Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Menedżer i audytor systemu zarządzania jakością
Sylabus przedmiotu Egzamin końcowy:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Menedżer i audytor systemu zarządzania jakością | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Egzamin końcowy | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Produkcją | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Terelak-Tymczyna <Agnieszka.Terelak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie przedmiotów zawartych w programie studiów. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie i prezentacja zagadnień dotyczących szczupłego zarządzania oraz zarządzania jakością |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Egzamin końcowy dotyczący zagadnień objętych tematyka studiów podyplomowych w szczególności szczupłego zarządzania oraz audytowania jakości | 1 |
1 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | przygotowanie do egzaminu | 24 |
A-SD-2 | uczestnictwo w egzaminie | 1 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena odpowiedzi na każde z wylosowanych pytań |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena uzwględniająca udzielone odpowiedzi na wylosowane pytania oraz średnią ze studiów podyplomowych. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MAS_10A_E/21_W01 Opanowanie wiedzy z zakresu zarzadzania jakością i lean managment zgodnie z przyjętymi standardami. | MAS_10A_W02, MAS_10A_W01, MAS_10A_W03, MAS_10A_W04, MAS_10A_W05 | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MAS_10A_E/21_U01 Nabycie umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy z zakresu zarządzaania jakością do rozwiązywania problemów jakościowych w przedsiębiorstwach oraz zarządzania procesami związanymi z zapewnieniem jakości. | MAS_10A_U03, MAS_10A_U01, MAS_10A_U02, MAS_10A_U04, MAS_10A_U05, MAS_10A_U06 | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MAS_10A_E/21_K01 Zrozumienie potrzeby współpracy z innymi, przekazywania informacji i opinii o rozwouj i osiągnięciach nauki w zakresie inżynierii jakości, samodoskonalenia. | MAS_10A_K02, MAS_10A_K03, MAS_10A_K01 | — | — | — | — | — |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MAS_10A_E/21_W01 Opanowanie wiedzy z zakresu zarzadzania jakością i lean managment zgodnie z przyjętymi standardami. | 2,0 | |
3,0 | Odpowiedź na trzy losowo wybrane pytania na poziomie oceny dostatecznej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MAS_10A_E/21_U01 Nabycie umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy z zakresu zarządzaania jakością do rozwiązywania problemów jakościowych w przedsiębiorstwach oraz zarządzania procesami związanymi z zapewnieniem jakości. | 2,0 | |
3,0 | Odpowiedź na trzy losowo wybrane pytania na poziomie oceny dostatecznej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MAS_10A_E/21_K01 Zrozumienie potrzeby współpracy z innymi, przekazywania informacji i opinii o rozwouj i osiągnięciach nauki w zakresie inżynierii jakości, samodoskonalenia. | 2,0 | |
3,0 | Odpowiedź na trzy losowo wybrane pytania na poziomie oceny dostatecznej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Brzeziński A. i in., Systemy zarządzania przedsiębiorstwem. Techniki Lean Management i Kaizen.Wiedza i Praktyka, ebook
- Adam Hamrol, Zarządzanie i inżynieria jakości, PWN, dostępna wersja elektroniczna w ibuk Libra naszej Uczelni