Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechatronika (S1)
Sylabus przedmiotu Matematyka II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Mechatronika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Matematyka II | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Matematyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Monika Perl <Monika.Perl@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Maciej Zwierzchowski <Maciej.Zwierzchowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień z przedmiotu Matematyka I. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych, niezbędnych do dalszego kształcenia na kierunkach technicznych oraz do korzystania z metod matematycznych do opisu procesów inżynierskich, fizycznych i ekonomicznych. |
C-2 | Uświadomienie potrzeby ustawicznego i autonomicznego kształcenia się. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Układy równań liniowych. | 4 |
T-A-2 | Geometria analityczna. | 4 |
T-A-3 | Liczby zespolone. | 4 |
T-A-4 | Szeregi liczbowe i potęgowe. | 3 |
T-A-5 | Rachunek różniczkowy funkcji wielu zmiennych. | 3 |
T-A-6 | Całki podwójne i ich geometryczne zastosowania. | 3 |
T-A-7 | Równania różniczkowe pierwszego rzędu. | 5 |
T-A-8 | Kolokwium | 4 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Układy równań liniowych. | 4 |
T-W-2 | Geometria analityczna. | 4 |
T-W-3 | Liczby zespolone. | 4 |
T-W-4 | Szeregi liczbowe i potęgowe. | 4 |
T-W-5 | Rachunek różniczkowy funkcji wielu zmiennych. | 4 |
T-W-6 | Całki podwójne i ich geometryczne zastosowania. | 4 |
T-W-7 | Równania różniczkowe pierwszego rzędu. | 6 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w ćwiczeniach audytoryjnych. | 30 |
A-A-2 | Samodzielne rozwiązywanie zadań i analizowanie problemów lub korzystanie z kursu na platformie Moodle w tym konsultacje. | 32 |
62 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach. | 30 |
A-W-2 | Bieżąca analiza treści wykładów lub korzystanie z kursu na platformie Moodle w tym konsultacje | 30 |
A-W-3 | Egzamin. | 2 |
62 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjno-problemowy ilustrowany szeregiem przykładów. |
M-2 | Ćwiczenia audytoryjne, dyskusje problemowe, poszukiwania różnych metod rozwiązywania zadań przy wykorzystaniu treści wykładu. Korzystanie z kursu na platformie Moodle. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Na podstawie pytań i odpowiedzi studentów podczas zajęć i konsultacji, a także na podstawie postępów w kursie na platformie Moodle. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Na podstawie prac pisemnych, aktywności podczas zajęć, realizacji kursu na platformie Moodle. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa jest średnią ważoną ocen z zaliczenia ćwiczeń i z egzaminu. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ME_1A_B02_W01 Student zna podstawowe definicje i twierdzenia omawiane na wykładach | ME_1A_W01 | — | — | C-1 | T-W-6, T-W-4, T-W-5, T-W-2, T-W-7, T-W-3, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ME_1A_B02_U01 Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę oraz znalezione w literaturze fakty do rozwiązywania zadań i problemów matematycznych i inżynierskich. | ME_1A_U01 | — | — | C-1 | T-A-4, T-A-5, T-A-7, T-A-3, T-A-2, T-A-6, T-A-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ME_1A_B02_K01 Student zna ograniczenia własnej wiedzy, rozumie potrzebę dalszego kształcenia oraz systematycznej i uczciwej pracy. | ME_1A_K01 | — | — | C-1, C-2 | T-A-7, T-A-2, T-A-1, T-A-6, T-A-5, T-A-3, T-A-4 | M-1, M-2 | S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ME_1A_B02_W01 Student zna podstawowe definicje i twierdzenia omawiane na wykładach | 2,0 | Student nie potrafi wymienić podstawowych definicji i twierdzeń. |
3,0 | Student potrafi wymienić wybrane podstawowe definicje i twierdzenia. | |
3,5 | Student potrafi wymienić podstawowe definicje i twierdzenia. | |
4,0 | Student potrafi wymienić podstawowe definicje i twierdzenia oraz podać metody dowodzenia wybranych twierdzeń. | |
4,5 | Student potrafi wymienić dowolne podstawowe definicje i twierdzenia oraz podać dowody wybranych twierdzeń. | |
5,0 | Student potrafi wymienić dowolne podstawowe definicje i twierdzenia, podać dowody wybranych twierdzeń oraz potrafi wyciągać wnioski z posiadanej wiedzy. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ME_1A_B02_U01 Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę oraz znalezione w literaturze fakty do rozwiązywania zadań i problemów matematycznych i inżynierskich. | 2,0 | Student nie potrafi rozwiązać wybranych zadań z zakresu treści programowych. |
3,0 | Student potrafi rozwiązać wybrane zadania z zakresu treści programowych. | |
3,5 | Student potrafi rozwiązać dowolne zadania z zakresu treści programowych. | |
4,0 | Student potrafi rozwiązać dowolne zadania z zakresu treści programowych i weryfikować uzyskane wyniki. | |
4,5 | Student potrafi rozwiązać dowolne zadania z zakresu treści programowych, weryfikować i interpretować uzyskane wyniki. | |
5,0 | Student potrafi rozwiązać dowolne zadania z zakresu treści programowych, weryfikować i interpretować uzyskane wyniki. Student potrafi prowadzić merytoryczną dyskusję problemową. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ME_1A_B02_K01 Student zna ograniczenia własnej wiedzy, rozumie potrzebę dalszego kształcenia oraz systematycznej i uczciwej pracy. | 2,0 | |
3,0 | Student systematycznie przygotowuje się do zajęć, samodzielnie i uczciwie pracuje na sprawdzianachi na egzaminie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- T. Jurlewicz, Z. Skoczylas, Algebra liniowa 1, Oficyna Wydawnicza GIS, Wrocław, 2005, 12
- M. Gewert, Z. Skoczylas, Analiza matematyczna 2, Oficyna Wydawnicza GIS, Wrocław, 2006, 14
- M. Gewert, Z. Skoczylas, Równania różniczkowe zwyczajne, Oficyna wydawnicza GIS, Wrocław, 2000, 5
- M. Kucharska, M. Perl, Matematyka, https://e-edukacja.zut.edu.pl/course/view.php?id=794, Ucaelniana platforma Moodle [dostęp: 17.03.2022]
Literatura dodatkowa
- W. Krysicki, L. Włodarski, Analiza matematyczna w zadaniach, tom 1 i 2, PWN, Warszawa, 2007