Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Agrobioinżynieria (S1)
specjalność: Produkcja ogrodnicza
Sylabus przedmiotu Zastosowanie materiału roślinnego w dekoracji wnętrz i florystyce:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Agrobioinżynieria | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zastosowanie materiału roślinnego w dekoracji wnętrz i florystyce | ||
Specjalność | Zarządzanie środowiskiem | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrodnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Salachna <Piotr.Salachna@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw botaniki. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zasadmi doboru i możliwościami zastosowania roślin ozdobnych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Źródła pochodzenia materiału roślinnego. Materiałoznawstwo florystyczne. Zbiór, przechowywanie i przedłużanie trwałości roślin ozdobnych. Asostyment kwiatów ciętych, zieleni ciętej i dodatków florystycznych. Asostyment roślin doniczkowych. Florystyka zrównoważona. Proekologiczne techniki florystyczne. Praktyczne zastosowanie określonych grup roślin ozdobnych w zielonych ścianach, dekoracjach wnętrz i wyrobach florystycznych. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Dobór roślin ozdobnych do wnętrz. Systemy uprawy i ekspozycji roślin ozdobnych we wnętrzach. Zasady pielęgnacji roślin ozdobnych we wnętrzach. Uprawa hydroponiczna roślin ozdobnych we wnętrzach. Zielone ściany we wnętrzach - dobór gatunków, systemy i pielęgnacja. Rodzaje dekoracji wnętrz. Florystyka. Zrównoważone działania we florystyce i obrocie materiału roślinnego. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć i do zaliczenia | 18 |
A-L-3 | Konsultacje | 2 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Studiowanie wskazanej literatury | 10 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 8 |
A-W-4 | Konsultacje | 2 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające/wykład Metody praktyczne/pokaz, ćwiczenia |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: test |
S-2 | Ocena podsumowująca: projekt dekoracji |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ABI_1A_OG10-OS_W01 Student zna gatunki roślin, technologie ich uprawy i sposoby ekspozycji we wnętrzach | ABI_1A_W02 | — | — | C-1 | T-L-1, T-W-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ABI_1A_OG10-OS_U01 Student dobiera gatunki, sposoby uprawy i ekspozycji roślin we wnętrzach | ABI_1A_U03 | — | — | C-1 | T-L-1, T-W-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ABI_1A_OG10-OS_K01 Student ma świadomość szukania inspiracji i bycia kreatywnym w realizacji zadań. | ABI_1A_K01 | — | — | C-1 | T-L-1, T-W-1 | M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ABI_1A_OG10-OS_W01 Student zna gatunki roślin, technologie ich uprawy i sposoby ekspozycji we wnętrzach | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wymienić podstawowe gatunki roślin do wnętrz, podstawowe sposoby ich uprawy i ekspozycji. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ABI_1A_OG10-OS_U01 Student dobiera gatunki, sposoby uprawy i ekspozycji roślin we wnętrzach | 2,0 | |
3,0 | Student dobiera podstawowe gatunki roślin do wnętrz i dekoracji florystycznych, dobiera podstawowe sposoby uprawy roślin we wnętrzach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ABI_1A_OG10-OS_K01 Student ma świadomość szukania inspiracji i bycia kreatywnym w realizacji zadań. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym ma świadomość szukania inspiracji i bycia kreatywnym w realizacji zadań. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Nizińska A., Miklaszewska M., Salachna P., ABC Florystyki, Hortpress, 2019
- Tong, Jialin, Eco China : urban vertical greening, Design Media Publishing (UK) Limited, London, 2019
- Agnieszka Stec, Daniel Słyś, Zielone dachy i ściany : projektowanie, wykonawstwo, użytkowanie, Wydawnictwo i Handel Książkami "KaBe", Krosno, 2019
- Agnieszka Stec, Daniel Słyś, Zielone dachy i ściany : projektowanie, wykonawstwo, użytkowanie, Wydawnictwo i Handel Książkami "KaBe", Krosno, 2019
Literatura dodatkowa
- Łukasz Mracinkowski, Radosław Berent, Elementarz kwiatowy, MIUT, 2022
- Shawna Coronado, Wiszące ogrody : tworzenie użytecznych żywych ścian w celu ozdobienia posesji, uprawy warzyw i ziół, aromaterapii i wielu innych, Wydawnictwo Arkady, Warszawa, 2016
- Shawna Coronado, Wiszące ogrody : tworzenie użytecznych żywych ścian w celu ozdobienia posesji, uprawy warzyw i ziół, aromaterapii i wielu innych, Wydawnictwo Arkady, Warszawa, 2016