Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Technologie materiałowe i spawalnicze (S1)
specjalność: Projektowanie materiałowe
Sylabus przedmiotu Inżynierski projekt zespołowy 1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologie materiałowe i spawalnicze | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Inżynierski projekt zespołowy 1 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Materiałowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jolanta Baranowska <Jolanta.Baranowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość budowy wewnętrznej materiałów, makro i mikrostruktury, podstawowych właściwości mechanicznych materiałów, podstawowych technik wytwarzania i prztwarzania, obróbki cieplnej, obróbki skrawaniem |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie umiejętności zaprojektowania wyrobu i doboru materiału o wybranych właściwościach mechanicznych i eksploatacyjnych na podstawie nabytej wiedzy w zakresie podstaw nauki o materiałach, zależności pomiędzy właściwościami materiału a jego budową chemiczną, możliwościami formowania detalu oraz ćwiczenie umiejętności pracy zespołowej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Prezentacja rzeczywistego problemu na przykładzie z praktyki przemysłowej. Analiza wybranego elementu; ocena doboru materiału i procesu obróbki, propozycja zmian, analiza ekonomiczności, identyfikacja potencjalnych nieprawidłowości, analiza przyczyn, opracowanie raportu i prezentacja wyników, dyskusja. | 45 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 45 |
A-P-2 | Praca własna | 51 |
A-P-3 | konsultacje | 4 |
100 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład wprowadzający, dyskusja, prezentacja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach, udziału w dyskusjach, zgłaszanie pomysłów, umiejętnosci organizacji pracy, przygotowanie literaturowe |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena pisemnego opracowania zadania projektowego / prezentacji |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TMS_1A_B22_W01 Student potrafi wykorzystać nabytą wiedzę i uzupełnić ją sięgając do źródeł literaturowych | TMS_1A_W03, TMS_1A_W04 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TMS_1A_B22_U01 Student posiada umiejętność pozyskiwania informacji, zgłasza propozycje działań, formułuje wnioski, potrafi uzasadnić swój punkt widzenia | TMS_1A_U03, TMS_1A_U02 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TMS_1A_B22_K01 Student potrafi pracować w zespole ze świadomością koniecznosci wspólnego dokształcania się, wykazać sie umiejętnością wpółpracy twórczej, odpowiedzialnością oraz poszanowaniem zasad i szacunku | TMS_1A_K03, TMS_1A_K01 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TMS_1A_B22_W01 Student potrafi wykorzystać nabytą wiedzę i uzupełnić ją sięgając do źródeł literaturowych | 2,0 | |
3,0 | Udział w zajęciach, przygotowanie pisemnego opracowania zad. projektowaego, osiągnięcie efektów w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TMS_1A_B22_U01 Student posiada umiejętność pozyskiwania informacji, zgłasza propozycje działań, formułuje wnioski, potrafi uzasadnić swój punkt widzenia | 2,0 | |
3,0 | Udział w zajęciach, przygotowanie pisemnego opracowania zad. projektowaego, osiągnięcie efektów w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TMS_1A_B22_K01 Student potrafi pracować w zespole ze świadomością koniecznosci wspólnego dokształcania się, wykazać sie umiejętnością wpółpracy twórczej, odpowiedzialnością oraz poszanowaniem zasad i szacunku | 2,0 | |
3,0 | Student uczestniczy w spotkaniach, ale nie wykazuje zauważanej aktywności | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Szlezyngier W., Tworzywa sztuczne: chemia, technologia wytwarzania, właściwości, przetwórstwo, zastosowanie., Wyd. Oświatowe FOSZE, 2012, Tomy 1-3
- M.F. Ashby, H. Shercliff, D. Cebon, Inżynieria materiałowa, tom 1 i 2, Wyd. Galaktyka, 2011
Literatura dodatkowa
- Bazy danych materiałów polimerowych typu MatWeb, TotalMateria, normy przedmiotowe