Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S2)
specjalność: Lean Management

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność inżynieria jakości
Jednostka prowadząca Zespół Dydaktyczny
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Jardzioch <Andrzej.Jardzioch@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marcin Chodźko <Marcin.Chodzko@zut.edu.pl>, Andrzej Jardzioch <Andrzej.Jardzioch@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS1 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zatwierdzony temat pracy dyplomowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1przygotowanie studenta do realizacji pracy dyplomowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Metodyka realizacji pracy dyplomowej z zakresu kierunku studiów. Etapy realizacji pracy. Wybór problemu badawczego. Cel, hipoteza/teza i metody badawcze. Struktura pracy dyplomowej. Zasady realizacji procesu dyplomowania. Zasady prezentacja metod realizacji pracy. Omówienie przykładowych układów prac dyplomowych. Przedstawienie i referowanie wybranych problemów badawczych.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Udział studenta w zajęciach kontaktowych15
A-S-2Przygotowanie prezentacji ilustrującej wybrany problem badawczy.10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prezentacja, dyskusja, burza mózgów, analiza.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena merytoryczna i formalna realizowanych prac seminaryjnych.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_2A_IJ/08_W01
Ma wiedzę dotyczącą sposobu pisania pracy dyplomowej. Zna zasady korzystania z informacji pochodzących z różnych źródeł i obcych prac naukowych i inżynierskich.
ZIIP_2A_W10, ZIIP_2A_W02C-1T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_2A_IJ/08_U01
Umiejętność pisania opracowań z prac projektowych, badawczych i przeglądowych oraz organizacji i prowadzenia badań i prezentacji wyników pracy - w szczególności przygotowywania prezenttacji i pisania pracy dyplomowej.
ZIIP_2A_U01C-1T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_2A_IJ/08_K01
Student uświadamia sobie potrzebę samodzielnego kształcenia się oraz roli jaką pełni jego praca w doskonaleniu własnych umiejętności oraz jak mioże popularyzować wiedzę techniczną w społeczeństwie.
ZIIP_2A_K05C-1T-S-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZIIP_2A_IJ/08_W01
Ma wiedzę dotyczącą sposobu pisania pracy dyplomowej. Zna zasady korzystania z informacji pochodzących z różnych źródeł i obcych prac naukowych i inżynierskich.
2,0Student nie przedstawił własnej prezentacji.
3,0Przedstawiona prezentacja budzi pewne zastrzeżenia co do przestrzegania zasad "dobrej prezentacji". Prezentowany plan pracy jest nieprzemyślany ale po korektach realny.
3,5Student zna zsasady "dobrej prezentacj" ale czasem ich nie stosuje. Jakość przedstawionego planu pracy i proponowanych metod budzi pewne zastrzeżenia.
4,0Przedstawiona prezentacja jest na dobrym poziomie. Plan pracy i proponowane metody są właściwie uzasadnione.
4,5Student zna zsasady "dobrej prezentacj" ale w pojedynczych przypadkach zasady te są złamane. Realność realizacji przedstawionego planu pracy i skuteczności proponowanych metod wydaje się wysoka.
5,0Przygotowana prezentacja jest na poziomie profesjonalny. Nie bdzi zastrzeżeń proponowany program i planowane metody realizacji pracy.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZIIP_2A_IJ/08_U01
Umiejętność pisania opracowań z prac projektowych, badawczych i przeglądowych oraz organizacji i prowadzenia badań i prezentacji wyników pracy - w szczególności przygotowywania prezenttacji i pisania pracy dyplomowej.
2,0Student nie przygotował prezentacji lub przygotowana prezentacja nie spełnia większości z przekazanych studentom podstawowych zasad "dobrej prezentacji".
3,0Student poprawnie przygotował prezentację multimedialną.
3,5Student wykazał się umiejętnościami pośrednimi określonumi dla ocen 3 i 4.
4,0Student aktywnie uczestniczył w seminariach, poprawnie przygotował prezentację multimedialną i poprawnie ją przedstawił.
4,5Student wykazał się umiejętnościami pośrednimi określonumi dla ocen 4 i 5.
5,0Student bardzo aktywnie uczestniczył w dyskusjiach na temat prezentacji multimedialnych kolegów z grupy, Nie ma żadnych zastrzeżeń dotyczących przygotowania i sposobu wygłoszenia własnej prezentacji.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZIIP_2A_IJ/08_K01
Student uświadamia sobie potrzebę samodzielnego kształcenia się oraz roli jaką pełni jego praca w doskonaleniu własnych umiejętności oraz jak mioże popularyzować wiedzę techniczną w społeczeństwie.
2,0
3,0Student ma świadomość potrzeby do samodzielnego kształcenia się oraz zna rolę jaką pełni jego praca w doskonaleniu własnych umiejętności oraz jak mioże popularyzować wiedzę techniczną w społeczeństwie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Honczarenko Jerzy, Zygmunt Małgorzata, Poradnik dyplomanta, Wydawn. Uczelniane PS., Szczecin, 2000

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Metodyka realizacji pracy dyplomowej z zakresu kierunku studiów. Etapy realizacji pracy. Wybór problemu badawczego. Cel, hipoteza/teza i metody badawcze. Struktura pracy dyplomowej. Zasady realizacji procesu dyplomowania. Zasady prezentacja metod realizacji pracy. Omówienie przykładowych układów prac dyplomowych. Przedstawienie i referowanie wybranych problemów badawczych.15
15

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Udział studenta w zajęciach kontaktowych15
A-S-2Przygotowanie prezentacji ilustrującej wybrany problem badawczy.10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_2A_IJ/08_W01Ma wiedzę dotyczącą sposobu pisania pracy dyplomowej. Zna zasady korzystania z informacji pochodzących z różnych źródeł i obcych prac naukowych i inżynierskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej
ZIIP_2A_W02ma wiedzę ogólną dotyczącą teorii i metod badawczych z dziedziny nauk technicznych i inżynierii produkcji
Cel przedmiotuC-1przygotowanie studenta do realizacji pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-1Metodyka realizacji pracy dyplomowej z zakresu kierunku studiów. Etapy realizacji pracy. Wybór problemu badawczego. Cel, hipoteza/teza i metody badawcze. Struktura pracy dyplomowej. Zasady realizacji procesu dyplomowania. Zasady prezentacja metod realizacji pracy. Omówienie przykładowych układów prac dyplomowych. Przedstawienie i referowanie wybranych problemów badawczych.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja, dyskusja, burza mózgów, analiza.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena merytoryczna i formalna realizowanych prac seminaryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie przedstawił własnej prezentacji.
3,0Przedstawiona prezentacja budzi pewne zastrzeżenia co do przestrzegania zasad "dobrej prezentacji". Prezentowany plan pracy jest nieprzemyślany ale po korektach realny.
3,5Student zna zsasady "dobrej prezentacj" ale czasem ich nie stosuje. Jakość przedstawionego planu pracy i proponowanych metod budzi pewne zastrzeżenia.
4,0Przedstawiona prezentacja jest na dobrym poziomie. Plan pracy i proponowane metody są właściwie uzasadnione.
4,5Student zna zsasady "dobrej prezentacj" ale w pojedynczych przypadkach zasady te są złamane. Realność realizacji przedstawionego planu pracy i skuteczności proponowanych metod wydaje się wysoka.
5,0Przygotowana prezentacja jest na poziomie profesjonalny. Nie bdzi zastrzeżeń proponowany program i planowane metody realizacji pracy.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_2A_IJ/08_U01Umiejętność pisania opracowań z prac projektowych, badawczych i przeglądowych oraz organizacji i prowadzenia badań i prezentacji wyników pracy - w szczególności przygotowywania prezenttacji i pisania pracy dyplomowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, także w języku obcym, potrafi analizować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadnić opinie
Cel przedmiotuC-1przygotowanie studenta do realizacji pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-1Metodyka realizacji pracy dyplomowej z zakresu kierunku studiów. Etapy realizacji pracy. Wybór problemu badawczego. Cel, hipoteza/teza i metody badawcze. Struktura pracy dyplomowej. Zasady realizacji procesu dyplomowania. Zasady prezentacja metod realizacji pracy. Omówienie przykładowych układów prac dyplomowych. Przedstawienie i referowanie wybranych problemów badawczych.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja, dyskusja, burza mózgów, analiza.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena merytoryczna i formalna realizowanych prac seminaryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie przygotował prezentacji lub przygotowana prezentacja nie spełnia większości z przekazanych studentom podstawowych zasad "dobrej prezentacji".
3,0Student poprawnie przygotował prezentację multimedialną.
3,5Student wykazał się umiejętnościami pośrednimi określonumi dla ocen 3 i 4.
4,0Student aktywnie uczestniczył w seminariach, poprawnie przygotował prezentację multimedialną i poprawnie ją przedstawił.
4,5Student wykazał się umiejętnościami pośrednimi określonumi dla ocen 4 i 5.
5,0Student bardzo aktywnie uczestniczył w dyskusjiach na temat prezentacji multimedialnych kolegów z grupy, Nie ma żadnych zastrzeżeń dotyczących przygotowania i sposobu wygłoszenia własnej prezentacji.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_2A_IJ/08_K01Student uświadamia sobie potrzebę samodzielnego kształcenia się oraz roli jaką pełni jego praca w doskonaleniu własnych umiejętności oraz jak mioże popularyzować wiedzę techniczną w społeczeństwie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_2A_K05rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w sposób powszechnie zrozumiały, informacji i opinii o rozwoju i osiągnięciach nauki w zakresie inżynierii produkcji
Cel przedmiotuC-1przygotowanie studenta do realizacji pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-1Metodyka realizacji pracy dyplomowej z zakresu kierunku studiów. Etapy realizacji pracy. Wybór problemu badawczego. Cel, hipoteza/teza i metody badawcze. Struktura pracy dyplomowej. Zasady realizacji procesu dyplomowania. Zasady prezentacja metod realizacji pracy. Omówienie przykładowych układów prac dyplomowych. Przedstawienie i referowanie wybranych problemów badawczych.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja, dyskusja, burza mózgów, analiza.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena merytoryczna i formalna realizowanych prac seminaryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma świadomość potrzeby do samodzielnego kształcenia się oraz zna rolę jaką pełni jego praca w doskonaleniu własnych umiejętności oraz jak mioże popularyzować wiedzę techniczną w społeczeństwie.
3,5
4,0
4,5
5,0