Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S1)

Sylabus przedmiotu Systemy wspomagające w inżynierii produkcji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Systemy wspomagające w inżynierii produkcji
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zespół Dydaktyczny
Nauczyciel odpowiedzialny Daniel Jastrzębski <Daniel.Jastrzebski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Daniel Jastrzębski <Daniel.Jastrzebski@zut.edu.pl>, Beata Niesterowicz <Beata.Watychowicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL5 15 1,00,50zaliczenie
wykładyW5 30 2,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy Informatyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przedstawienie systemów informatycznych wspomagających obszar produkcji
C-2Poznanie zasad użytkowania sytemów informatycznych wspomagających proces produkcji
C-3Ukształtowanie umijętności zarządzania zasobami
C-4Ukształtowanie umiejętności pracy zespołowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zapoznanie z systemem CAx. Przykład zastosowania podsystemu CAD. Przykład zastosowania podsystemu CAE. Przykład zastosowania podsystemu CAM.14
T-L-2Zaliczenie1
15
wykłady
T-W-1Rola i zadania komputerowych systemów stosowanych w inżynierii produkcji. Architektura systemów komputerowych stosowanych w inżynierii produkcji. Rola podsystemów CAx w inżynierii produkcji. Integracja podsystemów CAx w system CIM. Zintegrowane systemy informatyczne w zarządzaniu produkcją. Bezpieczeństwo systemów informatycznych.30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Wkład własny studenta10
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Egzamin3
A-W-3Wkład własny studenta17
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Praca z systemem komputerowym

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin z wykładu w formie pisemnej
S-2Ocena podsumowująca: Sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych
S-3Ocena formująca: Ocena poszczególnych osiagnięć studenta podczas zajęć praktycznych
S-4Ocena formująca: Zaangażowanie w dyskusję

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_IJZ/09-2_W01
Student zna systemy komputerowe wykorzystywane w zarządzaniu produkcją
ZIIP_1A_W03C-2, C-1T-W-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_IJZ/09-2_U01
Student zna współczesne oprogramowania do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa
ZIIP_1A_U01, ZIIP_1A_U14, ZIIP_1A_U16, ZIIP_1A_U15C-2, C-4, C-3T-L-1, T-W-1M-1, M-2S-3, S-4, S-2
ZIIP_1A_IJZ/09-2_U02
Zna obsługę systemow z grupy programów CAX
ZIIP_1A_U02, ZIIP_1A_U16C-2, C-4, C-3T-L-1M-1, M-2S-3, S-4, S-2
ZIIP_1A_IJZ/09-2_U03
Ma umiejętność pracy w zespole i indywidualnego rozwiązywania zadań problemowych
ZIIP_1A_U09, ZIIP_1A_U14, ZIIP_1A_U25C-4T-L-1M-2S-3, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_IJZ/09-2_K01
Ma świadomość potrzeby wykorzystywania środowisk informatycznych w zarzadzaniu produkcją
ZIIP_1A_K08C-2, C-1T-W-1M-1, M-2S-3, S-4, S-2
ZIIP_1A_IJZ/09-2_K02
Ma świadomość potrzeby wdrażania i poznawania nowych systemów informatycznych do zarządzania produkcją
ZIIP_1A_K01, ZIIP_1A_K03C-2, C-4, C-1, C-3T-L-1M-1, M-2S-3, S-4, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_IJZ/09-2_W01
Student zna systemy komputerowe wykorzystywane w zarządzaniu produkcją
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_IJZ/09-2_U01
Student zna współczesne oprogramowania do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.
ZIIP_1A_IJZ/09-2_U02
Zna obsługę systemow z grupy programów CAX
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.
ZIIP_1A_IJZ/09-2_U03
Ma umiejętność pracy w zespole i indywidualnego rozwiązywania zadań problemowych
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_IJZ/09-2_K01
Ma świadomość potrzeby wykorzystywania środowisk informatycznych w zarzadzaniu produkcją
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.
ZIIP_1A_IJZ/09-2_K02
Ma świadomość potrzeby wdrażania i poznawania nowych systemów informatycznych do zarządzania produkcją
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.

Literatura podstawowa

  1. Chlebus Edward, Techniki komputerowe w inżynierii produkcji, WNT, Warszawa, 2000
  2. Durlik I., Inżynieria zarządzania: strategia i projektowanie systemów produkcyjnych, Placet, Warszawa, 1995
  3. Szyjewski Z., Zarządzanie projektami Informatycznymi, Placet, Warszawa, 2001

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zapoznanie z systemem CAx. Przykład zastosowania podsystemu CAD. Przykład zastosowania podsystemu CAE. Przykład zastosowania podsystemu CAM.14
T-L-2Zaliczenie1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rola i zadania komputerowych systemów stosowanych w inżynierii produkcji. Architektura systemów komputerowych stosowanych w inżynierii produkcji. Rola podsystemów CAx w inżynierii produkcji. Integracja podsystemów CAx w system CIM. Zintegrowane systemy informatyczne w zarządzaniu produkcją. Bezpieczeństwo systemów informatycznych.30
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Wkład własny studenta10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Egzamin3
A-W-3Wkład własny studenta17
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/09-2_W01Student zna systemy komputerowe wykorzystywane w zarządzaniu produkcją
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_W03zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i technologie w wybranym obszarze inżynierii produkcji ze szczególnym uwzględnieniem komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania
Cel przedmiotuC-2Poznanie zasad użytkowania sytemów informatycznych wspomagających proces produkcji
C-1Przedstawienie systemów informatycznych wspomagających obszar produkcji
Treści programoweT-W-1Rola i zadania komputerowych systemów stosowanych w inżynierii produkcji. Architektura systemów komputerowych stosowanych w inżynierii produkcji. Rola podsystemów CAx w inżynierii produkcji. Integracja podsystemów CAx w system CIM. Zintegrowane systemy informatyczne w zarządzaniu produkcją. Bezpieczeństwo systemów informatycznych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Praca z systemem komputerowym
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin z wykładu w formie pisemnej
S-2Ocena podsumowująca: Sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/09-2_U01Student zna współczesne oprogramowania do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U01ma umiejętności w zakresie eksploatacji, nadzorowania oraz zarządzania, na poziomie operacyjnym, istniejącymi obiektami, procesami i systemami produkcyjnymi w wybranym obszarze inżynierii produkcji
ZIIP_1A_U14ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
ZIIP_1A_U16potrafi zidentyfikować i rozwiązać podstawowy problem techniczny, technologiczny lub organizacyjny związany z procesem produkcji
ZIIP_1A_U15potrafi planować, przeprowadzać eksperymenty (w tym pomiary i symulacja komputerowa), interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski z eksperymentów
Cel przedmiotuC-2Poznanie zasad użytkowania sytemów informatycznych wspomagających proces produkcji
C-4Ukształtowanie umiejętności pracy zespołowej
C-3Ukształtowanie umijętności zarządzania zasobami
Treści programoweT-L-1Zapoznanie z systemem CAx. Przykład zastosowania podsystemu CAD. Przykład zastosowania podsystemu CAE. Przykład zastosowania podsystemu CAM.
T-W-1Rola i zadania komputerowych systemów stosowanych w inżynierii produkcji. Architektura systemów komputerowych stosowanych w inżynierii produkcji. Rola podsystemów CAx w inżynierii produkcji. Integracja podsystemów CAx w system CIM. Zintegrowane systemy informatyczne w zarządzaniu produkcją. Bezpieczeństwo systemów informatycznych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Praca z systemem komputerowym
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena poszczególnych osiagnięć studenta podczas zajęć praktycznych
S-4Ocena formująca: Zaangażowanie w dyskusję
S-2Ocena podsumowująca: Sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/09-2_U02Zna obsługę systemow z grupy programów CAX
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U02ma umiejętności w zakresie doradztwa technicznego i technologicznego w wybranym obszarze inżynierii produkcji
ZIIP_1A_U16potrafi zidentyfikować i rozwiązać podstawowy problem techniczny, technologiczny lub organizacyjny związany z procesem produkcji
Cel przedmiotuC-2Poznanie zasad użytkowania sytemów informatycznych wspomagających proces produkcji
C-4Ukształtowanie umiejętności pracy zespołowej
C-3Ukształtowanie umijętności zarządzania zasobami
Treści programoweT-L-1Zapoznanie z systemem CAx. Przykład zastosowania podsystemu CAD. Przykład zastosowania podsystemu CAE. Przykład zastosowania podsystemu CAM.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Praca z systemem komputerowym
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena poszczególnych osiagnięć studenta podczas zajęć praktycznych
S-4Ocena formująca: Zaangażowanie w dyskusję
S-2Ocena podsumowująca: Sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/09-2_U03Ma umiejętność pracy w zespole i indywidualnego rozwiązywania zadań problemowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U09ma umiejętności w zakresie pracy indywidualnej i w zespole
ZIIP_1A_U14ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
ZIIP_1A_U25ma umiejętności w zakresie opracowywania dokumentacji związanej z procesem produkcji
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności pracy zespołowej
Treści programoweT-L-1Zapoznanie z systemem CAx. Przykład zastosowania podsystemu CAD. Przykład zastosowania podsystemu CAE. Przykład zastosowania podsystemu CAM.
Metody nauczaniaM-2Praca z systemem komputerowym
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena poszczególnych osiagnięć studenta podczas zajęć praktycznych
S-4Ocena formująca: Zaangażowanie w dyskusję
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/09-2_K01Ma świadomość potrzeby wykorzystywania środowisk informatycznych w zarzadzaniu produkcją
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_K08ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektach działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-2Poznanie zasad użytkowania sytemów informatycznych wspomagających proces produkcji
C-1Przedstawienie systemów informatycznych wspomagających obszar produkcji
Treści programoweT-W-1Rola i zadania komputerowych systemów stosowanych w inżynierii produkcji. Architektura systemów komputerowych stosowanych w inżynierii produkcji. Rola podsystemów CAx w inżynierii produkcji. Integracja podsystemów CAx w system CIM. Zintegrowane systemy informatyczne w zarządzaniu produkcją. Bezpieczeństwo systemów informatycznych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Praca z systemem komputerowym
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena poszczególnych osiagnięć studenta podczas zajęć praktycznych
S-4Ocena formująca: Zaangażowanie w dyskusję
S-2Ocena podsumowująca: Sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/09-2_K02Ma świadomość potrzeby wdrażania i poznawania nowych systemów informatycznych do zarządzania produkcją
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_K01ma świadomość potrzeby dokształcania ze szczególnym uwzględnieniem samokształcenia się
ZIIP_1A_K03ma kompetencje w zakresie świadomej odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Cel przedmiotuC-2Poznanie zasad użytkowania sytemów informatycznych wspomagających proces produkcji
C-4Ukształtowanie umiejętności pracy zespołowej
C-1Przedstawienie systemów informatycznych wspomagających obszar produkcji
C-3Ukształtowanie umijętności zarządzania zasobami
Treści programoweT-L-1Zapoznanie z systemem CAx. Przykład zastosowania podsystemu CAD. Przykład zastosowania podsystemu CAE. Przykład zastosowania podsystemu CAM.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Praca z systemem komputerowym
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena poszczególnych osiagnięć studenta podczas zajęć praktycznych
S-4Ocena formująca: Zaangażowanie w dyskusję
S-2Ocena podsumowująca: Sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.