Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Agrobioinżynieria (S1)
specjalność: Produkcja ogrodnicza
Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa i przygotowanie do egzaminu dyplomowego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Agrobioinżynieria | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca dyplomowa i przygotowanie do egzaminu dyplomowego | ||
Specjalność | Produkcja rolnicza | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Agroinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dariusz Błażejczak <Dariusz.Blazejczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 15,0 | ECTS (formy) | 15,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Umiejetność redagowania tekstu, znajomość metod statystycznych, umiejętność przygotowania prezentacji |
W-2 | Ukończone szkolenie biblioteczne |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Napisanie i obrona pracy dyplomowej |
C-2 | Przygotowanie do egzaminu dyplomowego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | Praca dyplomowa ma charakter projektowy/badawczy. Świadczy o umiejętności wykorzystania wiedzy nabytej podczas studiów. Student opracowuje problemy związane z tematem pracy. Pogłębia wiedzę w oparciu o literaturę. Konsultuje metodykę z promotorem, opisuje i analizuje wyniki badań. Pisze pracę dyplomową i przygotowuje się do egzaminu dyplomowego. | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Konsultacje z promotorem | 12 |
A-PD-2 | Gromadzenie piśmiennictwa i opracowanie jego przeglądu. | 80 |
A-PD-3 | Określenie zakresu pracy i wybór metody osiągnięcia celu pracy. | 15 |
A-PD-4 | Przygotowanie pracy dyplomowej. | 240 |
A-PD-5 | Przygotowanie się do egzaminu dyplomowego. | 25 |
A-PD-6 | Przygotowanie niezbędnych dokumentów do egzaminu dyplomowego. | 3 |
375 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Samodzielna praca koordynowana przez promotora w czasie konsultacji. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji z promotorem |
S-2 | Ocena formująca: Egzamin dyplomowy i ocena pracy inżynierskiej. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ABI_1A_R09_W01 Student ma wiedzę zgodną z tematyką pracy | ABI_1A_W02, ABI_1A_W03 | — | — | C-1, C-2 | T-PD-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ABI_1A_R09_U01 Student posiada umiejętność pisania pracy dyplomowej i jej prezentacji | ABI_1A_U03, ABI_1A_U05, ABI_1A_U06, ABI_1A_U07, ABI_1A_U08, ABI_1A_U10 | — | — | C-1, C-2 | T-PD-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ABI_1A_R09_K01 Student ma świadomość konieczniści ciągłego pogłębiania wiedzy, jest otwarty na krytykę i rozwiązuje problemy badawcze | ABI_1A_K01, ABI_1A_K02, ABI_1A_K03 | — | — | C-1, C-2 | T-PD-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ABI_1A_R09_W01 Student ma wiedzę zgodną z tematyką pracy | 2,0 | |
3,0 | Student ma dostateczną wiedzę dotyczącą tematyki pracy i kierunku studiów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ABI_1A_R09_U01 Student posiada umiejętność pisania pracy dyplomowej i jej prezentacji | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym posiada umiejętność pisania pracy dyplomowej i jej prezentacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ABI_1A_R09_K01 Student ma świadomość konieczniści ciągłego pogłębiania wiedzy, jest otwarty na krytykę i rozwiązuje problemy badawcze | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym ma świadomość konieczniści ciągłego pogłębiania wiedzy, jest otwarty na krytykę i rozwiązuje problemy badawcze | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009