Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S1)
Sylabus przedmiotu Strategie eksploatacji środków trwałych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Strategie eksploatacji środków trwałych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zespół Dydaktyczny | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Sobczak <Tomasz.Sobczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Agata Biniek <Agata.Wrebiakowska@zut.edu.pl>, Bolesław Fabisiak <Boleslaw.Fabisiak@zut.edu.pl>, Tomasz Sobczak <Tomasz.Sobczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe wiadomosci z: teorii zarzadzania, zarządzania produkcja i usługami, zarządzania zasobami ludzkimi, klasyfikacji środkow trwalych i metod amortyzacji. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem jest zdobycie wiedzy z zakresu eksploatacji środkow trwałych oraz poznania strategii eksploartacyjnych i naprawczych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Wprowadzenie do projektu. Dobór strategii eksploatacyjnej wybranych środków trwałych. Wybór strategii napraw obiektów złożonych | 14 |
T-P-2 | Zaliczenie | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Klasyfikacja środkow trwałych. Działania w procesie eksploatacji. Fizykochemiczne podstawy eksploatacji maszyn. Strategia eksploatacji maszym wg resursu. Strategia wg stanu technicznego. Srtategia eksploatacji środków trwałych według efektywności ekonomicznej. Strategia eksploatacji według niezawodności. Strategie napraw środków trwałych prostych i złożonych. Wpływ czynników na wybór strategii | 14 |
T-W-2 | Zaliczenie | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Wkład własny studenta | 10 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Wkład własny studenta | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wyklad informacyjny/ typowe srodki audiowizualne (rzutnik komputerowy, rzutnik folii, tablica) |
M-2 | Ćwiczenia projektowe /typowe środki audiowizualne (rzutnik komputerowy, rzutnik folii, tablica) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Sprawdzian ustny/ odpytywanie na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_1A_IJZ/11-2_W01 student potrafi scharakteryzować strategie eksploatacyjne i wskazać ich przydatność do okreslonych maszyn i urzadzeń lub linii technologicznych. Student potrafi scharakteryzować wybraną strategię napraw środków trwałych | ZIIP_1A_W03, ZIIP_1A_W14, ZIIP_1A_W16 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_1A_IJZ/11-2_U01 student potrafi dobrać odpowiednią strategię eksploatacyjną uwzgledniając specyfikę maszyn i urządzeń. Student potrafi wskazać odpowiednią strategię napraw uwzgledniając stopień zmechanizowania i zautomatyzowania linii technologicznej. | ZIIP_1A_U09, ZIIP_1A_U13, ZIIP_1A_U14, ZIIP_1A_U20, ZIIP_1A_U22 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_1A_IJZ/11-2_K01 Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i posiada świadomość skutków działalności inżynierskiej. | ZIIP_1A_K01 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_1A_IJZ/11-2_W01 student potrafi scharakteryzować strategie eksploatacyjne i wskazać ich przydatność do okreslonych maszyn i urzadzeń lub linii technologicznych. Student potrafi scharakteryzować wybraną strategię napraw środków trwałych | 2,0 | Student nie wykazuje sie znajomością całej wiedzy podanej w przedmiocie. |
3,0 | Student opanował material biernie. | |
3,5 | Student dość dobrze przyswoił materiał. | |
4,0 | Student opanował caly zakres materiału. | |
4,5 | Student wykazal sie znajomościa całego zakresu materiału oraz wielu szczegółów w nim zawartych. | |
5,0 | Student przswoił cały zakres materiału i wykazuje szersze zainteresowanie tym przedmiotem. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_1A_IJZ/11-2_U01 student potrafi dobrać odpowiednią strategię eksploatacyjną uwzgledniając specyfikę maszyn i urządzeń. Student potrafi wskazać odpowiednią strategię napraw uwzgledniając stopień zmechanizowania i zautomatyzowania linii technologicznej. | 2,0 | Student nie wykazuje sie znajomością całej wiedzy podanej w przedmiocie. |
3,0 | Student opanowal materiał biernie. | |
3,5 | Student dość dobrze opanował materiał | |
4,0 | Student opanował caly zakres materiału. | |
4,5 | Student wykazal sie znajomościa całego zakresu materialu oraz wielu zawartych w nim szczegółow. | |
5,0 | Student przyswoił cały zakres materiału i wykazuje szersze zainteresowanie tym przedmiotem. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_1A_IJZ/11-2_K01 Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i posiada świadomość skutków działalności inżynierskiej. | 2,0 | Student nie odczuwa potrzeby ciągłego uczenia sie. |
3,0 | Student ma częściową świadomość działalności inżynierskiej. | |
3,5 | Student ma wiekszą świadomość dzialalności inżynierskiej. | |
4,0 | Student ma znaczną świadomość skutkow działalnosci inżynierskiej i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje. | |
4,5 | Student ma świadomość skutkow działalności inżynierskiej i związanej z tym odpowiewdzialności za podejmowane decyzje. | |
5,0 | Student potrafi inspirować i ma dużą świadomość skutków działalnosci inzynierskiej oraz zwiazanej z nią odpowiedzialności za podejmowane decyzje. |
Literatura podstawowa
- Legutko S., Podstawy eksploatacji maszyn i urządzeń, WSiP, Warszawa, 2007
- Lewandowski J., Zarządzanie środkami trwałymi i gospodarką naprawczą w przedsiębiorstwie, Marcus, Łódź, 1997
- Kaźmierczak J., Uwagi o projektowaniu i wdrażaniu systemów wspomagających zarządzanie eksploatacją i utrzymaniem ruchu, Słuzby Utrzymania Ruchu, 2007, 3
- Kowalczewski W., Zarządzanie środkami trwałymi w przedsiębiorstwie, Warszawa, 2001
- Knosala R. i Zespół, Komputerowe wspomaganie zarządzania przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa, 2007
- Salamon Sz., Strategie eksploatacji obiektów mechanicznych. W: Produkcja i zarządzanie w hutnictwie. Praca zbiorowa pod red. R. Budzika, Wyd. WZP Częst., Częstochowa, 2006, ISBN 83-84469-14-2
Literatura dodatkowa
- Borkowski S., Selejdak J., Salamon Sz., Efektywność eksploatacji maszyn i urządzeń, Wyd. WZP Częst., Częstochowa, 2006
- Rozporz. Rady Ministrow z dnia 30 grudnia 1999 r.(Dz. U. nr 112, poz. 1317), Klasyfikacja Środków Trwałych, Dz.U. nr 260 poz. 2589, 2004., 2004