Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Technologie materiałowe i spawalnicze (S1)
specjalność: Przetwórstwo tworzyw polimerowych
Sylabus przedmiotu Informatyka:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologie materiałowe i spawalnicze | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Informatyka | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Produkcją | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Kamil Stateczny <Kamil.Stateczny@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Obsługa komputera. |
W-2 | Podstawowa wiedza z zakresu matematyki. |
W-3 | Wskazana jest znajomość języka angielskiego. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Opanowanie podstaw algorytmizacji. |
C-2 | Opanowanie podstaw programowania. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Praktyczne zastosowanie informacji zdobytych podczas wykładu poprzez tworzenie prostych schematów blokowych oraz programów w środowisku programistycznym. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | 1. Podstawowe informacje o komputerach oraz językach programowania. 2. Wprowadzenie do algorytmów, schematy blokowe. 3. Omówienie języka programowania, środowiska programistycznego. 4. Typy danych, deklaracja i inicjalizacja zmiennych. Wyrażenia algebraiczne i logiczne. Instrukcje wejścia wyjścia. 5. Instrukcje warunkowe, pętle. 6. Tworzenie i wywołanie metod. 7. Klasy i obiekty. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-A-2 | Praca własna. | 35 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-W-2 | Praca własna. | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład multimedialny z elementami konwersacyjnymi. |
M-2 | Praca grupowa i indywidualna nad postawionym problemem. |
M-3 | Praca i programowanie na komputerze. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Okresowe testy oraz kontrola wykonanych zadań. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Końcowy test na komputerze. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TMS_1A_B03_W01 W rezultacie przeprowadzanych zajęć student powinien poznać podstawy algorytmizacji i język programowania. | TMS_1A_W04 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TMS_1A_B03_U01 Umiejętność algorytmizacji, tworzenia schematów blokowych oraz programów. | TMS_1A_U08 | — | — | C-1, C-2 | T-A-1 | M-2, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TMS_1A_B03_K01 Student potrafi zdobywać i przyswajać nowe informacje ma świadomość potrzeby ciągłego szkolenia w zakresie programowania i informatyki. | TMS_1A_K01 | — | — | C-2, C-1 | T-A-1 | M-2, M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TMS_1A_B03_W01 W rezultacie przeprowadzanych zajęć student powinien poznać podstawy algorytmizacji i język programowania. | 2,0 | Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu. |
3,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać. | |
3,5 | Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0. | |
4,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania. | |
4,5 | Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0. | |
5,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TMS_1A_B03_U01 Umiejętność algorytmizacji, tworzenia schematów blokowych oraz programów. | 2,0 | Student nie opanował umiejętności z zakresu przedmiotu. |
3,0 | Student opanował podstawowe umiejętności z zakresu przedmiotu. Z trudem wykorzystuje zdobyte umiejętności. Czasem nie wie, jak wykorzystać posiadane umiejętności. | |
3,5 | Student opanował umiejętności w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0. | |
4,0 | Student opanował podstawowe umiejętności z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i ich stosowania. | |
4,5 | Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0. | |
5,0 | Student opanował podstawowe umiejętności z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i ich stosowania. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TMS_1A_B03_K01 Student potrafi zdobywać i przyswajać nowe informacje ma świadomość potrzeby ciągłego szkolenia w zakresie programowania i informatyki. | 2,0 | Student nie angażuje się podczas zajęć, nie pracuje samodzielnie i nie posiada kompetencji w zakresie programowania obiektowego. |
3,0 | 0 Student wykazuje przeciętne kompetencje w zakresie wykorzystania programowania w praktyce. | |
3,5 | Student posiada kompetencje w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0. | |
4,0 | Student wykazuje zaangażowanie w dążeniu do doskonalenia nabywanych umiejętności. | |
4,5 | Student posiada kompetencje w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0. | |
5,0 | Student wykazuje duże zaangażowanie w dążeniu do doskonalenia nabywanych umiejętności. |
Literatura podstawowa
- Anna kempa, Tomasz Staś, Wstęp do programowania w C#. Łatwy podręcznik dla początkujących, Wydawnictwo Pracowni Komputerowej Jacka Skalmierskiego, 2018
- Grębosz, Jerzy., Symfonia C++ standard : programowanie w języku C++ orientowane obiektowo. T. 1, Wydawnictwo "Edition 2000" : Oficyna Kallimach, 2010
- Gaurav Aroraa, Język C# w 7 dni. Solidne podstawy programowania obiektowego, Helion, 2018