Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Agrobioinżynieria (S1)
specjalność: Produkcja ogrodnicza
Sylabus przedmiotu Wybrane zagadnienia ekonomiczno-prawne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Agrobioinżynieria | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wybrane zagadnienia ekonomiczno-prawne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Kształtowania Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Kiepas-Kokot <Anna.Kiepas-Kokot@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe zagadnienia z zakresu prawa, szczególnie z obszaru prowadzenia działalności gospodarczej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z aktualną sytuacją makroekonomiczną kraju oraz umożliwienie swobodnego korzystania z treści aktów prawnych, które determinują działalność gospodarczą |
C-2 | Przybliżenie i omówienie wpływu uwarunkowań prawno-ekonomicznych na efekty ekonomiczne przedsiębiorstw |
C-3 | Omowienie na przykładach sposobu na zwiększenie własnych zasobów w kontekście zamiaru prowadzenia działalności gospodarczej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Analiza danych makroekonomicznych | 3 |
T-A-2 | Wnioskowanie z danych makroekonomicznych | 3 |
T-A-3 | Analiza aktualnych uwarunkowań prawno-ekonomicznych dla działalności w sektorze rolno-środowiskowym | 3 |
T-A-4 | Analiza własnych zasobów pod kątem prowadzenia działalności gospodarczej w sektorze rolno-środowiskowym | 3 |
T-A-5 | Analiza ryzyka i wrażliwości przy planowanej działalności w sektorze rolno-środowiskowym | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Aktualna sytuacja makroekonomiczna | 3 |
T-W-2 | Racjonalność w gospodarowaniu | 3 |
T-W-3 | Rola przedsiębiorcy w gospodarce | 3 |
T-W-4 | Prawa i obowiązki przedsiębiorców związane z prowadzenie działalności gospodarczej | 3 |
T-W-5 | Prawne uwarunkowania działalności w sektorze rolno-środowiskowym | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Przygotowanie do zajęć i do zaliczenia | 8 |
A-A-3 | Konsultacje | 2 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Analizowanie wskazanej lliteratury | 8 |
A-W-3 | Konsultacje | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | wykład problemowy |
M-3 | metoda przypadków |
M-4 | ćwiczenia przedmiotowe |
M-5 | metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: oceny okresowych osiągnięć studenta, także przy wykorzystaniu platformy e-learningowej |
S-2 | Ocena podsumowująca: ocena pod koniec zajęć, także przy wykorzystaniu platformy e-learningowej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ABI_1A_B11_W01 Po przeprowadzonych zajęciach Student zna aktualna sytuację makroekonomiczną kraju oraz rozumie wpływ uwarunkowań prawno-ekonomicznych na efekty ekonomiczne przedsiębiorstw. Student potrafi ocenić własne zasoby w kontekście zamiaru prowadzenia działalności gospodarczej. | ABI_1A_W03, ABI_1A_W04, ABI_1A_W05 | — | — | C-1, C-2 | T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-5 | M-2, M-1, M-5 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ABI_1A_B11_U01 Student potrafi wyszukiwać i korzystać z treści aktów prawnych, a także potrafi korzystać z podstawowych danych ekonomicznych i je intepretować | ABI_1A_U02, ABI_1A_U03, ABI_1A_U07, ABI_1A_U10 | — | — | C-3, C-2 | T-A-5, T-A-4, T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-W-5 | M-5, M-4, M-3 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ABI_1A_B11_K01 Student zwiększy swoją kreatywność w kontekście zamiaru prowadzenia działalności gospodarczej . Student będzie miał zdolność do swobodnego korzystania z treści aktów prawnych oraz prawidłowego wykorzystywania i interpretacji danych ekonomicznych, szczególnie w kontekście działalności gospodarczej. | ABI_1A_K01, ABI_1A_K03 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-2, T-A-3, T-W-5, T-W-3, T-A-4, T-W-4, T-A-5, T-W-1, T-A-2, T-A-1 | M-3, M-2, M-4, M-5 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ABI_1A_B11_W01 Po przeprowadzonych zajęciach Student zna aktualna sytuację makroekonomiczną kraju oraz rozumie wpływ uwarunkowań prawno-ekonomicznych na efekty ekonomiczne przedsiębiorstw. Student potrafi ocenić własne zasoby w kontekście zamiaru prowadzenia działalności gospodarczej. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi ogólnie określić aktualną sytuację makroekonomiczną kraju. W podstawowym zakresie rozumie wpływ czynników prawno-ekonomicznych na funkcjonowanie przedsiębiorstw | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ABI_1A_B11_U01 Student potrafi wyszukiwać i korzystać z treści aktów prawnych, a także potrafi korzystać z podstawowych danych ekonomicznych i je intepretować | 2,0 | |
3,0 | Student w podstawowym zakresie potrafi wyszukać i korzystać z treści aktów prawnych i danych ekonomicznych w odniesieniu do wybranego zagadnienia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ABI_1A_B11_K01 Student zwiększy swoją kreatywność w kontekście zamiaru prowadzenia działalności gospodarczej . Student będzie miał zdolność do swobodnego korzystania z treści aktów prawnych oraz prawidłowego wykorzystywania i interpretacji danych ekonomicznych, szczególnie w kontekście działalności gospodarczej. | 2,0 | |
3,0 | Student w zakresie podstawowym potrafi okreslić ścieżkę postępowania w kontekście możliwości rozwoju własnej działalności gospodarczej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Nowak Alojzy Z., Tomasz Zalega, Makroekonomia, PWE, 2023
- Dariusz Malinowski, Gospodarka rynkowa. Podstawowe kategorie, analizy i metody funkcjonowania, Difin, 2023
- Hubert Kruk, Maciej Oczkowski, Michał Pyka, Prawo gospodarcze prywatne, C.H. Beck, 2021
Literatura dodatkowa
- Agnieszka Kurczewska, Przedsiębiorczość. Jako proces współoddziaływania sposobności i intencji przedsiębiorczych, PWE, 2013