Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Agrobioinżynieria (S1)
specjalność: Zarządzanie środowiskiem
Sylabus przedmiotu Pracownia dyplomowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Agrobioinżynieria | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Pracownia dyplomowa | ||
Specjalność | Produkcja ogrodnicza | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrodnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dorota Jadczak <Dorota.Jadczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu nauk przyrodniczych. |
W-2 | Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu statystyki i informatyki. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z metodami opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją, redagowaniem pracy dyplomowej oraz przygotowaniem prezentacji na egzamin dyplomowy. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Dobór literatury wykorzystywanej przy opracowywaniu wybranej tematyki pracy inżynierskiej, zasady cytowania i zapisu źródłowego. | 4 |
T-SD-2 | Opracowanie wyników badań (tworzenie tabel i rysunków), interpretacja wyników badań. | 20 |
T-SD-3 | Prezentowanie uzyskanych wyników badań. | 6 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-SD-2 | Opracowanie wyników do pracy inżynierskiej | 10 |
A-SD-3 | Przygotowanie prezentacji multimedialnej | 8 |
A-SD-4 | Konsultacje z promotorem | 2 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metody podające - pogadanka, opis, wyjaśnienie |
M-2 | metody problemowe - dyskusja dydaktyczna |
M-3 | medody programowe z użyciem komputera |
M-4 | metody praktyczne - pokaz i prezentacja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej |
S-2 | Ocena podsumowująca: złożenie pracy inżynierskiej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ABI_1A_OG07_W01 Student ma wiedzę na temat zasad korzystania w pracy dyplomowej z literatury fachowej krajowej i zagranicznej oraz zasad jej cytowania, struktury pracy inżynierskiej, metod opracowania i omówienia wyników badań. | ABI_1A_W02, ABI_1A_W03, ABI_1A_W04 | — | — | C-1 | T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3 | M-1, M-3, M-2, M-4 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ABI_1A_OG07_U01 Student posiada umiejętność pisania pracy naukowej w języku polskim, włącznie z cytowaniem literatury krajowej i zagranicznej, interpretacją wyników badań, wnioskowaniem. | ABI_1A_U03, ABI_1A_U04, ABI_1A_U05, ABI_1A_U06 | — | — | C-1 | T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3 | M-3, M-1, M-4, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ABI_1A_OG07_K01 Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, posiada kompetencje do etycznej odpowiedzialności i efektywnego komunikowania się | ABI_1A_K01, ABI_1A_K02, ABI_1A_K03 | — | — | C-1 | T-SD-3, T-SD-2, T-SD-1 | M-2, M-3, M-1, M-4 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ABI_1A_OG07_W01 Student ma wiedzę na temat zasad korzystania w pracy dyplomowej z literatury fachowej krajowej i zagranicznej oraz zasad jej cytowania, struktury pracy inżynierskiej, metod opracowania i omówienia wyników badań. | 2,0 | |
3,0 | Student opanował wymaganą wiedzę w stopniu podstawowym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ABI_1A_OG07_U01 Student posiada umiejętność pisania pracy naukowej w języku polskim, włącznie z cytowaniem literatury krajowej i zagranicznej, interpretacją wyników badań, wnioskowaniem. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu podstawowym opanował umiejętnośc pisania pracy dyplomowej, ma problemy z cytowaniem literatury krajowej i zagranicznej, Zestawia i interpretuje uzyskane wyniki badań oraz na ich podstawie formuuje wnioski. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ABI_1A_OG07_K01 Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, posiada kompetencje do etycznej odpowiedzialności i efektywnego komunikowania się | 2,0 | |
3,0 | Student wykonuje polecenia prowadzącego przy opracowywaniu wyników badań i pisaniu pracy inżynierskiej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kaszyńska A., Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową Wyd. Złote myśli, 2006, Wyd. Złote myśl, 2006
- Węglińska N., Jak pisać pracę magisterską. Poradnik dla studentów, Oficyna Wydawnicza IMPULS, 2010
Literatura dodatkowa
- Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, TAWPN Universitates, Kraków, 2006