Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Agrobioinżynieria (S1)
specjalność: Produkcja ogrodnicza
Sylabus przedmiotu Zajęcia uzupełniające:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Agrobioinżynieria | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zajęcia uzupełniające | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Bioinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Arkadiusz Telesiński <Arkadiusz.Telesinski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,0 | ECTS (formy) | 0,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiadomości z matematyki, chemii i fyzyki w zakresie szkoly ponadpodstawowej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem zajęć jest wyrównanie i uzupełnienie wiedzy studentów z zakresu matematyki, fizyki i chemii |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Zagadnienia z matematyki: funkcje elementarne i ich własności; definicja ciągu, granice właściwe i niewłaściwe ciągów; szeregi liczbowe; granica funkcji, granice lewo- i prawostronne funkcji; asymptoty funkcji; dodatkowe zadania z treści programowych realizowanych na zajęciach z przedmiotu matematyka stosowana ze statystyką; podstawowe informacje o równaniach różniczkowych zwyczajnych | 20 |
T-A-2 | Zagadnienia z chemii: wodorosole, hydroksosole, sole podwójne, typy reakcji chemicznych, reakje utleniania i redukcji dobieranie współczynnikóow, zwiazki koordyncyjne, obliczenia stechiometryczne w oparciu o wzory i reakcje chemiczne, sposoby wyrażania stężeń roztworów, mieszanie roztworów, obliczanie pH, ilocczyn rozpuszczalności, nomenklatura zwiazków organicznych | 20 |
T-A-3 | Zagadnienia z fizyki: kinematyka i dynamika punktu materialnego, prawa i zasady zachowania fizyki klasycznej, podsatwowe prawa mechaniki płynów, podstawy termodynamiki, ruch drgający i falowy, podstawowe wielkości charakteryzujące pole elektryczne i magnetyczne. | 20 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Zajęcia informacyjne i konwersatoryjne |
M-2 | Obliczanie zadań z zakresu matemtyki, chemii i fizyki wyrównujących i uzupełniających wiedzę oraz umiejętności studentów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Prawidłowe samodzielne wykonanie zadanych zadań |
S-2 | Ocena podsumowująca: Bieżące sprawdzanie aktywności studentów w czasie zajęć (aprobata, ocena ciągła, obserwacja pracy w grupie) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ABI_1A_J03_W01 Student posiada wiedzę z zakresu matematyki, chemii i fizyki na wyższym poziomie niż zagadnienia realizowane w szkole ponadpodstawowej na poziomie podstawowym. | ABI_1A_W01 | — | — | C-1 | T-A-3, T-A-2, T-A-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ABI_1A_J03_U01 Student posiada umiejętność rozwiązywania zadań z matematyki, fizyki i chemii na poziomie wyższym niż poziom szkoły ponadpodstawowej | ABI_1A_U03 | — | — | C-1 | T-A-3, T-A-1, T-A-2 | M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ABI_1A_J03_K01 Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę podnoszenia swoich kompetencji dotyczących znajomości zagadnień matematycznych, fizycznych i chemicznych. Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze. Student potrafi uczyć się samodzielnie, a także potrafi pracować w zespole. | ABI_1A_K01 | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-3, T-A-1 | M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ABI_1A_J03_W01 Student posiada wiedzę z zakresu matematyki, chemii i fizyki na wyższym poziomie niż zagadnienia realizowane w szkole ponadpodstawowej na poziomie podstawowym. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada na podstawową wiedzę z zakresu matematyki, chemii i fizyki na wyższym poziomie niż zagadnienia realizowane w szkole ponadpodstawowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ABI_1A_J03_U01 Student posiada umiejętność rozwiązywania zadań z matematyki, fizyki i chemii na poziomie wyższym niż poziom szkoły ponadpodstawowej | 2,0 | |
3,0 | Student posiada w sposób zadowalający umiejętność rozwiązywania zadań z matematyki, fizyki i chemii na poziomie wyższym niż poziom szkoły ponadpodstawowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ABI_1A_J03_K01 Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę podnoszenia swoich kompetencji dotyczących znajomości zagadnień matematycznych, fizycznych i chemicznych. Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze. Student potrafi uczyć się samodzielnie, a także potrafi pracować w zespole. | 2,0 | |
3,0 | Student ma na poziomie zadowalającym świadomość podnoszenia swoich kompetencji dotyczących znajomości zagadnień matematycznych, fizycznych i chemicznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Krysicki W., Włodarski L, Analiza matematyczna w zadaniach 1, PWN, Warszawa, 2015
- Bobrowski Cz., Fizyka krótki kurs, PWN, 2016
- Kalisz J., Massalska M., Massalski J.M., Zbiór zadań z fizyki z rozwiązaniami. Cz. 1-2, PWN, Warszawa
Literatura dodatkowa
- Kowalczyk R., Niedziałomski M., Oczyński C., Matematyka dla studentów i kandydatów na wyższe uczelnie. Repetytorium, PWN, Warszawa, 2011
- Herman M.A., Kalestyński A., Widomski L., Podstawy fizyki dla kandydatów na wyższe uczelnie i studentów, PWN, 2023
- Hewitt P.G, Fizyka wokół nas, PWN, Warszawa, 2022