Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Agrobioinżynieria (S1)
specjalność: Zarządzanie środowiskiem
Sylabus przedmiotu Pracownia dyplomowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Agrobioinżynieria | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Pracownia dyplomowa | ||
Specjalność | Produkcja rolnicza | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Agroinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dariusz Błażejczak <Dariusz.Blazejczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu nauk przyrodniczych. |
W-2 | Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu statystyki i informatyki. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z metodami opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją, redagowaniem pracy dyplomowej oraz przygotowaniem prezentacji na egzamin dyplomowy. |
C-2 | Zapoznanie z metodami planowania pracy badawczej z wybranego tematu oraz opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją , redagowaniem pracy dyplomowej oraz sposobami prezentacji. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Praca koncepcyjna dotycząca realizacji pracy inżynierskiej- wybór metodyki, ustalenie zakresu pracy oraz założeń (hipotez roboczych), przygotowanie dokumentacji, sposób poboru i przygotowania próbek, wybór metod analitycznych do otrzymania założonych celów. | 8 |
T-SD-2 | Część praktyczna - realizacja pracy inżynierskiej. | 18 |
T-SD-3 | Przygotowanie prezentacji multimedialnej, podsumowującej wykonaną pracę. | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-SD-2 | Opracowanie wyników do pracy inżynierskiej | 10 |
A-SD-3 | Przygotowanie prezentacji multimedialnej | 8 |
A-SD-4 | Konsultacje z promotorem | 2 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna |
M-2 | Metody programowe z wykorzystaniem komputera |
M-3 | Metody praktyczne - prezentacja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Prezentacja multimedialna pracy |
S-2 | Ocena formująca: Sprawdzenie poprawności wykonania kolejnych etapów pracy inżynierskiej |
S-3 | Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wykonania pracy inżynierskiej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ABI_1A_R07_W01 Student ma wiedzę na temat zasad korzystania w pracy dyplomowej z literatury fachowej krajowej i zagranicznej oraz zasad jej cytowania, struktury pracy inżynierskiej, metod opracowania i omówienia wyników badań. | ABI_1A_W02, ABI_1A_W03, ABI_1A_W04 | — | — | C-1 | T-SD-1, T-SD-3, T-SD-2 | M-2, M-3, M-1 | S-1, S-2, S-3 |
ABI_1A_R07_W02 Student ma wiedzę z zakresu układu pracy, doboru literatury, metod prowadzenia badań, zestawiania i opisu wyników oraz wnioskowania. | ABI_1A_W02, ABI_1A_W03, ABI_1A_W04 | — | — | C-2 | T-SD-1, T-SD-2 | M-2, M-3 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ABI_1A_R07_U01 Student posiada umiejętność pisania pracy naukowej w języku polskim, włącznie z cytowaniem literatury krajowej i zagranicznej, interpretacją wyników badań, wnioskowaniem. | ABI_1A_U03, ABI_1A_U04, ABI_1A_U05, ABI_1A_U06 | — | — | C-1 | T-SD-3, T-SD-2, T-SD-1 | M-1, M-2, M-3 | S-3, S-2, S-1 |
ABI_1A_R07_U02 Student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego zadanie badawcze dotyczące agroekoinżynierii oraz prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski. Potrafi prezentować swoje wyniki w formie werbalnej, pisemnej i graficznej. | ABI_1A_U03, ABI_1A_U04, ABI_1A_U05, ABI_1A_U06 | — | — | C-2 | T-SD-1, T-SD-2 | M-2, M-3 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ABI_1A_R07_K01 Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, posiada kompetencje do etycznej odpowiedzialności i efektywnego komunikowania się | ABI_1A_K01, ABI_1A_K02, ABI_1A_K03 | — | — | C-1 | T-SD-2, T-SD-1, T-SD-3 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-3, S-1 |
ABI_1A_R07_K02 Student potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy oraz określać priorytety związane z wykonywaniem zawodu rozumiejąc znaczenie samodoskonalenia poprzez uzupełnianie i poszerzanie swojej wiedzy. | ABI_1A_K01, ABI_1A_K02, ABI_1A_K03 | — | — | C-2 | T-SD-1, T-SD-2 | M-2, M-3 | S-1, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ABI_1A_R07_W01 Student ma wiedzę na temat zasad korzystania w pracy dyplomowej z literatury fachowej krajowej i zagranicznej oraz zasad jej cytowania, struktury pracy inżynierskiej, metod opracowania i omówienia wyników badań. | 2,0 | |
3,0 | Student opanował wymaganą wiedzę w stopniu podstawowym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ABI_1A_R07_W02 Student ma wiedzę z zakresu układu pracy, doboru literatury, metod prowadzenia badań, zestawiania i opisu wyników oraz wnioskowania. | 2,0 | |
3,0 | Student wie jaki jest formalny układ pracy inzynierskiej, zna podstawowe metody prowadzenia badań, wię że należy zestawić i opracować je statystycznie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ABI_1A_R07_U01 Student posiada umiejętność pisania pracy naukowej w języku polskim, włącznie z cytowaniem literatury krajowej i zagranicznej, interpretacją wyników badań, wnioskowaniem. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu podstawowym opanował umiejętnośc pisania pracy dyplomowej, ma problemy z cytowaniem literatury krajowej i zagranicznej, Zestawia i interpretuje uzyskane wyniki badań oraz na ich podstawie formuuje wnioski. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ABI_1A_R07_U02 Student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego zadanie badawcze dotyczące agroekoinżynierii oraz prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski. Potrafi prezentować swoje wyniki w formie werbalnej, pisemnej i graficznej. | 2,0 | |
3,0 | Student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze i interpretuje rezultaty. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ABI_1A_R07_K01 Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, posiada kompetencje do etycznej odpowiedzialności i efektywnego komunikowania się | 2,0 | |
3,0 | Student wykonuje polecenia prowadzącego przy opracowywaniu wyników badań i pisaniu pracy inżynierskiej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ABI_1A_R07_K02 Student potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy oraz określać priorytety związane z wykonywaniem zawodu rozumiejąc znaczenie samodoskonalenia poprzez uzupełnianie i poszerzanie swojej wiedzy. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi zidentyfikować i określić priorytety związane z wykonywaniem zawodu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kaszyńska A., Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową Wyd. Złote myśli, 2006, Wyd. Złote myśl, 2006
- Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, TAWPN Univesitates, Kraków, 2006
- Węglińska N., Jak pisać pracę magisterską. Poradnik dla studentów, Oficyna Wydawnicza IMPULS, 2010