Student ma poszerzoną wiedzę w zakresie kształtowania robiektów architektury krajobrazu, zarówno w krajobrazie miejskim, jak i otwartym. Zna dobrze współczesne tendencje w projektowaniu i wykonastwie obiektów architektury krajobrazu
4,5Student ma poszerzoną wiedzę w zakresie kształtowania obiektów architektury krajobrazu, zarówno w krajobrazie miejskim, jak i otwartym. Zna w rozszerzonym zakresie współczesne tendencje w projektowaniu i wykonastwie obiektów architektury krajobrazu
5,0Student ma poszerzoną wiedzę w zakresie kształtowania różnorodnych złożonych obiektów architektury krajobrazu, zarówno w krajobrazie miejskim, jak i otwartym. Zna w rozszerzonym zakresie współczesne tendencje w projektowaniu i wykonastwie obiektów architektury krajobrazu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_C03_W02Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_W03zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-2Zdobycie wiedzy dotyczącej podstawowych metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych przy opracowywaniu projektów złożonych obiektów architektury krajobrazu
Treści programoweT-P-1etapy i metodyka powstawania projektu
T-P-2opracowanie inwentaryzacji terenu, analiz i waloryzacji krajobrazu
T-P-3opracowanie wstępnych wytycznych projektowych
T-P-4przegląd międzysemestralny w fazie inwentaryzacji i wstępnych wytycznych projektowych
T-P-9dobór odpowiednich rozwiązan materiałowych i konstrukcyjnych do poszczególnych elementów zadania projektowego
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia projektowe prowadzone w formie konsultacji kompleksowego zadania projektowego w czterech zakresach: architektury krajobrazu, konstrukcji budowlanych, dendrologii i roślin ozdobnych
M-2dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: przegląd międzysemestralny w fazie inwentaryzacji i wstępnych wytycznych projektowych
S-2Ocena formująca: przegląd miedzysemestralny w fazie projektu szczegółowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu
3,0Student zna nieliczne metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu
3,5Student zna wybrane metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu
4,0Student zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu
4,5Student zna bardzo dobrze podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu
5,0Student zna bardzo dobrze podstawowe i zaawansowane metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_C03_W03Ma wiedzę na temat stosowania roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_W06ma rozszerzoną wiedzę z zakresu znajomości i uprawy roślin oraz ich doboru i wykorzystania w dekoracji wnętrz i w terenach zieleni
Cel przedmiotuC-4Zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu stosowania roślin w projektach obiektów krajobrazu
Treści programoweT-P-7dobór drzew i krzewów pod wzgledem siedliskowym, kompozycyjnym i funkcjonalnym do zadania projektowego
T-P-8dobór roślin ozdobnych pod kątem kompozycyjnym i siedliskowym do zadania projektowego
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia projektowe prowadzone w formie konsultacji kompleksowego zadania projektowego w czterech zakresach: architektury krajobrazu, konstrukcji budowlanych, dendrologii i roślin ozdobnych
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: przegląd miedzysemestralny w fazie projektu szczegółowego
S-3Ocena podsumowująca: Projekt semestralny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy na temat stosowania roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu
3,0Student ma wiedzę na temat stosowania niewielkiej liczby roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu
3,5Student ma wiedzę na temat stosowania wybranych roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu
4,0Student ma wiedzę na temat stosowania roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu
4,5Student ma bardzo dobrą wiedzę na temat stosowania roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu, zna nowe odmiany i gatunki
5,0Student ma bardzo dobrą wiedzę na temat stosowania roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu, zna nowe odmiany i gatunki i trafnie charakterzuje ich zastosowanie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_C03_U01Potrafi podejmować właściwe decyzje projektowe na wszystkich etapach powstawania projektu, analizując istniejące uwarunkowania zewnętrzne, dostępne materiały, technologie oraz warunki i możliwości dalszego uzytkowania złożonego obiektu architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_U06potrafi krytycznie ocenić podejmowane działania w rozwiązywaniu zaistniałych problemów przy planowaniu i projektowaniu, realizacji i utrzymywaniu obiektów architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-2Zdobycie wiedzy dotyczącej podstawowych metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych przy opracowywaniu projektów złożonych obiektów architektury krajobrazu
C-3Zdobycie umiejętności opracowania kompleksowego projektu zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz doborem roślinności.
Treści programoweT-P-2opracowanie inwentaryzacji terenu, analiz i waloryzacji krajobrazu
T-P-3opracowanie wstępnych wytycznych projektowych
T-P-4przegląd międzysemestralny w fazie inwentaryzacji i wstępnych wytycznych projektowych
T-P-7dobór drzew i krzewów pod wzgledem siedliskowym, kompozycyjnym i funkcjonalnym do zadania projektowego
T-P-8dobór roślin ozdobnych pod kątem kompozycyjnym i siedliskowym do zadania projektowego
T-P-9dobór odpowiednich rozwiązan materiałowych i konstrukcyjnych do poszczególnych elementów zadania projektowego
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia projektowe prowadzone w formie konsultacji kompleksowego zadania projektowego w czterech zakresach: architektury krajobrazu, konstrukcji budowlanych, dendrologii i roślin ozdobnych
M-2dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: przegląd międzysemestralny w fazie inwentaryzacji i wstępnych wytycznych projektowych
S-2Ocena formująca: przegląd miedzysemestralny w fazie projektu szczegółowego
S-3Ocena podsumowująca: Projekt semestralny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi podejmować właściwych decyzji projektowych, nie analizuje istniejących uwarunkowań zewnętrznych, dostępnych materiałów, technologii oraz warunków i możliwości dalszego uzytkowania złożonego obiektu architektury krajobrazu
3,0Student potrafi podejmować właściwe decyzje projektowe tylko na jednym z etapów powstawania projektu, nie analizując wszystkich istniejących uwarunkowań zewnętrznych, dostępnych materiałów, technologii oraz warunków i możliwości dalszego uzytkowania złożonego obiektu architektury krajobrazu
3,5Student potrafi podejmować właściwe decyzje projektowe tylko na niektórych etapach powstawania projektu, nie analizując wszystkich istniejących uwarunkowań zewnętrznych, dostępnych materiałów, technologii oraz warunków i możliwości dalszego uzytkowania złożonego obiektu architektury krajobrazu
4,0Student potrafi podejmować właściwe decyzje projektowe na większości etapów powstawania projektu, analizując istniejące uwarunkowania zewnętrzne, dostępne materiały, technologie oraz warunki i możliwości dalszego uzytkowania złożonego obiektu architektury krajobrazu
4,5Student potrafi podejmować właściwe decyzje projektowe na wszystkich etapach powstawania projektu, analizując istniejące uwarunkowania zewnętrzne, dostępne materiały, technologie oraz warunki i możliwości dalszego uzytkowania złożonego obiektu architektury krajobrazu
5,0Student potrafi podejmować właściwe decyzje projektowe na wszystkich etapach powstawania projektu, szczegółowo analizując istniejące uwarunkowania zewnętrzne, dostępne materiały, technologie oraz warunki i możliwości dalszego uzytkowania złożonego obiektu architektury krajobrazu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_C03_U02Student potrafi zastosować rośliny w projektach obiektów krajobrazu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_U03posiada pogłębioną umiejętność prawidłowego doboru roślin do dekoracji wnętrz oraz urządzania i pielegnowania terenów zieleni, a także doboru odpowiednich technologii i urządzeń do ich pielęgnacji
Cel przedmiotuC-4Zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu stosowania roślin w projektach obiektów krajobrazu
Treści programoweT-P-7dobór drzew i krzewów pod wzgledem siedliskowym, kompozycyjnym i funkcjonalnym do zadania projektowego
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia projektowe prowadzone w formie konsultacji kompleksowego zadania projektowego w czterech zakresach: architektury krajobrazu, konstrukcji budowlanych, dendrologii i roślin ozdobnych
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: przegląd miedzysemestralny w fazie projektu szczegółowego
S-3Ocena podsumowująca: Projekt semestralny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi prawidłowo zastosować roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu
3,0Student opracowuje podstawowy prawidłowy dobór drzew i krzewów w projektach wybranych obiektów architektury krajobrazu
3,5Student opracowuje podstawowy prawidłowy dobór drzew i krzewów w projektach większości obiektów architektury krajobrazu
4,0Student sprawnie stosuje rośliny w projektach różnych obiektów architektury krajobrazu
4,5Student sprawnie stosuje rośliny w projektach różnych obiektów architektury krajobrazu, wyróżniając się znajomością nowych odmian roślin
5,0Student biegle stosuje rośliny w projektach obiektów różnych architektury krajobrazu, wyróżniając się znajomością nowych odmian roślin i wykazując przy tym szerszą wiedzę nt. możliwości zastosowania roślin
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_C03_U03Potrafi opracować kompleksowy projekt zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz doborem roślinności. Potrafi zaprezentować projekt na planszach i w formie prezentacji multimedialnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_U05potrafi projektować różnorodne złożone obiekty architektury krajobrazu oraz przedstawić projekt w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
Cel przedmiotuC-3Zdobycie umiejętności opracowania kompleksowego projektu zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz doborem roślinności.
Treści programoweT-P-1etapy i metodyka powstawania projektu
T-P-2opracowanie inwentaryzacji terenu, analiz i waloryzacji krajobrazu
T-P-3opracowanie wstępnych wytycznych projektowych
T-P-4przegląd międzysemestralny w fazie inwentaryzacji i wstępnych wytycznych projektowych
T-P-7dobór drzew i krzewów pod wzgledem siedliskowym, kompozycyjnym i funkcjonalnym do zadania projektowego
T-P-8dobór roślin ozdobnych pod kątem kompozycyjnym i siedliskowym do zadania projektowego
T-P-9dobór odpowiednich rozwiązan materiałowych i konstrukcyjnych do poszczególnych elementów zadania projektowego
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia projektowe prowadzone w formie konsultacji kompleksowego zadania projektowego w czterech zakresach: architektury krajobrazu, konstrukcji budowlanych, dendrologii i roślin ozdobnych
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Projekt semestralny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi opracować kompleksowego projektu zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu. Nie potrafi zaprezentować projektu na planszach, ani w formie prostej prezentacji multimedialnej
3,0Student potrafi opracować kompleksowy projekt zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem niewielu szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz niepełnym doborem roślinności. Potrafi zaprezentować projekt na uproszczonych planszach
3,5Student potrafi opracować kompleksowy projekt zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem niewielu szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz niepełnym doborem roślinności. Potrafi zaprezentować projekt na planszach i w formie prostej prezentacji multimedialnej
4,0Student potrafi opracować kompleksowy projekt zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem kilku szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz doborem roślinności. Potrafi zaprezentować projekt na planszach i w formie prezentacji multimedialnej
4,5Student potrafi opracować kompleksowy projekt zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem wszystkich niezbędnych szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz kompletnym doborem roślinności. Potrafi zaprezentować projekt na planszach i w formie prezentacji multimedialnej
5,0Student potrafi bardzo dobrze opracować kompleksowy projekt zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem wszystkich niezbędnych szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz kompletnym doborem roślinności. Potrafi bardzo dobrze zaprezentować projekt na planszach i w formie atrakcyjnej i przekonującej prezentacji multimedialnej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_C03_K01Prawidłowo określa i rozwiązuje problemy zaistniałe podczas opracowania zadania projektowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_K08potrafi prawidłowo określać oraz rozwiązywać problemy związane z wykonywaniem zawodu architekta krajobrazu
Cel przedmiotuC-2Zdobycie wiedzy dotyczącej podstawowych metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych przy opracowywaniu projektów złożonych obiektów architektury krajobrazu
C-3Zdobycie umiejętności opracowania kompleksowego projektu zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz doborem roślinności.
Treści programoweT-P-2opracowanie inwentaryzacji terenu, analiz i waloryzacji krajobrazu
T-P-3opracowanie wstępnych wytycznych projektowych
T-P-4przegląd międzysemestralny w fazie inwentaryzacji i wstępnych wytycznych projektowych
T-P-7dobór drzew i krzewów pod wzgledem siedliskowym, kompozycyjnym i funkcjonalnym do zadania projektowego
T-P-8dobór roślin ozdobnych pod kątem kompozycyjnym i siedliskowym do zadania projektowego
T-P-9dobór odpowiednich rozwiązan materiałowych i konstrukcyjnych do poszczególnych elementów zadania projektowego
Metody nauczaniaM-2dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: przegląd międzysemestralny w fazie inwentaryzacji i wstępnych wytycznych projektowych
S-2Ocena formująca: przegląd miedzysemestralny w fazie projektu szczegółowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi określić problemów zaistniałych podczas opracowania zadania projektowego
3,0Student prawidłowo określa wybrane problemy zaistniałe podczas opracowania zadania projektowego
3,5Student prawidłowo określa i rozwiązuje wybrane problemy zaistniałe podczas opracowania zadania projektowego
4,0Student prawidłowo określa i rozwiązuje większość problemów zaistniałych podczas opracowania zadania projektowego
4,5Student prawidłowo określa i rozwiązuje wszystkie problemy zaistniałe podczas opracowania zadania projektowego
5,0Student samodzielnie prawidłowo określa i rozwiązuje wszystkie problemy zaistniałe podczas opracowania zadania projektowego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_C03_K02Potrafi współpracować w ramach zespołu projektowego. Analizuje zadanie projektowe pod wieloma aspektami i formułuje właściwe rozwiązania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_K02wykazuje gotowość do analizy realizowanego zadania pod kątem określenia właściwych priorytetów z uwzględnieniem roli poszczególnych jego wykonawców
AK_2A_K05potrafi kreatywnie pracować w zespole w charakterze osoby odpowiedzialnej za końcowy wynik pracy oraz jako wykonawca części powierzonego zadania
Cel przedmiotuC-2Zdobycie wiedzy dotyczącej podstawowych metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych przy opracowywaniu projektów złożonych obiektów architektury krajobrazu
C-3Zdobycie umiejętności opracowania kompleksowego projektu zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz doborem roślinności.
Treści programoweT-P-2opracowanie inwentaryzacji terenu, analiz i waloryzacji krajobrazu
T-P-3opracowanie wstępnych wytycznych projektowych
T-P-4przegląd międzysemestralny w fazie inwentaryzacji i wstępnych wytycznych projektowych
T-P-7dobór drzew i krzewów pod wzgledem siedliskowym, kompozycyjnym i funkcjonalnym do zadania projektowego
T-P-8dobór roślin ozdobnych pod kątem kompozycyjnym i siedliskowym do zadania projektowego
T-P-9dobór odpowiednich rozwiązan materiałowych i konstrukcyjnych do poszczególnych elementów zadania projektowego
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia projektowe prowadzone w formie konsultacji kompleksowego zadania projektowego w czterech zakresach: architektury krajobrazu, konstrukcji budowlanych, dendrologii i roślin ozdobnych
M-2dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: przegląd międzysemestralny w fazie inwentaryzacji i wstępnych wytycznych projektowych
S-2Ocena formująca: przegląd miedzysemestralny w fazie projektu szczegółowego
S-3Ocena podsumowująca: Projekt semestralny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie uczestniczy w pracy zespołu. Nie analizuje zadania projektowego.
3,0Student wykazuje bierną postawę podczas pracy zespołu projektowego. Analizuje zadanie projektowe po wskazaniu nauczyciela i przy jego dużej pomocy
3,5Potrafi aktywnie pracuje w ramach zespołu projektowego, ale tylko na niektórych etapach pracy. Analizuje zadanie projektowe po wskazaniu nauczyciela i przy jego pomocy
4,0Student aktywnie współpracuje w ramach zespołu projektowego. Analizuje zadanie projektowe pod wybranymi aspektami i formułuje właściwe rozwiązania
4,5Student aktywnie współpracuje w ramach zespołu projektowego, chętnie podejmuje dyskusje. Analizuje zadanie projektowe pod wieloma aspektami i formułuje właściwe rozwiązania
5,0Student aktywnie współpracuje w ramach zespołu projektowego, chętnie podejmuje dyskusje, przejmuje rolę lidera. Samodzielnie analizuje zadanie projektowe pod wieloma aspektami i formułuje właściwe rozwiązania